روغن بهران توربو دیزل ۲۰w-50

به همین دلیل تمامی موتورهای دیزل از سیستم پاشش سوخت و انژکتور بهره میبرند هر چند کنترل زمان و میزان پاشش سوخت در آنها ممکن است مکانیکی (نمونههای قدیمی) و یا الکتریکی (نمونههای امروزی) باشد اما اصل سایت araddiesel کار یکسان است. نحوه چینش و پیکربندی سیلندرها نیز در عملکرد موتور و میزان صدا و لرزش آن موثر هستند و تمامی موارد بالا شامل هر دو موتور دیزل و بنزینی میشود. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی لرزش و تکان بیشتری داشته و از خود نشان میدهند. بنا به چند دلیل گفته می شود که موتور دیزل از موتور بنزین ایمن تر هستند. در این گونه پیشرانهها عمل انفجار صورت نمی گیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم می شوند و دور اصلی این پیشرانه ها بر خلاف موتورهای بنزین سوز ۱۰۰۰ دور در دقیقه محسوب می گردند.

لیست قیمت این روغن موتور در انواع برندهای آن در سایت های این مراکز فروش گنجانده شده، و می توان قبل از خرید، قیمت این محصولات را بررسی کرده، و با کیفیت ترین و مناسب ترین آن ها را سفارش داد. در موتور های ساخته شده دیزل، تزریق سوخت پس از فرایند فشرده سازی انجام می گرفت و این سوخت بر اثر حرارت بالای ناشی از فشرده سازی، مشتعل می گردید. اما در موتورهای دیزل وضعیت متفاوت است چرا که در این موتورها به آتش کشیدن سوخت بر عهده دمای بالای هوای فشرده شده است. در خودروی بنزینی وقتی پای خود را از پدال گاز برمیدارید دریچه هوا بسته شده که باعث تولید وکیوم در سیلندر می شود که نتیجه آن کاهش سرعت خودرو و به اصطلاح ترمز موتور است. این امر موجب ادامه دار بودن تولید قدرت در سیلندر و تولید بالای گشتاور گردیده است. قیمت: یکی از عوامل تأثیر گذار روی انتخاب روغن موتور قیمت آن است اگر ارزان باشد ممکن است نتواند عملکرد مناسبی روی موتور شما داشته باشد و البته روغن موتورهای گران هم تضمین کننده عملکرد خوب نیستند. در انتخاب و خرید این دیزل ژنراتور، از مزیت قیمت مناسب در استفاده از آلترناتور استنفورد پاور SLG184J بهره خواهید برد.

این جمله البته تا حدی درست است اما نمیتواند به طور کامل علت گرانتر بودن گازوییل نسبت به بنزین در برخی از کشورهای جهان را بیان کند. اما علت اصلی گرانتر بودن سوخت دیزل در برخی از کشورها از جمله آمریکا مالیاتی است که از آن اخذ میشود. و در نتیجه گرمایی حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن سوخت در یک موتور دیزل می شود . گازوئیل در دمای 80 درجه سانتی گراد مشتعل میگردد. دمای خود اشتعالی یعنی دمایی که مخلوط خود به خود و بدون نیاز به جرقه مشتعل می شود. دلیل اینکه ترمز موتور در موتور های دیزلی صدای بلندتری از موتور های بنزینی دارد، به دلیل خروج با فشار مخلوط متراکم شده از دریچه خروجی سیلندر است.

این اتفاق برای سوخت دیزلی به دلیل ویسکوزیته بیشتر آسانتر از سوخت بنزینی اتفاق میافتد. گرانرویاصطلاحی است که برای بیان مقاومت یک سیال در برابر قرارگرفتن آن در بین لایههای مختلف به کار میرود و در زبان انگلیسی ویسکوزیته خوانده میشود هرچند اصل این واژه فرانسوی است. همچنین روغن موتورهای دیزلی نسبت به روغن موتورهای بنزینی ویسکوزیته بالاتری دارند. به دلیل اینکه ضریب تراکم بالاتری نسبت به مدل بنزینی دارند. اما در موتور دیزلی این کاهش سرعت در مرحله تراکم اتفاق می افتد. پس موتور دیزلی با استفاده از نسبت تراکم بیشتر مخلوط سوخت و هوا را آتش میزند و در موتور بنزینی مشتعل شدن بوسیله شمع و جرقه آن اتفاق می افتد. پس ضریب تراکم موتور های دیزلی از موتور های بنزینی بیشتر است.

شاید به نظر این تبدیل دوباره نیرو عجیب باشد اما این مسئله یک علت مهم دارد و آن عدم امکان کنترل و انتقال قدرت و به ویژه گشتاور بسیار بالای موتورهای دیزل این وسایل است. از مهم ترین دلایل مصرف و ویژگی های روغن توربو شارژ می توان به عدم رسوب پذیری در آن ها اشاره نمود زیرا فیلتر ورودی توربو شارژر نیز ممکن است تحت تاثییر رسوبت نامطلوب قرار گیرد که با جمع شدن رسوبات درون شلنگ ها مانع از رسیدن روغن به درون توربو شارژر ها می گردد و به نوعی سرعت حرکت روغن توربو دیزل را هم کاهش می دهد. قطعات یدکی موتورهای دیزلی بسیار مهم هستند، زیرا امکان آن وجود دارد که یک قطعه از موتور خراب شود و نیاز به تعویض آن باشد. آلمانی ها از دیرباز برندهای معتبر و موجهی در زمینه تولید انواع موتور درون سوز داشته اند. از سوی دیگر نمیتوان مانند کامیونها و تریلیها بر روی آن گیربکس نصب کرد چرا که هیچ کلاچ و گیربکسی تحمل گشتاور عظیم تولید شده توسط این موتورها را ندارد. و پس از آن نمونه های دو سیلندر هستند که از ۷ تا ۱۵ کیلووات در انواع مختلف در بازار موجود میباشند که با نمونه های تک سیلندر اختلاف قیمت فاحشی دارند.

موتور دیزل غول پیکر این لکوموتویها میتواند گشتاور بسیار بالایی تولید کند اما نمیتواند دور موتور بالایی داشته باشد تا جایی که در بعضی از نمونهها حداکثر دور موتور در دقیقه حتی به 1000 هم نمیرسد. در فاصله سال های ۱۸۹۳ تا ۱۸۹۷ هاینریش فون بوتز، مدیر ام آ ان در اگزبورگ، این موقعیت را برای رودلف فراهم آورد تا به آزمایش و توسعه طرح های خود بپردازد. هم چنین رودلف دیزل موفق شد تا طرح خود را در آلمان و کشور های دیگری همچون ایالات متحده آمریکا به ثبت برساند. در موتورهای بنزین سوز و گازسوز هم دقیقا چنین وضعیتی رخ میدهد و برای به آتش کشیدن (و انفجار) مخلوط سوخت و هوا از جرقه حاصل از تخلیه الکتریکی شمع استفاده میشود. احتمالا این نکته را بارها شنیدهاید که موتورهای دیزل شمع ندارند اما بد نیست یک بار دیگر علت این مسئله را مرور کنیم چرا که این موضوع دقیقا اساس کار موتورهای دیزل را مشخص میکند. البته این مسئله به این معنا نیست که در این لوکوموتیوها موتور دیزل وجود ندارد بلکه بر عکس این وسایل نقلیه برخی از بزرگترین موتورهای دیزل را درون خود جای دادهاند اما این موتور دیزل نیست که چرخها را به حرکت در میآورد!

هوا باید تا دمایی بالاتر از دمای قابل احتراق سوخت داغ شود. پژو هم پس از آئودی با همین موتورها توانست فاتح رقابتهای لمانز شود. اولین موتور محرک اختراع شده موتور بخار( موتور احتراق خارجی ) میباشد که در موتور بخار ، آب در مخزنی جداگانه بوسیله زغال سنگ گرم شده و پس از جوش آمدن و تبدیل آب به بخار ، بخار بوجود آمده که دارای نیرو و فشار میباشد به داخل سیلندر وارد شده و در اثر این فشار ، پیستون داخل سیلندر حرکت کرده و باعث گردش موتور و انجام کار میگردید . آکرید استوارت در سال1890 میلادی حق تولید موتورهایی که در آن ها هوای خالص درون سیلندر متراکم شده و سپس سوخت به داخل این هوای متراکم شده تزریق می شد تا از اشتعال پیشرس جلوگیری شود را بدست آورد. تولید سوخت دیزل با گوگرد بسیار پایین آنگونه که در استانداردهای اروپا و آمریکا آمده است البته گران تمام میشود چرا که در این شرایط باید بر روی دیزلی که از برج تقطیر نفت خام به دست میآید فرآوری انجام شود. در نتيجه تقطير نفت خام فرآورده هاي مختلفي حاصل مي شود، از بنزين هواپيما با عدد اوكتان بالا ، تا قير كه در راه سازي و عايق كاري بامها به كار مي رود.

همه میدونیم که موتور های دیزلی بازدهی بیشتری از موتور های بنزینی دارند. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس به وسیله پیستون فشرده میشود. سپس با حرکت میل لنگ به سمت بالا هوای درون سیلندر متراکم شده و فشرده میگردد. تخلیه : در این مرحله پیستون به سمت بالا حرکت کرده و سوپاپهای خروجی برای تخلیه گازهای احتراق باز میشوند و میل لنگ 180 درجه میچرخد. سپس با تخلیه گازها، پیستون به سمت پایین حرکت کرده و فرآیند مجددا آغاز می شود. پیش از آن مرسدس بنز و سایر شرکتها از موتورهای دیزل بر روی خودروهای باربری و اتوبوسهای خود استفاده کرده بودند اما این نخستین بار بود که موتور دیزل بر روی یک خودروی سواری به شکل انبوه نصب میشد. معمولا از این موتورها در مکانهایی که دسترسی به برق شهری وجود ندارد استفاده می شود. تعرفههای برق در ساعات اوج مصرف در بسیاری از نواحی افراد را به استفاده از دیزلها تشویق میسازد تا به زمان تقاضای ماکزیمم غلبه شود.

این روش در بسیاری از کشتیهای بزرگ دارای موتور دیزل هم استفاده میشود. اطلاع و آگاهی از معایب و مزایا یک قطعه میتواند موجب افزایش نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف آن گردد. یکی دیگر از تفاوت های دیزل و بنزینی این است که دیزلی برای افزایش قدرت میزان بیشتری دیزل به سیلندر اضافه می کند در حالی که بنزینی باید میزان بنزین و هوا را با استفاده از مکانیزم خود بیشتر کند تا قدرت را افزایش دهد. سرعت رشد در سال 2013 با افزایش 60 درصدی بارزترین رشد دیزل ژانراتور در این عرصه بود. برای نمونه این روغن برای موتورهای دیزل سنگین توربوشارژ دارساخته شده در سال 1987 که دارای شرایط کاری سنگین و سرعت پایین ، بار زیاد و نیز سرعت بالا هستند ، مناسب می باشد – شرح آزمون توسط انجمن تست امریکا برابر با MIL-L-2104D/E و MIL-L-45199 بوده و توسط سازنده موتورهای دیزل ماک (Mack Diesel) معادل EO-K/12 و توسط سازنده موتورهای دیزل کامینز (Cummins) معادل NTC00 میباشد . سری 60 دیترویت یک موتور دیزلی چهارزمانه 4 سیلندر خطی است که از سال 1987 تولید شده است.

این سوختها که دیزل پاک نامیده میشوند از تصفیه و فرآوری منابع تجدید پذیر حاصل میشوند و به همین دلیل بسیار بیش از دیزل حاصل از نفت خام دوستدار محیط زیست هستند. اما بیشتر گوگرد از سوخت دیزل جدید خارج شده است و فیلتراسیون بیشتر این سوخت دیزلی در بعضی از اتومبیلها باعث شده است که در ردهبندی وسیله نقلیههای پاک بهشمار بیایند. بعضی از سنسورها فقط دمای روغن را نشان میدهند. خوب شاید پذیرشش دشوار باشد اما واقعیت آن است که در حال حاضر بعضی از انواع سوخت دیزل نه از دل زمین و از فرآوری نفت خام، که از روی زمین میآیند!

عدهای معتقدند او در اثر یک سانحه از عرشه کشتی به آب افتاده است اما عده ای معتقدند او با نیت قبلی خودکشی کرده و عدهای هم حتی فرضیه قتل او را مطرح میکنند. همچنین این موضوع دنیای دیگری را برایتان نمایان کرده و روند انتخاب و بررسی را تسریع میبخشد. که در اکثر موتورهای امروزی بکار می روند. یکی از زمینه های کاربردی در صنعت دیزل ژنراتور تولید برق یا Power Generation می باشد. قدرتی که بتواند چنین ولتاژ هایی را تولید کند. عملکرد پایدارتر چنین واحدهایی با استفاده از پمپ های تزریق الکترونیکی کنترل می شود. دیزل با ترمودینامیک و محدودیت های نظری و عملی مؤثر بر بهره وری سوخت آشنایی داشت. او کار طراحی موتور را با هدف بهرهوری بیشتر آن شروع نمود و تلاش داشت تا موتوری را بر پایه چرخه کارنو طراحی نماید.

کمپرس یا تراکم : هنگامیسوپاپ هوا و تخلیه بسته میشوند، حرکت پیستون از نقطه مرگ پایین به بالا آغاز میگردد. مرحله دوم متراکم کردن هست که دریچه ورودی بسته شده و پیستون به بالا حرکت می کند و مخلوط را متراکم می کند. دیزل در دمای معمولی آتش نمیگیرد و حتی نزدیک کردن شعله نیز به آن سبب آتش گرفتنش نمیشود اما در دمای بسیار بالای درونی محفظه احتراق، سوخت دیزل که در اثر فشار زیاد پاشش به صورت پودر در آمده به سرعت آتش گرفته و تولید نیرو میکند و به این ترتیب موتورهای دیزل نیازی به شمع برای شعلهور کردن مخلوط سوخت و هوا ندارند. برای تولید این سوخت از فرآوری موادی مانند روغنهای سوخته، چربیهای حیوانی و .. استفاده میشود.