بهترین موتور برق دیزلی

یك تحقیق در این زمینه نشان داده است كه۶۰ درصد از موارد تخریب موتور در بخش موتورهای دیزلی مربوط به خنك كننده های نامناسب سایت araddiesel است. ممکن است در هنگام راه اندازی کمی دود سفید مشاهده کنید که در بیشتر موارد طبیعی است. نیز بكار گرفته می شود و با وجود درصد بسیار كم این تركیبات افزودنی، نقش آنها در محصول نهایی حائز اهمیت بالایی است و موجب متفاوت شدن انواع خنك كننده ها می شود. به همین راحتی ها نیز نمی توان گازوئیل که سوخت این نوع موتور است را یافت. كنترل حجم سیال خنك كننده در سیستم بسیار مهم است چرا كه اگر سیال با سطح در تماس نباشد نمی تواند عملكرد مناسبی در خنك كردن موتور از خود نشان دهد. ساختمان دیزل ژنراتور دارای دو قسمت اصلی است : ژنراتور الکتریکی و دیگری موتور دیزلی اما صرف وجود این دو بخش ، عملکرد مطمئن یک دیزل ژنراتور را تضمین نمی کند. همین مسئله در رابطه با تعمیر و هزینه موتور برق دیزلی نیز صدق می کند و می توان گفت که هزینه تعمیر بسیار کم خواهد بود. بهعنوانمثال روغن موتوری که روی بسته آن عبارت API-SA درج شده نشاندهنده یک روغنموتور بیکیفیت مناسب موتورهای بنزینی است. این می تواند از چرخ دنده های بسته شده تا یاتاقان ها و کمپرسورها متفاوت باشد.

یک اتومبیل با سوخت دیزل در مقایسه با اتومبیل با سوخت بنزین با سرعت بیشتری از ایست ایستگاه سریعتر “بلند شده و می رود”. اما پیش از این که به دست به انتخاب بزنید، مشخص کنید هدفتان چیست؟ در بازار ایران توسط شرکتهای بازرگانی مختلف همچون شرکت تجارت و صنعت سعدی، برندهای مختلفی از موتور ژنراتور دیزلی در بازار ارائه شده است که موتور ژنراتور دیزلی پرکینز و موتور ژنراتور دیزلی VOLVO این نوع هستند. هرگز درجه­ های مختلف روغن روانکاری را مخلوط نکنید. هنگامی که پیستون نزدیک نقطه توقف است، انژکتور سیستم تزریق سوخت اسپری سوخت را به داخل محفظه سیلندر در یک زمان بسیار کوتاه با فشار بسیار بالا، تشکیل ذرات کوچک دیزل روغن و هوا با دمای بالا فشار بالا مخلوط، احتراق مخلوط قابل احتراق، گسترش خشونت آمیز به منظور تولید نیروی انفجاری، فشار دادن کار پیستون، دمای آن می تواند تا 1900-2000 ℃، فشار تا 60-100 اتمسفر، منجر به گشتاور زیادی شود، بنابراین موتورهای دیزلی به طور گسترده در بزرگ تجهیزات دیزل. بنابراین بعضی موتور های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند.

تفاوت این موتور ها در نوع کارشان است و با این که موتور های بنزینی و موتور های دیزلی ، هر دو درونسوز هستند ولی قدری با یکدیگر متفاوت تر کار می کنند. این درحالی است که بازدهی آن به نسبت پایین تر است. مراقبت از وضعیت شمع ها و بررسی برای تعویض و نگهداری فیلتر بنزین، عنصری حیاتی به دلیل ناخالصی ها است که در موتورهای بنزینی حائز اهمیت می باشد. به گزارش هیئت منابع آب وهوایی کالیفرنیا (California Air Resources Board) جواب این سوال مثبت است. یکی دیگر از معایب این موتور، البته در حد کم، ایمنی آن است. گاهی ممکن است از سطح روغن دیزل کاسته شود که این مورد می تواند مشکل های زیادی را برای دستگاه ایجاد کند. این محصول کاسترول تضمین می کند که عملکرد موتور را در دراز مدت و کوتاه مدت به حداکثر برساند همچنین به گونه ای طراحی شده که رسوبات را کاهش می دهد و با این کار موتور در وضعیت بهینه قرار می گیرد. اگر بخواهیم بر اساس سه نکتهای که ذکر کردیم توضیح دقیقتری ارائه کنیم، میتوان گفت سوخت دیزل مثل گازوئیل دانسته و غلظت بیشتری در مقایسه با بنزین دارد، بنابراین مدتزمان انتقال آن به داخل پیستون کمتر از بنزین است به همین جهت مدت زمانی طول میکشد تا این اتفاق بیفتد، البته این مدتزمان در مقایسه با سوخت بنزین زیادتر است وگرنه به لحاظ زمانی در کسری از ثانیه اتفاق میافتد، به همین دلیل در طول زمان احتراق فشار ثابت است، درصورتیکه در موتورهای بنزینی، فشار به طور ناگهانی افزایش پیدا میکند.

ساخت این نوع از خنك كننده ها نیز به وسیله تكنولوژی هیبریدی بوده كه با نوع اروپایی اش (مخلوط كربوكسیلاتها و سیلیكاتها) متفاوت است. مخلوط پلیمر های بهبود دهنده با روغن هایی که گرانروی کمی دارند، سبب به وجد آمدن این پدیده می شوند. قابلیت پاک سازی : شما باید مطمئن باشید که روغن دیزلی که انتخاب می کنید موتور شما را تمیز می کند. هم چنین به پاکیزگی قطعات کمک شایانی می کند. بهترین فرآبند اتصال دائم قطعات فلزی به هم استفاده از روش های ذوبی است جهت انجام جوشکاری و اتصال دادن دو فلز به هم نیاز به قوس الکتریکی است. مزایای موتور دیزل این است که گشتاور بزرگ است و عملکرد اقتصادی خوب است. یک سری از مکان ها وجود دارند که نباید صدا از حد مجاز بالاتر برود، در این جا استفاده از موتور برق های بنزینی بسیار مناسب تر از موتور برق دیزل بوده است. در واقع توان این نوع موتور ها نسبت به موتور برق بنزینی بیشتر است. غلیظ شدن در اثر اکسیداسیون موجب ایجاد رسوب سیاه و لجنی شکل بر روی قطعات موتور میشود که این رسوب لجنی دارای اثرات خورندگی روی قطعات موتور نیز دارند. در این مقاله با دشت نور همراه باشید تا علاوه بر به دست آوردن پاسخ سوالات بالا، نکات مهمی را در خصوص نگهداری و تعمیر این وسیله مهم در ژنراتور، مطالعه نمایید.

با پیشرفت علم، برای حفاظت از موتور تكنولوژیهای متفاوتی در ساخت خنك كننده ها در برابر خوردگی ارایه شده است. می تواند باعث خوردگی های متفاوتی در ارتباط با نقاط گرم و تماس نامناسب خنك كننده باشد. تاریخچه موجود نشان می دهد که به علت وجود نشتی در خنک کن روغن، آب و روغن موتور مخلوط شده و این امر باعث کاهش ویسکوزیته روغن و همچنین پارگی فیلم روغن روی یاتاقان های میل لنگ گردیده است که در ادامه کارکرد موتور، باعث خرابی یاتاقان های میل لنگ شده است. خنك كننده های حاوی سیلیكات ممنوع شده و بجای آن از مخلوط كربوكسیلاتها و فسفاتها استفاده شود. اگر بخواهیم به نکته بعدی اشاره کنیم، قطعا طول عمر آن خواهد بود. البته این تصمیمی بود که برای طرفداران نیسان که خواهان چیزی خاص در زیر کاپوت بودند سودمند بود. عبدالرسول دریایی مدیرکل شیلات هرمزگان روز دوشنبه در بازدید از مجتمع پرورش میگوی سایه خوش که خسارت زیادی در زلزله به آن وارد شده است، افزود: در بررسیهای اولیه از مناطق زلزله زده دیواره استخرهای پرورش میگو، ورودی و خروجی استخرها، کف استخرها، کانال آبرسان مزرعه، ایستگاه پمپاژ و موتور خانهها تخریب شده و شکافهای بزرگ در تمام مزرعهها ایجاد شده و بیش از ۶۰ پایه برق افتاده است.

لیکن از آن تاریخ تاکنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت کرده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. موتور برق دیزلی نیز مانند موتور برق بنزینی بسیار پرکاربرد است. وی از آبرسانی به محل کمپ زلزلهزدگان خبر داد و تصریح کرد: هماکنون آب این کمپ وصل شده و خانوارهایی که در این محل اسکان یافتهاند نیز از آب شرب بهرهمند هستند. گازوئیل حدود 36.7 مگاژول و بنزین حدود 33.7 مگاژول محتوای انرژی دارد که به همین دلیل سوخت دیزل حدود 16 درصد از سوخت بنزین در این زمینه جلوتر میباشد. از سالها قبل شمارهگذاری و تولید خودروهای دیزل سواری در کشور ممنوع بوده است. موضوع مهم بعدی در خصوص پیدا شدن قطعه یدک یک وسیله است. حال این سوال پیش میآید که چه چیزی باعث داغ شدن بیش از حد موتور دیزلی میشود؟ دوزندگان تاکید کرد: در چنین شرایطی که در کشور سوخت دیزل استاندارد به اندازه کافی وجود ندارد بنابراین ورود سواری دیزلی به چرخه حمل و نقل کشور میتواند فاجعهآمیز باشد.

این موتور ها انرژی بیشتری تولید می کنند در حالی که میزان مصرف سوخت آن ها با موتور بنزینی یکی است. از این رو بسیاری از تولید کنندگان موتورهای دیزل بزرگ از این رویه برای تولید موتورهایی با قدرت بالا استفاده می کنند. برای همه افراد مهم است که موتور برق با طول عمر بالا خریداری کنند. عموماً تغییرات سرعت، کمترین است. امروزه در اروپا با حذف تركیبات فسفاته، خنك كننده هایی حاوی اكسیدهای غیرآلی مانند سیلیكات و كربوكسیلاتها ساخته شده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی موتور، موتورها با افزایش قدرت و کارایی ، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. بازده حرارتی و عملکرد اقتصادی بهتر از موتور بنزینی است، در همان زمان در مورد قدرت، گشتاور موتور دیزل، حداکثر قدرت زمانی که سرعت کم است، مناسب برای استفاده از کامیون.

مقادیر بالاتر مواد افزودنی شوینده و پراکنده مورد نیاز است تا ذرات دوده را پراکنده کرده و آنها را در حالت تعلیق نگه دارید تا از افزایش ویسکوزیته، لاک زدن، لجن و سایش جلوگیری شود. مورد بعدی که می تواند جز بزرگ ترین اهداف و الویت های مشتریان باشد در خصوص مصرف سوخت موتورهای دیزلی پرکینز است. چرا موتورهای دیزلی مصرف بسیار کمتری نسبت به بنزین دارند؟ همچنین موتور بنزینی عمر کمتری دارد اما هزینه تعمیر و نگهداری موتور دیزلی بیشتر است. 3)وجود بیش از حد نرمال آب و مایع خنک کننده در روغن میتواند دلیلی بر ورود مایع خنک کاری به روغن باشد که یکی از دلایل آن خرابی اورینگ های دور بوش تر است . اما در بخش فنی و ساختار این دستگاهها یک تفاوت مهم وجود دارد که حتما قبل از خرید، توجه کنید تا در آینده به مشکل نصب و راه اندازی بر نخورید. موتور دیزلی به مراتب مزایای بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارد و در این بخش می خواهیم دلایل اینکه چرا مردم موتور دیزلی را به موتور بنزینی ترجیح می دهند بررسی کنیم. آب بهترین سیال در دفع حرارت است ولی بنا به دلایل متفاوتی برای كاهش نقطه انجماد سیال خنك كننده از ماده شیمیایی گلیكول به عنوان سیال پایه استفاده می شود كه معمولاً در تولید این خنك كننده ها از مخلوط۵۰/۵۰ از اتیلن گلیكول و آب استفاده می كنند.

این موتورها و بالاخص موتورهای بنزینی با تزریق مستقیم (TGDI) و توربوشارژ در شرایط عملیاتی شدید کار می کنند که باعث حساسیت بیشتر این موتورها به پدیده ناک و احتراق پیش رس می گردد. موتورهای دیزلی مقدار زیادی دوده و محصولات جانبی احتراق ایجاد می کنند. محصولات حاصل از تجزیه گلیكول به صورت اسیدی هستند و باعث افت PH می شوند كه پدیده خورندگی را با خود به همراه دارد. كربوكسیلاتها بواسطه انجام واكنش های شیمیایی داخلی با قرار گرفتن بر روی سطوح، مانع از خوردگی می شوند. شرکتهای سازنده بر طبق توافق جهانی برای هر ژنراتور رتبهای قائل میشوند.این رتبه بندیهای استاندارد تعریف میشود تا اجازه انتخاب صحیح را بدهد و مقایسه خوبی بین سازندهها صورت گیرد تا از عملکردنادرست ماشین جلوگیری کند و راهنمای طراحان باشد. هزینه تعمیر و نگهداری موتور برق بنزینی بسیار کم بوده و خیال شما را از این بایت راحت می کند. روغن بهران اکسترا توربو دیزل یکی از جدیدترین روغن موتور های دیزلی تولید شده توسط شرکت نفت بهران است. یکی از بهترین محصولات این شرکت همین موتور پمپ دیزلی کاما است که با فناوری پیشرفته برخی ایرادات را نیز کاسته و باعث بهرهوری بیشتر محصولات خود شده است.

کار موتور دیزل، به داخل سیلندر، هوا، سیلندر هوا تا پایان زمان فشرده، دمای می تواند به 500-700 ℃ برسد، فشار می تواند به 40-50 اتمسفر رسیدن. موتور دیزلی سنتی ویژگی ها: بازده حرارتی و عملکرد اقتصادی، موتور دیزلی با استفاده از هوای فشرده برای بهبود دمای هوا، به طوری که دمای هوا بیش از نقطه احتراق سوخت دیزل، سپس اسپری به دیزل، اسپری دیزل و مخلوط هوا از خود اشتعال و احتراق بنابراین، موتور دیزل سیستم احتراق نیاز ندارد. اما چون سوخت دیزل دیزلی است، ویسکوزیته آن بزرگتر از بنزین است، تبخیر آن آسان نیست، و دمای احتراق خود به خودی پایین تر از بنزین است، بنابراین تشکیل مخلوط قابل احتراق و حالت احتراق با موتور بنزینی متفاوت است.

این روغن موتور ایرانول به دلیل داشتن مواد اولیه با کیفیت بالا یک روغن دیزلی پر فروش محسوب می شود. عملکرد : روغن موتور با کیفیت مصرف سوخت شما را کاهش می دهد. همیشه برای خرید یک دستگاه با کیفیت هزینه بالایی باید پرداخت کرد. در بخش بعدی ما مرحله تزریق سوخت دیزل را بررسی خوایم کرد. از آن جایی که در این بخش قصد داریم تا به طور دقیق این دو نوع موتور را بررسی کنیم، به معایب هم می پردازیم. از این رو، تنها نام تعداد کمی از این تولیدکنندگان در این بخش میدرخشد؛ تولیدکنندگانی که میتوان گفت سالهای بسیاری بهعنوان همراه اصلی خودروهای تجاری شناخته شدهاند.

در اروپا وجود مشكلاتی مانند سختی بالای آب، تولیدكنندگان را ملزم به تولید خنك كننده هایی فاقد تركیبات فسفر كرده است. می شوند. برای مثال خنك كننده های مرسوم بر پایه فسفاتها، شروع تركیباتشان از اسید فسفریك است. استفاده از كربوكسیلاتها در تركیبات خنك كننده دارای مزایای قابل توجهی است كه عبارتند از: حفاظت بهتر از آلومینیوم در دماهای بالا ▪ انتقال بهتر حرارت و كارایی بهینه بر روی سطوح داغ موتور و لوله های رادیاتور ▪ افزایش طول عمر سیال خنك كننده تجربه نشان داده است كه این نوع سیالات با كاركرد بیش از۳۲ هزار ساعت، كارایی بهتری از خود نشان داده اند و در انتهای زمان، در آزمایش سرعتی، هنوز خنك كننده استفاده شده و تخلیه شده از موتور می توانست آزمایش های طراحی شده برای خنك كننده كار نكرده را با موفقیت پشت سر بگذارد. زیرا كلسیم و منیزیم موجود در آب سخت با بازدارنده های فسفاته واكنش داده و فسفات منیزیم و یا كلسیم تولید می كنند كه معمولاً به صورت رسوب بر روی بدنه داغ موتور نشست می كنند و این امر باعث اتلاف حرارت و یا ایجاد خوردگی می شود. هنگام نزدیک شدن پیستون به پایینترین نقطه در سیلندر مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می گردد و گازهای سوخته شده که تحت فشار می باشداجازه داده می شود محفظه ی سیلندر را ترک نماید.