راهنمای کامل عیبیابی موتور دیزلی خودرو

روغن موتور دیزلی با پايه مینرال یا سنتتیک به همراه مواد افزودنی یا ادتيوها تولید می شود. شرکت پایور دیزل آسیا با برگزاری دوره های آموزشی دیزل ژنراتور در جهت ارتقاء سطح دانش متقاضیان این صنعت، در تلاش است تجربیات خود را منتقل کرده تا بتوانیم در شرایط بی برقی و اضطراری خسارات را جبران کنیم و باری از نیروگاه های برق برداشته تا همه بتوانیم از این نیاز ضرروی بهره بگیریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره میتوانید با فروشگاه دشت نور تماس بگیرید. دود سیاه به علت زیاد بودن بار موتور : اگر بار موتور بیشتر از حد استاندارد باشد ، موتور برای سعی در جبران نیروی درخواستی دارد و رگلاتور پاشش سوخت را افزایش داده و موتور دود سیاه میکند .برای رفع این مساله باید بار وارده بر موتور را کاهش داد و در دیزلهای وسایل نقلیه از دنده سنگین استفاده نمود . روغن طبقه S روغن مخصوص اتوموبیل بنزینی و موتورهای دیزل سبک می باشد و روغن طبقه C مخصوص موتورهای با فشار بالا و سنگین کار دیزل می باشد. برای اینکه موتور در هنگام کار به راحتی کار کند و به فشار نیافتد توصیه می شود قدرت موتور انتخابی 20% بیش تر از قدرت مورد نیاز پمپ باشد.

از مهمترین کاربرد دیگر موتور دیزل استفاده در دیزل ژنراتور برای تولید برق میباشد که با اتصال به یک مولد الکتریکی میتوانند تولید برق را انجام دهند. روغنهای پایه و مواد افزودنی به طور معمول در موتور مورد استفاده قرار می گیرند، همچنین روغنهای انتقال یا هیدرولیک با هم مخلوط شده اند تا عملکرد روان کننده مورد نظر را در محیط های بسیار متفاوت ارائه دهند. به طور معمول روغن موتور دیزل، ویسکوزیته بالاتری خواهد داشت. ویسکوزیته مهمترین خاصیت روانکار است. گرفتن ویسکوزیته مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. وی در ادامه اظهار داشت: موتورهای دیزلی به دلیل استفاده از اجزای محکمتر برای ساخت آن، از قیمت بالاتری نسبت به موتورهای بنزینی برخوردار است. شاید تاکنون نام سوخت دیزلی یا گازوئیلی به گوشتان خورده باشد. دود سیاه به علت فرسایش قطعات موتور نظیر رینگ ،پیستون ، بوش و سوپاپ ها: به علت فرار گازهای متراکم شده از سیلندر مقداری هوای درون سیلندر کم شده و نسبت مناسب هوا به سوخت تغییر میکند و رفع این مساله با تعمیر موتور و تعویض قطعات ممکن است.

دیزل در اغلب بخش های صنعتی به طور گسترده ای استفاده می شود، زیرا قدرت بیشتری را برای هر واحد سوخت فراهم می کند و نوسانات پایین آن باعث می شود که آن را به خطر بیفتد. این مطمئناً منجر به سایش زودرس خواهد شد، زیرا اجزاء ماشین بدون مزایای روغن کاری در تعامل خواهند بود. این طرح تنها یک ارزیابی اولیه بود. تنها مشکلی که موتور دیزلی می تواند برای مصرف کنندگان داشته باشد، وزن بالای آن است. معمولا بسیاری از روغنها تنها جهت استفاده برای برخی از موتورها به تولید رسیدهاند. از این رو هم رودولف دیزل طرح های بسیاری را درباره موتور های حرارتی داشت که موتور هوا با انرژی خورشیدی از جمله اختراعات این مخترع آلمانی بود. با اطمینان از خدمات خود را تحت تاثیر قرار بسیاری از مردم، آنها واقعا هیچ گزینه ای ندارند، اما یک گزینه قدرتمند پشتیبان گیری پشتیبان در محل برای هر دو کسب و کار خود و مشتریان آنها در خدمت. روغن های موتور برای شرایط خاص کار فرموله شده اند.

با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز می شود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه می دهد سیلندر را ترک کند. مرحله چهارم: بعد از باز شدن سوپاپ دود و خارج شدن آن و رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین عملیات تخلیه دود صورت می گیرد. در انتهای این زمان سوپاپ هوا بسته شده و هوای خالص در سیلندر حبس می گردد. محمدرضا جلیلی مقدم معاون مهندسی شرکت زامیاد، با بیان این مطلب گفت: هزینه تمام شده هر دستگاه موتور دیزلی که روی وانت نصب میشود، ۳۸ میلیون ریال است. برای پخش ویدیو روی آن کلیک نمایید.

مشکل ساز ترین و مهم ترین عیبی که این روغن دارد این است که در دمای بالا رقیق می شود و روان کنندگی کمی ایجاد می کند، جالب است بدانید سازنده های این روغن نام مینرال را روی قوطی های خود نمی نویسند تا از ندانستن شما سوء استفاده کنند و محصول خود را بفروش برسانند. تولید برق و نصب ژنراتور روی موتورهای دیزلی، از استفاده های عمومی این دستگاه می باشد. این مواد چندین کارایی دارد، اما اصلی ترین آنها خنثی کردن اسیدها و تمیز کردن است. قابلیت پاک سازی: شما باید مطمئن باشید که روغن دیزلی که انتخاب می کنید موتور شما را تمیز می کند. در این مقاله تعریفی از دو موتور، کاربردهای آن ها و بیان برخی تفاوت موتورهای دیزلی و بنزینی خواهیم داشت. این اعداد نشان میدهند که در ماشینهایی که دیزلی هستند، هوا در حد زیادی متراکم میشود و در نتیجه، فشار زیاد شده و دمای هوا به قدری بالا میرود که گازوئیل مشتعل میشود. در صنعت کشتیرانی هم موتورهای کشتیهای تجاری عمدتاً از موتورهای بسیار بزرگ دیزلی استفاده میشود. ضریب تراکم این نوع موتورها ۱۸ و ضریب تراکم موتورهای بنزینی حدود ۹ است.جلیلی مقدم با اشاره به تولید اولین خودرو سواری دیزلی در کشور(وانت دیزلی) متذکر شد: طراحی موتور دیزلی وانت نیسان زامیاد، از نسل ایسوزو است و توسط یکی از کارخانجات چینی تولید میشود.

ویدیو اختصاصی فارم کالا از موتور تک دیزلی کوپ با قدرت 7 اسب بخار پایین مشاهده نمایید. موتور دیزلی 7 اسب بخار کوپ دارای بیشترین کاربرد روی این پمپ های آب، پمپ های سمپاشی و حتی موتور ژنراتورها دارد. روغنهای موتور دیزل از نظر ضد سایش، (AW) بالاتری به شکل روی دیالکیلدیتیوفسفات روی (ZDDP) دارند. در نتیجه نوع موادی که در روغن های این دو نوع موتور مورد استفاده قرار می گیرد ( اعم از ترکیبات فسفری، گوگردی، روی و سرب) می تواند به عنوان اولین تفاوت بین روغن های این دو نوع موتور در نظر گرفته شود. نصب بر روی پمپ های آب کشاورزی بصورت تسمه ای یا کوپله ای. اما تأثیرات وجود روغنموتور مثلاً در دستگاه مثل موتور پمپ آب کشاورزی چیست؟ در کشاورزی و باغبانی از این نوع موتور به وفور استفاده می گردد. بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتور ها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتور دیزل وجود دارد و در سایر موتور های احتراق داخلی وجود ندارد. ساختمان ساختار موتورهای دیزل تنها در سامانه تغذیه و تنظیم سوخت با موتورهای اشتعال جرقهای تفاوت میکند؛ بنابراین ساختارهای بسیار مشابهی میان این موتورها وجود دارد و تنها تفاوت ساختمانی آنها قطعات زیر است که در موتورهای دیزل وجود دارد و در دیگر موتورهای درونسوز وجود ندارد.

جالب است بدانید موتور دیزلی در تانکها هم استفاده میشوند و به دلیل قدرت بسیار زیاد میتوانند تانکهایی با وزن بیش از ۴۰ تن را با سرعتی در حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت را جابجا کنند. اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا به صورت توام انجام گیرند. از این رو موتور ژنراتور دیزلی با وجود هیکل و جثهی بزرگتر و گاهی قیمت تمام شدهی بیشتر، به دلیل جان سخت بودن و کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه بوده و از سوی شرکتهای بازرگانی مانند شرکت تجارت و صنعت سعدی بیشتر پیشنهاد میشود.

امروزه از موتور دیزل در صنایع بسیاری استفاده میشود. 6. از آنجایی که موتورهای دیزلی قابل اشتعال نیستند در صنایع نظامی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بهوجود میآمد. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم یا فشار – کار یا انفجار و تخلیه دود اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا یا به صورت توأم انجام گیرند. همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کار کردن به دو دسته موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشوند. با این حال ، بر خلاف موتور بنزینی، موتور دیزلی در زمان ورود خود فقط هوا را وارد محفظه احتراق می کند. در این گونه پیشرانهها عمل انفجار صورت نمیگیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقهزدن متراکم میشوند و دور اصلی این پیشرانهها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب میگردند. نصب بر روی دروگر های شانه ای برداشت علوفه و گندم. ابتدا در مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو ایپکو در یک پروژه کوچک به منظور مطالعات اولیه یک موتور فولکس واگن دیزلی روی خودروی سمند قرار گرفت.

دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که از نفت خام تقطیر شده و نفت از اعماق زمین که در معرض گرما و فشار زیاد قرار گرفته است، ایجاد میگردد. انژکتور باید توانایی تحمل گرما و فشار درون سیلندر را داشته باشد و نیز، عمل پاشش سوخت را به درستی انجام دهد. اولین مورد تمیز نگه داشتن نازل انژکتور و دوم جلوگیری از ژل شدن در هوای سرد زمانی که دما به زیر یک نقطه خاص میرسد. سایر کارکردها از جمله خنک کردن سطوح روغنکاری شده، محافظت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، جلوگیری از تشکیل رسوبات، از بین بردن آلودگی ها و خنثی سازی تخریب اسیدی است. با این حال، گازوئیل هنگام سوختن، گوگرد بیشتری تولید میکند که به افزایش احتمال بارش باران اسیدی کمک میکند. این محصول دارای شفت معمولی است. قیمت کولر روغن دیزل ژنراتور برق به مدل موتور و توان موتور دیزل ژنراتور و همچنین کشور تولید کننده دیزل ژنراتور و همچنین به میزان درجه کیفیت این محصول بستگی دارد جهت اطلاع از قیمت این محصول با کارشناسان واحد فروش تماس بگیرید.

مصرف سوخت موتور برق دیزلی بر حسب لیتر بر ساعت (L/h) محاسبه می شود و هنگامی که می گوییم 50 درصد بار منظور این است که میزان جریان خروجی، یک دوم جریان ماکزیمم نوشته شده روی پلاک موتور سایت araddiesel برق دیزلی است. حجم این موتور 4 سیلندر برابر با 14.3 لیتر است و حداکثر قدرت آن به 1000 اسب بخار در دور موتور 2600 rpm میرسد. این ژنراتور توانایی تولید قدرت به اندازه 217 اسب بخار را دارد و توسط یک بسته باتری لیتیوم یونی 600 ولتی شارژ میشود. معمولا مسافت طی شده توسط خودروهای دیزلی بیشتر از خودروهای بنزینی است به این دلیل که خودروهای دیزلی نیازی به شمع ندارد بنابراین فشرده سازی سوخت بیشتر انجام میشود.

در حالت کلی روغن های دیزل و بنزینی در ساختار کلی شباهت های بسیاری دارند. اگر شما سوخت دیزل (گازوئیل) با بنزین مقایسه کنید ، متوجه تفاوت های بسیاری از جمله رنگ و بو و … به عنوان مثال اگر پمپ شما 5 اسب بخار قدرت نیاز دارد، حداقل قدرت مناسب برای موتور 6.5 الی 7 اسب بخار می باشد. معمولا این نوع موتور ها در قدرت های 7 اسب بخار تا 22 اسب بخار تولید می شوند. این روغن موتور دیزلی در برابر حرارت بالا عملکرد عالی دارد و دمای موتور را در حالت ایده آل نگه می دارد. یکی دیگر از ویژگی فوق العاده این محصول این است که حتی در فشار زیاد باعث عملکرد مناسب موتور می شود.

نکته قابلتوجه در این دستگاهها این است که همانند دیگر موتورهای دیزلی ساختمان اجزای داخلی آنها متشکل از مجموعهای از چرخدندههاست که متناسب با قدرت موتور به حرکت در میآید و در انتها به چرخاندن خود ژنراتور ختم میشوند. بیشتر موتورهای دیزلی میتوانند بهجای گازوئیل روغن گیاهی بسوزانند و همه آنها میتوانند انواع مختلفی از روغن گیاهی را بدون از دست دادن طول عمر یا راندمان، مصرف کنند. عملکرد: روغن موتور با کیفیت مصرف سوخت شما را کاهش می دهد. استفاده از روغن صحیح برای موتور شما مزایای قابل توجهی همچون روانتر، ماندگاری بیشتر موتور و بازده بهتر برای شما را به همراه خواهد داشت. موتور های دیزل از تزریق سوخت مستقیم استفاده می کنند یعنی سوخت را مستقیماً به داخل سیلندر می پاشند . این بدان معنا است که در دمایی ثابت، مولکولهای بنزین به نسبت بیشتری از مولکولهای گازوئیل تبخیر میشوند که یعنی بنزین سریعتر آتش خواهد گرفت. پیش از این فن آوری و ایده مذکور در هواپیماهای یونکرز (junkers) در دهه 1920 و 1930 و موتورهای موسوم به “Commer Knocker” در دهه 1950 و 1960 استفاده شده بود. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده میشد.