این سوبارو WRX کثیف را تماشا کنید که از انبار بیرون کشیده شده و با جزئیات به زندگی باز می گردد

این سوبارو WRX کثیف را تماشا کنید که از انبار بیرون کشیده شده و با جزئیات به زندگی باز می گردد

یافته های انبار در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. اما معمولا این خودروهای رها شده حداقل 30 سال قدمت دارند. با این حال، گاهی اوقات، ماشینی را می‌بینید که در انباری فراموش شده است که بسیار جدیدتر از معمولی‌های کلاسیک شماست. این سوبارو WRX بیش از 13 سال از عمرش نمی گذرد و آن هم در یک عمر غفلت تسلیم شده است. خوشبختانه، دوستان WD Detailing اینجا هستند تا این سدان اسپرت را از خواب پنج ساله خود احیا کنند و به آن جان تازه ای بدهند.

گلگیرهای پهن و جعبه ای این WRX را به عنوان مدلی از سال 2011 تا 2014 معرفی می کنند. این خودروها از کارخانه به خوبی مجهز شده بودند، با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ EJ255 که 265 اسب بخار قدرت و 244 پوند فوت تولید می کرد.

به گفته WD Detailing، آخرین مالک این WRX آن را به دلیل مشکل رادیاتور آنقدر پارک کرد که باعث از کار افتادن موتور شد. این اطلاعات زیادی نیست، اما همه نشانه ها به مشکل گرمای بیش از حد اشاره می کنند. فراتر از مشکلات پیشرانه، سپر جلوی خودرو به یک نخ آویزان شده است. یک فرورفتگی بزرگ روی گلگیر سمت راننده نیز وجود دارد.

حقیقت زمانی آشکار می شود که خدمه WD Detailing تلاش می کنند موتور را روشن کنند. میله روغن خشک می شود – نشانه خوبی نیست. پس از پر کردن بلوک با روان کننده و چرخاندن کلید، استارت صدای کوبیدن ایجاد می کند. با گذاشتن آچار روی میل لنگ یک موتور توقیف شده آشکار می شود.

این البته برای سوبارو EJ255 عادی است. این موتور خاص دارای برخی مشکلات شناخته شده است، از جمله خرابی بلبرینگ و ترک خوردگی پیستون. سوبارو یک دعوای دسته جمعی در مورد خرابی موتور در مدل های 2012 – 2017 WRX یا STI را با این نیروگاه حل و فصل کرد. بنابراین تعجبی ندارد که این مرد را در آب ببینیم.

جدا از پیشرانه فاجعه‌بار، WD Detailing باعث می‌شود WRX از نظر بصری فوق‌العاده به نظر برسد و بدنه و فضای داخلی را به‌طور کامل تمیز کند. آنها همچنین عیوب بدن را برطرف می‌کنند، گلگیر فرورفته را با یک چکش لاستیکی بیرون می‌زنند و از سنباده‌ای سبک برای حذف برخی از خراش‌ها از روی بدنه استفاده می‌کنند.

خوشبختانه بعد از این همه کار یک پایان خوش وجود دارد. فیلمبردار WD Detailing می خواست WRX را بخرد و موتور را تعویض کند. در عوض، بچه‌های شرکت، وسیله نقلیه را خریدند و به‌عنوان هدیه‌ای برای زحماتش به او دادند.

منبع: https://www.motor1.com/news/708357/subaru-wrx-first-wash-five-years/