بازگشت «شبح کرونا» به آسیا-اقیانوسیه

کرونا در ایران

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در نیوزیلند سبب شده است مدت زمان ماندن در لیست انتظار در نیوزیلند با افزایش روبرو شود و جراحی های غیر ضروری به حال تعلیق درآید.

به استناد گزارش های خبری در حاضر اکثر کشورها در منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپو و ایران با بازگشت مجدد کرونا روبرو شده اند.

موج هفتم کرونا در ژاپن

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داد و با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون ۱۴۱ هزار و ۴۷۷ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84822788/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%B4%D8%A8%D8%AD-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87

از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون هفت میلیون و ۶۷ هزار و ۱۶۸ نفر بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

 خیزش کرونا در نیوزیلند

بنظر می رسد در ماه اوت (مرداد-شهریور) سال جاری شمار مبتلایان به کرونا در استرالیا به حداکثر برسد.

بازگشت کرونا به آسیا-اقیانوسیه

بازگشت کرونا به آسیا-اقیانوسیه

در حال حاضر دست کم ۶۹ هزار تن از مردم در نیوزلند به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۶۵ نفر در بیمارستان بسر می برند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا را در ۲۴ ساعت منتهی  ۲۴ تیرماه_ اعلام کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۴۷۷۲ نفر مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به هفت میلیون و ۲۷۰ هزار و ۲۳ نفر رسیده است

جولان جدید کرونا در استرالیا 

بدین ترتیب رقم ۴۰ هزار و ۲۶۶ نفر که امروز چهارشنبه اعلام شد در مقایسه با روز گذشته ۸ درصد افزایش داشته است و بالاترین رقم ثبت شده از روز ۱۱ مه با گزارش ۴۳ هزار و ۹۰۸ نفر بوده است.  

در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تن به سبب ابتلا به کرونا در استرالیا بستری شده اند.

مقامات بهداشتی استرالیا می گویند ممکن است در روزهای آینده میلیونها نفر در استرالیا به ویروس کرونا مبتلا شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار مبتلایان به سویه جدید کرونا در استرالیا رو به افزایش گذاشته است …

بر اساس این گزارش، مقامات استرالیا نگران هستند روند ابتلا به کرونا در روزهای آینده در استرالیا حالت صعودی به خود بگیرند و شمار افرادی بستری در بیمارستان‌ها  افزایش یابد.

آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن، برای نخستین بار از ماه فوریه(بهمن) با دوبرابر شدن از هفته گذشته از ۱۰۰ هزار نفر گذشت و این کشور وارد موج هفتم شیوع این ویروس با زیرسویه مسری BA.۵ اُمیکرون شد.

آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی برای نخستین بار در ۲ ماه گذشته به ۴۰ هزار نفر رسید و دولت این کشور هشدار داد پتانسیل ۵ برابر شدن آمار روزانه ابتلا به این ویروس در ماه‌های آتی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری «کیودو نیوز» ژاپن، با دو برابر شدن آمار ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن از هفته گذشته این کشور وارد موج هفتم این بیماری شد. برای نخستین بار از ماه فوریه(بهمن) آمار روزانه ابتلا از ۱۰۰ هزار نفر گذشته است و افراد با زیرسویه به شدت مسری BA.۵ اُمیکرون به این ویروس مبتلا می‌شوند.

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در استرالیا در حال حاضر بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن اعلام شده است. این در حالیست که بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن در استرالیا به سبب ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بازگشت کرونا به کره جنوبی

«آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا می گوید حمایتهای  مالی لازم از کارگرانی که به سبب کرونا در قرنطینه بسر می برد را انجام خواهد داد.

به گفته آلبانیز، از افراد آسیب پذیر که به سبب شیوع مجدد کرونا در قرنطینه بسر می برد، حمایتهای مالی لازم به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایرنا، در حالی که پیش‌تر تصور می شد جهان کم کم خود را برای روزهای پس از کرونا آماده می کند، گزارش های خبری از بازگشت نوع تهاجمی‌تر این بیماری ویروسی به ویژه در منطقه آسیا-اقیانوسیه حکایت دارد.

بازگشت کرونا به آسیا-اقیانوسیه

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در نیوزیلند سبب شده است مقامات بهداشتی این کشور نگران فشار مضاعف بر کادر درمان این کشور باشند.

دولت ژاپن تصمیم گرفته است تا محدوده افراد واجد شرایط برای دریافت دُز چهارم واکسن را به کادر درمان بیمارستان‌ها و افرادی که در خانه‌های سالمندان کار می‌کنند، گسترش دهد. این به معنی آن است که علاوه بر افراد بالای ۶۰ سال و بیماران خاص و سیستم دفاعی آسیب‌پذیر در رده سنی ۱۸ تا ۵۹ سال، ۸ میلیون نفر دیگر  نیز واجد شرایط دریافت دُز چهارم واکسن کرونا می‌شوند.

بازگشت کرونا به آسیا-اقیانوسیه

مقامات استرالیا از مردم این کشور خواسته اند از ماسک استفاده کنند و دوزهای بوستر واکسن کرونا را تززیق کنند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از شیوع مجدد کرونا در نیوزیلند خبر می‌دهد و می نویسد، شمار افراد بستری در بیمارستانها در نیوزلند به افزایش روبرو شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» «هان دوک سو» نخست وزیر کره جنوبی در جلسه مقابله با ویروس کرونا با اشاره به نظرات آژانس پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی و متخصصان گفت: «آمار ابتلای روزانه به ویروس کرونا ممکن است از اواسط ماه اوت تا اواخر ماه سپتامبر به ۲۰۰ هزار نفر برسد.» 

بازگشت کرونا به آسیا-اقیانوسیه