آئودی R8 RWS | خال خال

PistonHeads

آئودی R8 هنگام عرضه در سال 2007 همه چیز را در اختیار داشت: ظاهر سوپراسپرت، یک موتور V8 تنفس طبیعی با 420 اسب بخار قدرت و از همه بهتر، یک دستی شش سرعته با شیفتر دردار. برای شرکتی که قبلاً هرگز یک خودروی اسپرت رده بالا نساخته بود، آئودی با خودرویی که می‌توانست از همان ابتدا 997 پورشه 911 قدرتمند را در پیش بگیرد، از میدان به در آمد. و با گذشت سالها بهتر شد. ابتدا یک مدل V10، سپس یک نسخه GT متمرکز بر پیست برای پایان دادن به نسل اول، و به سرعت توسط یک مدل نسل دوم که R8 را به خوبی و واقعاً به عرصه ابرخودروها سوق داد.

با این حال، برای تمام انواع پیست و نسخه های ویژه، R8 برای بیش از یک دهه به صورت چهار چرخ متحرک باقی ماند. همه نسخه‌ها برای رانندگی خوب بودند و می‌توانستند خود را در برابر گزینه‌های قدیمی‌تر نگه دارند، اما برخی فکر می‌کردند که آیا R8 می‌تواند حتی بهتر باشد اگر نیرو منحصراً به محور عقب ارسال شود و در نتیجه وزنی از جلو در این فرآیند برداشته شود. البته، هیچ کس واقعاً انتظار نداشت که آئودی با R8 به سمت عقب حرکت کند. کواترو یکی از اجزای اصلی خودروهای پرفورمنس این شرکت است و در صورت کنار گذاشته شدن، ممکن است برادر لامبورگینی خود، هوراکان را تهدید کند. ناگفته نماند 911 GT3 که در آن زمان بخشی از گروه فولکس واگن بود.

اما پس از آن، در سال 2018، آئودی ماشه را با ماشینی که در اینجا می بینید، کشید: R8 RWS. سری چرخ‌های عقب برای عملکرد کامل بیشتر بر روی ساده‌سازی تمرکز داشتند تا شلیک. اساس RWS نسخه پایه 540 اسب بخاری 5.2 لیتری V10 آن خواهد بود، اگرچه حذف میل‌های محرک جلو و دیفرانسیل باعث کاهش وزن 50 کیلوگرمی نسبت به کواترو شد. به طور طبیعی، این امر رانندگی R8 را کمی چالش برانگیز می کند، بنابراین آئودی اسپورت میله ضد غلتش جلویی قوی تری را تعبیه کرد و هندسی آن را تغییر داد تا کمی کمتر فرمان را به نام ایمنی ایجاد کند. این آئودی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم.

خوشبختانه، آئودی همچنین فرمان دینامیک نامناسب R8 را کنار گذاشت و به دمپرهای غیرفعال اکتفا کرد، در حالی که نیرو از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه و یک دیفرانسیل لغزش محدود بدون حاشیه به سمت عقب هدایت می شد. این پایه‌ای‌ترین R8 بود که آئودی تا به حال تولید کرده بود، حتی بیشتر از V8 اصلی، و با این حال، به‌خاطر اینکه بهترین خودرو برای رانندگی بود، به‌طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت. دن پی در سال 2018 نوشت که RWS «شیرین‌ترین و لذت‌بخش‌ترین نسل دوم R8 تا کنون» بوده است و از احساس «فاسد نشده» قفسه فرمان استاندارد و «پاسخ‌گویی جدید» در قسمت جلویی استقبال می‌کند. این را در هیچ یک از بررسی های Quattro R8 نخواهید خواند.

شاید با پیش‌بینی اینکه RWS با استقبال بهتری نسبت به کواترو مواجه شود، تولید به 999 دستگاه در سراسر جهان محدود شد. تغییرات بصری شامل یک نوار قرمز اختیاری، تعداد زیادی نشان آئودی اسپورت، یک پلاک با خواندن “1 از 999” و نه چیزهای دیگر بود. اما نبوغ RWS سادگی است. اسپلیتر کربن، دامن و بال ها را به ویژه پیست بسپارید.

بنابراین آنچه ما در اینجا داریم یکی از بهترین R8 های هندلینگ است که تا به حال ساخته شده است که با تحسین منتقدان عرضه شده و در تعداد نسبتاً کمی ساخته شده است. به طرز عجیبی، ارزش‌ها به همان شکلی که سوپراسپرت‌های سبک‌وزن و با کارکرد محدود آلمانی اغلب منفجر می‌شوند، منفجر نشده‌اند. اینها در زمان جدید 112000 پوند بودند، با این حال این نمونه 12000 مایلی را می‌توان تنها با 76990 پوند خریداری کرد – به‌گفته‌ی فروشنده، 10000 پوند از لوازم اضافی اختیاری که مالک اصلی روی آن‌ها ریخته است، ناگفته نماند. این مبلغ زیادی است که می توانست در سال 2018 برای 911 GT3 خرج شود. اما اکنون یا این است یا کیمن GTS 4.0. مطمئنا V10 آن را کنار می گذارد.

مشخصات | AUDI R8 RWS

موتور: 5204 سی سی V10
انتقال: هفت سرعته S Tronic دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
قدرت (hp): 540@7800 دور در دقیقه
گشتاور (پوند فوت): 398@47800 دور در دقیقه
MPG: 22.38
CO2: 283 گرم در کیلومتر
سال ثبت نام: 2018
مسافت پیموده شده ثبت شده: 12000
قیمت جدید: 112,450 پوند (قبل از گزینه)
مال شما برای: 76990 پوند

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48245

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با