ببینید اسکورت XR3 به طرز خیره کننده ای بازسازی شده تولمن

ببینید اسکورت XR3 به طرز خیره کننده ای بازسازی شده تولمن

همه ما فورد اسکورت های سریع مورد علاقه خود را داریم، خواه مکزیک باشد یا RS2000، RS Turbo یا Cossie. به سختی می توان XR3i را نیز فراموش کرد، زمانی که هات هاچ ها پادشاهان جاده بودند. اما مشتاقان همچنین به یاد خواهند داشت که قبل از خودروی تزریق سوخت، یک اسکورت عملکردی با کربوهیدرات، XR3 وجود داشت. این یک موشک جیبی کوچک محبوب بود که در سال اول بیش از 11000 فروند، اما در نهایت مانند بسیاری از فیلم‌های کلاسیک جالب در حال حاضر سقوط کرد. اما این یکی نیست. این XR3 توسط Tolman Engineering – افرادی که آن 205 restomodهای خارق العاده را می سازند – در 18 ماه گذشته و صدها ساعت کاری بازسازی شده است. نتیجه خیره کننده است.

اگر کاری ارزش انجام دادن را دارد، ارزش انجام آن را نیز دارد. بنابراین وقتی مشتری به Tolman آمد و از آنها می خواست که XR3 خود را به یکی از بهترین های جهان تبدیل کنند، تنها یک چیز به نتیجه می رسید. این به عنوان یک پروژه بازسازی نیمه تمام وارد شد، در واقع – یک بدنه و دو پالت قطعه برای همراهی با آن. بنابراین بیش از هزار بیت و باب بدون برچسب است. بازسازی عملاً باید دوباره شروع می‌شد و با ممیزی از آنچه واقعاً در ماشین، پالت‌ها و کیسه‌ها داشتند شروع می‌شد.

با توجه به صداهای آن، بازگرداندن اسکورت به فلز لخت، بهبود تناسب و پرداخت، سپس اسپری مجدد در Sunburst Red اصلی احتمالاً کار آسانی بود. جایی که همه چیز دشوار شد، تامین قطعات مناسب برای تبدیل این بازسازی وفادار بود. هنگام بهبود و ارتقا در سبک restomod، در صورت نیاز می‌توان آیتم‌های جدیدی ساخت تا به آنچه مورد نظر است دست یابید – لازم نیست اصل باشد.

واضح است که این بازیابی باید انجام می شد، که به معنای تنظیم هشدارهای جستجوی زیادی، جستجو در هر گوشه اینترنت و صبور بودن بسیار بسیار بود. چند روکش صندلی استوک جدید در اتاقک شخصی پیدا شد، یک میل محرک از آلمان آمده بود، و به نوعی یک خوشبو کننده هوای اصلی Feu Vert نیز پیدا شد. تک تک جزئیات عرق کرده اند، اگرچه جایی که شما یک بسته سیگار سفارت مربوط به دهه 80 را پیدا می کنید، احتمالاً خوشحالیم که نمی دانیم.

با این حال، تولمن این شانس را داشته است که تخصص مهندسی خود را با این خودرو نشان دهد و نه فقط مهارت خود را در eBay. شیشه اصلی برش خورده و صیقلی شد، پلاستیک های آسیب دیده در اثر آفتاب تعمیر شدند، خطوط ترمز و اگزوز با استفاده از مواد بهتر بازسازی شدند، سوزن های داشبورد با هوا برس زدند (!) تا دوباره نارنجی شوند و کنترل های بخاری را مهندسی معکوس کردند (دوگانه). چاپ شده تا آبی و قرمز را در تیره و روشن نشان دهد) زیرا «معمولاً برای بازسازی‌کنندگان بسیار پیچیده است». اینها تلاش هایی است که تولمن برای این XR3 انجام داده است. و برای کسانی که به دنبال بازسازی خودروی مشابه هستند، جزئیات جدید اسکورت به زودی در فروشگاه آن موجود خواهد بود.

چیز خاص، درست است؟ حتی با توجه به استانداردهای موشک‌های جیبی کمیاب دهه 80، XR3 به ندرت دیده می‌شود، بنابراین دیدن موشکی که وقت و دقت زیادی روی آن گذاشته شده، دلگرم کننده است. و به یاد داشته باشید که Mk3 Escort – که شاید همیشه بهترین نماینده را نداشت – هنوز هم می تواند خوب به نظر برسد. این فرصتی برای طرفداران فورد سریع وجود خواهد داشت که خودشان هم ببینند، زیرا مالک قصد دارد امسال XR3 خود را به مسابقات کنکور برساند – مطمئناً آن را از دست نخواهید داد.

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48278

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با