تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه روزانه

در این رابطه یک تحلیلگر وکارشناس مسائل انرژی از شرکت خدمات مالی «سی ام سی مارکت» ( CMC Markets)، مستقر در لندن، به رویترز گفت: اوپک پلاس با توجه به اعمال قرنطینه مجدد در برخی از مناطق چین، به احتمال زیاد تولید را به حدی  محدود نگاه می دارد تا قیمت نفت را در بحبوحه اختلال های بوجود آمده در زمینه تقاضا، حفظ کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84879080/%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85-%D8%A7%D9%88%D9%BE%DA%A9-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ این تصمیم وزیران انرژی و نفت اوپک پلاس به معنی کاستن از میزان عرضه به همان میزان افزایش نمادین در سپتامبر و تاکیدی بر نارضایتی این گروه از بهای نفت خام است که در پی بروز نگرانی هایی از پدیده رکود در اقتصاد جهان و به دنبال بیانیه عبدالعزیر بن سلمان وزیر انرژی سعودی در باره احتمال کاهش عرضه در هر زمان، شکل گرفته است.

وزیران انرژی اوپک پلاس در بیانیه خود افزایش سپتامبر را تنها برای همان دوره دانسته و به احتمال برگزاری نشست دوباره این گروه در هر زمان برای نشان دادن واکنش به تغییر و تحولات بازار جهانی اشاره کرده اند.

در همین حال  و با توجه به اینکه بازارهای آمریکا به علت تعطیلات عمومی روز دوشنبه تعطیل می باشند، بهای نفت خام «وست تگزاس اینترمیدیت» با دو دلار و پنج صدم سنت (۲.۰۵) یا ۲.۴ درصد افزایش، به ۸۸دلار و ۹۲ سنت در هربشکه رسید.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز از مبدا کوالالامپور نوشت: بهای نفت امروز (دوشنبه) در بازارهای جهانی با توجه به نشست «اوپک پلاس» و با هراس از اتخاذ تصمیم در زمینه کاهش تولید در راستای  حمایت از قیمت ها، به میزان ۲ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

بهای آتی نفت خام برنت با دو دلار و ۴۲ سنت و حدود ۲.۶ درصد افزایش، در ساعت ۰۶:۴۱ گرینویچ (۱۰:۴۱ بوقت تهران) به ۹۵دلار و ۴۴ سنت رسید که این میزان نسبت به معاملات روز جمعه گذشته (۱۱ شهریورماه ۱۴۰۱) هفت دهم درصد (۰.۷) افزایش را نشان می دهد.