هریس در راه توکیو و سئول؛ آمریکا نگران آزمایش هسته‌ای پیونگ‌ یانگ

بنابراین گزارش این نخستین بار پس از سال ۲۰۱۷ میلادی است که آمریکا ناوهواپیمابر خود را برای انجام رزمایشی مشترک به کره جنوبی اعزام می کند.

هریس در جریان سفر به ژاپن قرار است در مراسم تشییع جنازه نخست وزیر سابق ژاپن «شینزو آبه» شرکت کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این مقام ارشد آمریکایی که اشاره ای به نامش نشده است، می گوید کره شمالی در صورت انجام آزمایش موشکی با عواقب جدی روبرو خواهد شد.

همچنین قرار است هریس روز پنجشنبه (۸ مهرماه)  یون سوک یئول» رییس جمهوری کره جنوبی وارد  این کشور شود.

این رسانه آمریکایی درادامه گزارش داد: درحالی  ناوهواپیمابر یو.اس.اس رونالد ریگان در بندر بوسان کره جنوبی برای انجام رزمایش مشترک با سئول پهلو گرفت که رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی به پارلمان این کشور گفته بود که وی تسلیحات و موشک های هسته ای خود برای مواجه با خصومت ورزی آمریکا با این کشور را کنارنخواهد گذاشت.

به استناد گزارشهای خبری کره شمالی به تازگی قانونی را تصویب کرده که به «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور این اختیار را داده که در صورت حمله به کره شمالی، دستور «استفاده از سلاح اتمی» و حمله پیشگیرانه را صادر کند و یا در صورت سوء‌قصد به جان کیم جونگ اون، ارتش و نیروهای مسلح این کشور می‌توانند به صورت «خودکار»، با استفاده از سلاح اتمی، به نیروی متخاصم پاسخ دهند.

در این بیانیه آمده است که هرگونه حمله اتمی از سوی کره شمالی با پاسخ قاطع و سنگین آمریکا و کره جنوبی روبرو خواهد شد.

آسوشیتدپرس افزود:نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که آموزش ترکیبی با  رزم گروه  ناو هواپیمابر ریگان به منظور تقویت آمادگی نظامی متحدان و نشان دادن عزم راسخ  اتحاد کره جنوبی و آمریکا به جهت صلح و ثبات در شبه جزیره کره است.

هریس در را توکیو و سئول؛ آمریکا نگران آزمایش هسته‌ای پیونگ‌ یانگ

این اولین سفر هریس به ژاپن و کره جنوبی از زمان تصدی وی در این سمت در اوایل سال گذشته میلادی به شمار می آید.

از دیگر سو، آمریکا در ادامه تحریکات نظامی خود در اقصی نقاط جهان این بار ناوهواپیمابر اتمی خود موسوم به «یو.اس.اس رونالد ریگان» را برای نخستین بارطی پنج سال گذشته به شبه جزیره کره، یکی از کانون های ملتهب در جهان اعزام کرد و یکم مهرماه سال جاری  در بندر «بوسان» کره جنوبی پهلو گرفت..

خبرگزاری آسوشیتدپرس از مبدا بوسان  با انتشار این خبر  افزود: ناوهواپیمابر اتمی یو.اس.اس رونالد ریگان آمریکا برای انجام رزمایشی مشترک با کره جنوبی  وارد بندر بوسان شد. این رزمایش مشترک با هدف تقویت نظامی و پاسخی به تهدید آزمایش های هسته‌ای کره شمالی است.

در تاریخ ۲۶ شهریور سال جاری، مقامات آمریکا و کره جنوبی در بیانیه مشترکی که پس از نشست گروه مشاوره و راهبرد بازدارندگی توسعه یافته (EDSCG)، منتشر شد، بر تعهد راسخ آمریکا برای دفاع از کره جنوبی تاکید کردند.

این مقام آمریکایی افزود: «این امکان وجود دارد و ما قبلا نیز گفته ایم که کره شمالی در حال انجام یک آزمایش هسته ای است.»

هریس در را توکیو و سئول؛ آمریکا نگران آزمایش هسته‌ای پیونگ‌ یانگ

به گزارش ایرنا، درحالی آمریکا ناوهواپیمابر اتمی خود را به کره جنوبی اعزام کرده است که طی هفته های اخیر، رزمناوهای خود را به تنگه تایوان گسیل داشته که از دیگر نقاط ملتهب جهان محسوب می شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84896591/%D9%87%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%88-%D9%88-%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D9%88%D9%86%DA%AF

معاون رییس جمهوری آمریکا قرار است روز دوشنبه (۴ مهرماه سال جاری) یک سفر چهار روزه به ژاپن داشته باشد. سئول نیز مقصد بعدی وی در این سفر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، گفته می شود که پیونگ یانگ مدتی است در حال انجام  آزمایش هسته ای است.