بهترین روغن موتور دیزلی کدام است؟

CE – روغن مناسب برای موتورهای دیزل توربوشارژدار با شرایط سنگین کاری میباشد . بنابراین بعضی موتورهای دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرایند احتراق بهبود می دهند. گردابی کردن قطعات در داخل سیلندر باعث پخش متناسب آن ها می شود. البته دوام بیشتر این سوخت به آنها اجازه میدهد که برای مدت بیشتری از این سوخت استفاده کنند و فرصتی برای پیدا کردن یک ایستگاه عرضه این سوخت داشته باشند. روغنهای طبقه CI-4 برای نگهداری و دوام موتورهای دیزل در مواردی که در موتوراز EGR استفاده شده و یا امکان استفاده از سوخت دیزل مناسب در موتور نباشد ، مناسب است .- شرح آزمون انجمن تست امریکا برابر با ACEA , A3/B3/B4, E3/E5,MBP229.1 , و شرح آزمون توسط سازنده موتورهای دیزل ماک (Mack Diesel) معادل EO-M Plus و توسط سازنده موتورهای دیزل مان (MAN Diesel) معادل M3275 و توسط کارخانه سازنده موتورهای دیزل کامینز (Cummins) معادل CES20077/72 و توسط شرکت ولوو پنتا سوئد برابر با VDS-3 میباشد.

شرکت های معتبری در تولید موتور دیزل ژنراتور در دنیا در حال فعالیت هستند که از بهترین آنها میتوانیم به کاترپیلار کامینز پرکینز دویتس ولوو پنتا و . شرکت پرکینز یکی از شرکت های بسیار بزرگ و مشهور در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی و سنگین است که از زمان تاسیس آن تاکنون بیشتر از 90 سال می گذرد. یکی از مشکلات ماشین های بخار که با استفاده از زغال سنگ کار میکردند اتلاف انرژی بسیار زیاد ( در حدود 90 درصد) بود. پس از احتراق به دلیل فشار زیاد گاز منبسط شده پیستون به طرف پایین رانده می شود.حرکت پیستون از طریق شاتون به میل لنگ منتقل میشود و باعث به حرکت درامدن میل لنگ می شود .در این مرحله دمای گاز حدود ۲۰۰۰ درجه و فشار سیلندر تا ۸۰ اتمسفر زیاد می شود. در حالت اول ، سوخت دیزل از طریق فیلتر و از طریق خط لوله در دمای -5 درجه متوقف می شود. دو عامل اکسیژن و حرارت برای احتراق مورد نیاز است اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور به دورن محفظه سیلندر کشیده می شود پیستون ها هوا را فشرده می کنند انقدر تراکم اکسیژن زیاد می شود که دمای ان بسیار بالا می رود سپس سوخت وارد محفظه گرم شده که با افزایش دمای ان ماده سوختی شعله ور می شود.

بسیاری از صاحبان خودرو با استفاده از سوخت های ضخیم، مشکلات را با راه اندازی موتورهای دیزلی ایجاد می کنند. سخن آخر این است که حفظ محیط زیست و سلامت انسانها یک وظیفه اجتماعی است و شما به عنوان صاحبان مشاغل مسئولیت سنگینتری بر عهده دارید. امروزه به موتورهای دیزلی که برای روشن شدن نیاز به استفاده از گرم کن سوخت دارند، موتور نیم دیزل گفته می شود و این درحالی است که در موتور های دیزل، این کار لازم نیست. موتور دیزل در دو نوع مختلف دوزمانه و چهارزمانه تولید میشود که امروزه نوع دوزمانه آن خیلی کاربردی ندارد.

این محدودیت می تواند باعت کاویتاسیون و از دست دادان فشار روغن موتور گردد. انژکتور در موتور دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است . تزریق سوخت در موتورهای دیزل ، انژکتور در موتورهای دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است. به طور کلی، انژکتور در موتورهای دیزل از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بزرگ بوده است. به همین سبب در هنگام تزریق دیزل به محفظه عمل سوختن به طور کامل انجام میشود. همچنین استفاده از روغن مناسب سبب افزایش ایمنی در رانندگی میشود که میتوانید اطلاعات بیشتر را در مقاله ” نکات ایمنی در هنگام رانندگی ” مطالعه نمایید. تجربه رانندگی: اتومبیلها و کامیونهای کوچک دیزلی دارای گشتاور بالا هستند و شتاب فوقالعادهای میگیرند و رانندگی جادهای با آنها چه با خودروهای سواری، وانت و کامیونها، لذتبخش است. با توجه به آبوهوا و محیطی که در آن رانندگی میکنید، فیلترهای هوا شاید نیاز به نظارت کمتر داشته باشند. اما متاسفانه ما بارها شاهد دود بسیار زیاد اتوبوس و کامیون ها در شهر و جاده ها بوده ایم و دلیل آن هم فرسوده بودن، سوخت غیر استاندارد و عدم توجه رانندگان این وسایل نقلیه به سرویس و نگهداری موتور های خود میباشد.

یا در شرایطی که کار طولانی و سنگین است، مثلا بولدوزری که در جاده سازی به کار برده می شود، قطعا موتور دیزلی گزینه منطقی تری هستند. بیشترین موتورهای دیزل در جاده ها شهرها و برروی مولد های برق دیزل ژنراتور استفاده میشود. امروزه بیشترین ژنراتورهای دنیا که مصارف غیر خانگی دارند متکی به موتوهای دیزل هستند. رودلف دیزل با درک این موضوع تمرکز خود را برای ساخت دستگاهی گذاشت که بتواند بیشترین بازدهی را در کنار کمترین میزان تلف شدن انرژی گذاشت. دریایی افزود: بیشک کارکنان شیلات استان و همچنین بهرهبرداران شیلاتی نیز در کنار سایر هموطنان ضمن ابراز همدردی با مردم مناطق زلزله زده، در جهت خدمت و کمک به آنها دریغ نخواهند کرد. معمولا هر ۱۰ ساعت کار با دیزل ژنراتو باید سطح روغن آن را کنترل کرد و در هر ۵۰۰ ساعت روغن باید تعویض شود.

موتور دیزلی در مقایسه با انواع گازی اندازهی کوچکتری دارد. که چه تفاوتی بین موتور های بنزینی و موتور دیزل وجود دارد ؟ انواع زیادی از موتور دیزل وجود دارد که اساس کار همگی شعله ور کردن ماده سوختی بدون نیاز به جرقه است. مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد . اما در برخی موتورها این ۴ عمل ممکن است مجزا انجام شود در برخی به صورت پشت هم و توام است. یکی دیگر از مزایای آن استحکام بالای آن است که 2 تا 3 برابر از سایر روغن مصنوعی کامل موجود در بازار قوی تر است، ادعایی که توسط چندین آزمایش مستقل مورد ترکیبات آن قرار گرفته است.این روغن دیزلی، با توجه به فناوری افزودنی اختصاصی، از تماس با فلز به فلز جلوگیری می کند، یکی از این موارد شامل ZDDP است که علاوه بر طولانی شدن عمر سیستم کاتالیزور انتشار، به عنوان یک ضد سایش عمل می کند.

موتر دیزل یک نوع موتور درون سوز می باشد که جهت راه اندازی ان از چرخه دیزل استفاده میشود نوع احتراق در این موتور برخلاف موتورهای بنزینی به این صورت است که ترکیب سوخت و هوا بر اثر متراکم شدن زیاد احتراق سایت araddiesel صورت میگیرد. در موتور های بنزینی سیستم احتراق از نوع جرقه زنی است. دستگاههای دیزل ژنراتور جدید ، روغن موتور بهران توربو دیزل را پیشنهاد میکند. از این رو موتور ژنراتور دیزلی با وجود هیکل و جثهی بزرگتر و گاهی قیمت تمام شدهی بیشتر، به دلیل جان سخت بودن و کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه بوده و از سوی شرکتهای بازرگانی مانند شرکت تجارت و صنعت سعدی بیشتر پیشنهاد میشود. همچنین موتور بنزینی عمر کمتری دارد اما هزینه تعمیر و نگهداری موتور دیزلی بیشتر است.

شامل کنترل تمامی پارامتر های دخیل در ژنراتور است که شامل ولتاژ، جریانو فرکانس است. قدرت این موتورها در زیر دریایی ها به گونه ای است که تا عمق 3 هزار متری بدون هیچ گونه مشکلی توانایی کار را دارند. انواع موتور تک دیزلی معمولاً راندمان و قدرت بالاتری از موتور تک بنزینی دارند. موتور دیزل چگونه کار می کنند؟ فلایویل در تاریخ 10 اوت در سال 1893 شروع به کار کرد. شاید اولین باری که موتور دیزل موفق عمل کرد را بتوان در سال 1897 دانست. در حقیقت این دما نیست که باعث احتراق میشود بلکه فشردگی هوا و بالا رفتن دما موجب احتراق داخلی موتور میشود. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی سنگین تر بوده و باعث میشود در خودروهای اسپرت این مورد نامطلوب باشد، چرا که ماشین بازان و اسپرت سواران دوست دارند حرکت های سریع و دور زدن های متفاوتی را با ماشین تجربه کنند. روغن موتورهای خودروهای بنزینی در استاندارد API با علامت S که حرف اول کلمه Service ( اتوسرویس ها و تعویض روغن ها، گاراژها) است، آغاز می گردد. گرچه درحالحاضر روند تولید این خودروها به سمت استفاده از سوختهای پاک میرود، اما همچنان تولید دیزلیها بهواسطه تقاضا برای خودروهای دیزلی سنگین و نیمهسنگین و حتی سبک، بالاست و این محصولات از گستره بالایی هم برخوردارند.

حتی وضعیت موتور(i.e. T.D.C.) کنترل می شود . از موتور های دیزل در زمین، هوا، دریا و حتی در زیر زمین استفاده های فراوان میشود. نسبت تراکم بالای موتور دیزل منجر به بهتر شدن بازده می شود . بهاینترتیب هم مرحله تنفس و هم مرحله تراکم اتفاق میافتد. که در واقع در هر دور چرخش میل لنگ اتفاق می افتد. کنسول میانی این خودرو مملو از دکمهها و شاسیهایی است که نشان از امکانات بالای این خودرو دارند. گیربکس پیکاپ پنج سرعته است و ۴ سیلندر از دیگر قابلیتهای فنی این خودرو به حساب میآیند. مزیت دیگر دیزل در تفاوت با نوع احتراق در سیستم موتور آن در مقایسه با نوع بنزین سوز است. سوخت ارزان تر با چگالی انرژی بالاتر در مقایسه با بنزین و از طرف دیگر این سوخت سنگین تر و روغنی تر از بنزین است که نقطه جوش آن کمی بیشتر از آب است. بهترین روغنی که می توانید استفاده کنید، روغنی است که سازنده یا دفترچه راهنما به شما معرفی می کند.

پس موتور برق با 1 گالن گازوئیل می تواند 3 ساعت با بار 50 % کار کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجرای تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می سازد. پیستون در مسیر حرکت رو به پایین خود جلو مجرای تنفس هوای تازه را باز می کند. بعد از پایین امدن کامل پیستون سوپاپ تخلیه که بسته بود باز میشود و گاز موجود در سیلندر خارج میشود سپس پیستون به طرف بالا حرکت میکند تا تمام گاز سوخته را از داخل محفظه خارج کند به این ترتیب یک چرخه کامل از زمان شروع تا تخلیه صورت گرفت . چهار بلندگو در تمام قسمتهای این خودرو پخش شده است.

از طرف دیگر موتورهای دیزلی قبل از تزریق مستقیم سوخت به محفظه احتراق هوا را فشرده می کنند. سیستم کارکرد در موتورهای دیزلی به این حالت میباشد که در ابتدا هوا داخل سیلندر میشود و سپس به وسیله پیستون در قسمت بالای آن به هم فشرده (متراکم) شده و بعد از داغ شدن بسیار زیاد در این نقطعه سوخت به وسیله سوزن انژکتور در داخل ان پاشش شده و بعد از انفجار پیستون را به شدت به سمت پایین به حرکت در میآورد. برای موتورهای دیزلی این حرف بعد از حرف C قرار گرفته و شامل یکی از حروف A تا J میشود.

نوع موتور این خودرو ۴G69S4N است. قیمت روغن موتور دیزل ایرانول و روغن موتور دیزلی در بسته بندی های متنوع و حجم های مختلف، با کیفیت های متفاوت در اختیار مردم قرار می گیرد. یک موتور دیزل فقط هوا را می گیرد و آنرا متراکم می کند و بعداً سوخت را به داخل هوای متراکم تزریق می کند . در صنعت دریانوردی و در کشتی های تجاری و حتی در زیر دریایی های غیر هسته ای موتور دیزل مولد تولید نیرو برای به حرکت درآوردن آنها استفاده میشود. در این وضعیت حتی سیستم تعلیق نیز امنیت ندارد! در تانک ها نیز از این موتور ها استفاده میشود و قدرت موتورهای دیزلی به قدری است که توانیی به حرکت درآوردن تانک های به وزن 2 هزار تن با سرعت 60 کیلومتر در ساعت را دارند. در موتورهای دیزلی هنگامی که پدال گاز فشرده میشود به طور مستقیم میزان سوخت تزریق شده به موتور کنترل میشود. اما در دیزل از روش فشرده سازی استفاده میشود. برای این کار باید از استاندارد (API) که مخفف عبارت American Petroleum Institute باخبر باشید. وقتی موتور روشن می شود و در دور کم کار می کند ، این میراگرها بسته می شوند.