آموزش نصب هارد در DVR و NVR دوربین مداربسته-امن باش

ذخیره و نگهداری تصاویر امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و میبایست برای حفظ و نگهداری آنها دقت بیشتری را به خرج داد. خوشبختانه در چند سال اخیر شرکت های تولید کننده هارد از جمله وسترن دیجیتال و سیگیت که از معتبرترین برندها هستند مدل های مخصوصی را برای سیستم های نظارتی و امنیتی طراحی ارائه داده اند که توانسته نیاز کاربران را برطرف کند. هارد دوربین مدار بسته معمولا دارای قابلیت های بیشتری نسبت به مدل های معمولی است و همچنین از فناوری ها و قابلیت های بهتر برخوردار بوده تا قابلیت استفاده شبانه روز را داشته باشد. علاوه بر کیفیت و کارایی، قیمت هارد دوربین مدار بسته نیز در مقایسه با مدل های معمولی بیشتر است و برای تهیه آن باید هزینه بیشتری نیز بپردازید. ضمن این که بهترین هارد دوربین مداربسته مناسب ترین هارد برای سیستم شما نیز باشد. به عنوان مثال اگر دستگاه ضبط کننده شما یک هارد 6 ترابایت را پشتیبانی می کند هارد بالاتر بهترین هارد برای سیستم مداربسته شما نخواهد بود.

هارد دوربین مداربسته کجاست و انتخاب بهترین هارد دوربین مداربسته

حسگر RVS هارد دوربین مدارسته که در هاردهای معمولی وجود ندارد، به حفظ سرعت بالا در وجود لرزش کمک می‌کند و از مزایای هارد مخصوص دوربین مدار بسته است البته این حسگرها در هارد دیسک های گران قیمت هم یافت می‌شوند اما جایی در هاردهای معمولی ندارند. برند های معتبر و معروف هارد دوربین مداربسته در بازار شامل برند Western Digital و SEAGATE هستند که هر دو از شرکت های تولید کننده بزرگ هارد دیسک در جهان اند. این شرکت ها هارد دیسک هایی با کیفیت و ماندگاری بسیار بالا تولید و به بازار عرضه می کنند. باید توجه داشته باشید که با گذشت زمان و استفاده مکرر، از کیفیت هارد کاسته می شود. هرچه ظرفیت هارد بیشتر باشد می تواند مقادیر بیشتری از اطلاعات را در خود ذخیره کند. تهیه هارد دوربین مداربسته با ظرفیت بالاتر از نیاز یک تصمیم منطقی است.

بنابراین قویاً توصیه می‌شود اطمینان حاصل کنید از هارد مخصوص دوربین مدار بسته با گارانتی معتبر استفاده شود. در هر دو سیستم مداربسته آنالوگ HD و تحت شبکه هارد سیستم در دستگاه ذخیره کننده قرار می گیرد. از آنجا که نصب هارد دوربین مداربسته در DVR و NVR شباهت زیادی با هم دارند، نصب در یکی از آنها کمک کننده است.

بررسی ویدیویی لپ تاپ هواوی MateBook D14

بنابراین اگر فقط برای مصارف کامپیوتری نیاز به هارد دیسک دارید بهتر است از هاردهای دسکتاپی استفاده کنید. همچنین برای مصارف نظارتی و امنیتی نیز بهتر است از درایو های مخصوص دستگاه های DVR و NVR یا همان هارد dvr بهره بگیرید. هارد دیسک‌های مخصوص دوربین مدار بسته مزایایی نظیر پشتیبانی از تعداد بیشتری دوربین، طول عمر بالاتر، احتمال خرابی پایین‌تر، سرعت بیشتر و تحمل بهتری در برابر لرزش و گرما دارند. متاسفانه بخش بزرگی از هارد دیسک های معمولی کامپیوتر که فروشندگان و نصاب‌ها بر روی دستگاه‌های DVR نصب می‌کنند، ریفر هستند و طول عمر زیادی ندارند.

آموزش نصب هارد در DVR و NVR دوربین مداربسته-امن باش

این هاردها با طول ۱۰۰ میلیمتر، عرض ۶۹.۸۵ میلیمتر و ارتفاع در شش اندازه ۵ یا ۷ یا ۹.۵ یا ۱۲.۵ یا ۱۵ یا ۱۹ میلیمتری در دسترس است. در انتخاب ظرفیت مناسب هارد، شما باید تعداد دوربین‌ها (کانال‌ها)، کیفیت ویدئوی ضبط شده، فرمت ضبط ویدئو و تعداد روزهایی را که می‌خواهید ویدئو نگهداری شود، لحاظ کنید. هارد شرکتی معمولا تاریخ ساخت قدیمی تری دارد و احتمال دارد که تعمیر شده (رفرش شده یا ریفر شده) باشد. ضمنا هارد شرکتی، مدت گارانتی کمتری دارد و معمولا شرکت هایی وارد کننده آن هستند که از اعتبار کمتری برخوردارند. اما هارد اصلی تاریخ تولید جدیدتری دارد و خیال شما از آکبند بودن آن راحت تر امن باش است. درست است که قیمت آن ها بالاتر است اما مدت گارانتی طولانی تری دارد.

  • یکی دیگر از مواردی که می تواند در هنگام تست هارد دوربین مدار بسته جهت آگاهی از عملکرد مناسب آن مورد توجه قرار گیرد دمای محیطی است که هارد در آن محیط مشغول به کار است.
  • محصولاتی را مانند دوربین مدار بسته، مانیتور صنعتی و ویدئو وال، دوربین وای فای، دستگاه ضبط تصویر، آیفون تصویری در سبد کالایی خود دارد.
  • این خصوصیات تعیین می کند که تا چه مدت می توان از هارد دیسک استفاده کرد.
  • سومین عامل میتواند مدت زمان ضبط تصاویر باشد که با توجه به تعداد روزهای مورد نیاز جهت ذخیره اطلاعات، باید ظرفیت مناسب هارد انتخاب شود.