اصول اولیه طراحی دکوراسیون داخلی خانه

به همین دلیل است که آنان به تیتر سیستم های مدولار شناخته می­شوند، به عبارتی یک سیستم تام از اجزای گزینه نیاز به جهت تولید یک گوشه و کنار عمل به شمار میآیند. در اتاق های مدرن امروزی بیش از هر چیزی سادگی وسایل مورد تاکید است و اغلب از رنگ های تیره و سیاه استفاده می شود. رنگ چوب در این سبک، تیره است. بهعنوانمثال میزهای تلویزیونی که به شکل باکس ساده هستند و یا مبلمان استیل که در قسمت چوب کمکار هستند، بیشتر موردتوجه قرار دارند. در این روش، تمامی عناصر از چوب طبیعی ساختهشدهاند. عناصر دکوراتیو همگی جلوهای منحنی دارند. تختهایی که مفروش شدهاند، پشتیها، قلیان، گلهایی با برگهای بزرگ سبزرنگ، تختخوابهایی با سایهبان، مبلمان چوبی ساده، میزهای مربعی، همگی بخشهایی هستند که در این طراحی به چشم میخورد. روشنی فضا و اکسسوریهایی مانند قایقهای کوچک، همگی شمارا در داشتن دیزاین ساحلی بیشازپیش یاری خواهند رسانید. یکی از رنگهایی که بسیار موردتوجه است، رنگ طلایی است؛ و بعدازآن رنگهای سنگینی مانند زرشکی، انواع بنفش، سبزهای تیره موردنظر این روش میباشند.

مدلاو به عنوان بهترین شرکت دکوراسیون داخلی در رتبه دوم فهرست ما قرار دارد. در این مرحله طراح باید کلیه اطلاعاتی را که مربوط به خواستههای کارفرما یا سفارش دهنده است جمع آوری و آنها را به ترتیب اهمیت و اولویت فهرست نماید. البته باید گفت که امروزه سبک کلاسیک هم رگههایی از مدرنیته را در خود جای میدهد و به روز شده است. اگر فضای شما قسمت بندی شده است، بهتر است که برای هر قسمت از خانه یک رنگ خاص را در نظر بگیرید. البته در نظر داشته باشید که این سبک پردهها مناسب سالنهایی هستند که نور طبیعی زیادی به داخل آنها میتابد؛ زیرا همین چندلایه بودن پردهها از شدت نور ورودی به داخل خانه میکاهد. پس از انتخاب سبک مورد نظر دکوراتور همه ی جزئیات چینش اشیا در منزل را از رنگ و جنس و طرح مبلمان تا کوچک ترین جزئیات دیگر طراحی می کند.

میشود، در واقع باید گفت انتخاب این عناصر بصری است که نقش مهمی در سبکهای مختلف طراحی و دکوراسیون داخلی دارد، بنابراین در انتخاب این فاکتور باید نهایت دقت و سلیقه به کار برده شود. تعادل وقتی ایجاد خواهد شد که وزن بصری بندها و عناصر دیگر معماری داخلی، به یک میزان در فضا توزیع شود. برای مثال استفاده از رنگ نارنجی در فضای اداری باعث ایجاد شور و نشاط بیشتری در محیط می شود. اگر فضایتان محدود باشد، میتوانید از مدلهای نیمهاستیل استفاده کنید. 13. این مورد بهخصوص در فضاهای محدود بسیار کمککننده خواهند بود. اگر بخواهیم از دورنگ استفاده کنیم یکی از رنگها، سیاه یا سفید و یا خاکستری خواهد بود. 16. استفاده از انواع پارتیشنهای دکوراتیو یکی دیگر از کارهای خلاقانه است که میتوانید انجام بدهید. در دکوراسیونهای جدید فناوری بیشترین جایگاه را داشته و وسایلهای قدیمی که دیگر قابل استفاده نمیباشند، بهکلی حذف شدهاست.

اگر بزرگی فضا به شما امکان گذاشتن میز و صندلی را میدهد، حتماً این کار را انجام بدهید. مبلمان را طوری در اطراف نقطه کانونی بچینید که فضای مناسبی برای رفتوآمد باقی بماند. هر فردی می تواند از مبلمان زیبا و شیک در طراحی داخلی منزل خود استفاده کند اما در طراحی اداری با توجه به تعداد زیاد کارکنان در محیط کار و تاثیر محیط بر افزایش کارایی و اثربخشی کارکنان، در طراحی داخلی اداری باید استفاده از تجهیزات مناسب و ویژه برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری به منظور بالا بردن روحیه کارکنان و ایجاد انگیزه برای کار با توجه به نوع وظایف محوله در طراحی دفتر مربوطه، تجهیزات و انتخاب تجهیزات مناسب. 11. از گلها و گیاهان آپارتمانی برای تغییر آبوهوای خانهتان استفاده کنید.

چنانچه دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به اخذ اطلاعات فراوان اکثر در آیتم طراحی داخلی محیط اداری لطفا به بازدید از وب تارنما ما. اما اگر دوست دارید که با کمک الگوهای جسورانه رنگ و روح تازهای به اتاق خوابتان دهید، پیشنهاد میکنیم آن را برای دیوار پشتی تختتان بکار ببرید تا به هنگام استراحت و خواب آرامش شما را بر هم نزند. اگر دوست دارید دیوارها بلندتر به نظر برسند، چند تابلو عمودی را در کنار هم نصب کنید؛ و اگر مایلید دیوارها طولانیتر به نظر برسند، یک تابلوی افقی بر روی دیوار موردنظر نصب کنید.

انواع دیگری از چیدمان داخلی وجود دارد که برگرفته از فرهنگ دیگر کشورها است. 3. برای نقاطی از فضا که نور طبیعی به آنجا نمیرسد، میتوان از انواع آباژورها استفاده نمود. از مقواهای تزیینی و طرح های رنگی استفاده کنید و بدون اینکه دردسر چسباندن کاغذ دیواری را داشته باشید، به دیوارها حال و هوای تزیینی ببخشید. گیاهان سبز، علاوه بر اینکه موجب طراوت و نشاط محیط میشوند، در بهبود کیفیت هوای خانه شرکت دکوراسیون داخلی مهران طاهری نیز تأثیرگذارند. در چیدمان به روش ساحلی، رنگها مهمترین نقش را بر عهدهدارند تا حال و هوای دریا و ساحل را به خانه شما بیاورند. مهمترین مسئله این است که بافت و شکل این عناصر تا حدودی باید به هم شبیه باشند؛ زیرا تنها راهی که برای حفظ هارمونی دیزاین به نظر میرسد، رعایت همین نکته است. تمام عناصر بصری، بهصورت قرینه و منظم قرارداده میشوند. در طرح کلاسیک همه عناصر لوکس و بسیار شیک انتخاب میشوند. لطفاً حواستان به انتخاب لوستر و چراغها هم باشد، در این مدل لوسترها، باشکوه و بزرگ انتخاب میشوند. البته تأثیر این کار در فروشگاه های بزرگ بسیار به چشم می خورد. 10. تابلوهای کوچک را بر روی دیوارهای بزرگ نصب نکنید. اگر بزرگی فضا به شما اجازه میدهد، مبلها را بافاصله از دیوارها قرار بدهید.

بهعنوانمثال میتوانید از انواع مبلهای لاوست بارنگ و طرح پارچه متفاوت از مبلمان خودتان استفاده نمایید. به طور مثال در یک دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از مبلمان سبک ال با توجه به طراحی مینیمالی که دارد و همچنین پتانسیل استفاده از کوسنها و تشکچه ها با رنگهای متنوع می تواند در بدو ورود حس و حال دکوراسیون مدرن را به بیننده القا کند، ترکیب کردن این مبلمان با برخی المانهای مورد نیاز دیگر مثل اقلام دکوری یا لوسترهای مخصوص دکوراسیون مدرن مهمترین رکنهای نمایش این سبک ازدکوراسیون در بدو ورود به فضای داخل منزل است. 12. قبل از آنکه اقدام به خرید لوازم خانه خود کنید، بد نیست نگاهی هم به انواع مبلمان تاشو و یا بهاصطلاح کم جا بیندازید. بهترین کار این است که دکور کردن منزل و خرید لوازم موردنیاز برای آن را از اتاقهای خواب و کار خود آغاز کرده، سپس به پذیرایی بیایید و برای اجزای موردنیاز آن تصمیم بگیرید اندازهگیری درست و صحیح به شما در انتخاب مناسب وسایل ازجمله مبلمان، پرده، کمدها و کمک میکند.

9. در نظر داشته باشید که در طراحیهای داخلی مدرن، تمام مبلمان با یکدیگر ست نمیشوند. بهعنوانمثال میتوان مبلمان نیمه استیل را بهجای مبلهای راحتی و مدلهای استیل جایگزین نمود. برای طراحی داخلی منزل و دکوراسیون آن موارد مختلفی را باید مد نظر قرار داد. و در صورت امکان گذاشتن چند گلدان زیبا را هم در نظر داشته باشید. هر مطلبی یا نشریه اغلب به عنوان «چگونه به» عمل میکند و طراحان داخلی را همان اندازه که به استیلها و دکورها راهنمایی میکند به آنها میگوید به روز باشند و آنها را از اخبار روز طراحی داخلی و آخرین روندها مطلع میکند.

یکی دیگر از اشتباهات رایج افراد در زمان طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی این است که در زمان انتخاب طراحی داخلی مسکونی تلاش میکنند که وسایل مسکونی و رنگ دیوار یا طرح و رنگ مبل را مطابق با روشنایی روز انتخاب کنند درحالیکه از این نکته بسیار بزرگ غافلاند که با توجه به اینکه بیشترین ساعات حضور در مسکونی در اکثر افراد خانواده زمانهای عصر و شب است قاعدتاً در تمامی این ساعتها از نورهای مصنوعی و لامپ استفاده میکنیم؛ بنابراین مطابقت طراحی داخلی مسکونی شما با لامپ و لوستر در مقایسه با روشنایی روز اولویت بیشتری دارد. برای دیوارها هم میتوانید از دیوارهای سبز یا بهصورت طبیعی و یا مصنوعی استفاده نمایید.

بیایید ببینیم با توجه به علم روز دنیا چند مدل چینش مبلمان برای محیط خانه وجود دارد. ترکیب کردن و به کارگیری مبلمان با جنسهای متفاوت، میتواند خانۀ شما را متفاوت کند البته درنظر داشته باشید که هرکدام از این مواد، کاربرد خاص خود را دارند و به محیط، حال و هوایی مخصوص میدهند. همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از آموزشگاه های آزاد و جهاد دانشگاهی و مجتمع فنی تهران دوره های بلند مدت و کوتاه مدت در این زمینه ارائه می دهند. هنگام انجام طراحی معماری داخلی لازم است که خانه را به عنوان یک کل در نظر بگیرید؛ مجموعهای از فضاهایی که توسط اتاقها، سالنها و پلهها به هم مربوط هستند. در واقع میتوان از آن به روندی عملکردی، زیبایی شناختی و هدایتگر، برای رسیدن به اهداف مورد نظر از جمله پویایی، افزایش بازده کاری و یا بهتر کردن روش زندگی، یاد کرد. لوسترهایی که بخشی از آنها، کریستالی و بخشی هم برنزی و یا برنجی هستند، بیشتر موردپسند واقع میشوند.