پورشه کاین S 2024 | بررسی انگلستان

پورشه کاین S 2024 |  بررسی انگلستان

خط جدید Porsche Cayenne تماماً در مورد بهبود پهنای باند است، از شاسی با راحتی و پویایی بیشتر گرفته تا مدلی که به لطف برق رسانی پیشرفته به قدرت و برد بیشتری نسبت به قبل دسترسی دارد. همه چیز در مورد پورشه بیشتر است، در بیشتر مواقع – که به نظر یک چیز بسیار خوب در خودرویی است که قبلاً بین خریداران محبوبیت زیادی داشت (شاید شنیده باشید). همچنین به این معنی است که جدیدترین S به طور بالقوه شبیه چیزی دورتر به نظر می رسد، با توجه به اینکه هیچ کمک هیبریدی ندارد، یا ادعاهایی درباره توانایی خرد کردن مدار یا حتی ارقام عملکرد وحشی آن وجود ندارد. (زیرا سرعت 0-62 مایل در ساعت در کمتر از پنج ثانیه دیگر واقعاً بی‌سابقه به حساب نمی‌آید.) در عوض، آن را به عنوان یک شاسی‌بلند معمولی پورشه بدون حاشیه در نظر گرفته‌اند. شاید برای بازاریابی عالی نباشد، اما به طور بالقوه یک نقطه شیرین برای هر کسی که این را می خواند.

بالاخره V8 هستش. همانطور که در اولین درایو بین المللی توضیح داده شد، تغییر از 2.9 V6 به 4.0 لیتری V8 مسلماً مهم ترین تغییر برای این نسل از S است. این تغییر نسبت به نصب قبلی آن در مدل های GTS – یک توربو تک اسکرول به جای یک پیکربندی دوقلو بهینه شده است. ضایعات کنترل شده الکترونیکی، بالابر سوپاپ متغیر دو مرحله ای – و کسری قدرتمندتر (474 ​​اسب بخار در مقابل 460) به اضافه گشتاور کمی کمتر (443 پوند فوت در برابر 457 پوند فوت). چندان مورد اشاره قرار نمی گیرد، زیرا قدرت و قابلیت استفاده بیشتر از یک موتور بزرگتر – 440 اسب بخار و 406 پوند فوت خروجی های قدیمی S بودند – این روزها لزوماً ظاهر خوبی نیست. اما درست است که V6 قدیمی هرگز در هیچ حالتی مانند یک موتور کاملاً کافی برای Cayenne احساس نمی شد، در حالی که V8 آن را مانند Helles با یک currywurst تکمیل می کرد. بنابراین باید مسابقه ای باشد که در بهشت ​​PH ساخته شده است.

حمله احساس خوب بلافاصله شروع می شود. صدا از لحظه چرخاندن سوئیچ و ترکیدن صدای خفیفی از اگزوزها غیرقابل انکار است. تقریباً در هر موقعیت رانندگی، علیرغم حالت نسبتاً متوسط، V8 یک زمزمه اسب واقعی است. به طور مداوم این ایده را بر شما متاثر می کند که در صورت نیاز، ذخایر کافی آماده است. حتی با نصب نرم و آرامی که در اینجا وجود دارد (اگزوز اسپرت واقعاً ممکن است گزینه ارزشمندی باشد)، احساس فراوانی هرگز مورد تردید نیست. و این به شما احساس عالی می دهد.

ماشین پرس پورشه در مشخصات نسبتاً متوسطی برای یک نمایشگر رسانه ای است (10 هزار پوند آپشن واقعاً در سال 2024 چیز خوبی نیست). با چرخ‌های 20 اینچی نسبتاً کوچک و سیستم تعلیق بادی اختیاری، در سرعت‌های بزرگراه بسیار باشکوه است. هرگز به بیش از 2000 دور در دقیقه نیاز ندارد، سروصدا از همه جا تقریباً وجود ندارد، صندلی‌ها عالی هستند و به راحتی می‌توان به مسافت 450 مایلی برای خالی شدن با یک باک پر نگاه کرد و تعجب کرد که چقدر توقف برای کل مورد نیاز است. هرچه کمک‌های راننده آزاردهنده‌تر به راحتی غیرفعال می‌شوند، نمایشگرهای شفاف نشان می‌دهند که HUD‌های واقعیت افزوده واقعاً بیش از حد هستند و جفت‌سازی تلفن یک مشکل است. با انتخاب یدک‌کش، احساس می‌کنید که برای مسافت‌های بزرگ و سفرهای حماسی ساخته شده است – به طوری که چند مایل روی M4 آن را با شکوه نشان می‌دهد.

در مورد آزمایش‌های بیشتر، صحبت‌های بیشتری در مورد آن وجود دارد، عمدتاً به این دلیل که S یکی از SUV‌های uber فاتح و خستگی‌ناپذیری نیست که ما در مورد کاین به آن عادت کرده‌ایم. بسته‌های توربو و GT این دنیا در توانایی خود برای از بین بردن چرخش، زمین و به ظاهر هر گونه نفوذ دیگری از سطح جاده عجیب هستند. قابل درک است که این خودرو به اندازه آن گیج کننده نیست، سبک ترین چرخ ها یا ترمزها یا همان سختی را در تنظیماتش ندارد، به این معنی که حالت عادی سیستم تعلیق بادی کمی سستی را نشان می دهد، که به نوبه خود، اسپرت را نشان می دهد. به علاوه پس از آن بیش از حد سفت می شود. خوشبختانه، تنظیمات ورزشی در سطح متوسط ​​کار بسیار خوبی را در کنار هم قرار دادن هر دو انتهای طیف انجام می دهد. هرکسی که مصالحه اش را ناخواسته می بیند، احتمالاً همان مشتری هایی است که پورشه به مدل های اسپرت تر سفر می کند. در غیر این صورت، متقاعد می شوید که گزینه های دیگری مانند کنترل شاسی دینامیک پورشه و بردار گشتاور پلاس پورشه را انتخاب کنید، که هر دو در وهله اول به سیستم تعلیق بادی نیاز دارند.

کاین S به همان شکلی که هست پیکربندی شده است، هنوز هم عملکرد بسیار خوبی دارد. آن دونات‌های لاستیکی غول‌پیکر دور چرخ‌ها چاق اما پهن هستند (قسمت 255 قسمت جلو، 295 بخش عقب)، بنابراین کشش و خرید هرگز مورد تردید نیست. در موارد نادری که محدودیت ها زیر پا گذاشته می شود، این یک مدل آرامش باقی می ماند. فرمان از نظر وزن، پاسخ و سرعت کاملاً مناسب است و فرمان چرخ عقب فعال آنقدر خوب یکپارچه شده است که فقط برگه مشخصات آن را نشان می دهد. پدال ترمز بسیاری از خودروهای اسپورت را شرمنده می کند و خودروی هشت سرعته در هر دو حالت استاندارد و دستی بی عیب و نقص است. این یک ماشین عالی برای حفظ حرکت است، هدایت آن با ورودی های دقیق و رضایت بخش، اگرچه هنوز عمق کافی برای پاداش دادن به کسانی که بیشتر فشار می آورند وجود دارد. فقط انتظار توربو GT را نداشته باشید زیرا دارای V8 است. برای هر چیزی که کمتر از یک روز مسابقه باشد، فوق العاده خواهد بود. صادقانه بگویم، تصور اینکه حذف سیستم تعلیق بادی از گزینه های هزینه شده باعث بهبود اوضاع شود، سخت است. فکر انتخاب چرخ های بزرگتر هم همینطور.

مسائل؟ چند گرانبها فقط گاهاً این احساس وجود دارد که یک والپینگ در سطح بالا از بین نمی رود، اگرچه در حقیقت این احساس به جای برجسته کردن کسری عملکرد معنی دار، نشان دهنده سرعت احمقانه تکرارهای قبلی است. سرعت آن گیربکس خودکار در اینجا نیز کمک می کند تا شما را همراه با ضریب پایین تر در کسری از ثانیه به حرکت درآورد. جدیدترین فضای داخلی نیز به طور کلی بسیار زیبا است – اگرچه پنل پلاستیکی HVAC می تواند کمی خم شود، که کمی با بقیه کیفیت ساخت بی عیب و نقص پورشه ناسازگار است. این که چنین نگرانی کوچکی مستلزم ذکر است، نشان دهنده سطحی است که کاین در آن کار می کند.

در واقع، V8 S که از پورشه‌ترین و متمرکزترین کاین موجود دور است، به‌عنوان یک شاسی‌بلند بسیار دلپذیر با موتور احتراقی، جایگاه متقاعدکننده‌ای را اشغال می‌کند. بدیهی است که نمی تواند واقعیت سنج سوخت را در شهر با دویدن برقی یا شتاب 911 به چالش بکشد، اما جذابیت آن برای کسانی که حداکثر توانایی را با حداقل سر و صدا می خواهند آشکار است. با یک عروسک سالم از کاریزما V8 که در بالای آن قرار دارد. چه بردن خانواده به اروپا و چه یدک‌کشیدن ماشین مسابقه‌ای در سراسر بریتانیا، فکر کردن به چیزهای بهتری دشوار است. به همین دلیل است که V8 Cayennes اغلب بسیار محبوب بوده است و شهرت – همانطور که پورشه در نظر داشت – هیچ گامی به عقب بر نمی دارد.

بیایید در اینجا نیز صادق باشیم: هر کسی که یک کاین جدید خریداری می کند در موقعیت خوش شانسی قرار دارد که برای انتخاب خراب شده است. در برخی مواقع خرج کردن بیشتر و بیشتر باید احساس بازدهی کاهشی داشته باشد. واقعاً اسب بخار، چسبندگی یا توانایی ترمزگیری بیشتر چه چیز اضافی معناداری را به همراه خواهد داشت؟ برای لذت واقعی، یک تریلر و یک باکستر قدیمی را روی میله بکسل بچسبانید. مطمئن باشید کاین جدید قادر به انجام همه چیزهایی است که از آن نیاز است و علاوه بر آن چیزهای بیشتری – و این یکی با یک موتور بنزینی بسیار دوست‌داشتنی در بالا عرضه می‌شود. شاسی بلند دیگری نخرید – در واقع کاین دیگری نخرید – بدون اینکه ابتدا آن را به کار بگیرید.

مشخصات | 2024 پورشه کاین اس

موتور: 3996 سی سی، V8، توئین توربو
انتقال: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ متحرک
قدرت (hp): 474@6000 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 443@2000-5000 دور در دقیقه
0-62 مایل در ساعت: 4.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 170 مایل در ساعت
وزن: 2160 کیلوگرم (DIN)
MPG: 22.8
CO2: 282 گرم در کیلومتر
قیمت: 84,400 پوند (قیمت استاندارد؛ قیمت تست شده 95,089 پوند، شامل کیت کمک های اولیه 9 پوندی، سیستم صدای فراگیر Bose به قیمت 1052 پوند، نمای فراگیر با پشتیبانی از پارکینگ فعال به قیمت 1116 پوند، شیشه حریم خصوصی برای 389 پوند، فرمان اکسل عقب برای فرمان 1325 پوند، فرمان برقی به علاوه 222 پوند، سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​به قیمت 1760 پوند، سیستم یدک کش برقی با 945 پوند، صفحات اسکید فولادی ضد زنگ (جلو و عقب) به قیمت 879 پوند، بسته خارج از جاده شامل نمایشگر قطب نما به قیمت 1389 پوند، رینگ‌های اسپرت کاین اینچی با قیمت 704 پوند، آلگاروه آبی متالیک به قیمت 899 پوند.

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48287

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با