نصب آسانسور چگونه انجام می شود؟

فرسودگی سیم سبب خوردگی فلکه و هرزگرد شده است و اگر فلکه فرسوده شود و ترمز ایمنی فعال نشود آسانسور حتما سقوط خواهد کرد در نتیجه تعمیر کردن آسانسور باعث ایمنی بیشتر آسانسور خواهد لینک منبع شد. راه پله ها در شکل های مربعی، مثلثی و دایره ای وجود دارند و این امر سبب شده تا نصب آسانسور در میان راه پله دارای انواع مختلفی باشد. وظیفه تعمیرکار آسانسور مونتاژ قطعات آسانسور و نصب آنها می باشد کنترل و بررسی منظم ، موتور، درب ها و قفل ها ،ریلها ،سیم بکسلها ، جک هیدرولیک ، روغن ، کفشکها و پاور یونیت برای اطمینان از امنیت و سالم بودن آنها و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض آنها.

با یکدیگر در ارتباط هستند.

به طور کلی آسانسور از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده و حتی نصب و راه اندازی آن نیازمند آشنایی با نکات بسیار ویژه ای است. آشنایی با انواع آسانسورها و تسلط بر نقشههای مربوطه به همراه مهارت ارتباطی خوب از جمله مواردی است که در این رشته هنرجو به آن دست مییابد. شرکت خدمات آسانسور با داشتن چندین دهه تجربه در صنعت آسانسور، یک تامین کننده معتبر محسوب می شود. با یکدیگر در ارتباط هستند. پاراشوت وظیفه دارد در صورت وجود مشکل در کنترل سرعت و پس از تحریک توسط گاورنر کابین را متوقف کند. یعنی تابلو فرمان ها دو قسمت شده و یک قسمت روی کابین آسانسور قرار میگیرد و چون همانند قبلی ها نیست و دیجیتال شده به جای اینکه به ترمینال هشدار را اعلام کند و برق را قطع کند یک کد دیجیتالی ارسال میکند. آهن کشی به متخصصان کمک می کند تا ان ها بتوانند قطعات و اجزا آسانسور را به صورت دقیق و محکم بر سر جای خود ببندند.

انواع اسانسور

به تعویق انداختن زمان سرویس میتواند باعث خرابی بیشتر قطعات آسانسور شود. همچنین پوشش به هر صورتی که اجرا می شود نباید از لبه داخلی درب ها در سمت چاهک بیرون بزند و حداقل باید با لبه چهارچوب درب ها هم سطح باشد. در این مرحله باید حتما کابین آسانسور با بکسل مربوطه به گاورنر متصل شود. سرویس آسانسور شامل مواردی از قبیل چک کردن و آچارکشی تمامی قطعات و ریزمجموعهها، کنترل کارکرد موتور و هرزگردها، کیفیت کنف سیم بکسلها و در صورت رویت برادهدهی، رسیدگی قبل از خرابی به آنها، تنظیم پاخور یا هم تراز بودن کابین با طبقات، کنترل قفلهای درب طبقات و روان بودن آنها است. البته با توجه به نوع کابین و قطعات دیگر، تعداد این بستها در آسانسور متفاوت خواهد بود. نصاب و تعمیرکار آسانسور -درآمد نصابها و تعمیرکاران آسانسور مانند بسیاری از مشاغل فنی، متفاوت است.

تعمیر اسانسور

اگر تنها یک قسمت بسیار جزئی آسانسور نیاز به تعمیر داشته باشد، طبعا هزینه و قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. دقت کنید که حتی با وجود پارهشدن کابلها این ترمز به تنهایی قادر به متوقفکردن کابین آسانسور میباشد. آرامبند آسانسور قطعهای مهم در دربهای لولایی محسوب میشود، چراکه باتوجه به وزن بالای دربهای لولایی، عدم وجود آرام بند میتواند به بدنه ورودی هر طبقه و یا حتی بدنه کابین آسیب جدی وارد کند. نصب آسانسور در ساختمان هایی انجام می شود که تعداد طبقات آنها سه طبقه و یا بیشتر باشد. طراحان آسانسور راهحلهایی برای این موارد اندیشیدهاند که مجموعه سری ایمنی الکتریکی آسانسور یا سری استپ نامیده میشوند. برق ترمینال tp4 زمانی قطع میشود که از سری استپ هشداری به تابلو فرمان ارسا شود یعنی در تابلو فرمان و سری استپ خطایی رخ دهد. شالترها یا میکروسوئیچها قطعاتی هستند که در ابتدا و انتهای چاله آسانسور قرار میگیرند تا از خطرات احتمالی مانند برخورد کابین با کف و یا سقف جلوگیری شود و بسته به نوع تابلوفرمان مورد استفاده، ممکن است در هر ردیف از 4 الی 8 عدد شالتر استفاده شود.

یک عدد در پایین چاهک آسانسور، یکی بالای کابین آسانسور و یکی هم داخل موتور خانه آسانسور. در زمان نصب آسانسور، تابلو برق سه فاز باید طبق مشخصات مورد تأیید شرکت فروشنده آسانسور در موتورخانه نصب شود. قلابی فلزی باید بر طبق مقدار ظرفیت بالابر در بالای چاه آسانسور روی مرکز سقف موتورخانه نصب شود. تعریف بالا در واقع سادهترین تعریف برای این دستگاه مکانیکی پیچیده است! وظیفه این کلید تغییر وضعیت دستگاه از حالت خطر به حالت امن در هنگا بروز خطرات است. استانداردهایی که در بالا به آن اشاره کردیم به شما کمک می کنند مراحل قانونی نصب آسانسور را در شرکت خود اجرا کنید. بست تراول وسیلهای برای مهار کردن تراول کابل که از تابلو فرمان داخل اتاقک به کابین داخل چاهک متصل شده است و این بستها اغلب به صورت معلق نصب میگردند.

هرگاه کابین مقابل طبقهای که در آن توقف دارد برسد، مگنت درب بازکن هم زمان با آسانسور از کار افتاده و اهرم آن که تحت فشار جک عمل میکند اهرم قفل را به عقب رانده و زبانه قفل از لنگه در بیرون آمده و اجازه باز شدن درب را میدهد. نکته مهم دیگر این است که پریزهای صنعتی جهت کار در فشار جریان و ولتاژ بالا تهیه شده اند تا بتوانند از خطرات احتمالی جلوگیری نمایند. درصورتی که به دلیل خرابی یا وجود مانع در سر راه قفل ها درب طبقات قفل نشوند خطای قطع مدار الکتریکی قفل به تابلو فرمان ارسال می شود و آسانسور حرکت نمی کند. با توجه به نیاز محفظهای برای ورود و خروج افراد و تجهیزات از داخل کابین، محلی را برای درب بر روی کابین و طبقات در نظر میگیرند. یکی از حیاتی ترین بخشهای آسانسور، سکشن پاراشوت است که برای متوقف کردن کابین به کار میرود(حتی در اثر پاره شدن سیستم آویز).

سنسور درب یا فوتوسل، یک سنسور نوری است که بر روی بدنه کابین و مقابل درب نصب میشود که وظیفه آن شناسایی موانع مقابل درب است که درب به طور ناگهانی بسته نشود یا اگر شخص و تجهیزات به طور کامل وارد کابین نشده باشد، کابین ناگهان حرکت نکند. در تابلو فرمان قسمت مربوط به سری استپ با فیوز مینیاتوری جداگانه در برابر تغییرات ناگهانی ولتاژ محافظت میشود. اما این فرض غلط است که کلا موتورخانهای در کار نیست، بلکه به جای پشتبام یا بالای اماکن، موتورخانه در چاهک آسانسور قرار دارد و از همان جا مدیریت میشود.

همان طور که در بالا بیان کردیم، از ارتباط بین قطعات بسیار زیادی جابه جایی اجسام از یک نقطه به نقطه دیگر صورت میگیرد که این قطعات در کنار هم دستگاه پیچیده مکانیکی را بوجود میآورند که به آن آسانسور میگوییم. همان طور که می دانید آسانسورها مهم ترین وسیله حمل و نقل در جهت عمودی هستند. که زاویه بهینه برای بار عمودی و جلوگیری از تاب خوردن پهلو به پهلو همان زاویه ی 8 هست. نصب انواع آسانسور در ساختمان های نوساز یا ساختمان های قدیمی الزاماً نیاز به نقشه ساختمان دارد. از این نوع آسانسور در پروژه های مختلفی استفاده می شود. برای آسانسورهای با سرعت بالا یا نصب شده در ساختمانهای مرتفع، پوشش تراول کابل ضخیم تر بوده و در بافت آن از رشته های مقاوم در برابر کشش و تنش استفاده میشود. شما همچنین میتوانید بیش از صد ها مورد از شرکت های نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی معتبری که در شیراز مشغول به فعالیت می باشند را در سایت پی جو مشاهده کرده و شرکت نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی مورد نظر خود که آدرس آن به شما نزدیک تر بوده و یا دارای خدمات مدنظر شما می باشد را انتخاب کنید.

قطعات سری ایمنی آسانسور با گذشت زمان دچار فرسایش شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا میکنند. اما نگران نباشید آژیر خطر آماده است تا قطعات این مدل آسانسور را با بالاترین کیفیت برای شما تامین گرداند. ممکن است با قطع شدن مدار الکترونیکی و یا قسمتی از آن چنین مشکلی پیش بیاید . برای طراحی و ساخت کابین آسانسور، حداکثر ظرفیت حمل بار یا افراد، بر اساس کیلوگرم طبق استانداردها تعریف می شود. احتمال دارد که افراد درون کابین به زمین بیفتند و صدمه ببینند یا حتی بدتر. آسانسور ها با توجه به نوع کاربردشان و محل قرار گیری شان انواع مختلفی دارند که هنگام در نظر گرفتن قیمت نصب آسانسور در کرج، باید ابتدا تعیین کنید که به چه نوع آسانسوری احتیاج دارید. در واقع میکروسوئیچها کارکردهای بسیاری در صنعت داشته که یکی از مهمترین کارکردهای آن در صنعت آسانسور است. بسیاری از افراد بر این عقیده و باورند که با تخریب بخشی از ساختمان و تهیه چاه آسانسور می توانند آسانسور را در محل مناسب خود قراردهند .

قطعات اسانسور

ومتاسفانه بسیاری از مونتازکاران این رشته به این موضوع اهمیت نمی دهند . سطح داخلی این جداکننده ها نیز باید به طور مناسب اندودکاری و صاف شود. سه طرف چاه آسانسور باید به وسیله قطعات یا دیوارهای جداکننده از محیط اطراف جدا شود. در صورتی که آسانسور بموقع سرویس نشود پس از مدتی قطعات با خاک پوشیده می شوند.حتی ممکن است روغن ریزی پیدا کنند و باعث شوند اتصال های سری ایمنی به اشتباه وصل شوند. پایه های مربوط به موتور و گیربکس و همچنین پایه فلکه انحراف با استفاده از انواع ناودانی و تیرآهن صنعتی پس از برش و پانچ سوراخهای لازم در قسمت جوشکاری توسط تکنسین نصب میگردد تا فشار وارده بر گیربکس، در محل استقرار آن انحراف ایجاد نکند. آسانسور هیدرولیکی به دلیل نوع نیروی محرکه خود که فشار روغن است، نیازی به فضای زیاد نداشته و فضای کمتری را نسبت به مدل کششی اشغال میکند. این مدل از آسانسور بر پایه نیروی آزاد شده از فشار روغن کار میکند.

برای دسترسی همیشگی به متن این مقاله و استفاده آزاد از مقاله بررسیسری ایمنی و با همان سری استپ همواره میتوانید از قسمت زیر نسبت به دریافت و دانلود مقاله اقدام نمایید. همان طور که میدانید، سیم بکسها از یک سو به چهارچوب کابین و از سوی دیگر به چهارچوب وزنه تعادل متصل هستند که این اتصال توسط قطعهای به نام قلاب سربکسل صورت میگیرد. از مزیتهای این دربها میتوان به باز شدن درب از وسط با زاویه 90 درجه نسبت به دیوار اشاره کرد که به مراتب شرایط راحتتری را برای ورود و خروج افراد و تجهیزات به داخل کابین رقم میزند.

بیشتر آسانسورها دارای سیستمهای کنترل کامپیوتری هستند و در نتیجه سیستمهای پیچیده تر و عیب یابی نسبت به گذشته انجام می شوند. در ادامه برای تامین منبع برق باید کابل کشی درست انجام شود. از قطعات کوچک گرفته تا قطعات بزرگ، سیم ها و کابل ها، فونداسیون، اسکلت سازی استاندارد، رعایت دقیق فاصله ها، بین قطعات ثابت و متحرک، همگی در نصب مکانیکال آسانسور اهمیت دارند. به عنوان مثال برای آسانسورهای بدون کابین، فرآیند نصب آسان است که شامل نصب بالابر، کابل کشی، برق کشی و ایجاد سوراخ در بین طبقات می شود. برای سرویس و نگهداری سری استپ باید اهمیت زیادی قائل شد و باید به صورت دوره ای از تعمیر کاران و سرویس کاران متخصص در زمینه آسانسور و نگهداری و رفع عیب سری ایمنی بخواهیم تا آسانسور و مدار ایمنی آسانسور مارا چک و نواقص احتمالی آن را رفع کنند. به این طریق به راحتی مدار کنترل شده و کابین در جای لازم میایستد.

جعبه رویزیون در بالای اتاقک آسانسور واقع شده است. واسط بین تابلو فرمان و تجهیزات الکتریکی کابین، قطعهای به نام جعبه رویزیون است. پس از انتخاب یک آسانسور زیبا برای ساختمان مسکونی، مطابق با سلیقه شخصی و بودجه مالی، نوبت به نصب و راه اندازی آسانسور میرسد. کاربرد این استپ های قارچی این است که برای زمانی که آسانسور نیاز به سرویس دارد کلید هایی تعبیه شده است که با فعال کردن آنها آسانسور به حالت تعمیر میرود و فقط با فرمان سرویس کار حرکت می کند. کابین این آسانسورها معمولا به صورت بسته بوده و مدلهای شیشهای نیز در برخی اماکن مشاهده شده است. از آن جا که وظیفه و کار سری استپ ها بسیار مهم است و چک و رفع عیب آن باید توسط متخصصین این امر انجام شود شرکت البرز آسانبر سناباد با جمع آوری متخصصین و مهندسین خبره در زمینه اسانسور با تهیه بسته ای جامع در زمینه بررسی و رفع عیب آسانسور های شما و سرویس و نگهداری سری استپ آماده خدمت گذاری به شما عزیزان است.

متاسفانه بیش از 90 درصد حوادث آسانسوری که گزارش می شود به دلیل اجرای نادرست آسانسور است. پس حوادث این چنینی چرا بوجود می آیند؟ در نصب و راه اندازی آسانسور، رعایت نکات ایمنی بسیار ضروری است و نقض هر کدام از این نکات می تواند منجر به خسارت جانی و همچنین ایجاد سازه ای ناامن بشود که ممکن است در هنگام نصب یا حتی پس از آن و هنگام استفاده ساکنین ساختمان ها رخ بدهد. در ادامه با ما همراه باشید تا با عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه نصب آسانسور بیشتر آشنا شوید. کلیه ی خدمات این مجموعه مانند ساخت و نصب آسانسور با ضمانت یک ساله انجام می شوند. مجموعه سرویسکاران(در خصوص خدمات آسانسور) برگرفته از کادری مجرب و با تجربه اماده خدمت رسانی در سراسر استان تهران در حیطه ی خدمات آسانسور، نصب اسانسور، راه اندازی آسانسورو کلیه امور مربوط به آسانسور با ارزان ترین قیمت و سرویس دهی در کلیه مناطق استان تهران می باشد.

این منبع برق باید بطور خودکار در هنگام قطع برق روشنایی را تامین نماید. لاستیک زیر موتور به دلیل جلوگیری از لرزش موتور در هنگام کارکرد آن تعبیه شده است. برخی از آسانسورها شاسیهای بیشتری هم دارند که در واقع آپشنهای بیشتری دارند که روی تابلو فرمان ست شده اند. باید توجه شود که نصب آسانسور در راه پله یا جایگزینی کامل آن با راه پله دردسر بیشتری دارد چون تأسیسات آب وگاز را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.