مقایسه موتور برق بنزینی و دیزلی

سکته مغزی با بسته شدن سوپاپ ها ، انژکتور قسمت کمی از سوخت را تحویل می دهد که به دلیل دمای بالا بلافاصله روشن می شود. پیستون موتور دیزل از نقطه درون سیلندر در پایینترین سطح به بالاترین نقطه در داخل سیلندر حرکت می نماید و در طورتی که هر دو سوپاپ بسته شده باشد سوپاپ تخلیه و سوپاپ هوا، هوای درون سیلندر منقبض می شود و در این حالت نسبت تراکم از ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش پیدا می کند. سکته مغزی وقتی که پیستون در بالاترین موقعیت قرار گیرد پایان می یابد. یک مهندس و مخترع آلمانی به نام رودولف دیزل، در سال 1878 درست قبل از این که دست به اختراع یکی از مهمترین اختراعات دنیا بزند، به مدرسه پلی تکنیک آلمان رفت و در آنجا با مباحثی همچون پیشرانههای بنزینی و موتورهای بخار آشنا شد.

اگرچه کارایی این فرآیند مستقیماً به فشار سوخت بستگی دارد ، اما طراحی خود بخور از اهمیت بالایی برخوردار است. اما حالا این شرکت ادعا میکند که حتی میتواند توان ۲۶۸ اسب بخاری از این موتور به دست آورد. عنصر اصلی یک پمپ سوخت فشار بالا است ، که افزایش فشار سوخت را فراهم می کند تا در فشار زیاد ، انژکتور قادر به تزریق سوخت دیزل در سیلندر باشد. تنها تفاوت این است که پیستون و میله اتصال برای مقاومت در برابر بارهای مکانیکی بالا دوام بیشتری دارند. 3. از آنجایی که در موتورهای دیزل، پاشش سوخت بر روی هوای فشرده شده انجام می پذیرد، نیاز به فشارهای خیلی بالا داریم که برای این منظور لازم است از یک پمپ اولیه و یک پمپ انژکتور استفاده شود. در برخی از مدل های اتومبیل ، دستگاه خاصی نصب شده است که به شما امکان می دهد سوخت دیزل را گرم کنید. مشکلات مخلوط کردن سوخت و هوا به ویژه در یک موتور دیزل بسیار عالی است، جایی که هوا و سوخت در زمان های مختلف در زمان های مختلف معرفی می شوند و درون سیلندر ها مخلوط می شوند.

ساخت و ساز یکی دیگر از بخش است که به شدت به قدرت دیزل متکی است. پیستون هوا را چنان فشرده می کند که حفره تا حدود 700 درجه گرم می شود. بعضي از فيلترها آبگير دارند .آب و رسوبات سنگين در اين محفظه جمع مي شوند تا بتوان آنها را تخليه كرد. از آنجا که طراحی پمپ سوخت و انژکتورهای فشار قوی شامل قسمتهای زیادی با حداقل فاصله خالی می باشد و خود آنها باید به خوبی روغن کاری شوند ، الزامات زیادی بر کیفیت (خلوص آن) سوخت دیزل اعمال می شود. 3)وجود بیش از حد نرمال آب و مایع خنک کننده در روغن میتواند دلیلی بر ورود مایع خنک کاری به روغن باشد که یکی از دلایل آن خرابی اورینگ های دور بوش تر است . به طور کلی قیمت گازوئیل قبل و بعد از افزایش قیمت بنزین با تغییر روبرو نشده است. تنها تفاوت در این است که این مخلوط نه به وسیله جرقه از شمع (موتور دیزلی اصلاً شمع ندارد) بلکه با پاشیدن بخشی از سوخت به یک محیط گرم به دلیل فشرده سازی شدید ، مشتعل می شود. نوع کنترل الکترونیکی امکان استفاده از حالت های مختلف تزریق را برای دستیابی به حداکثر بازده در دورهای مختلف موتور فراهم می کند.

برای اینکه خودروهای سبک با موتور دیزلی از استاندارد زیست محیطی بالایی برخوردار باشند ، به سیستم های اضافی مجهز است که از احتراق بهتر مخلوط سوخت هوا و استفاده از کل انرژی آزاد شده در طی این فرآیند اطمینان حاصل می کند. توربوشارژر در یک موتور استاندارد ، مکانیزم خاصی بر روی منیفولد اگزوز با تیغه های چرخان واقع در دو حفره مختلف نصب شده است. انتظار میرود یک روغن استاندارد ژنراتوری بتواند در زمان کار دستگاه بهخوبی باعث شود قطعات داخلی روان شده و از ساییدگی و ایجاد اصطکاک در سطح آنها جلوگیری نماید. برای جلوگیری از ورود آن به فضای زیر پیستون ، هر پیستون دارای چندین حلقه O است (جزئیات مربوط به دستگاه آنها شرح داده شده است اینجا) هنگامی که به سمت مرکز مرده بالایی حرکت می کنیم ، به دلیل فشار ناگهانی در حال افزایش ، دمای هوا به چند صد درجه افزایش می یابد.

به همین علت توصیه می شود علاوه بر اینکه دیزل ژنراتور را از یک برند معتبر خریداری کنید که اجزا اصلی آن با بازدهی مناسبی کار می کنند برای تعمیر و نگهداری این قطعات و تجهیزات نیز از متخصصین با تجربه کمک بگیرید تا زنراتور شما دوام و طول عمر بالایی داشته باشد. وجود یک موتور برق مناسب در هر مکانی از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر حذف ذرات خارجی ، این عنصر باید سوخت را از آب نیز تمیز کند. در مرحله سوم از کار موتور دیزل نیز هر دو سوپاپ بسته هستند. برای حذف آن ، برخی از مدل های فیلتر دارای یک پمپ دستی کوچک هستند. اختراع دیزل تطبیق داده شد، پیشرفت کرد و امروزه فناوری وی برای موتورهای دریایی، خودروها، ژنراتورهای برق، کارخانهها، قطارها، تجهیزات حفاری نفت و ماشینآلات معدنی مورد استفاده قرار میگیرد. مخترع موتور دیزل ، رودولف دیزل با موفقیت موتورهای اولیه خود را روی روغن بادام زمینی سوار کرد و فکر کرد موتور وی با آزاد کردن آنها از وابستگی به سوخت هایی مانند زغال سنگ و بنزین ، به نفع مردم می انجامد.

طبق اعلام انجمن تولیدکنندگان و تجار موتوری انگلیس : “اتومبیل های دیزلی در کاهش انتشار CO 2 سهم گسترده ای داشته اند. هرچند که وزیر محترم صمت تاکنون دستاورد مهمی در صنعت خودرو نداشته که امروز در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان بخواهد از آن دفاع کند. از آنجا که سوخت گازوئیل به هوای فشرده پاشیده می شود ، در هنگام تخلیه حفره ، به سیستم اگزوز وارد نمی شود. موارد فوق فاکتورهایی هستند که مجموع آنها کیفیت و عمر کوپله دیزل ژنراتور شما را تعیین میکند. این مکانیزم نیازی به سیستمهای احتراقی جرقهای پیچیده ندارد و این ویژگی موتور دیزل را متمایز و کارآمدتر میکند. ورودی هنگام چرخش میل لنگ (هنگام روشن شدن موتور ، این امر به دلیل عملکرد استارت اتفاق می افتد و هنگامی که موتور در حال کار است ، پیستون این ضربه را به دلیل کار سیلندرهای مجاور انجام می دهد) ، پیستون شروع به حرکت به سمت پایین می کند. ویژگی خاص آن این است که به شما امکان می دهد حجم معینی از سوخت را در یک مخزن مخصوص برای توزیع پایدار و روان آن بر روی نازل ها جمع کنید. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام میگردد که عبارتند از مکش یا تنفس – تراکم – انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است این مراحل مجزا و یا بصورت توام انجام گیرند.

از این رو در اکثر موارد از یک منبع تغذیه که ولتاژ مستقیمی (DC) در حدود ۱۲-۲۴ ولت را تولید می کند برای راه اندازی موتور استفاده می سایت araddiesel شود. این مکانیسم سوخت دیزل را از مخزن می مکد و آن را به مدار سوخت پمپ می کند. این کار بر روی یک اصل فشار کشیدن کار می کند. مصرف سوخت موتور برق دیزلی بر حسب لیتر بر ساعت (L/h) محاسبه می شود و هنگامی که می گوییم 50 درصد بار منظور این است که میزان جریان خروجی، یک دوم جریان ماکزیمم نوشته شده روی پلاک موتور برق دیزلی است. در پایان زمان منقبض شدن در حالتی که هر دو سوپاپ موجود در موتور، موتور دیزل بسته می باشند و پیستون به بالاترین نقطه خود در سیلندر می رسد مقداری گازوئیل به داخل هوا منقبض و پر حرارات موجود در اتاقک احتراق تزریق می گردد و قطرات ماده سوختنی در اثر این درجه حرارت بسیار بالا آتش می گیرند. موتورهای بنزینی برای کارهای سبکتر گزینه بسیار خوبی هستند؛ بنابراین در خودروهای سواری بیشتر از موتورهای بنزینی به جای موتورهای دیزلی استفاده میشود. تغییرات میزان گرانروی روغن در درجه حرارتهای گوناگون، وظیفه روغن در موتور و کارکردسیستم روغنکاری موتورها از جمله سیستم روغنکاری دیزل ژنراتور برق را دچار نقص میکند، به همین دلیل تولیدکنندگان روغن در هنگام تولید به روغنها مواد بهبود دهنده گرانروی اضافه میکنند تا روغن دارای گرانروی معینی در درجه حرارتهای بالا و پایین شود.

به جای توربین کلاسیک ، در برخی از اتومبیل ها یک توربوشارژر نصب شده است که از قبل توسط الکترونیک تأمین می شود و بدون توجه به سرعت واحد ، امکان افزایش جریان هوا را فراهم می کند. اگر تا به حال داستان های ترسناک افرادی را که اتومبیل یا کامیون خود را با سوخت نامناسب پر کرده اند ، این را می دانید! در نتیجه حجم بیشتری به سیلندر وارد می شود که باعث افزایش قدرت موتور احتراق داخلی می شود. برای رفع ایراد کوبیدن موتور میتوان از راههای زیر استفاده کرد: تایپتهای … از نظر فنی ، یک موتور دیزلی از نظر احتراق مخلوط سوخت و هوا با یک واحد بنزین متفاوت است. همچنین انجام بازرسی های فنی مطابق با دستور العمل نگهداری دیزل ژنراتور نیز از جمله عوامل مؤثر در این زمینه می باشد. از لحاظ فنی ساخت یک نیرو محرکه هیبریدی با موتور دیزل امکان پذیر است. به عنوان مثال ، جریان اگزوز از آن عبور می کند فیلتر ذراتکه هیدروکربنهای نسوخته و اکسیدهای نیتروژن را خنثی می کند. دستگاه زمانبندی شامل یک میل بادامک و سایر قطعات مهمی است که تهیه می کنند اجرای به موقع مراحل در موتور (مصرف یا اگزوز). این بستگی به این دارد که آیا فیلتر می تواند به اندازه کافی سوخت را به پمپ منتقل کند ، که باعث می شود موتور احتراق داخلی در سرما به راحتی شروع شود.

کار سیستم سوخت به تأمین بخش مورد نیاز سوخت دیزل در زمان مناسب کاهش می یابد. یك تحقیق در این زمینه نشان داده است كه۶۰ درصد از موارد تخریب موتور در بخش موتورهای دیزلی مربوط به خنك كننده های نامناسب است. یک قسمت تازه هوا از سوراخ باز وارد سیلندر می شود. برای جلوگیری از جمع شدن آب در مخزن ، غالباً یک سوراخ تخلیه در فیلتر وجود دارد. آنها معمولاً از موتورهای تزریق مستقیم ، خطی ، شش سیلندر توربوشارژ هستند. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتورهای خطی و موتورهای V یا خورجینی تقسیمبندی میکردند و … برای کسانی که دوست دارند سوار اتومبیلی از قبل گرم شوند ، سیستم هایی برای راه اندازی موتور احتراق داخلی وجود دارد. در یک دور از میل لنگ ، دو حرکت در یک سیلندر انجام می شود. البته به طور کلی انتخاب موتور برقِ مناسب باید با توجه به شرایط و نیاز پروژه انجام گیرد. عوامل مختلفی در تعیین قیمت موتور برق دیزلی موثر است.

آنها همچنین ایمن تر هستند زیرا سوخت دیزل فرار کمتری دارد و بخار آن از بنزین منفجره تر است. هر نوع موتور فیلتر سوخت خاص خود را دارد ، زیرا همه انواع دارای توان و درجه تصفیه خاص خود هستند. برای انجام این کار ، لیست بزرگی از الگوریتم ها به ECU کارخانه بخیه زده می شوند ، که مکانیسم های لازم را در هر مورد خاص فعال می کنند. بعضی از سنسورهای فشار روغن فقط یک پایه G یا wk دارند. بعضی از وسایل نقلیه ممکن است سیستمی داشته باشند که سوخت را قبل از ورود به سیلندرها گرم می کند. از طریق یک میل لنگ، این حرکت خطی به یک حرکت چرخشی تبدیل می شود که به وسیله نقلیه و خودور اجازه می دهد به جلو حرکت کند. در سیستم های سوخت مدرن ، از یک نوع توزیع پمپ استفاده می شود.

از طریق سوراخ ، جریان گاز به منیفولد اگزوز و از طریق آن به سیستم اگزوز منتقل می شود. فشار تراکم موتور از اندازه لازم کمتر است و در نتیجه قدرت سوزاندن سوخت را ندارد. اگر بخواهیم بر اساس سه نکتهای که ذکر کردیم توضیح دقیقتری ارائه کنیم، میتوان گفت سوخت دیزل مثل گازوئیل دانسته و غلظت بیشتری در مقایسه با بنزین دارد، بنابراین مدتزمان انتقال آن به داخل پیستون کمتر از بنزین است به همین جهت مدت زمانی طول میکشد تا این اتفاق بیفتد، البته این مدتزمان در مقایسه با سوخت بنزین زیادتر است وگرنه به لحاظ زمانی در کسری از ثانیه اتفاق میافتد، به همین دلیل در طول زمان احتراق فشار ثابت است، درصورتیکه در موتورهای بنزینی، فشار به طور ناگهانی افزایش پیدا میکند. محل قرار گیری این سنسورها بستگی به نوع و مدل موتور دارد که معمولا در یکی از بلوکهای سیلندر موتور یا کنار فیلتر روغن یا در کمتر موتوری در بالای آن قرار دارد. این سیستم تأمین سوخت ، به ویژه در طراحی مدرن ، یکی از گرانترین عناصر در دستگاه است ، زیرا قطعات آن دقت بالای واحد را تضمین می کنند.

این سنسورها به ضربه بسیار حساس می باشند لذا جهت نگهداری و حمل آها مراقب باشید. لذا برای رفع مشکل روغن را به موقع و طبق برنامه سرویس و نگهداری تعویض کنیم. اندازه گیری مناسب ژنراتورهای دیزل برای جلوگیری از کمبود بار یا کمبود نیرو بسیار مهم است. تعمیر این سیستم بسیار دشوار و گران است. این مکانیسم به شما امکان می دهد محتوای مونوکسیدکربن و هیدروکربن هایی را که وقت سوختن ندارند ، کاهش دهید ، که اغلب در سرعت های پایین اتفاق می افتد. ترکیب شیمیایی بنزین معمولاً C9H20 است در حالی که گازوئیل اغلب C14H30 است. این قسمت در سر سیلندر نصب شده و دستگاه بخور آن در داخل محفظه قرار دارد ، جایی که سوخت با هوای گرم مخلوط می شود و خود به خود شعله ور می شود. همانطور که از شکل مشخص است ، هنگامی که پیستون ، پس از احتراق مخلوط سوخت و هوا ، به مرکز مرده پایین حرکت می کند ، ابتدا دهانه خروجی ، جایی که گازهای خروجی می رود ، باز می شود. آخرین نسل برخی از مدل های اتومبیل به اصطلاح دیزل تمیز را دریافت می کنند.