مقایسه روغن موتورهای بنزینی و دیزل

کامینز(CUMMINS)شرکت صنایع سنگین آمریکایی است، که در سال ۱۹۱۹ توسط کلسی کامینز تاسیس شد و امروزه در زمینه ارائه خدمات طراحی و تولید موتورهای درونسوز و فناوریهای مرتبط با آن، مانند: تولید سامانههای سوخترسانی انژکتوری، سامانههای کنترل، تجهیزات فیلتراسیون و سیستمهای تولید برق، فعالیت مینماید.محصولات کامینز یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین موتور های دیزلی جهان است که به صورت موتور دیزلی دریایی (MARINE ENGINE)و موتور دیزلی صنعتی(GENERATION ENGINE) تولید و عرضه می شود.کیفیت بالا و نیز عملکرد خوب کامینز در شرایط آب و هوایی گوناگون سبب استفاده آن در اغلب نیروگاه های تولد برق گشته.هم اکنون موتورهای دیزلی کامینز در بسیاری از کشورهای جهان کوپله شده و به عنوان دیزل ژنراتور کوپله فابریک وارد بازار ایران می شود.فقط بخشی از بازگشت مالی شرکت کامینز بیشتر از 9 میلیارد دلار بوده و این شرکت در همه جای دنیا به مانند هندوستان ، آمریکا ، انگلستان ، سنگاپور ، برزیل و چین نزدیک به 500 شرکت مستقل به عنوان توزیع کننده آزاد یا وابسته داشته که توسط 4500 مرکز خدمات و قطعات پشتیبانی می سایت araddiesel شود.

کشتیها و بسیاری از وسائل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از دیزل ژنراتور نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده میکنند. در نتیجه، تولید به بالاترین سطح قیمت خود رسید. از نظر ارزش، تولید ژنراتور در سال 2019 با تخمین قیمت صادرات به بالاترین حد خود رسید. برای اینکه رانندگان روغن مناسب ماشین خود را شناسایی کنند بهترین راه مراجعه به دفترچه خودرو و استفاده از روغن پیشنهادی سازنده خودرو است. استاندارد API نماد انجمن نفت آمریکا (American Petroleum Institute) جهت استفاده موتورهای بنزینی است. موتور ژنراتورهای بنزینی : سوخت موتور ژنراتور بنزینی همانطور که از نام آن پیداست، بنزین می باشد و معمولا در فضاهای باز و جاهایی که دسترسی به گاز امکان ندارد مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید. برای خرید دیزل ولوو پنتا و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت دیزل ولوو پنتا با کارشناسان ما در دیزل ژنراتور کاشانی تماس بگیرید. راد دیزل با تکیه بر دانش،تخصص و تجربه کارشناسان متعهد خود در زمینهی واردات انواع ژنراتور تک، ژنراتور گازسوز، دیزل ژنراتور، موتور برق،لوازم یدکی دیزل ژنراتور و… از آنجاییکه موتورژنراتور یکی از مهمترین قطعاتی است که کیفیت عملکرد دیزل ژنراتور به آن بستگی دارد باید در خرید آن دقت لازم را داشته باشید و با توجه به نیاز خود محصولی را خریداری نمایید که مزیت های یک موتورژنراتور با کیفیت را داشته باشد از جمله اینکه دود بسیار کمی تولید کند و از دوام بسیار بالایی هم برخوردار باشد. قیمت بالای این محصول و یا گاها انتخاب برندی توسط شما نمی تواند شما از خرید وسیله ای با کیفیت باز دارد. روغن موتور دیزل 10W40 یک روغن موتور دیزلی با کیفیت بالا، پایداری در گستره وسیع دمایی و کنترل عالی دوده است که از روغن پایه نیمه سنتتیک و مواد افزودنی مناسب تهیه شده است.

در اکثر خودروها، موتورهای دیزلی و بنزینی استفاده می شوند که شباهت زیادی به هم دارند. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی میشود. نصب یک سیستم در یک شرکت، پیچیدگیهای خاص خود را دارد. این اتاقک که نقش اصلی آن کاهش صدای ژنراتور میباشد را در اصطلاح (کانوپی سایلنت) گویند. موتورهای خودرویی دیزل جدیدتر دارای نرخ توان وزن مشابه طرحهای قدیمی شمع موتوری هستند و بهرهوری سوختی بسیار برتری نسبت به آن دارند. این دستگاه ها به طور قراردادی بر اساس توان تولید برق بر حسب “کیلو ولت آمپر” (kVA) و یا کیلو وات (kW) تقسیم بندی می شوند. تقسیم بار میتواند با استفاده از کنترل افت سرعت به وسیلهٔ فرکانس در ژنراتور کنترل شود، در حالی که بهطور مداوم کنترل سوخت موتور برای تغییر بار تنظیم میشود و از منابع قدرت باقی ماندهاست.

روغن موتور دیزل با استفاده از مواد افزودنی خاص و عدد قلیائیت کل بالا، در موتورهای دیزلی با شرایط سخت کاری و نیز در آب و هوای مختلف منطبق با گرید ویسکوزیته وظایف یک روغن موتور دیزلی را به بهترین نحو انجام میدهد. همراه با سرکار خانم محیا بیگی کارشناس حسابداری مجموعه هستیم تا در مورد تجربه کاربری ایشان از نرم افزار حسابداری سپیدار بیشتر بدانیم. ولی در بقیه بخش­ ها ایپکو با توجه به تجربه طراحی موتور EF7 با دانش داخلی کار طراحی را انجام داده است. به دور یک هسته ی آهنی پیچیده شده و به دلیل اتصال به میل لنگ هم زمان با موتور به چرخش درمی آید. زمانی که شبکه قطع میشود، همچنین در مواقعی پیچیده تر مثل اوج مصرف، پشتیبانی شبکه و ارسال به شبکههای توان، می توان از دیزل ژنراتور انرژی فراهم کرد. برآورد اندازه توسط مشخصات الکترونیک مدرن، به ویژه بارهای غیر خطی، پیچیده است. در نظر گرفتن سایز دیزل ژنراتور برای جلوگیری از کم شدن بار یا کمبود توان ضروری است و این عمل بوسیله الکترونیک مدرن بویژه بارهای غیرخطی دشوار شده است.

دیزل تحت حمایت کارخانههای Maschinenfabrik Augsburg (MAN Diesel امروزی) و Krupp موفق به تولید مجموعهای از مدلهای کارآمد از طرح خود شد و توانست اولین موتور احتراق داخلی تکسیلندر چهارزمانه خود با قدرت ۲۵ اسب بخار را با بازدهی ۲۶.۲ درصد در سال ۱۸۹۷ معرفی کند. سوخت پاشیده شده به هوای دارای دمای بالاتر از دمای خود اشتعالی سوخت، خود به خود با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و می سوزد. دیزل ژنراتور (به انگلیسی: Diesel generator) (همچنین با عنوان جِن سِت دیزل شناخته می شود) ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی (اغلب یک آلترناتور) برای تولید انرژی الکتریکی است. 9-مواد غیر قابل حل: این مواد که منحصرا در آب حل نمی شوند شامل دوده، ذرات ناشی از احتراق و همچنین روغن سوخته می شوند. 2. بالا رفتن سرعت موتور دیزل در فشار روغن چه تاثیری دارد؟ در سال ۱۸۹۰ میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میشد و سپس سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق میشد، این موتورهای با فشار پایین بودند و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده میشد.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، کیفیت روغن دیزل ژنراتور مصرفی و تعویض به موقع ان در دستگاه دیزل ژنراتور در بهبود طول عمر و کارایی دستگاه ژنراتور برق و هچنین کاهش استهلاک آن دارای نقشی اساسی میباشد لذا همواره به کاربران دستگاههای ژنراتور برق تاکید مینماید که ضمن تعویض روغن دستگاه دیزل ژنراتور طبق دفترچه راهنمای سرویس و نگهداری دستگاه حتما از روغنهای تولید شده توسط کارخانجات معتبر با توجه به نوع روغن (با توجه به کاربری روغنها بر اساس استانداردهای API استفاده نمایند. قیمت روغن موتور دیزل ایرانول که افرادی که در سایر شهرها از کیفیت ومرغوبیت کالای خود مطمئن نبوده و یا رضایت ندارند. شما نیز اگر به دنبال خرید یک روغن موتور ایده آل هستید به شما پیشنهاد می شود که سری به نمایندگی های فروش این روغن موتور زده سپس کالای خود را از میان انبوه موجود آن ها در بازار پیدا کرده و خرید نمایید . روغن موتور ایرانول D-۱۷۰۰۰ پلاس یک روغن موتور دیزلی تولید شده در کشور است. وی در اینباره به صمت گفت: بهطور معمول بازدهی موتورهای بنزینی بین ۲۲ تا ۲۵ درصد بوده و بازدهی موتورهای دیزلی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد است؛ یعنی بهطور تقریبی دو برابر موتورهای بنزینی.

این محافظت عالی را ارائه می دهد، با الزامات سخت فن آوری روغن موتور PC-11 مطابقت دارد و می تواند در موتورهای دیزلی که در آن API CK-4، CJ-4 و زیر مورد نیاز است، استفاده شود. موتور دیزلی موتوری درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود. موتور دیزلی از انواع موتورهای احتراق داخلی فشرده است که برای ایجاد جریان برق از سوخت گازوئیل استفاده میکند و از انواع با دوام و پرقدرت ژنراتور برق به شمار میرود. موتور ژنراتورها میتوانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (KVA) برای منازل، فروشگاهها، ادارات کوچک و تا (۲۰۰۰KVA/۲MVA) قابل استفاده برای مجتمعهای اداری بزرگ و کارخانهها برق تولید کنند. عمر مفید دیزل ژنراتورها چندین برابر موتورهای بنزینی می باشد. در حالی که سمند با موتور XU7 بنزینی 12 لیتر در 100 کیلومتر می سوزاند که هزینه اش حدود 12 هزار تومان برای 100 کیلومتر است .شرکت ایران خودرو چندین سال است که در حال طراحی موتور دیزل سواری با نام EFD با حمایت وزارت نفت است .

مسافران شهری یا رانندگانی که از نظر زیست محیطی آگاهی بیشتری دارند ، ممکن است بخواهند به جای خرید یک مدل دیزلی ، یک ماشین برقی یا هیبریدی تمیزتر را انتخاب کنند. موتورهای دیزلی باید از جنس هایی با خواص مکانیکی بالا ساخته شوند تا در برابر فشرده سازی زیاد گازها مقاومت کنند، در نتیجه هزینه ساخت آنها معمولا بیشتر است و هزینه تمام شد خودروهای دیزلی نسبت به بنزینی می تواند قیمت بیشتری داشته باشد. با این حال استفاده از این روغن ها در موتور هایی با آلایندگی بیش از ppm 15 (از نظر وزن 0015%0) سولفور ممکن است بر پایداری سیستم تصفیه گازهای بعد از احتراق و یا فاصله تعویض روغن تاثیر بگذارد. این دیزل ژنراتور دارای موتور پرکینز موتور سازان تبریز مدل 4.236 کوپله شده با ژنراتور استمفورد پاور مدل slg184g نیز می باشد.این مدل از دیزل ژنراتور تبریزی که محدوده توانی آن دیزل ژنراتور پرکینز موتور سازان تبریز در حالت اضطراری 42 کاوا و در حالت دائم 40 کاوا می باشد برای مشتریانی مد نظر قرار می گیرید که محاسبه ظرفیت توان و برآورد توان مصرفی آنها حداکثر تا 40 کاوا باشد در واقع این دیزل ژنراتور برای مکان هایی که به تولید برق بیشتر از 40 کاوا نیاز دارند توصیه نمی شود.

برآورد اندازه مناسب دیزل ژنراتور ها برای جلوگیری از کم شدن بار یا کمبود توان بسیار مهم است. • روغن موتور با عملکرد بالا، سازگار با محیط زیست، با کارایی بالا، مناسب برای وسایل نقلیه جدید با کارایی بالا با دستگاه های تصفیه پساب مانند CPF، DPF، EGR و SCR است. با این توضیح ، شما می توانید تفاوت بزرگ بین یک موتور دو زمانه دیزل و یک موتور دو زمانه ی بنزینی را درک کنید. از تخلیه روغن کارکرده به محیط زیست اجتناب کنید. موتور دیزل مارگو , موتور پمپ دیزلی دبی بالا مارگو | موتور دیزل هندی : موتور دیزل مارگو -موتورهندی -این موتورها به صورت تک سیلندر و جفت سیلندر می باشد و به صورت هوا خنک و آب در گردش می باشد در زیر نوع تک سیلندر آن را می توانید مشاهده کنید .

این دیزل ژنراتور تشکیل شده از موتور دیزل پرکینز (موتور سازان تبریز) مدل 4.244MN کوپله شده با ژنراتور استمفورد پاور مدل SLG224D نیز می باشد. همچنین این دیزل ژنراتور تشکیل شده از موتور پرکینز موتور سازان تبریز مدل 3.152 و کوپله شده با ژنراتور استمفورد پاور مدل SLG184G نیز می باشد. با اتصال این سیم به یک مدار کامل می توان انرژی تولید شده را انتقال داد. ژنراتورها در توانهای مختلف را میتوان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. اگرچه موتورهای دیزلی سوخت بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می کنند، اما مطالعه ای در اروپا نشان داد که آلایندگی موتورهای دیزلی چهار برابر بیشتر از بنزین است. موتور دیزلی چیست گونه ای از موتور احتراقی درون سوز با سوخت گازوئیل یا نفت است، در این موتور ها برای احتراق از حرارت های بالا استفاده می شود، ابتدا دمای محفظه احتراق را بالا می برد و بعد سوخت را با هوا مخلوط می کند، به این صورت که اول اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه احتراق می شود سپس به وسیله پیستون فشرده می شود (این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا می گردد) سپس سوخت خودرو به گرما و اکسیژن افزوده می شود.

ظرفیت کل سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور 50 کاوا ایران 7/5 لیتر میباشد، و برای مشتریانی که این دیزل ژنراتور را برای تعبیه در فضای پشت بوم در نظر گرفته اند حائز اهمیت است. قیمت روغن موتور دیزل ایرانول در نمایندگی فروش ایرانول در اکثر شهرهای ایران به کار خرید و فروش محصولات این شرکت پرداخته، و خریداران در صورت تمایل می توانند بصورت حضوری به این نمایندگی ها مراجعه کرده، و درخواست محصول مورد نظر خود را بدهند. شرکت ایران خودرو چندین سال است که در حال طراحی موتور دیزل سواری با نام EFD با حمایت وزارت نفت است. دیزل ژنراتور پرکینز موتور سازان تبریز مدل 6.60 کوپله شده با ژنراتور استمفورد پاور مدل SLG224F نیز می باشد. دیزل ژنراتور پرکینز موتورسازان تبریز مدل 3.152 برای مصارفی که توان آنها از 15 الی 20 کاوا در حالت دائم باشد بهترین انتخاب می باشد که جواب گوی تامین برق مصرفی در بازه زمانی مشخص و استاندارد یعنی هشت ساعت کاری در بیست و چهار ساعت می باشد. دیزل ژنراتورهای کوچک تا ۲۵۰ کیلو ولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود زنراتورهای بزرگتر حس میشود استفاده میشوند.