رئیس جمهوری چین: هرگز به دنبال سلطه‌جویی و توسعه‌طلبی نیستیم

رئیس جمهوری چین یادآور شد که کشورش ایجاد یک الگوی جدید توسعه و حرکت در مسیر توسعه با کیفیت بالا را سرعت خواهد بخشید. “کشور ما حرکت خود را در مسیر ساختن یک اقتصاد مدرن، سرعت بیشتری خواهد بخشید.”

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های رسمی چین، شی جینپینگ تاکید کرد: امنیت ملی سنگ بنای هرگونه بازسازی و نوسازی است و ثبات اجتماعی نیز اصلی ترین پیش نیاز برای ساختن یک چین قدرتمند و سعادتمند است.

برگزاری اجلاس کنگره حزب کمونیست چین یکی از مهم ترین رویدادهای جهان در این روزها به شمار می رود و به دلیل اهمیت آن، کشورهای مختلف جهان از جمله غربی ها با حساسیت و دقت بالایی این رویداد مهم و اخبار مرتبط با آن را دبنال می کنند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84913073/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%B1%DA%AF%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%84%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B7%D9%84%D8%A8%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85

رئیس حزب حاکم چین گفت: باید با عزمی راسخ یک رویکرد همه جانبه و جامع را در زمینه امنیت ملی دنبال کنیم و امنیت ملی را در تمامی ابعاد در کشور جاری سازیم.

“همچنان توجه به امر کشاورزی و مناطق روستایی را به عنوان یکی از اولویت ها اصلی خود دنبال خواهیم کرد و پایه های امنیت غذایی را در همه زمینه ها تقویت خواهیم کرد.”

بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین امروز در پکن به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای سیاسی این کشور و نیز یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهان، با سخنرانی شی جینپینگ رئیس جمهوری این کشوردر پکن آغاز شد و قرار است در این کنگره تصمیمات مهمی برای ادامه روند توسعه چین اتخاذ شود.

شی گفت: چین تلاش می کند تا با گسترش همکاری با تعامل مثبت با دیگر کشورها، روابطی دوستانه همراه با ثبات و توسعه متوازن داشته باشد.

رهبر حزب حاکم چین با تاکید بر مبارزه مستمر و موثر با فساد در داخل کشورش نیز گفت حتی یک دقیقه هم دست از مبارزه علیه فساد برنخواهیم داشت. “فساد را همچون سرطان برای حزب کمونیست می دانیم و مبارزه با فساد را موثر ترین راه برای دستیابی به اصلاحات می دانیم.

رئیس جمهوری چین: هرگز به دنبال سلطه‌جویی و توسعه‌طلبی نیستیم

تعداد بسیار زیادی از اعضای حزب حاکم و مقامات عالی چین در سالن بزرگ محل برگزاری کنگره در پکن حضور داشتند و برای رعایت پروتکل های بهداشتی، همگی ماسک به صورت داشتند.

رئیس جمهوری چین در عین حال تاکید کرد که در خصوص مسئله تایوان، کشورش هرگز خود را ملزم و متعهد به عدم استفاده از ابراز نظامی نمی داند.

با توجه به پیشرفت ها و توسعه چشمگیر چین به ویژه در سال های اخیر در زمینه های گوناگون، به نظر می رسد در بیستمین کنگره حزب کمونیست چین، شی جین پینگ رئیس جمهوری کنونی و نیز دبیرکل حزب کمونیست به عنوان حزب حاکم این کشور، بار دیگر به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شود و برای سومین دوره پنج ساله متوالی، به عنوان رئیس حزب حاکم و رئیس جمهوری، سکان هدایت کشورش را بدست گیرد.

این اجلاس هر پنج سال یک بار برگزار می شود و یکی از مهم ترین تصمیم هایی که در آن اتخاذ می شود، درباره انتخاب دبیرکل جدید حزب کمونیست چین به عنوان حزب حاکم این کشور است .

وی در خصوص اهمیت شرایط اقلیمی نیز گفت: چین بطور فعال تلاش خواهد کرد تا اهداف مشخص شده در زمینه کربن صفر را محقق سازد.