• جنرال موتورز از کانسپت های PEV2 و PEV3 رونمایی کرده است که به عنوان خودروهای شهری دوستدار محیط زیست از چند سال پیش ساخته شده اند.
  • این مطالعات کوچک دارای چیدمان صندلی های متمایز هستند و مانورپذیری و کارایی فضا را در اولویت قرار می دهند.
  • آنها اکتشافات گذشته جنرال موتورز در مورد خودروهای برقی نوآورانه را به نمایش می گذارند که به طور خاص برای نیازهای شهری طراحی شده اند.

جی ام دیزاین بی سر و صدا سری جدید «From the Vault» را راه اندازی کرده است که به ما نگاهی به پروژه هایی می دهد که تا به حال ندیده ایم. اولین موردی که رونمایی شد، Urban Active Project است که عملاً چشم اندازی از یک خودروی شهری شبیه به Smart ForTwo و Renault Twizy است.

این پروژه حدود سه سال پیش آغاز شد و بر نیازهای مشتریان ساکن در شهرهایی مانند نیویورک، لندن و شانگهای متمرکز شد. طبق تحقیقات جنرال موتورز، بسیاری از رانندگان در این شهرها کمتر از 40 مایل (64 کیلومتر) در روز سفر می کنند، به تنهایی رانندگی می کنند و هرگز از سرعت 64 کیلومتر در ساعت تجاوز نمی کنند.

بیشتر: نمونه اولیه کاین مخفی پورشه که هرگز به تولید نرسید

این شرکت را به توسعه دو مفهوم جدید به نام‌های PEV2 و PEV3 سوق داد. طول هر دو 8.2 فوت (2.5 متر) است و دو یا سه نفر را در خود جای می دهند.

وسایل نقلیه الکتریکی شخصی (PEVs) به عنوان خودروهای برقی کوچک و قابل اشتراک‌گذاری در نظر گرفته شدند. PEV3 به دلیل داشتن یک صندلی راننده مرکزی با یک صندلی سرنشین در پشت سر در دو طرف قابل توجه بود. از سوی دیگر، PEV2 دارای یک صندلی راننده مرکزی و یک صندلی مسافر مانند یک صندلی در پشت آن بود.

اطلاعات کمی در مورد این کانسپت ها وجود دارد، اما تصور می شد که آنها شورلت باشند و توسط استودیوهایی در میشیگان و کالیفرنیا ساخته شده بودند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که آنها می توانند “پارک دماغه در حاشیه، صرفه جویی در فضای پارکینگ شهری ارزشمند.”

برخلاف برخی از مفاهیم، ​​نمونه‌های اولیه در حال اجرا برای «نشان دادن کارایی، وسعت فضای داخلی و پتانسیل تجربه سرگرم‌کننده» ساخته شدند. همانطور که می بینید، مدل ها یک گلخانه گسترده و یک فضای داخلی مینیمالیستی دارند. PEV3 به طور قابل توجهی گسترده تر از PEV2 به نظر می رسد و GM اشاره کرد که دومی یک “خودروی متمایل” است. این نشان می دهد که ماشین از پهلو به پهلو، شبیه به موتورسیکلت سوار، خم می شود.