درمان سردرد؛ 18 روش خانگی برای درمان فوری سردرد شدید دیجی‌کالا مگ

این گیاه همچنین گیرنده‌‌‌های بتا را مسدود می‌کند و موجب هدایت عادی جریان خون به مغز می‌شود. مصرف حداقل ۷۵ میلی‌گرم از این ماده دوبار در روز جهت کاهش قابل‌توجه سردرد توصیه شده است. برخی مواقع سردرد علاوه بر اینکه در بارداری وجود دارد، پس از زایمان نیز احساس می‌شود. با وجود اینکه سردردهای میگرنی باعث درد شدید می‌شود؛ اما، به جنین در حال رشد هیچ آسیبی وارد نخواهد کرد. شیوع میگرن در سه ماهۀ اول حاملگی ۲ درصد است که بیشتر آنها در دوران حاملگی بهبود می‌یابند. گاهی اوقات میگرن با «اورا» اولین بار در دوران بارداری ظاهر می‌شود.

حساسیت به نور، صدا، بو، داشتن مشکلات معده، حالت تهوع و بی اشتهایی از نشانه های این بیماری است. بسیاری از گیاهان دارویی، مثل دمنوش‌ها و فلفل، علائم سردرد را تا حد زیادی کاهش می‌دهند؛ بنابراین از راه‌های موثر در درمان خانگی سردرد و حالت تهوع محسوب می‌شوند. یکی از مزایای مهم مصرف داروهای گیاهی علاوه‌بر کاهش سردرد، داشتن حداقل عوارض برای بدن است. مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین، کمک زیادی به کاهش سردرد می‌کند. به طور کلی کافئین، خلق‌وخوی افراد را بهتر کرده و باعث هوشیاری بیشتر می‌شود.

سردردهای خوشه ای معمولا در عرض 5 یا 10 دقیقه به شدت خود می‌رسد. اما به طور کلی این سردردها ثابت هستند و در شب یا ساعات ابتدایی صبح شدت می‌یابند. ویتامین‌های B گروهی از میکرونوترینت‌های محلول در آب هستند که نقش‌های مهمی در بدن ایفا می‌کنند. برای مثال، به سنتز (ترکیب) انتقال‌دهنده‌های عصبی و تبدیل مواد غذایی به انرژی کمک می‌کنند.

طبق نتایج پژوهشی چهارماهه، دفعات حملات میگرنی در شرکت‌کنندگانی که دوبار در روز ۷۵ میلی‌گرم گیاه سایبان مصرف کرده بودند، به‌میزان ۴۸ درصد کاهش یافت. این پژوهش که توسط کالج پزشکی آلبرت اینشتین انجام شد، نشان می‌دهد که مصرف گیاه سایبان روش مؤثری جهت تسکین علائم و درمان سردرد است. روغن اسطوخدوس به‌طور معمول به‌عنوان یکی از مواد تثبیت‌کننده خلق‌وخو و آرام‌بخش استفاده می‌شود.

در این مقاله از دیجی‌کالا مگ ۱۸ روش خانگی را برای درمان فوری سردرد به شما معرفی می‌کنیم. یکی از انواع شایع سردرد که بیشتر در بانوان بالای ۲۰ سال رخ می دهد، سردرد تنشی است که فرد احساس می‌کند یک حلقه دور سر او قرار دارد و فشار وارد می‌کند. افرادی که به دفعات دچار این سردرد می‌شوند، ممکن است آن را با میگرن اشتباه بگیرند، اما برخلاف میگرن، فرد در انواع سردرد تنشی، دچار مشکل در بینایی نمی‌شود. احساس سفتی و درد در گردن، احساس دردی که از پیشانی آغاز شده و تا پشت سر می‌رود و درد مبهمی که در اسکالپ وجود دارد، علائم سردرد تنشی هستند.

این سردرد مجموعه‌ای از سر دردهای نسبتا کوتاه اما بسیار دردناک است. سردرد خوشه ای معمولا شما را در نیمه شب با درد شدید در یک چشم یا در یک طرف سر شما را بیدار می‌کند. به عنوان مثال فعالیت‌های فیزیکی سبک مانند پیاده‌روی یا دوچرخه سواری را امتحان کنید. ورزش در حد متوسط هم می‌تواند با بهبود گردش خون و حفظ سلامت بدن، به تسکین چنین درد‌هایی کمک کنند. سردرد حرکتی، یا سردرد ناشی از فعالیت‌های فیزیکی شدید، مانند وزنه برداری یا دو، با افزایش جریان خون در جمجمه، باعث بروز نوعی سردرد ضربان دار در هر دو طرف سر خواهد شد. این نوع سردرد معمولاً طولانی نخواهد بود و ظرف مدت چند دقیقه تا چند ساعت، برطرف می‌شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار