هیوندای آیونیک 5 N 2024 | بررسی انگلستان

هیوندای آیونیک 5 N 2024 |  بررسی انگلستان

دوست داشتن یک ماشین در یک رویداد بین المللی بسیار آسان است. یک برنامه سفر با دقت تنظیم شده شما را به جاده‌های فوق‌العاده با ترافیک کم می‌برد، یک چرخش مدار خودروهایی با مشخصات بهینه را نشان می‌دهد، دوستانتان آنجا خواهند بود و غذا عالی خواهد بود. در این شرایط به راحتی می توان به یک ماشین فکر کرد، احتمالاً به همین دلیل است که رویدادها در دنیای پس از همه گیری ادامه می یابد.

اگرچه یک درایو در بریتانیا، حتی یک درایو که توسط سازنده سازماندهی شده است، یک چشم انداز بسیار متفاوت – و بسیار نماینده تر است. به همین دلیل است که دو لقمه گیلاس همیشه ایده خوبی است. جاده‌ها ناگزیر بدتر (و شلوغ‌تر) هستند، احتمالاً مسیری وجود نخواهد داشت و شما تنها در ماشین خواهید بود – نه اینکه مایل‌ها دورتر با یک دوست غیبت کنید. قبل از آزمون های گروهی اجتناب ناپذیر و غیره، بسیار آشکارتر است. برای خودرویی به مهمی (و در ابتدا چشمگیر) مانند Ioniq 5 N، یک حرکت دیگر نمی تواند به این زودی انجام شود. بنابراین ما ساعت 9:30 صبح سه شنبه بعد از تعطیلات بانکی آنجا بودیم. تجربه ما در اسپانیا نشان می‌دهد که در هر کجا که رانندگی می‌شود، واقعاً بسیار خوب خواهد بود. زمان خرد شدن.

کارها خوب شروع نمی شوند با پر بودن باتری و انتخاب حالت اسپورت قبل از حرکت (این یکی از آن ماشین‌ها است)، برد 192 مایل را نشان می‌دهد. و این مقدار از یک باتری 84 کیلووات ساعتی بسیار زیاد نیست – 2.28 مایل بر کیلووات ساعت قبل از درایو ما، در مقابل ادعای رسمی 2.93 مایل بر کیلووات ساعت. آن را به حالت Normal یا Eco برگردانید و چند مورد دیگر نیز بالا می‌رود، اما حتی دیدن بازخوانی کم 200 ثانیه از یک خودروی برقی 65 هزار پوندی در سال 2024 عالی نیست. محدوده رانندگی به سرعت از بین نمی رود، اما در بیشتر زمان رانندگی در حدود 2.5 شناور است. البته نمی توانید همه چیز را داشته باشید – یک هات هچ 650 اسب بخاری که 2.2 تن وزن دارد باید هزینه آن را در جایی بپردازید – اما نه برد و نه کارایی فوق العاده نیست. و آنها باید به نوعی در بحث مطرح شوند. بی ام و برای i4 M50 2.8-3.4mi/kWh می گوید. پورشه برای تایکان 4S 3.53 یا برای توربو 884 اسب بخار 3.47 می گوید.

مخالفان این آمار را بلافاصله به نظرات می‌رسانند، بدون شک. اما برای کسانی که شیفته اولین N الکتریکی هیوندای هستند، هنوز چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. اول این است که هنوز در اینجا کاملاً درخشان به نظر می رسد، در میان دیگر ماشین های جالب در Caffeine & Machine و با پلاک های بریتانیا پارک شده است. برای چنین خودروی بزرگی می‌تواند جمع و جور و کشیده به نظر برسد، طراحی بد بو استاندارد 5 که با چرخ‌ها و اسپویلرهای بزرگ‌تر تزیین شده است، بدون اینکه از بالا برود. به همین ترتیب، فضای داخلی همچنان به‌طور قابل‌توجهی Ioniq است، با موقعیت رانندگی نسبتاً رفیع، هر چند صندلی‌های جدید در مکان‌های مناسب قرار می‌گیرند (جایی که یک خودروی معمولی بیشتر در مورد لم دادن است).

هر گونه سوء ظن مبنی بر اینکه این 5 رنگ نارنجی صرفاً رنگ آمیزی شده است و سریعتر ساخته شده است تقریباً بلافاصله حذف می شود. محکم حرکت می کند (البته نه تصادفی)، P Zeros بزرگ مقدار زیادی سر و صدای تولید می کند و پدال ترمز محکم است. با این حال، به دور از ایرادات، یادآوری می‌کنند که این یک خودروی برقی عملکردی در مورد تجربه به همان اندازه (اگر نه بیشتر) از اعداد است. شبیه یک هات هچ هیوندای N است که به شدت زخمی شده و مشتاق به تفریح ​​است.

وقتی نوبت به اولین پیچ‌ها می‌شود، این تصور به هیچ وجه از بین نمی‌رود، پاسخ بین ورودی فرمان و محور جلو کاملاً قضاوت شده و به خوبی تلگراف شده است. مانند موارد قدیمی درایو جلو، با بازخورد مواجه نمی شود، اما شما بلافاصله مطمئن هستید که یک ماشین بزرگ، سنگین و بسیار چسبنده را دقیقاً در جایی که می خواهید قرار دهید. و از این روند بسیار لذت می برم، ماشین خنثی و مایل است. هیچ یک از سه تنظیمات برای فرمان، آن را با وزن نرم، که قبلاً از ویژگی های هیوندای N بود، خراب نمی کند. این یک تغییر خوشایند است و مطمئناً نشان‌دهنده این است که چگونه جزئیات عرق کرده‌اند.

وسوسه کمانچه زدن به زودی به وجود می آید، که مطمئناً با تجربه قبلی و فرمان در سمت راست آسان تر می شود. جابه‌جایی حالت‌های سفارشی برای بار دوم استرس کمتری به شما دست می‌دهد، صفحه‌نمایش لمسی به ضربه‌ها و ضربه‌ها پاسخ می‌دهد. شاید هنوز امن ترین فعالیت در جهان نباشد، اگر کمتر از قبل دیوانه کننده باشد. و مانند خودروهایی مانند i30 N، Normal و تنظیمات سفارشی برای سرگرمی بیشتر سناریوها را پوشش خواهند داد. شما چیزی فراتر از سیستم تعلیق معمولی در بریتانیا نمی خواهید (Sport + غیر قابل تحمل است)، صفحه نمایش هدآپ اسپورت جالب به نظر می رسد، نرمال یا اسپرت برای فرمان خوب بود، سپس هر دو موتور و e-LSD به Sport+ تبدیل شدند. چون چرا که نه؟ تنها صدای N اکتیو که ارزش بررسی دارد، جرقه زنی است (صدای احمقانه تکامل و مافوق صوت)، به علاوه ESC می تواند شل یا خاموش شود. خرید زیادی از لاستیک های 275 وجود دارد.

حتی در جاده‌های کوچک، در حال فروپاشی و شلوغی که باعث می‌شود اسپانیا به جای کشوری دیگر احساس کند سیاره‌ای دیگر است، Ioniq بسیار سرگرم‌کننده است. همیشه می‌خواهد این طرف و آن طرف بچرخد، پدال ترمز اطمینان‌بخش است، همیشه احساس می‌کند که از پشت در حال حرکت است (با دمای موتور گرم‌تر برای آن موتور) و میرایی بسیار خوب مرتب شده است. مرزی درخشان در واقع، با توجه به وزن. گفتن اینکه یک خودروی الکتریکی سبک‌تر از آنچه ادعا می‌شود، این روزها سخنی آشنا است، اما این خودرو واقعاً تصور چیزی را از نظر فیزیکی بسیار کوچک‌تر می‌دهد.

N E-Shift تا آنجایی که سرگرمی را در هر قسمت از سفر به ارمغان می آورد، یکی از برجسته ترین بسته های بسته باقی می ماند. این می توانست به راحتی یک حقه باشد، اما افزایش قدرت، حس شتاب، تکان های تعویض دنده و محدود کننده دور آنقدر متقاعد کننده است که استفاده از آن مانند هر تعویض دستی دیگر به زودی طبیعی می شود. E-Shift جنبه دیگری از تجربه Ioniq 5 N برای کاوش و یادگیری است، زمانی که بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر مصمم به تک بعدی بودن به نظر می رسند. با فشار یک دکمه به طور یکپارچه روشن و خاموش می شود و هیچ جریمه ای اعمال نمی کند و پاروهای (پلاستیکی) می توانند به حالت تنظیم مجدد برگردند. در صورت تمایل، چیز دیگری برای سرگرم کردن. همانند جزئیاتی مانند فرمان، حس این است که افرادی که واقعاً به رانندگی اهمیت می‌دهند، زمان زیادی را صرف E-Shift کرده‌اند و نتایج خود گویای آن هستند. هیچ خودروی الکتریکی دیگری به این شکل لبخند نزده است.

در حالی که A422 مکانی برای آزمایش ویژگی‌های N Track نبود، نگاهی کوتاه به N Torque Distribution جالب است زیرا بسیار قابل تغییر است. ما فقط به تنظیماتی با سوگیری عقب تر برای چرخ متحرک عادت کرده ایم، در حالی که این تنظیم کاملاً از 10:90 تا 90:10 با افزایش ده نقطه ای متغیر است (حالت محرک جلو یا عقب خالص وجود ندارد). باز هم این چیز دیگری برای کاوش و تجربه است، که چرخش های کوچک از دورگردها را کمی آسان تر می کند. این فقط سرگرم کننده است. تجربه عمیقی دارد، این احساس که به جای اینکه آن را در 10 دقیقه کامل کنید، به مرور زمان به یادگیری این خودرو ادامه می دهید. این امکان وجود دارد که همه را با عملکرد احمقانه بترسانیم یا فقط از اینکه مهندسی به کندی پیش می رود و همه چیز در این بین قدردانی کنیم.

چیزی که Ioniq 5 N در واقع احساس می کند – و این را تحمل می کند – کپی های قدیمی رالی ژاپنی است. بدیهی است که وزن آن تقریباً دو برابر است و در جاده نمی‌سوزد. اصل کلیدی مشترک این است که فناوری به عنوان یک عامل سرگرم کننده به کار گرفته می شود و به جای پنهان کردن کاستی های آن، یک شاسی مرتب و چابک را تکمیل می کند. هیوندای مانند آن خودروهای قدیمی احساس سختی می‌کند، چهار مربع است و آماده حمله در هر فرصتی است، تنبیه را می‌پیچد و با آن به شدت سریع است. حتی برای اجرای کامل ادای احترام بسیار بلند و ناکارآمد است. رفتن در باران نیز باید آشکار کننده باشد. اگر فقط می توانست به همان اندازه باشد…

با توجه به تجربه واقعی رانندگی که بخش بسیار بیشتری از جذابیت N نسبت به عملکرد محض است، تقریباً مایه شرمساری به نظر می رسد که آن را به همان سرعتی که ساخته شده است – با جریمه های راندمان و برد اعمال شده در نتیجه. این به عنوان یک ماشین راننده با دو سوم خروجی کمتر رضایت بخش نیست، زیرا لذت در نحوه هدایت، نحوه سواری و تغییر جهت (و انجام “دنده ها”) است تا سرعت آن. به سرعت غیرقانونی می رسد. البته، سرعت غیرضروری خودروهای برقی در حال حاضر برابر است – هیوندای تنها نیست. اگر بتوان هزینه های اضافی را که با بیش از 600 اسب بخار قدرت همراه است مدیریت کرد، مطمئناً Ioniq 5 N همچنان یک نقطه عطف مهم به نظر می رسد. مانند بهترین خودروهای عملکردی در هر خطی، به نظر خاص می‌رسد حتی زمانی که شرایط چیزی جز این نیست. و این خیلی به حساب می آید. هر چه زودتر آن رقبای برقی یا بنزینی را به میدان بیاورید.

مشخصات | HYUNDAI IONIQ 5 N 2024

موتور: باتری لیتیوم یون 84 کیلووات ساعت
انتقال: 2 موتور سنکرون آهنربای دائمی، تمام چرخ محرک
قدرت (hp): 609 (650 با افزایش بیش از حد)
گشتاور (پوند فوت): 567 (افزایش بیش از حد)
0-62 مایل در ساعت: 3.5 ثانیه (3.4 افزایش بیش از حد)
حداکثر سرعت: 162 مایل در ساعت
وزن: 2235 کیلوگرم
MPG: 278 مایل «حداکثر برد بالقوه رانندگی EV»، راندمان 2.93 مایل در کیلووات ساعت
CO2: 0 گرم در کیلومتر (رانندگی)
قیمت: 65000 پوند

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48507