سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

مربی بدنسازی را تصور کنید که به شما تضمین رسیدن به وزن مشخصی را می‌دهد. دونده دو و میدانی را در نظر بگیرید که مربیش به او تضمین قهرمانی در المپیک بدهد. گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند و الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند. از طرفی شما نسبت به وضعیت رقبا و میزان تلاش‌های آن‌ها آگاهی ندارید. به نتیجه رسیدن سئو شبیه موفقیت در یک ماراتن طولانی که نیاز به برنامه ریزی و تنظیم یک استراتژی سئوی برنده و صبر کافی دارد.

سئو یعنی برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

همه می‌دانیم که سهم گوگل در بازار 90.8٪ است، پس باید به جای الگوریتم‌های موتور جستجوی مانند یاهو و بینگ، الگوریتم گوگل را درک کنیم. یعنی اگر تمام معیارهای سئوی داخلی و خارجی را هم که رعایت کنید، بدون تحلیل آمارها و بررسی وضعیت صفحات سایتتان، دقیقا نمی‌دانید که آیا درست پیش رفته‌اید یا خیر. علاوه بر آن داده‌های سرچ کنسول به شما کمک می‌کند که تصمیم‌های درستی در طی روند سئوی سایتتان بگیرید. به خاطر همین اهمیتی که این ابزار گوگل در سئو دارد، تصمیم گرفتیم که دوره گوگل سرچ کنسول را در دوره سئو بگنجانیم.

  • استفاده از لینک‌های داخلی مناسب و کلمات کلیدی مرتبط، به بهبود رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو کمک می‌کند و تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.
  • اعتبار یک دامنه می‌تواند باتوجه نحوه لینک‌سازی‌های داخلی، بک‌لینک‌های ثبت شده، کیفیت محتوای تمامی صفحات و سایر عوامل دچار تغییرات شود.
  • نکته دوم اینکه ما در وب فارسی بر خلاف تصور خیلی ها نه تنها محتوای زیاد نداریم و درای غنای محتوایی نیستیم بلکه دارای فقر محتوایی نیز هستیم و هنوز جا برای محتوا و سئو بسیار وجود دارد.

در این شرایط، قرار دادن یک شرح کوتاه برای تصویر می‌تواند از نظر کاربرد تأثیر مثبتی داشته باشد. همچنین، با استفاده از این ویژگی فرصتی برای درک محتوای تصویر توسط موتورهای جستجو ایجاد می‌شود و موتورهای جستجو از این طریق متوجه می‌شوند که محتوای شما درباره چه موضوعی تولید شده است. سئو منفی به مجموع فعالیت هایی گفته می شود که توسط رقبا در کلمات کلیدی پر رقابت به کار برده می شود تا یک وبسایت را در رتبه بندی گوگل پایین بیاورد.

Server-Side Rendering چیست و چطور کار می‌کند؟

دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود. این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است. فاکتور های زیادی در رتبه وب سایت وجود دارند که در برخی از آنها شما قادر به کنترل و مدیریت آنها نیستید.

اطلاع رسانی دوره با تخفیف!

معمولا در 3 – 4 ماه ابتدایی اقدام به لینک سازی های گسترده نیاز نیست و بایستی سایت در مسیر صحیح موفقیت پله ای قرار گیرد. در اینستاگرام نیز اگر فعالیت شما منجر شود تا کاربران با برند شما آشنا شوند و شروع به جستجوی نام برند شما کنند قطعا میتواند در سئو تاثیر داشته باشد. گوگل با انجام بیش از 90 درصد از کل جستجوها در سراسر جهان ، بدون شک بر سهم بازار جهانی موتورهای جستجو تسلط دارد.