دود موتورهای دیزلی

اما میتوانند به عنوان منبع برق اولیه در مناطقی که شبکه برق سراسری در دسترس نیست، ولی دسترسی به گاز آسان است، استفاده شوند. بر خلاف موتورهای بنزینی ، آنها به ویژه برای حمل بارهای بزرگ با سرعت کم بسیار مناسب هستند ، بنابراین آنها برای استفاده در کشتی های حمل بار ایده آل هستند.، کامیون ، اتوبوس و لوکوموتیو. با توجه به نقش بسیار مهم روغن در دستگاههای صنعتی از جمله دستگاه دیزل ژنراتور به بیان مطالبی مفید و مختصردر مورد ماهیت روغن ، وظیفه روغن و خواص روغن می پردازیم تا کاربران گرامی دستگاه ها در هنگام انتخاب و تهیه روغن جهت ماشین های صنعتی و خصوصا دیزل ژنراتور برق دارای اطلاعات مفیدی برای انتخاب صحیح روغن مناسب باشند. روغن موتور دیزلی بهران توربو دیزل 15W40، به دلیل استفاده از پایه معدنی مرغوب و مواد افزودنی مناسب یکی از پروفروش ترین محصولات بهران میباشد و میتواند نقش مهم و قابل توجهی در بهبود روانکاری موتورها داشته باشد. مرحله احتراق – با رسیدن پیستون به بالا ، سوخت در همان لحظه مناسب تزریق می شود و مشتعل می گردد و پیستون را به عقب می راند.

یک تفاوت بزرگ بین یک موتور دیزل و یک موتور بنزینی در فرآیند تزریق سوخت است. دیزل با ترمودینامیک و محدودیت های نظری و عملی مؤثر بر بهره وری سوخت آشنایی داشت. رودولف دیزل هنگام کار بر روی محاسبات خود ، این تئوری را مطرح کرد که فشرده سازی بالاتر منجر به راندمان بالاتر و قدرت بیشتر می شود. در سال 1878 ، رودولف دیزل هنگام تحصیل در دبیرستان پلی تکنیك آلمان (معادل دانشكده مهندسی) از راندمان پایین موتورهای بنزینی و بخار مطلع شد. نظریه رودولف درست به نظر می رسد – یک موتور بنزینی با نسبت 8: 1 تا 12: 1 فشرده سازی را انجام می دهد ، در حالی که یک موتور دیزلی با نسبت 14: 1 تا 25: 1 فشرده می نماید. در نظر بگیرید که ژنراتورهای شما برای چه کاری استفاده خواهند شد، اگر برای یک کار کوچک مانند تأمین برق یک ساختمان به ژنراتور نیاز دارید، ژنراتور گازسوز را انتخاب کنید. این احتراق به ژنراتور نیرو میدهد و جریان الکتریکی (برق) ایجاد میکند. این شرکت ضمانت و کلیه خدمات پس از فروش راهاندازی ژنراتور را با پشتیبانی از سوی کمپانیهای سازنده مولد، ارائه میدهد. کلیه عملکردها در یک موتور مدرن توسط ارتباط ECM با حسگرهای اندازه گیری کنترل می شوند.

هنگامی که موتور دیزل سرد است ، ممکن است فرآیند فشرده سازی، دمای هوا را به اندازه کافی بالا نبرد تا باعث احتراق سوخت شود. هنگامی که موتور سرد است و فرآیند تراکم نمی تواند به اندازه کافی دمای هوا را جهت احتراق بالا ببرد، این رشته ملتهب که بصورت الکتریکی گرم می شود به فرآیند احتراق کمک می کند تا رژیم استارت سرد و گرم شدن موتور سپری شود. این حسگرها همه چیز را اندازه می گیرند از دور موتور تا دمای خنک کننده و روغن موتور و حتی موقعیت موتور (یعنی T.D.C.). هر محصولی بعد از گذشت مدتی نیاز به تعمیر دارد، حتی شده یک دستمال برای گرفتن گرد و غبار!

یک خانه متوسط حداقل ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ وات برای یخچال، تلویزیون، سیستمهای گرمایشی و سرمایشی برق مصرف میکند. این دستگاه ها از ژنراتورهای کوچک قابل حمل که برای مصرف خانگی و موقت ایدهآل هستند، تا ژنراتورهای آماده به کار بزرگ، متغیر هستند. یستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا و تا نقطه مرگ بالا حرکت میکند. برای موتورهای بنزینی این حرف بعد از حرف S قرار گرفته و شامل یکی از حروف A تا N میشود. به این معناست که آنها می دانند که موتور مفید نیست تا زمانی که سرماخوردگی باشد، مفید نیست، بلکه شما را به گرم کردن توصیه نمی کنید. روغن دیزل، روغنی است که شما برای روانکاری موتور خود استفاده می کنید و نباید با روغن موتورهای بنزینی اشتباه شود. در واقع فقط حدود 10 درصد از سوخت مورد استفاده در این نوع موتورها صرف حرکت وسیله نقلیه می گردید.

و سایر سنسورهای روغن فقط یک مقدار مقاومتی به خروجی میدهند (تک فیش یا سه فیش). اکثر موتورهای اتومبیل از انژکتور یا کاربراتور استفاده می کنند. این اختراع که از اصل احتراق چهار زمانه استفاده کرد ، به عنوان ” چرخه اتو ” نیز شناخته می شود و اساس اکثر موتورهای اتومبیل امروزی است. از آنجا که باعث گرمای بیش از حد می شود ، ضربه زدن می تواند به موتور آسیب برساند. هوای موجود در سیلندر بیشتر فشرده می شود و گرمای بیشتری را ایجاد می کند که به شروع کار موتور کمک می کند. این گرمای هوای فشرده شده است که سوخت را در موتور دیزلی مشتعل می نماید.

در نهایت، انتخاب سرمایهگذاری در ژنراتور گازی یا دیزلی بستگی به نوع و محل سایت araddiesel استفاده شما دارد. موتور V8 دورامکس خانوادهای متشکل از موتورهای 6.6 لیتری دیزل V8 است که توسط DMAX و طی یک سرمایهگذاری مشترک بین جنرالموتورز و ایسوزو تولید شده است. هر چه کورس پیستون بیشتر شود، پیستون در هر سیکل باید مسافت بیشتری را طی کند. در سال 1892 دیزل حق ثبت اختراعی را برای آنچه ما اکنون موتور دیزل می نامیم به دست آورد. اکنون انواع مختلفی از ژنراتورها وجود دارند، که هر کدام مزایا، معایب و کاربردهای بهینه خود را دارند. کمپرسورهای سانتریفیوژ در کاربردهای بسیار بزرگ رایج می باشند، در حالی که کمپرسورهای پیچی دوار، اسکرول و هوای رفت و برگشتی برای کاربردهای کوچک و متوسط مورد علاقه هستند. به همین دلیل استفاده از ژنراتورهای خانگی نسبتاً رایج شده است. به همین دلیل تمامی موتورهای دیزل از سیستم پاشش سوخت و انژکتور بهره میبرند هر چند کنترل زمان و میزان پاشش سوخت در آنها ممکن است مکانیکی (نمونههای قدیمی) و یا الکتریکی (نمونههای امروزی) باشد اما اصل کار یکسان است. این دستگاهها گاز شهری (NG) یا گاز مایع (LPG) را به برق تبدیل میکنند.

اگر ژنراتوری میخواهید که نیاز به تعمیر و نگهداری کمی داشته باشد، دیزل ژنراتورها گزینه ایدهآلی هستند. اما می توان موتور برق بنزینی را یک گزینه خوب برای خانه ها و کارگاه ها دانست. روغن هایی که در داخل ژنراتورهای تولید کننده برق استفاده می شوند به مرور زمان خاصیت روان کنندگی خود را از دست داده و به اصطلاح آلوده می شوند. انژکتور باید بتواند دما و فشار داخل سیلندر را تحمل کند و همچنان سوخت را بصورت ذرات ریز تحویل دهد. بنابراین در یک موتور خودرو تمام سوخت در سیلندر بارگیری شده و سپس فشرده می شود. تعداد پرسنل شركت هیوندای موتور حدود 130000نفر بوده كه سایت های تولیدی آن در كشورهای كره، چین، هند، آمریكا، چك، روسیه، تركیه و برزیل قرار دارد كه كارخانه هیوندای کره با ظرفیت 1790000 دستگاه یكی از بزرگترین سایت های تولیدی خودرو در جهان می باشد.

سطح کیفی روغن موتورهای دیزلی به چند دسته مختلف دسته بندی می شود که در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین روغن موتور دیزلی CI-۴ و CH-۴ بپردازیم. توربوشارژر در یک موتور استاندارد ، مکانیزم خاصی بر روی منیفولد اگزوز با تیغه های چرخان واقع در دو حفره مختلف نصب شده است. انژکتور روی موتور دیزل پیچیده ترین مؤلفه آن است و مورد آزمایشات زیادی قرار گرفته است – در هر موتور خاصی این قطعه ممکن است در مکان های مختلفی قرار داشته باشد. به طور کلی، تولید دیزل، محدودیت خاصی ندارد. مزایا و معایب سوخت دیزل گرچه سوخت دیزل-همان طور که گفته شد-سوختی بسیار تمیز و اقتصادی است اما این سوخت مجموعهای از مزایا و معایب را داراست که در زیر شرح داده میشود. چنین ایالتی منجر به عوارض پاشش انژکتورهای سوخت دیزل سیستم سوخت موتور می شود. این منجر به گشتاور بالا در حداقل مصرف و انتشار کم می شود. در مقدمه باید این نکته ساده ولی کلیدی را بیان کنیم که شناخت و اطلاع از تاریخچه و موارد کاربرد و همچنین شرکتهای سازنده یک دستگاه توسط کاربران و مصرف کنندگان آن دستگاه منجر به شناخت بهتر آن دستگاه میگردد . همچنین با گرم شدن هوا و مصرف بیشتر برق، قطعیهای مکرر اتفاق میافتد.

و در آخر نکات امنیت و نگهداری؛ که در این باره امنیت و نگهداری موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی بهتر است. هر چند تجربه نشان داده است که موتورهای دیزلی به نسبت موتورهای بنزینی مقاومتر ساخته میشوند و دیر به دیرتر دچار خرابی میشوند. هر دو موتورهای بنزینی و دیزلی بر اساس اسببخار و نیروی گشتاور اندازهگیری میشوند. اما موتورهای دیزلی خیلی فعالیت زیادی ندارند بنابراین اسببخار کمتری نسبت به موتورهای گازی خواهند داشت که به این دلیل است که خودروهای اسپرت زیادی با موتورهای دیزلی وجود ندارند. به زبان ساده ، این بدان معنی است که شما می توانید خیلی بیشتر با همان میزان سوخت بروید (یا مایل بیشتری برای پول خود بدست آورید). راه دیگر برای فکر کردن در این مورد این است که وقتی مولکول های هوا خیلی نزدیک به هم قرار می گیرند ، سوخت احتمال واکنش بهتری با مولکول های اکسیژن را دارد.

به یاد داشته باشید که موتور دیزل فاقد شمع است ، هوا را وارد کرده و آن را فشرده می کند ، و سپس سوخت را مستقیماً درون محفظه احتراق (تزریق مستقیم) تزریق می کند. این انرژی مکانیکی پیستون ها را درون سیلندرها به سمت بالا و پایین حرکت می دهد. کارکرد موتور دیزل به این صورت است که هوای وارد شده به سیلندر توسط پیستون در سرسیلندر شدیداً تحت فشار قرار گرفته و متراکم میشود. این ژنراتورها را میتوانید به صورت نو و دست دوم در بازار ایران خرید و فروش کنید. 3. انفجار: در انتهای زمان تراکم در حالیکه هر دو سوپاپ همچنان بستهاند و پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد مقداری سوخت روغنی (گازوئیل) به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق میگردند. در این هنگام با فشردگی هوا و فشار پدال گاز، فرآیند پاشیده شدن سوخت به درون سیلندر انجام میگیرد. چرخش ذرات ریز در سیلندر به گونه ای که به طور مساوی توزیع شود نیز یک مشکل است ، بنابراین برخی از موتورهای دیزل از شیرهای القایی ویژه ، محفظه های پیش از احتراق یا سایر وسایل استفاده می کنند تا هوا را در محفظه احتراق بچرخانند یا روند اشتعال و احتراق را بهبود بخشند.

این دستگاهها برای حداکثر بازدهی توان الکتریکی، هزینههای راه اندازی و نگهداری کم و قابلیت اطمینان بالا طراحی شدهاند. دیزل ژنراتور ولوو مدل TAD531GE دارای حداکثر توان 110 کاوا تشکیل شده از موتور ولوو مدل TAD531GE و کوپله شده با ژنراتور استمفورد اصل انگلیس مدل UCI274C نیز می باشد. شبکۀ یک – 20 بهمن 93 – 14:00| موتور نبض تپنده هر صنعتی است با این وجود قریب به اتفاق موتورهای صنایع نیروگاهی، حمل و نقل ریلی و دریایی که از نوع دیزل سنگین هستن، وارداتی است. در ابتدا موتور بنزینی خیلی کارآمد نبود و سایر روش های اصلی حمل و نقل مانند موتور بخار نیز ضعیف بودند. این تصویر منفی از کامیون ها و موتورهای دیزلی باعث شده است که موتور دیزل گاها برای رانندگان کمتر جذاب باشد – اگرچه دیزل برای حمل و نقل محموله های بزرگ در مسافت های طولانی بسیار عالی است ، اما بهترین انتخاب برای مسافران روزمره نبوده است. دیزل ژنراتورها عمر طولانیتری دارند و سوخت کمتری مصرف میکنند. هر دو نوع ژنراتور، برق قابل اعتماد تولید میکنند.

همانطور که در بالا ذکر شد، در هر صورت چه به یک منبع تولید برق دائمی یا آماده به کار نیاز داشته باشید، یک ژنراتور، جزء اصلی برای حفظ بهره وری در محل مورد نظر شما است. مشخصات احتراق چهار زمانه به صورت زیر می باشد. در نهایت با ایجاد جرقه، باعث احتراق سوخت میشود. چنانچه دمای محیط انبارداری تغییرات ناگهانی نداشته و در محدوده دماي ℃ 25 نگهداشته شود کمک شایانی به حفظ کیفیت روانکار می نماید. شمع گرمکن یک سیم گرم شده برقی است (سیم های داغی که در یک توستر وجود دارد را به یاد آورید) که محفظه های احتراق را گرم می کند و هنگام سرد شدن هوا دمای هوا را بالا می برد تا موتور بتواند شروع به کار کند. مرحله تخلیه – پیستون به طرف بالا بر می گردد و دود ایجاد شده از احتراق را از دریچه اگزوز بیرون می برد. برخی از موتورهای دیزلی دارای یک شمع گرمکن هستند.