گزارش کارآموزی موتورهای دیزل و پمپ های هیدرولیک

آب موجود در سوخت نیز باعث ایجاد دود سفید می شود. در تانک ها نیز از این موتور ها استفاده میشود و قدرت موتورهای دیزلی به قدری است که توانیی به حرکت درآوردن تانک های به وزن 2 هزار تن با سرعت 60 کیلومتر در ساعت را دارند. در ادامه به میزان مصرف هر کدام نیز می پردازیم. که در واقع در هر دور چرخش میل لنگ اتفاق می افتد. در موتور بالگردها به جای اتصال به میل لنگ و فلایویل مستقیما آن را به میل پره متصل میکنند. و به جای آن در فاصله معینی از سه سیلندر، مجراهایی در بدنه سیلندر تعبیخ شده است. فاصله بین دو محور ۳۱۰۵ میلی متر است و رینگهای این خودرو که قبلتر از آنها صحبت کردیم از جنس آلومینیوم هستند. طول و عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۳۱۰ ، ۱۸۸۰ و ۱۸۷۰ میلی متر است.

قدرت این موتورها در زیر دریایی ها به گونه ای است که تا عمق 3 هزار متری بدون هیچ گونه مشکلی توانایی کار را دارند. اینکه روغن های مصرف عمومی قیمت کمتری نسبت به روغن های تخصصی دارند به این معنا نیست که نیازی به مراقبت و نگهداری ندارند یا اینکه آلوده شدن آنها اهمیتی ندارد. در صورتی که نوع استفاده ی شما در زمان های اضطراری است، تعویض روغن نباید به بیش از 20 ماه یک بار عقب بیافتد. در صنایع مختلف مانند اتومبیل و کامیون ها نیز مورد استفاده بود و هنوز هم جز بهترین اختراعات به شمار می آید. اما آیا بهترین هم هست؟ حال سوال اینجاست که آیا این دو آلوده کننده مشکل ساز هستند؟ شرکت های معتبری در تولید موتور دیزل ژنراتور در دنیا در حال فعالیت هستند که از بهترین آنها میتوانیم به کاترپیلار کامینز پرکینز دویتس ولوو پنتا و . در حال حاضر هزینه سوخت هر لیتر گازوئیل از بنزین کمتر است. مصرف سوخت ترکیبی پیکاپ فوتون ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است.

سطح تنشهای گرمایی در قطعات مختلف بستگی به موقعیت آنها نسبت به شعله دارد و در نتیجه یکسان نیست و بستگی به توزیع دما در قطعه دارد و تابعی از بار گرمایی است. پیستون در مسیر حرکت رو به پایین خود جلو مجرای تنفس هوای تازه را باز می کند. در این زمان پیستون پس از عبور از جلو مجرای تنفس هوای تازه را تا حد معینی متراکم می سازد. در موتور های بنزینی سیستم احتراق از نوع جرقه زنی است. 3- در موتورهای دیزل می توان از نسبت تراکم های بالا استفاده نمود و محدودیتی برای افزایش نسبت تراکم وجود ندارد. اگرچه در گذشته و در جنگ جهانی دوم در هواپیما ها از این موتور ها استفاده گسترده ای شد اما به دلیل اختلاف فشار در سطح های بالا در حال حاضر در صنعت هواپیمایی استفاده از آن منسوخ شده است. پس از یک طلسم طولانی با تعداد نسبتا کمی از اتومبیل های دیزلی در مجموعه آن، مرسدس بنز در قرن ۲۱ به ماشین های دیزلی بازگشته است با تاکید بر عملکرد بالا. در حقیقت، فشار بالا به روان کننده خاصی احتیاج دارد که در حین کار، سطح مناسبی از ضخامت بین سطوح دنده ها ایجاد کند و تعاملی بین دنده ها ایجاد کند.

یکی از مشکلات ماشین های بخار که با استفاده از زغال سنگ کار میکردند اتلاف انرژی بسیار زیاد ( در حدود 90 درصد) بود. بر اساس استراتژی جدید سوخت در ایران استفاده از موتورهای دیزلی بعد از موتورهای بنزینی برای خودروهای سواری در سبد سوختی کشور قرار گرفته است. برای کلانشهرها پیشنهاد میکنم که از خودروهای هیبرید یا برقی استفاده کنیم. پرخورانی در موتورهای دیزل بسیار رایج تر از موتورهای بنزینی است زیرا قطعات موتورهای دیزل به علت این که فشار زیادی را تحمل می کنند باید استحکام و مقاومت بیش تری داشته باشند، بنابراین این امر نیازمند این است که قطعات سنگین تر شوند و جرم آن ها بیش تر که همین جرم زیاد، اینرسی قطعات را افزایش داده و افزایش اینرسی مانع از به کارگیری موتور در دورهای (rpm) بالا می شود، کار کردن موتور در دورهای پایین علت این است که هوای مورد نیاز موتور وارد محفظه سیلندر نمی شود و به همین سبب در این موتورها از توربوشارژر استفاده می شود تا هوای بیش تری وارد سیلندر کنیم و راندمان موردنظر را دریافت کنیم.

این تنها پس از خروجی موتور بر روی شکاف های حرارتی مطلوب تبدیل می شود، جفت های چمدان به درستی روان می شوند. همچنین گاهی موتورهای دیزل بر اساس میزان توان خروجی بر حسب اسب بخار نامگذاری میشوند. در این قسمت سوخت دیزل ژنراتور وارد می شود و حجم این مخزن بر حسب نوع دیزل ژنراتور متغیر است. قدرت بر حسب اسب بخار برای نوعی از این موتورها ۴٣۰۰ hp می باشد. هنگام استفاده از سوخت تابستانی در زمستان، Solard به نوعی ژله تبدیل می شود، زیرا علاوه بر این، آن را گرم نخواهد کرد، علاوه بر این، به یک بلوک از فیلترها برای هوا و سوخت منجر خواهد شد. از آن تبخیر می شود و در نتیجه مقداری که کم است، تولید انرژی حرارتی را آغاز خواهد کرد. موتورهای دیزل بر مبنای نسبت فشار بالا طراحی شده­اند که در نتیجه فشار بالا، درجه حرارت هوای فشرده شده داخل محفظه احتراق، بالا می­رود.

قدرت این موتورها در حجم مشابه با ژنراتورهای گازی سایت araddiesel بسیار بیشتر است. اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی می­باشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی بوده ولی اختلاف آنها در طریقه ورود سوخت به سیلندرهای موتور و شیوه وقوع احتراق می­باشد. اما متاسفانه ما بارها شاهد دود بسیار زیاد اتوبوس و کامیون ها در شهر و جاده ها بوده ایم و دلیل آن هم فرسوده بودن، سوخت غیر استاندارد و عدم توجه رانندگان این وسایل نقلیه به سرویس و نگهداری موتور های خود میباشد. در برخی موارد موتورهای این کشتی های عظیم و غول پیکر به قدری بزرگ است که مکانیک های آن برای تعویض تنها یک زنجیر تا چند ماه بر روی یک کشتی کار میکنند. آیا میدانید که این سوخت برای چه موارد کاربردی دارد و از چه چیزی به وجود آمده است؟ موتور دیزل در دو نوع مختلف دوزمانه و چهارزمانه تولید میشود که امروزه نوع دوزمانه آن خیلی کاربردی ندارد. موتورهای دوزمانه کاملاً سوخت را استفاده نکرده طوریکه آلودگی زیادی را ایجاد می نمایند. همچین روغن موتورهای دیزلی نسبت به روغن موتورهای بنزینی ویسکوزیته بالاتری دارند و خواص ضد سایش بیشتری دارند. 3. حفاظتهای مختلف افزایش درجه حرارت آب کاهش فشار روغن.

پمپ های دنده ای Gear Pump.. از موتور های دیزل در زمین، هوا، دریا و حتی در زیر زمین استفاده های فراوان میشود. این در حالی است که برخی از این موتورها ویژه مسیرهای ترانزیتی و حمل ونقل و خدمات طراحی شدهاند. برای حذف آن ، برخی از مدل های فیلتر دارای یک پمپ دستی کوچک هستند. 5- به علت استفاده از نسبت تراکم های بالاتر، بازده حرارتی موتورهای دیزل در مقایسه با موتورهای بنزینی بیشتر می باشد. اما در کاتالوگ و دفترچه راهنمای دستگاه ذکر نشده که از چه نوع روغنی بهتر است استفاده شود. استارت سرد این نوع موتورها شایسته توجه ویژه است. قابل توجه این که ناکت مهمی در نگهداری روغن موتور وجود دارد که میتوانید در مقاله ” نکات مهم در مورد روغن موتور و نگهداری از آن ها ” آنها را مطالعه نمایید. اما در حالت عامیانه، این تفاوت به نوع گرم شدن و روشن شدن موتور اطلاق می شود و این در حالی است که موتورهای نیم دیزل از تفاوت هایی با موتورهای دیزلی برخوردارند. سیکل های موتورهای دیزل چهارزمانه از جمله مهمترین بخش هایی است که نیازمند تخصص است. در بازار صنعتی ایران اصطلاحا از کلمه ژنراتور برای دستگاه های تولید کننده برق (gen set) استفاده میگردد.

لذا برای رفع مشکل روغن را تعویض و از روغن با درجه مناسب استفاده کنیم. با توجه به مطالب بالا روغن موتور های دیزلی مرغوب باعث افزایش راندمان موتور، جلوگیری از اصطکاک قطعات، کاهش مصرف سوخت و همچنین به دلیل افزودنی های مرغوب و با کیفیتی که در روغن موتور دیزلی بهران استفاده میشود باعث میشود این روغن در دماهای پایین هم بتواند به بهترین صورت ممکن عملیات روانکاری را انجام دهد. مراحل بالا دوباره تکرار میشود. البته شرکتهایی هم هستند که اصطلاحاً به آنها کوپله کار گفته میشود. آنچه به طور کلی کیفیت کوپله دیزل ژنراتور را متمایز میکند در ابتدا دقت اسمبل کردن دیزل و ژنراتور و بعد لوازم جانبی مصرفی به کار رفته در کوپله و تابلو کنترل دیزل ژنراتور است. به همین دلیل است که برخی از دیزل ژنراتورهای کوپله شرکتهای معتبر داخلی کیفیتی به مراتب بالاتر از دیزل ژنراتورهای کوپله فابریک (خارجی) دارند.

کنسول میانی این خودرو مملو از دکمهها و شاسیهایی است که نشان از امکانات بالای این خودرو دارند. تهویه مطبوع این خودرو با استفاده از فضای کنسول میانی و تعبیه دکمههای چرخنده به صورت دستی قابل تنظیم است. گشتاور ۱۳۰ اسب بخار در میانگین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دور در دقیقه معنای بیشتری به این آفرود میدهد. بیش از یک قرن از اختراع پیشرانههای دیزل گذشته و به جز ایران و برخی دیگر کشورها که عمده استفاده از آنها در خودروهای سنگین است، استقبال از آنها در تمام ردهها هر چند کمتر از خودروهای بنزینسوز، با بخت و اقبال خوبی همراه شده است اما به هر روی وجود تعداد کثیر خودروی تجاری در ایران و همچنین اندک نمونههای سواری موسفید که از نوع دیزل هستند، ما را بر آن داشت تا بعد از مدتها مجددا مطالبی را به این دست خودروها اختصاص دهیم. این موتورها نسبت به موتورهای بنزینی اسب بخار کمتری ایجاد میکنند، پس با توجه به اینکه سرعت اتومبیل به اسب بخار موتور بستگی دارد؛ خودروهای دیزلی سرعت و شتاب بالایی ندارند. این مهمترین دلیلی است که شما نباید از روغنهای دیزلی در خودروهای بنزینی استفاده کنید. • زمان دوم: در انتهای زمان اول مقداری سوخت روغنی به صورت پودر شده به درون هوای متراکم شده و داغ موجود درد محفظه احتراق پاشیده می شودو ذرات سوخت محترق می گردد.

در طول این مدت، آن را گرم می کند تا 40-50 درجه سانتیگراد، قطعات گرم، روغن رقیق شده، سوخت ترکیبی سوخت کامل در سیلندر است. این واحدها به طور مداوم جریان الکتریکی را کنترل می کنند و به طور خودکار شروع به کار می کنند در صورتی که برق خاتمه می یابد و خاموش می شود. ساختمان ژنراتور اعم از نوع سیم پیچی رتور و استاتور و جریان تحریک آن، تعیین کننده نحوه عملکرد دیزل ژنراتور است. موتور در دیزل ژنراتور باید بسیار دقیق انتخاب شود. اگر موتور از فیلتر هوا خود به اندازه کافی هوا دریافت نکند، به دلیل محدودیت زیاد، اکسیژن کافی در سیلندرهای موتور وجود نخواهد داشت. و به همین دلیل موتور دیزل شمع ندارد. تفاوت اصلی بین موتورهای دیزلی و بنزینی این است که احتراق مخلوط هوا و سوخت با استفاده از شمع در موتورهای بنزینی انجام می شود، در حالی که موتورهای دیزلی فقط به هوای بسیار فشرده متکی هستند. مزیت دیگر دیزل در تفاوت با نوع احتراق در سیستم موتور آن در مقایسه با نوع بنزین سوز است. یکی از تفاوت های بزرگ بین موتورهای دیزلی و بنزینی در فرایند تزریق سوخت است. همچنین به دلیل تفاوت این نوع احتراق کارآیی و قدرت در موتورهای دیزل بسیار بیشتر از نوع بنزینی میباشد.

یک نکته مهم در این بخش زاویه گردش بین شروع فاز اول و انتهای فاز دوم است. فاز دوم هم ادامه ای از فاز اول است که بین آن ها وقفه ای هم نخواهد بود. اگر یک گالن بنزین و دیزل را بسوزانیم، انرژی حاصل از دیزل بیشتر خواهد بود. در همین حال سوپاپ تخلیه نیز بازمیگردد و گازهای حاصل از احتراق بوسیله هوای تازه از سیلندر خارج میگردند. معمولاً نحوه باردهی مولد در دفترچه مشخصات مولدها وجود دارد. همچنین در این سامانه امکان وجود فیلتر سوخت و جداکننده آب از سوخت وجود دارد که مانع از آسیب رساندن سوخت بی کیفیت به موتور دیزل میشود. در سال 1878 رادولف دیزل (Rudolf Diesel) بعد از حضور در دبیرستان پلی تکنیک آلمان متوجه شد موتورهای بخار و دیزلی از کاربرد کمی برخوردار هستند. دیزل در سال ۱۸۵۸ در پاریس، زاده شد. در این دوره ای که نسبتا کوتاه است، پس از اینکه کار تزریق انجام گرفت و همچنین قبل از سوخت به آتش دربیاید احتراق آغاز خواهد شد. جنبش باید تنها پس از یک دقیقه شروع شود، پس از شروع موتور، از آنجایی که در طول این دوره زمانی بود که تمام عناصر با روغن روغنکاری می شد.

موتورهای دیزل در واقع زمانی که دوره های پایین تری داشته باشند درجه حرارت کمتری هم دارند و متراکم بودن این هوا باعث می شود که سوختی که ایجاد شده است هم ضربه مناسب را تولید کند. از سوخت های ارزان قیمت تری استفاده کرد که شامل گازوئیل، نفت و همچنین مازوت می شوند. مختلف مورد استفاده قرار گرفت که از جمله آنها می توان به خطوط لوله ها، برق و همچنین آب اشاره کرد. اکثریت وسیع از وسایل نقلیه جاده ای مدرن مانند کامیون ها و اتوبوس ها، کشتی ها، قطارهای طولانی، ژنراتورهای قابل حمل قابل حمل و بسیاری از وسایل نقلیه معدن و معدن موتورهای دیزلی دارند. کامیون ها، قطارها و همچنین کشتی ها و زیردریایی های بسیاری هستند که از این موتور استفاده می کنند. در تولید برق همچنان موتور های دیزل ژنراتور در ردیف اول قرار دارند. هنگامی که آب از نقطه اشباع خود بیشتر شود، آب نمیتواند دز آن حل شود و به شکل امولوسیون و یا اشباع در خواهد آمد. با تغییر سوخت در این مرحله مشکلی حل نمی شود ، شما به یک مهندس ژنراتور نیاز دارید. ویژه روغن انتقال در پیشانی انتقال اتوماتیک نه تنها مواد روان کنندهاما همچنین مایع کار، که به گره های جعبه فشار خدمت می شود.