دیزل ژنراتور کوپله فابریک چیست؟

در موتور دیزل برای سوزاندن سوخت از حرارت های بالا استفاده میشود. دمای هوا معمولاً بیش از 526 درجه سانتیگراد است؛ اما در هنگام روشن شدن موتور، از آنجایی که دمای هوا در سیلندرها توسط نسبت تراکم موتور و دمای فعلی تعیین میشود، گاهی متدهای گرم کردن سیلندر هم به کار گرفته میشود. در یک موتور دیزل، هر چقدر نسبت تراکم بالاتر باشد، به همان نسبت، نیروی اصطکاک بیشتری بین پیستون و جداره سیلندر وجود دارد. در موتورهای دیزل برای این که یک احتراق کامل انجام پذیرد، به ازای هر گرم سوخت تقریباً 32 گرم هوا نیاز است. موتور دیزلی، هر نوع موتور احتراق داخلی است که در آن هوا متراکم میشود تا به دمای بالا برسد و سوخت دیزلی (گازوئیلی) را که به درون یک سیلندر تزریق شده به احتراق برساند.

موتور های دیزلی برای اولین بار در سال 1892پس از سالها تلاش دانشمندی به نام رودلف دیزل به عنوان نوع خاصی از موتور های احتراق داخلی به جهان معرفی شد و سپس به احترام این مخترع موتور دیزلی نامیده شدند. موتور های دیزل در ابتدای تولید، بسیار کند بودند، بنابراین تمامی گروه های صنعتی و شرکت های بزرگ که تولید این نوع موتور ها را در دستور کار قرار داده بودند، تلاش نمودند تا موتور دیزل سریع به بازار معرفی نمایند. پیشرفت فناوری و ارتقا طراحی موتور دیزل امروز موتورهای دیزل سریع را به بازار معرفی نموده است که در این میان کی از بهترین انواع است.

لذا پس از گذشت 4 الی 6 ماه برای روغن موتور مینرال و 6 الی 12 ماه برای روغن موتور سنتتیک باید آن را تعویض کرد. روغن دارای کیفیت مناسبی با توجه نوع موتور و شرایط کاری و آب و هوایی ان نیست لذا برای رفع مشکل روغن را تعویض و از روغن با درجه مناسب استفاده کنیم. با پرخوران کردن موتورها، ۵۰ درصد هوای بیش تر وارد سیلندر می شود بنابراین باید انتظار حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قدرت در موتور را داشته باشیم (اگر توربوشارژر ما ایدهآل می بود، افزایش قدرت هم مانند افزایش هوای ورودی می بایست ۵۰ درصد می بود، اما تلفات به وجود آمده ۱۰ تا ۲۰ درصد از افزایش قدرت می کاهد). ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند. موتورهای دیزلی به دلیل اینکه شروع احتراق به جای اینکه مانند موتورهای دیگر به یک جرقه الکتریکی نیاز داشته باشد، به هوای داغ شده توسط تراکم بستگی دارد، گاهی موتورهای احتراق تراکمی هم نامیده میشوند. البته همین موضوع که زمان پاشش سوخت، همراه با تأخیر (ریتارد) و پس از عمل تراکم می باشد، باعث گردیده است که موتورهای دیزل در هنگام در جا کار کردن خنک شوند.

دیگر فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که موتورهای دیزلی دور بالایی ندارند و به نسبت موتورهای بنزینی، قدرت کمتری در واحد اسب بخار تولید میکنند، بنابراین ماشینهای اسپرت کمی وجود دارند که از موتور دیزلی استفاده کنند. با استفاده از تراکم هوا بهجای یک ترکیب هوا و سوخت، موتور دیزلی با مشکلات پیش احتراقی که موتورهای احتراق جرقهای تراکم بالا را درگیر میکند، محدود نمیشود؛ بنابراین نسبت تراکم بالاتر میتواند بر خلاف انواع موتور اشتعال جرقهای، در موتورهای دیزلی به دست بیاید به همین نسبت، بازده نظری بالاتر هم معمولاً قابل تحقق است. کامیونت ایسوزو 2/5 تن NMR85E از نسل کامیونهای سری 700 ایسوزو ژاپن است و قدرت موتور آن از 120 به 150 اسب بخار ارتقا یافته و کاربری این محصول در فضای شهری را آسانتر کرده است. سه سری موفقیت آمیز در رشته یEMD وجود داشته : سری ۵۶۷ , سری ۶۵۴ و سری۷١۰. رشته مکانیک خودرو این دانشگاه را از نظر سطح علمی اساتید و کارگاههای آن میتوان بهترین رشته علمی کاربردی بهویژه در زمینه موتورهای دیزلی دانست. معمولاً تا رنج توان ۷۰۰ کاوآ را با استفاده از کنوپی و برای بزرگتر از آن با کانتینر پوشش میدهند.

موتور گازوئیلی کوپ به سبب استفاده از هواکش روغنی مقاومت بیشتری در برابر گرد و خاک دارد. بررسی سطح روغن هم یکی از این موارد است که در این بازدید ها بررسی می شود. اسماعیل نادری گفت: در زمینه تولید روغن صنعتی و روغن خودروهای سبک در اصفهان هیچ مشکل و کمبودی نیست و این نوع روغن در استان و کشور به وفور تولید میشود و عرضه آن بیش از تقاضاست. جودی اسکان موقت را منوط به تصمیم هیأت دولت دانست و گفت: درخصوص اسکان موقت هنوز تصمیم خاصی گرفته نشده است. همیشه کالای استفاده شده را به درستی دور بریزید.

بنابراین بعضی موتور های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای گردابی (چرخشی) کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق را بهبود می دهند . روش اول: آن ها محفظه هایی فلزی که عایق صدا بوده را طراحی کرده، که تا حدودی باعث کاهش صدای موتور برق دیزلی شده است. سادهترین متد روشن کردن موتور، اجازه ورود هوا از یک منبع فشار بالا (تقریباً 1.7 تا 2.4 مگا پاسکال) به هر یک از سیلندرها در زمانه احتراق نرمال آنهاست. امروزه خودروها از نظر سوخت مصرفی و کارکرد موتور، تنوع بالایی پیدا کردهاند و انواع موتورها مزیتهای خاص خود را دارند. و همین روش در کاهش توان مصرفی به صورت بالعکس انجام خواهد شد. به همین دلیل موتورهای دیزلی باید قوی تر و سنگین تر باشند و به همین دلیل برای مدت طولانی از آنها فقط برای نیرو دادن وسایل نقلیه و ماشین های بزرگ استفاده می شد. در این نوع موتور ها اساس عملکرد افزایش دمای اتاقک احتراق است به طوری که پس از حصول دمای مناسب اتاقک، سوخت دیزلی که اغلب گازوئیل می باشد، با هوا مخلوط میشود.

این موتورها قابلیت کوپل شدن با اغلب ژنراتور های رایج صنعتی را دارد که این مساله در انتخاب دیزل یکی از اصلی ترین مواردی است که بایستی مورد نظر قرار گیرد. موتورهای دیزل نیز مانند دیگر موتورهای درونسوز بر مبناهای مختلفی قابل طبقهبندی هستند؛ مثلاً میتوان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان میگردد. مثلاً میتوان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان میگردد. محمد شهباز نجف علیزاده مدیر عامل شرکت دانش بنیان موتور سازی تراکتورسازی ایران، با اشاره به مشخصات فنی این دستگاه بیان کرد: موتورهای دیزلی کشاورزی و صنعتی، باقدرت 45 تا 150 اسب بخار طراحی و تولید میشوند، که علاوه بر اینکه در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند، نیاز صنایعی همچون ماشین آلات راهسازی، لیفتراک، کمپرسور و ژنراتور و پمپ را مرتفع میسازند.

در این مقاله از سایت فروشگاه سعدی درباره موتور دیزل ولوو توضیح دادیم همراه ما باشید. بهمن با شرکت در این نمایشگاه بار دیگر ثابت کرد توانایی تامین هزاران دستگاه نیاز مشتریان عمده خود همراه با ارائه خدمات را خواهد داشت. دیزل ولوو به راحتی قابلیت نصب بر روی ژنراتورهایی با توان بالا را داشته و از این نظر نیز مقرون به صرفه است. پایه G جهت خواندن مقدار فشار روغن و پایه wk کنتاکت محافظ می باشد تا در مواقعی که فشار روغن زیر یک بار(۱BAR) است عمل کرده و منفی باتری را ارسال میکند که در مدار فرمان دیزل به منظور خاموش کردن آن باید از این پایه استفاده کنیم .سنسور فشار روغن vdo 10bar بر روی فیلتر روغن دیزل ژنراتور نصب می شود و محدوده اندازه گیری این سنسور فشار روغن در حدود۰٫۵ تا ۱۰ بار می باشد. شاسی فولادی: اجزای فوق بر روی یک شاسی فولادی نصب میگردند و کل سیستم را بصورت یکپارچه در آورده تا حمل و نصب دستگاه تسهیل گردد. این موتور یا با دوره 2 زمانه و یا 4 زمانه کار میکند اما برخلاف موتور احتراق-جرقهای بنزینی، فقط هوا را در زمانه مکش به داخل محفظه احتراق هدایت میکند.

خودروهای دیزلی نیازمند موتورهای احتراق فشرده (بدون جرقه زنی) هستند که سیکل احتراق کاملاً متفاوتی در مقایسه با موتورهای بنزینی دارند. این آلایندگی در خودروهای سنگین دیزلی که عمر بالاتری دارند بیشتر است و دودههای سیاه گوگرد از اگزوز آنها خارج میشود. این امر تأکید بیشتر را مخصوصاً در موتورهایی که تزریق مستقیم دارند، بر روی طراحی نازل تزریق کننده میگذارد. نظرات خود را براساس تجربه و استفادهی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمهای خودداری کنید. و فقط با باربری ارسال می گردد. نه فقط به این دلیل که دود و صدای زیادی تولید میکنند، بلکه به دلیل توان زیادی که دارند تا یک دستگاه بسیار سنگین را به جلو حرکت دهند.

وی افزود: واحد مهندسی قرارگاه مدینه منوره امروز همچنین ۱۱ دستگاه ماشین آلات فنی مهندسی دیگر را به شانزده دستگاهی که که از روز نخست زلزله در منطقه حضور و فعالیت دارند افزود و بدین ترتیب ۲۷ دستگاه ماشین آلات مکانیزه قرارگاه در بخشهای آبرسانی، آوار برداری، تسطیح و آماده سازی بستر اسکان موقت در حال فعالیت هستند. امروز شاهد کاهش حجم موتورهای رایج در بازار هستیم و کاهش حجم موتور مساوی است با کاهش قدرت و گشتاور. حال این پرسش مطرح می شود که چگونه این کاهش قدرت جبران می شود؟ موتور های متوسط برای کاربری نیمه صنعتی و کارگاهی: این موتور های دیزلی که ساختار آنها در انواع دوسیلندر، سه سیلندر، چهار سیلندر، موجود می باشند برای انواع مصارف کارگاهی و نیمه صنعتی که معمولا تا توان 100 کاوا تا تامین می کنند، از برند های مطرح این مدل موتور ها می توان به موتور های دیزلی پرکینز موتور سازان تبریز و بنز ایدم که از تولیدات داخلی ایران هستند نام برد.

فشار زیاد گازهای محترق شده پیستون را به طرف پایین سایت araddiesel میراند. زمان مکش: در این زمان سوپاپ گاز باز بوده و پیستون از نقطه مرگ بالا به طرف نقطه مرگ پایین حرکت میکند.در این لحظه خلاء نسبی ایجاد شده که باعث میشود هوا وارد سیلندر شود. مهمترین ویژگی موتورهایی که بر اساس سیکل دیزل طراحی و ساخته میشدند، در این بود که در آنها از شمع و سیستم جرقهزنی خبری نبود و احتراق بر اساس تراکم بسیار زیاد هوا و پاشش سوخت روی آن برای ایجاد جرقه و انفجار صورت میگرفت. اولین محصولات گروه صنعتی ولوو از میان موتور های احتراق داخلی، موتور های خودرو های سواری بود اما امروزه این شرکت یکی از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان انواع موتور های احتراق داخلی است و موتور های دیزل این برند سهم بازار قابل توجهی را در اختیار خود گرفته اند. این شرکتها دیزل ژنراتور تولید نمیکنند، بلکه موتور ژنراتور دیزلی و ژنراتور را بهصورت جداگانه از شرکتهای معتبر تهیهکرده، بدنه را خود طراحی کرده و قطعات را بر روی آنها سوار میکنند. بهجز سیستمهای کوچک سریع، موتورهای دیزلی از تزریق مستقیم استفاده میکنند.

موتورهای دیزلی معمولاً با نسبت تراکمی 14:1 تا 22:1 ساخته میشوند. با این تفاوت که اولاً فاقد سیستم جرقه زنی هستند و ثانیاً در آن ها از نسبت تراکم های بالاتر در حدود 14:1 الی 22:1 استفاده می شود. اساس عملکرد موتور دیزل احتراق بر اساس تراکم است که این نوع احتراق وجه اصلی تمایز موتور های دیزل با سایر موتور های احتراق داخلی است. افزودن توربو شارژ و افترکولر میتواند عملکرد موتور دیزلی را از نظر قدرت و بازده تقویت کند. خودروهایی که موتورهای دیزلی دارند میتوانند مسافت پیموده شده زیادی را نسبت به موتورهای بنزینی طی کنند. حالت تمام بار معمولاً هنگامی رخ می دهد که خودرو با بار زیادی که سنگین شده است، در یک سر بالایی قرار گیرد. بدون لرزش و با سر و صدای کم در مقایسه با سایر موتور دیزل های مشابه است که خود مزیت بزرگی محسوب می شود. این موتور مشابه سایر محصولات برند ولوو هزینه نگه داری کمتری در مقایسه با محصولات مشابه دارد، همچنین طراحی این موتور به گونه ای است که راه اندازی این آن ساده بوده و پیچیدگی فنی ندارد. از نظر متخصصان صنعتی دیزل ولوو ، موتور دیزل مقرون به صرفه ای است، چرا که هزینه نگه داری کمی داشته، مصررف سوخت پایینی در مقایسه با دیزل های مشابه دارد.