دیزل ژنراتور چیست؟

ژنراتور های فعال به یک کلید به نام Transfer Switch مجهز می باشد. به طور معمول یک دینام AC بخشی از مجموعه دیزل ژنراتور محسوب می شود. موتور دیزل دارای یک سیلندر ثابت و یک پیستون متحرک است. برخلاف موتور بنزینی، یک موتور دیزلی از گرمای فشرده سازی برای اشتعال و سوختن سوخت تزریق شده در محفظه تزریق استفاده می کند. با مکش هوا از لوله اصلی، هوا توسط پره های مورب در داخل کاسه حالت گردبادی پیدا می کند. با این وجود، استفاده از قابل اعتمادترین، با کیفیت ترین روغن ها، روان کننده ها و خنک کننده ها برای کارکردن موتورتان حائز اهمیت می باشد. موتورهای دیزل می توانند با مشتقات بسیاری از روغن خام کار کنند. موتور دیزلی وسیله ای است که می تواند توسط احتراق یک سوخت مایع که سوخت دیزل نامیده می شود، حرکت چرخشی ایجاد کند و ژنراتور وسیله ای است که می تواند از حرکت چرخشی برق تولید کند.

روغن و فیلتر نیز باید در فواصل زمانی مشخص تعویض گردد. همانطور که می دانید تعویض به موقع روغن و فیلتر ها موجب افزایش عمر مفید دیزل ژنراتور ها می شود و انتخاب جنس خوب، در این مواد مصرفی بسیار حائز اهمیت است. تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور بر روی هواگیرها با برداشتن محفظه ها، برداشتن هواگیر از درپوش سرسیلندرها، شستن و پاکسازی آن ها با هوای فشرده انجام می شود. همچنین پنجره ها یا کانال های ورودی هوای تازه و تخلیه هوای گرم را بازرسی کنید تا مطمئن شوید بسته یا مسدود نشده اند. ریل ترمینال یک نقطه اتصال برای تمام کابل های موجود در موتور و دینام می باشد، سپس آن ها به ماژول کنترل متصل می شوند. صفحه کنترل ژنراتور مجموعه ای از اجزای سازنده خواهد بود، در کنار هم باید موتور دیزل و دینام AC را هنگام کار کنترل کرده و اطمینان حاصل کنند که تنظیمات در پارامترهای از پیش تعیین شده باقی می ماند.

قیمت دیزل ژنراتور

مولفه های متفاوتی در تعیین میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور وجود دارند. برند و کشور سازنده به عنوان یکی از مهمترین مشخصات فنی دیزل ژنراتورهای کامینز در قیمت و میزان کیفیت این دستگاه موثر است. زیرا دیزل ژنراتور در حالت دائم کار به موتور دیزلی قوی جهت تامین یکپارچه نیروی مکانیکی نیاز خواهد داشت و انتخاب دیزل های ضعیف برای پرایم پاور انتخابی اشتباهی می باشد. دیزل ژنراتور دائم کار جهت استفاده در مکان هایی که از شبکه برق شهری دور بوده و همچنین کارهای نیروگاهی و … هدف اصلی خرید ژنراتور تأمین تمام نیازهای منبع تغذیه شما می باشد که می توانید به صورت مستمر و دائم به کار و یا به عنوان پشتیبان از دیزل ژنراتور خود استفاده کنید، در ابتدا باید اندازه ژنراتور را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که برای تامین انرژی بار شما کافی است. با این تست تا حد زیادی از عملکرد مناسب دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم میتوان اطمینان پیدا کنید.

و کاتالوگ دیزل ژنراتور درخواستی با ما تماس بگیرید.

با توجه به نیروی وارد شده به دینام هنگام چرخش موتور دیزل، قاب دینام باید به اندازه کافی سخت باشد تا در طول عمر خود مقاومت کند، که ممکن است چندین دهه طول بکشد، در حالی که سیم پیچ های مس و فولاد الکتریکی برای جلوگیری از کوتاه شدن باید عایق بندی شوند. این توصیف فقط برای این نوع دینام اعمال می شود. با انتقال سیم از طریق یک میدان مغناطیسی، بارهای الکتریکی در سیم القا می شرکت دیزل ژنراتور شوند. این مخزن ممکن است در داخل محفظه ژنراتور برای واحدهای کوچکتر یا قابل حمل باشد، یا ممکن است یک ساختار خارجی جداگانه برای واحدهای بزرگتر و دائماً نصب شده باشد.

درک این نکته مهم است که ژنراتور برق در واقع انرژی الکتریکی را ایجاد نمی­کند. این انرژی مکانیکی میل لنگ را می چرخاند تا برق تولید کند. سپس ژنراتور انرژی مکانیکی تولید شده را طی فرآیند القای مغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. حفظ و نگهداری ژنراتور خود بخش مهمی در اطمینان از تأمین انرژی الکتریکی در هنگام نیاز به آن است! آنها منابع انرژی پشتیبان هستند که منبع سوخت آنها معمولاً پروپان، دیزل یا بنزین را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.

عایق پشم شیشه و یونولیت هم می تواند در دو طرف دیواره ها و سقف تاثیر زیادی در کاهش صدا داشته باشد. ابتدا نام مصرف كننده ها را ليست كنيد . مایکل فارادی، سازوکار پایهای این فرایند را در آغاز قرن نوزدهم میلادی کشف کرد. فرایند همزمانسازی میتواند به صورت خودکار به وسیلهٔ یک ماژول سنکرون ساز خودکار انجام گیرد. اما اگر بخواهیم اشاره ای به این موضوع داشته باشیم باید بگوییم که یک نیروگاه دیزل جدید می تواند 0.28 الی 0.4 لیتر از سوخت هر کیلو وات ساعت را به خود اختصاص دهد. قیمت دستگاه برق اضطراری: جهت دریافت لیست قیمت دیزل ژنراتور و کاتالوگ دیزل ژنراتور درخواستی با ما تماس بگیرید. دیزل ژنراتور با قلب تپنده ولوو پنتا یکی از بهترین و با کیفیت ترین موتوهای دیزلی موجود در جهان می باشد. اگر لوازم مورد استفاده شما به نوسانات برق حساس هستند میبایست از دیزل ژنراتوری استفاده کنین که مجهز به تنظیم ولتاژ خودکار (AVR) باشد.

دیزل ژنراتور چیست

دیزل ژنراتورها برای تأمین نیروی پشتیبان ساختمان در هنگام خاموشی و سایر موارد اضطراری استفاده می شوند. بیمارستان ها از ساختمان هایی هستند که تامین برق اضطراری برای آنها ضروری است. استفاده از یک همکار یا تکنسین حرفه ای در هنگام سرویس ژنراتور برای حفظ ایمنی شخصی نیز ضروری می باشد. برای مثال فرض نمایید مولد برقی که قرار است به صورت کانتینیوس فعالیت نماید و هم چنین قدرتی بالاتر از یک مگاوات داشته باشد، عملا به مقدار بالایی سوخت دیزلی جهت کارکرد مداوم احتیاج خواهد داشت. حالت گرفتگی فیلتر، کنترلی برای آسیب به قسمت های اصلی فیلتر می باشد در چنین شرایطی لازم است که فیلتر کنترل را پاکسازی شود.

موتور ژنراتورهای گازی : همانطور که می دانید سوخت مورد نیاز این دسته از موتورهای ژنراتوری، گاز است و این امر سبب کاهش آلودگی و کاهش هزینه های بسیاری برای این نوع ژنراتور شده است. گاز اگزوز از طریق توربوشارژر عبور می کند تا باعث چرخش آن در محل نصب شود. همچنین ممکن است نصب های ضد لرزش را روی قاب پایه مشاهده کنید، که به جلوگیری از انتقال لرزش به قاب هنگام کار موتور کمک می کند.دیزل ژنراتورهای که در یک کانوپی محافظ قرار گرفته و بر روی شاسی نصب می شوند به راحتی قابل حمل بوده و نصب و راه اندازی آنها زمان زیادی را نمی برد.

فیلترهای سوخت باید در فاصله های زمانی مشخص شده به دلیل بخار آبی که در مخزن سوخت جمع شده و متراکم می شود تخلیه گردد.در صورت عدم استفاده از سوخت و تعویض آن در عرض سه تا شش ماه، ممکن است به طور منظم آزمایش و پرداخت سوخت مورد نیاز باشد. از لحاظ سرعت هم می توان دیزل ها را به سه دسته پر دور، دور متوسط و کم دور تقسیم کرد. یک قاعده کلی این است که دیزل ژنراتور به ازای هر یک کیلو وات ساعت توان تولید شده 0.4 لیتر گازوئیل مصرف می کند.

در بسیاری از مشاغل و مناطق امکان دسترسی و استفاده از برق شهری به راحتی وجود دارد اما هر گونه قطع برق حتی به صورت لحظه ای ممکن است موجب خسارات سنگین مالی (برای نمونه در دیتا سنتر ها) و حتی جانی ( در اتاق عمل بیمارستانها) شود. صدا خفه کن معمولا بخشی از موتور نیست، اما یک وسیله برای کاهش سر و صدا به نیاز های مشتری است. یک دلیل این است که ژنراتورهای دیزل مکانیک ساده تری نسبت به انواع دیگر دارند. استفاده کردن از موتور و روغن کاری دستگاه از اکسیداسیون تماس های الکتریکی جلوگیری می کند، و با تمرین دادن موتور سوخت باقی مانده در دستگاه قبل از خراب شدن استفاده می شود تا تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور برای راه اندازی مطمئن موتور انجام گردد.

انواع دیزل ژنراتور

به خصوص 24 ساعت قبل از استفاده از ژنراتورهای خود حتما چک و بازرسی لازم انجام گردد و دیزل خود را به طور متوسط هر 150 ساعت سرویس کنید و اگر از ژنراتور به طور مداوم استفاده میشود، ساعتهای سرویس در فواصل منظمتر و کوتاه تر افزایش پیدا کند. ضخامت این ورقه باید به قدری باشد که توان تحمل وزن دیزل ژنراتور را داشته باشد. شرکت بینش ابتکار خاورمیانه طیف کاملی از خدمات را برای نصب دیزل بر روی شاسی استاندارد و همچنین ساخت شاسی به سفارش مشتری ارائه می دهد. و پمپ انژکتور آنها به صورت مکانیکی به گونه ای طراحی شده ( صنعتی یا زمینی شده ) که دور دیزل ژنراتور روی 1500 دور ثابت باقی می ماند.

از مشخصات و ویژگی های یک جن ست دیزل می توان به سیستم کنترلی و تنظیم اتوماتیک ولتاژ اشاره کرد. یکی از نکات مهم در تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورها سیستم سوخت می باشد. یکی از مهم ترین مواردی که به طور معمول سرویس می شود موتور است. در مواردی که نیازهای بزرگتری برای برق وجود دارد، می توان چندین واحد کوچکتر را به طور موازی با استفاده از فرایندی که به نام همگام سازی شناخته می شود به یکدیگر متصل کرد.

همچنین با وجود تامین آسانتر سوخت گاز در مصارف شهری و خانگی، بازهم ژنراتور دیزلی یا گازوئیلی به عنوان گزینهای بهتر، همواره مدنظر مصرفکنندگان عمدهی برق اضطراری یا دائمی در مواقع عدم دسترسی به شبکه برق است. این دستگاه ها راه حل ایده آل در این مواقع هستند و برای داشتن منبع تغذیه مداوم قابل اعتماد دیگر به عنوان برق، بیشترین استفاده برای حفظ انرژی در هنگام قطع برق و آزمایش و نگهداری منظم می باشند.دیزل ژنراتور استند بای در مکان هايي که در رابطه با سلامت و امنيت انسان ها و به صورت خیلی اضطراری می باشد از جمله بیمارستان ها، فرودگاه ها، هتل ها و مراکز اطلاعاتی کاربرد بسيار زيادي خواهند داشت. مهم نیست که کنتور برق شهر شما چند آمپر است یا چه امتیازی از اداره برق گرفته اید زیرا برق شهر پشتوانه شبکه داشته و به عنوان مثال ممکن است شما از یک کنتور 100 آمپر به اندازه 150 آمپر در لحظه توان مصرف کنید یا از یک کنتور 100 آمپر ، 20 آمپر هم مصرف نکنید .

کاربرد دیزل ژنراتور

گاهی مخزن سوخت داخل شاسی نصب می شود. این در مورد تمام دیزل ژنراتورها صدق می کند. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به طور منظم (بررسی و تمیز کردن اجزای سازنده به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری ماهانه و سالانه)، سوخت با کیفیت بالا و اندازه مناسب برای بار پیش بینی شده همچنین تعویض روغن، حذف آب از مخزن سوخت و جایگزینی فیلترها می تواند باعث طول عمر بیشتر برای دیزل ژنراتورهای آماده به کار باشد. از رادیاتور برای خنک کردن موتور دیزل هنگام کار استفاده می شود اگر هوا خنک باشد یا از روش جایگزین خنک سازی مانند مبدل حرارتی استفاده شود، رادیاتور فعالیتی ندارد. • تمیز کردن باتری ها: باتری ها را با یک پارچه مرطوب همواره تمیز نگه دارید. از این رو شما وظیفه دارید تا در بازه های زمانی مشخصی، دستگاه را بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را سرویس کنید. صرف نظر از نوع ژنراتور مورد نیاز برای خانه یا محل کار خود، کیفیت بالا و برند مرغوب معمولاً طول عمر مفید بیشتری را تضمین می کند.

این سیستم به کمک آب و یا سایر خنک کننده های صنعتی می تواند از بروز مشکلات ناشی از حرارت زیاد، جلوگیری کند. موتور سنگین Kubota – موتور دیزل صنعتی مقاوم 4 چرخه خنک کننده مایع قدرت قابل اعتماد، آلایندگی کم و واکنش سریع به تغییرات بار را ارائه می دهد. این مدل از دیزل ژنراتور ها امکان دارد فقط تعداد دفعات محدودی در ماه استفاده شود. وجود برق اولین امر حیاتی برای زنده نگهداشتن تمامی این تکنولوژی ها می باشد.