آموزش نگه داری، هرس کردن و تکثیر بامبو | سایت صدای ایران

آموزش نگه داری، هرس کردن و تکثیر بامبو | سایت صدای ایران

زمانی که برگ‌های بامبو شروع به زرد شدن کند، نشان از پوسیدگی ریشه و آبیاری بیش صدای ایران از اندازه دارد. این مشکل را می‌توان با کاهش میزان آبیاری گیاه برای آن‌هایی که در خاک نگهداری می‌شوند، برطرف کرد، اما اگر گیاه شما در آب نگهداری می‌شود باید ریشه‌های پوسیده را پیداکرده و آن‌ها را جدا کنید. بامبو گیاهی متعلق به علف‌های غول‌پیکر است که همواره آن را به نشانه قدرت و استقامت می‌شناسند. حتی برخی از افراد اعتقاد دارند که نگهداری گیاه بامبو می‌تواند برای آن‌ها شانس بیاورد. نام علمی این گیاه Bambusoideae است و هیچ‌گاه نباید انتظار گل‌دهی از آن را داشته باشید.

  • نور ملایم و غیر مستقیم خورشید، دمای بین درجه سانتیگراد و تامین رطوبت اختیاری هستند.
  • اگر مشکل فرای این موارد است نیز کافیست با متخصصین گُل‌سِتان در تماس باشید.
  • شما میتوانید از دو راه اصلی، بامبو خوش را به خانه ببرید و میزبان مهمان جدید خانه خود باشید؛ خرید بامبو و یا پرورش آن پرورش بامبو نیاز به بذر بامبو و یا خود گیاه بامبو دارد.

این گیاه به دلیل رنگ طلایی برگ‌ها، جلب توجه و ایجاد جذابیت بصری بیشتری دارد. در این مطلب از سایت گل گیفت با روش نگهداری گل بامبو در آب به طور کامل آشنا شدید. اگر قصد نگهداری این گیاه زیبا را دارید و می‌خواهید قسمتی از منزل خود را با آن تزئین کنید، در این مقاله به طور کامل با نحوه نگهداری گل بامبو در آب آشنا خواهید شد. بامبو به نور غیر مستقیم برای رشد نیاز دارد، هرگز آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید زیرا برگ های آن دچار سوختگی می شود. برای داشتن نور غیر مستقیم بامبو را در فاصله ۳ تا ۴ متر پنجره جنوبی که با پرده پوشیده شده است قرار دهید. اگر گیاه را در مکانی با نور مستقیم و گرم قرار دهید آفتاب سوخته و زرد می‌شود.

گیاه بامبو خاکی

جالب است بدانید که بامبو از معدود گیاهانی است که می‌توانید در آب نگهداری کنید! مثلا اگر آبیاری بونسای را به این شیوه انجام دهید نه تنها به فیکوس لطف نکرده‌اید، بلکه آن را به مرگ نزدیک‌تر می‌کنید. اما اگر قصد دارید در آب نگهداری کنید باید مطمئن شوید که آبی که استفاده می کنید دارای کلر و فلوراید نباشد زیرا این مواد باعث می شود که نوک گیاهتان شروع به تغییر رنگ  کند.

گلدان مناسب بامبو چیست ؟

مقدار آبی که گیاه بامبو را در آن می‌گذارید باید به حدی باشد تا ریشه‌ها را کامل در بر بگیرد. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هیچ‌گاه اجازه ندهید تا آب گیاه تمام شود و به خشکی برسد. مسئله دیگری که حتماً باید به آن توجه کنید، شستشوی گلدان بعد از هر بار تعویض آب است؛ زیرا زمانی که آب در جایی راکد باشد، احتمال رشد جلبک‌ها در آن بالا می‌رود. از استفاده از آب‌های دارای کلسیم یا منیزیم و همین‌طور آب‌های شور نیز برای پرورش بامبو اجتناب کنید.

بعد بامبو را داخل محلول قارچ کشی قرار داده و سپس داخل ظرف آب تمیزی قرار دهد. در روش چهارم نور را ثابت قرار می دهند و هر روز گیاه را می چرخانند و چون بامبو تمایل دارد به سمت نور برود فرم مارپیچی به خود می گیرد. در روش اول برای پیچ دادن گیاه آن را در یک محیط تاریک تحت تابش یک نور مصنوعی مانند لامپ هالوژن قرار می دهند و با حرکت نور، گیاه به سمت آن حرکت مارپیچی انجام می دهد و ساقه های آن فرم مارپیچی پیدا می کند.