چطور با تلویزیون شهری در تبلیغات شهری متمایز باشیم؟

هر لامپ دیود، حداقل ۵۰ هزار ساعت کار میکند و در انتهای عمر خود کاهش کیفیت بسیار کمی دارد، و این عدد در مانیتورهای صنعتی که تشکیل دهنده ویدئو والها هستند بعضا بیشتر هم هست. ویدئو والها انعطافپذیر، قابلکنترل و مقیاسپذیر هستند و خلاقیت بیشتری را نسبت به سایر نمایشگرها ارائه میدهند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب تلویزیون شهری نسبت به بیلیبورد تبلیغاتی میپردازیم. در حقیقت روبرو شدن با یک صفحه نمایش بسیار بزرگ با کیفیت بالا خیلی متداول نیست که مردم نسبت به آن بیتوجه رد شوند. در میان مردم این محصول با نام های مختلفی از قبیل پروفیلم تعاملی، ویدئو وال Video wall ، نمایشگر هوشمند، نمایشگر دو طرفه، نمایشگر نانو و … و هدف از این کار به وجود آوردن صفحه های نمایشگر ویدئو وال صنعتی بزرگ و یکپارچه در ابعاد نامحمدود که به برخی از این امکانات در ادامه اشاره می کنیم . از قابلیت های این نمایشگر هوشمند می توان به سیستم نوری قابل کنترل، تصویر از دو طرف نمایشگر، معلق بودن نمایشگر در هوا (نمایشگر بدون پایه نگهدارنده)، قابلیت شستشوی نمایشگر و کاملاً ضد ضربه بودن آن که خطرات احتمالی ناشی از شکستگی و سوختگی را کاهش میدهد اشاره کرد.

سالنهای نمایش، گالریها و سالنهای هنری برای معرفی و نمایش محتوا نیازمند نمایشگری هستند که بتواند تصاویر را به شکلی چشمنواز و بینقص پخش کند. اتاق های فرمان و کنترل یکی از پر مصرف ترین محیط ها برای نمایشگرها و پردازنده های ویدئو وال ها هستند که نیازمند ویدئو وال هایی با بزرگنمایی و کوچکنمایی بسیار با کیفیت محتوای ورودی حساس و مهم و همچنین قابلیت اطمینان ممتد و شبانه روزی هستند. ماژول های smd شرکت پارسا تابلو، ساخت کارخانه جینهوا یکی از بزرگترین و معروفترین تولیدکننده های ماژول در دنیاست که سابقه درخشانی در کشور ما دارد. اگر در مونتاژ تابلو LED از ماژول ال ای دی فول کالر و یا ماژول SMD فول کالر استفاده شود در واقع ما یک تلویزیون شهری داریم که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد و میتواند نمایش فیلم و تیزرهای تبلیغاتی را به صورت کامل داشته باشد. اگر شما هم به فکر نصب و راهاندازی یک ویدئو وال در مجموعه خودتان گرفتهاید، همین حالا با کارشناسان حرفهای و آموزش دیده ما تماس بگیرید تا شما را با راهحلهای قدرتمند و مدرن میوا، و آنچه امکان پیادهسازی برای شما دارند آشنا کنند.

اکثر پژوهشگران خدمات تلویزیونی، به وسیله ارائه نخستین سیستم تلویزیونی رنگی مکانیکی در سال ۱۸۸۹ در روسیه به اهمیت رنگ در این سیستم پی بردند. این مساله برای اماکنی که باید محتوای خود را مدام تغییر دهند اهمیت زیادی دارد. ویدئو والها بسیار محبوب هستند و این مساله را میتوان از واکنشی که مردم به آنها نشان میدهند متوجه شد. ویدئو والهای تعاملی نقطه مرکزی محبوبی در تاسیسات هنری هستند و میتوانند برندسازی را بدون اینکه خیلی هدف اصلی را نشان دهد تقویت کنند. هیچ فناوری دیگری نمیتواند تصاویر فول اچ دی را در مقیاسی نشان دهد که برای کل یک فضای عمومی به اندازه کافی بزرگ باشد. چیپ ست عنصر کوچکی است که سبب تولید نور می شود و در داخل فضای مقعری شکل به نام Reflective cavity قرار می گیرد که شکل این فضا سبب ایجاد جهت و زاویه و تقویت نور می گردد این عنصر از اندازه ای کوچکتر نسبت به ال ای دی برخوردار است . متروکس P690 با شناسه P69-MDDE128F یک رم 128 مگاباتی دارد و قادر است 2 خروجی تصویر برای 2 مانیتور در اختیار کاربر قرار دهد. کسب و کارهای کوچک و بزرگ از این مانیتور صنعتی برای جذب و مطلع کردن مشتریان درباره محصولات و خدمات خود بهره می برند و در محیط های کسب و کار در جهت بالا بردن فروش بازتاب خوبی ایجاد میکند.

حتی اگر توانایی خرید چنین تلویزیونهایی را داشته باشید، لازم است بدانید که استفاده از آنها نیاز به مجوزهای دولتی و قانونی دارد. همچنین طراحی نمایشگرهای موجود در این فضاها میبایست به گونهای باشد که متناسب با طراحی زیبای آنها تابلو روان باشد. مکان نصب تلویزیون باید به گونهای باشد که در صورت نیاز به بهروزرسانی و تعمیر، امکان دسترسی به آن توسط تکنسین وجود داشته باشد. با توجه به نوع فویل این امکان نیز وجود دارد تا نمایشگر شفاف تولید نمود تا در هنگامی که تصویر بر روی آن پخش نمی شود ، بیننده تنها یک شیشه شفاف را مشاهده نماسد . تلویزیون های Indoor در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود.به همین دلیل اغلب این نوع تلویزیون ها ضد آب نیستند، شدت نور کمتری دارند، در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند که موجب کاهش هزینه ساخت آن ها در عین کارایی مناسب برای داخل سالن خواهند بود.در این نمایشگر بسته به فاصله ی مخاطب از نمایشگر دات پیچ یا همان فاصله ی پیکسلی باید متفاوت باشد. انتخاب نوع ماژول یا تلویزیون p به ارتفاعی که تابلو از سطح زمین نصب خواهد شد بستگی دارد که این تراکم تلویزیون با فاصله از زمین رابطه عکس دارد.

فاصله پیکسل ها اصطلاحاً دات پیچ نام دارند و این دات پیچ ها تشکیل ماژول را می دهند و این ماژول در یک قاب که کابینت نامیده می شود در اندازه های متفاوت قرار می گیرند .نمایشگرهای آن دارای 16 میلیون رنگ با تراکم و رزولوشن متفاوت است که این رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی نمایش داده می شود . چنانچه در تازهترین اتفاق رسانهایی نمایشگرهای ویدئو وال در استودیو برنامه «فوتبال ۱۲۰» شبکه ورزش صداوسیما به کار گرفته شد که زيبايى را در کنار کارآمدی در معرض دید بینندگان این برنامه قرار میدهد. در این تکنولوژی به واسطه فویل های بک پروجکشن rear film و دستگاه ویدئو پرژکتور تصاویر با قابلیت دید از دو طرف صفحه نمایشگر پخش می گردند . از موارد استفاده از نمایشگر ویدئو وال ال ای دی میتوان به نمایشگر ویدئو وال صنعتی ال ای دی استودیوهای تلویزیونی و اموزشی و ضبط برنامه های ویدیویی، نمایشگر ویدئو وال ال ای دی سالن کنفرانس و ویدئو وال سالن جلسات و امفی تئاتر و سمینار ونمایشگر ویدئو وال نمایشگاه ها، نمایشگر وال و ویدئو وال ال ای دی تالار و کافه و رستوران را نام برد.

در نتیجه ویدئو والها حتی بعد از سالها کار کردن هیچ نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. برد کنترل بعد از ماژول از مهم ترین قطعات تابلو روان است که دارای پورت ورودی است که می توان تصویر و متن دلخواه را به آن متصل کرد . خوشبختانه نرمافزار کنترلگر ویدئو فقط برای طراحان طراحی نشده است. این نرمافزار به صورتی ساخته شده که هر کسی با مهارت پایه میتواند به راحتی آن را مدیریت کند. در بیشتر موارد این کار حتی آسانتر است، زیرا نرمافزار به کاربران اجازه میدهد طرحهای از پیش تعیین شده تعریف کنند و آنها را فقط با یک کلیک به کار بگیرند. پیشرفت و ارتقا نمایشگرها و پروژکتورها و همچنین تکنولوژیهای پردازش ویدیو، منجر به ادغام هرچه بیشتر نمایشگرها به عنوان ویدئو وال و نصب و راهاندازی رنج وسیعتری از آنها شده است. روشنایی LED آیندهدارترین توسعه در صنعت روشنایی است.

اما ویدئووال ها قاب بسیار نازکی دارند به طوری که قابل دیدن نیست و در ظاهر بدون قاب نمایش داده میشوند. ای دی بدون درز بر خلاف ویدئو وال های نسل قدیم باعث جذابیت بیشتر محل مورد نظر شده اند . عرض درز . فاصله بیش از 5.3 میلی متر غیر عملی و منسوخ در نظر گرفته می شود – امروز تقریباً تولید نمی شوند. کاربر در عرض چند دقیقه میتواند به بک اند دسترسی پیدا کرده و محتوا را آپدیت کند. فرودگاهی را تصور کنید که پروازهای رفت و برگشت یک شهر را نمایش میدهد و جزئیات هر دقیقه آن به طور کامل پخش میشود، یا موزهای که یک مکان را از طریق فضا یا زمان شبیهسازی کرده و بازدیدکنندگان را با تصاویر چشمنواز احاطه میکند. در مقابل، پروژکتور هنوز در گذشته مانده، و از لامپهایی استفاده میکند که بعد از چند هزار ساعت میسوزند.

در دستورالعملی درباره مکان یابی تابلوهای پیام متغیر، آمده است: پیام ثبت شده بر روی تابلو روان می بایست از وضوح کافی جهت مشاهده توسط رانندگان در شرایط مختلف روشنایی محیط و نیز در برابر نور مستقیم خورشید برخوردار باشد. ولتاژ برق شهری 220 ولت و متناوب می باشد در صورتی که لامپ های سری شده ال ای دی در ماژول ها، به ولتاژ 5 ولتی آن هم به صورت مستقیم نیاز دارند. در صورت نبود کارت، سیستم برد را شناسایی نمی کند.برای کار با این نرم افزار باید ویندوز مناسب را از قبل نصب کرد زیرا نیازمند به ویندوزی هستیم که ارتباط مستقیم آن برگزار کند .حال با توجه به این که شما تمامی مراحل قبل را حل کردید باید کارت هاب مناسب خود را به سوکت نوع جی وان وصل کنید و اگر سطور تابلو شما بیش از ۸ تا است باید کارت هاب دیگری را به سوکت نوع جی تو وصل کنید.

فعالسازی ویدئو والها به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارد، ولی این قدرت پردازش اضافی یکی دیگر از مزیتهای این فناوری است. و اما در این مدل جای یک رنگ قرمز ، سبز و آبی هر پیکسل متشکل از دو رنگ است. در نتیجه جای تعجبی نیست که ویدئو والها برای برندسازی و اهداف تبلیغاتی به شدت کارآمد باشند. علاوه بر این ویدئو والها به کمک فناوری Factory Calibration کیفیت بالای تصویر خود را در زمانهای پخش طولانی و در شرایط دمایی متفاوت حفظ میکنند. طراحان با کمک آپشنهای نمایش و نصب هوشمندانه میتوانند نمایش را با هر الگویی ترتیب دهند، از جمله طرحهای منحنی یا هندسی انتزاعی. بزرگ بودن تصویر بر خلاف تصور همیشه به کیفیت و کاربرد آن کمک نمیکند. در اتصالات هم نام بودن ترمینال های اتصالی بسیار مهم می باشد . ویدئو والها، به شکل یک دیوار و گرید بندی شده هستند ولی قابلیت تغییر شکل هم دارند. جایگزین اصلی ویدئو والها، پروژکتورها هستند. ویدئو والها که در اتاق انتظار یا لابی نصب میشوند، میتوانند محتواهای سرگرم کننده برای بازدیدکنندگان یا اطلاعاتی درباره مسیریابی، اطلاعیههای عمومی یا هنری را به نمایش بگذارند. با توجه به این مفهوم ساده مشخص است که چرا ویدئو والها در تاثیرگذاری بصری بسیار کارآمد هستند.

چیزی که ممکن است باعث تعجب شما شود این است که در بازپخش اطلاعات و پخش کردن تمامی انواع رسانهها نیز عالی هستند! ویدئو والها تقریبا برای هر کسی چیزی شبیه به دستگاههای فیلمهای علمی تخیلی به نظر میرسند. ویدئو والها این مشکل را ندارند. ویدئو وال (نمایشگر بدون درز) ۱۰۰ اینچی لمسی (قابل سفارش در ابعاد بزرگتر): با استفاده از تکنولوژی جدید نمایشگرهای آیریک می توانید با روش متفاوتی برای بینندگان خود نمایی کنید. تا زمانی که یک پردازشگر سیگنال دیجیتال قوی برای اداره کردن ویدئو وال وجود داشته باشد هر تصویر عظیمی را میتوان بدون از بین رفتن جزئیات نمایش داد. در نتیجه نه تنها محتوا را در مقیاس بزرگتری هدایت میکنند، بلکه در مقایسه با نمایشگرهای تکی محتوای بیشتر را روانتر و راحتتر اداره میکنند. در نتیجه دارای هزینه بسیار کمی نسبت به نوع دیگر آن هستند. مجددا، ویدئو والها طوری طراحی شدهاند که نسبت به پروژکتورها با تعاملی بودن سازگارتر هستند. و هیچ فناوری دیگری هم به اندازه ویدئو والها پویا یا تطبیقپذیر نیست. ویدئو والها در صورتی که قابل تعامل کردن باشند جذابتر هم میشوند.

با تکیه کردن روی این رویکرد، میتوان تاثیر بصری تاسیسات نصب شده را چند برابر کرده و همزمان تعداد نمایشگرها را کاهش داد. در یک اتاق جلسه شرکت، ویدئو وال مترادف با حرفهای بودن است و مشتریان و شرکای بالقوه را تحت تاثیر قرار میدهد. که در کیفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند و این اختلاف کیفیت در طول عمر و قیمت نمایشگر ویدئو وال ال ای دی تاثیر بسیار زیادی دارد در واقع نمایشگر وال ال ای دی هم مانند هر محصول دیگری با قیمت ها و کیفیت های مختلفی در دسترس می باشد بطور مثال ماژول نمایشگری با آی سی ضعیف نمی تواند رفرش ریت و کیفیت قابل قبولی جهت تصویر برادری و اجرای مراسمات مهم ارائه دهد . طرحبندیهای سختافزاری زیادی وجود دارد که قبلا اجرا نشده و یک کسبوکار یا مکان بزرگ میتواند از آنها برای کاری واقعا به یاد ماندنی استفاده کند.

هر کدام از ماژولها به صورت مجزا از چندین پیکسل در کنار یکدیگر ساخته شده است و قرار گرفتن همه آنها در کنار یکدیگر، یک تلویزیون را به وجود میآورد. در نتیجه طبق قانون، تابلوهای وکلا ، پزشکان ، سردفتران ، مکان های اداری ، آموزشی ، تجاری ، خدماتی ، تولیدی و موارد مشابه دیگر در این دسته قرار می گیرد. هر چه کیفیت به کار رفته در قطعات تشکیل دهنده ماژول بهتر باشد، ماژول عملکرد بهتری داشته و در نتیجه طول عمر بالاتری نیز خواهد داشت. خب هر تابلو روان از اجزای مختلفی تشکیل شده است که یکی از اجزای لازم و اصلی اون ماژول تابلو روان میباشد .