انواع گلها: انواع مختلف گلها با نام و تصویر

لازم است بدانید در زیر گلدان ها حتماً باید یک یا چند سوراخ وجود داشته باشد تا آب از همه ی نقاط گلدان عبور کند و به تمام قسمت های ریشه برسد. گلها، گیاهان و درختچه های آپارتمانی سایه دوست بسیاری وجود دارند که میتوانید با خیالی آسوده آنها را در دکوراسیون داخلی اتاقها، نشیمن، پذیرایی، غذاخوری، آشپزخانه و دیگر فضاهای داخلی با هر عملکردی، استفاده کنید. بسیاری از گیاهان معطر در مکانهای خشک و صخرهای رشد میکنند بنابراین برای روف گاردن بسیار مناسب میباشند. در فصل زمستان دمای هوا کاهش چشمگیری پیدا می کند و بسیاری از گیاهان به خواب زمستانی می روند پس اگر در فصل زمستان گیاهان شما به ظاهر خشک شدند، نترسید .برای نگهداری گل های آپارتمانی در زمستان تنظیم دما مهم است پس برای گرم کردن گیاهان بهترین روش ، روش غیرمستقیم است؛ یعنی کل فضای اتاق را گرم کنید و با دیدن خشکی ظاهری گیاهان گلدان را تعویض نکنید و تعویض گلدان و خاک آن را به فصل بهار موکول کنید. در زمستان و پاییز میزان آبیاری و دفعات آن را کاهش دهید و قبل از آبیاری مجدد گیاه ابتدا اجازه دهید چند سانتی متر از سطح خاک خشک شود. جهت راهنمایی و یاری شما به تشخیص صحیح اینکه خاک گلدان در حال خشک شدن هست یا خیر، اولاً باید سطح خاک گلدان خشک باشد و در برخی گیاهان دو نم باشد.

دراینبین میزان واردات گل و گیاه در سال 2020، چیزی حدود 9 میلیارد دلار اعلامشده است. در مورد کاکتوسها و گیاهانی که برگهایشان به آب حساس است (مثل بنفشه آفریقایی و سرخس) از اسپری آب روی برگها خودداری کرده و با بُرس یا قلم موی نرم مرطوب، خاک آنها را بزدایید. این گیاه بیش از ۴۰ نوع دارد و خانواده بزرگی از گیاهان را دربرمیگیرد. به گزارش خبرگزاری فارس از خرمآباد، جشنواره گل و گیاهان زینتی و دارویی در روستای گایکان شهرستان الیگودرز ظهر امروز با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، امام جمعه و فرماندار شهرستان الیگودرز، مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی در امور بانوان، شهردار و اعضای شورای شهر الیگودرز برگزار شد. ممکن است دچار پوسیدگی ریشه شود، اگر برگ های آن در حالی که روی گیاه هستند قهوه ای شوند گیاه دیگر خوب نخواهد شد! حتی ممکن است که در طی سال دو مرتبه شاهد گلدهی این گیاه باشیم. از درختچه همیشه سبز بدون کود هم میتوان نگهداری کرد اما قطعاً استفاده از کود به ویژه مغز استخوان در پایان فصل گرم تابستان و فصل سرد زمستان شرایط خاک را برای رشد و گلدهی هرچه بهتر گیاه فراهم میکند.

رشد بگونیا به عنوان گیاهان آپارتمانی فقط به کمی دانش نیاز دارد تا بتوانید آنها را به بهترین شکل در خانه خود نگهداری کنید. گلدان جدید بایستی فقط یک سایز از گلدان قبلی بزرگتر باشد. علی بوریایی افزود: متاسفانه دولت بیشترین توان حمایتی خود را در بخش صنعت و فقط برخی از تولیدات کشاورزی مانند پسته گذاشته است در صورتی که با تقویت بخش واحدهای گلخانه ای و تولیدات گل می توان بهترین و بیشترین صادرات گل را داشت. اگر متخصصان گل و گیاه در ایران افزایش یابند علاوه بر این که می توانند بخشی از ظرفیت مقفول مانده این صنعت را آزاد کنند به کار آفرینی برای خود و دیگران نیز می توانند کمک کنند. این گیاه رطوبت کم محیط را تحمل می کنند و تکثیر آن ها بسیار ساده است.

پارچه ای نخی به اندازه یک متر یا بیشتر و به عرض حدود پنج سانتی متر آماده کنید و یک سر آن را از کنار گلدان به داخل خاک فرو کنید. روشن ترین قسمت خانه را برای قرار دادن گلدان بنجامین تان انتخاب کنید. فیکوس بنجامین یکی از گیاهان آپارتمانی در سازش با محیط مکان های سرپوشیده است.فیکوس یا همان فیکوس بنجامین گیاهی بسیار پر طرفدار برای نگهداری در خانه ها و شرکت ها است. گیاهی زیبا از سرزمین استرالیا که ارتفاع آن در سرزمین اصلی و در هوای آزاد به ۳ متر نیز میرسد.این گیاه همیشه سبز به دلیل فرم برگهای پنجه ای شکلی که براق و دارای دمبرگ بلند هستند، ظاهری زیبا به فضای خانه می بخشند.این گیاه به نور غیر مستقیم احتیاج دارد، هر چند وقت یکبار گلدان را به آفتاب منتقل (صبح) نمایید زیرا به سایه نسبتاً مقاوم است. بعد از مدت معین باید گلدان تعویض گردد؛ این مدت زمان برای گیاهان مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی زمانی که ریشه ها به سوراخ های ته گلدان رسیده باشند، باید گیاه را به گلدان بزرگ تری منتقل کنید.

درجة حرارت محیط زیست گیاهان، جنس گلدان، فصل و نوع خاک آن تأثیر مهمی در تنظیم آبیاری دارد. اما همانطور که تقاضای بازار تغییر کرده است و این صنعت در حال حاضر در مرحله گذار قرار دارد، محدوده تولید گیاهان گلدانی کاهش یافته است. از طرفی چنانچه مشاهده نمودید که گیاه در ساعات گرم روز بین ساعات ده تا شانزده حالت پژمردگی پیدا کرده و برگها ابتدا به زردی و سپس به رنگ قهوهای تغییر رنگ پیدا کرده مطمئن باشید که از نور زیاد رنج میبرد. چنانچه درجة حرارت محیط و شدت نور به هر دلیلی در آپارتمان بیشتر شود نیاز گیاه به آب طبیعتاً بیشتر میشود.

معمولاً دادن کود شیمیایی جامع (کمپلکس) به مدت چهارماه بعد از خرید گیاه آپارتمانی ضروری میباشد. اگر شما هم جزء آن دسته هستید باید به شما بگوییم که محصولی که از دیگر محصولات بهتر باشد وجود ندارد. گل های درشت و ساعتی شکل آن در رنگ های قرمز، ارغوانی، آبی و بنفش وجود دارند. رنگ ساقه و یا برگ های سبز به بنفش(تیره شده) متمایل شده. عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: وابستگی به واردات نهادههای اولیه از جمله مشکلات تولید گیاهان زینتی در کشور میباشد. اصولاً نور مستقیم آفتاب برای گیاهان آپارتمانی، مخصوصاً برگهای تازه جوانهزده مضر است و نبایستی نور آفتاب مستقیماً از پشت شیشة پنجره به آنها بتاید.

در حقیقت ، قیمت برخی از دسته های عروسی که شامل گل صد تومانی است ، صدها دلار هزینه دارد. این گیاه دایمی با برگ های مرکب و گل های زیبا در رنگ های بنفش، قرمز و سفید وجود دارد. فشرده کردن خاک گلدان اشتباه است زیرا وجود منافذ جزیی برای جریان هوا و رسیدن اکسیژن به قسمت های مختلف خاک ضروری است. در نگهداری از گلدان های خانگی باید به خاک آن توجه کرد ، بهتر است خاکی انتخاب شود که با مقداری ماسه نیز ترکیب شده باشد. این گیاه به دلیل داشتن برگ و گل های زیبا ، افراد بسیار زیادی در ایران و سراسر جهان، به نگهداری و پرورش آن علاقهمند هستند. اگر به داشتن گیاهان آپارتمانی در خانهتان علاقهمند هستید و وقت خود را برای نگهداری از آنها خواهید گذاشت به شما پیشنهاد میکنیم حتماً یک گیاه برگ انجیری را به خانهتان بیاورید.

اگر عاشق گیاهان لوکس هستید، این گیاهان را بخرید ! با این وجود مشاوران سایت در حین خرید با مشاوره رایگان به شما آموزش های لازم در خصوص کاشت بذر گل های زینتی را خواهند داد. البته گفتنی است که گیاهانی هم وجود دارند که به شما در داشتن حس بهتر کمک میکنند پس چنانچه ایجاد فضای آرامش بخش و سالم برایتان حائز اهمیت است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با بهترین گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم. البته اگر گیاه در گلخانه نباشد، زمان کود دادن دوران رویش و یا گل دادن گیاه است، که این دوران برای گیاهان بدون گل (برگهای زینتی) و گلدار از ماه فروردین تا آبان بوده و برای گونههای گلدهندة زمستانی فصل زمستان میباشد. یک کود آلی خاص را برای گیاهان آپارتمانی خود انتخاب کنید و دستورالعملش را به دقت بخوانید. بگونیا در واقع نام دسته ای بزرگ از گیاهان آپارتمانی است که تنوع زیادی از نظر شکل برگ، گل و … در هنگام آبیاری از آبی که سرد نبوده و دمای آن با درجة حرارت محیط زیست آن یکسان و کلر آن نیز خارج شده باشد لیست گیاهان زینتی استفاده نمایید. کمبود رطوبت محیط زیست گیاه، آب کلردار و کمبود پتاسیم موجب سوختگی نوک و حاشیة برگها و ایجاد لکههای قهوهای رنگ در نقاط مختلف برگها میشود.

این گیاه آپارتمانی بایستی هر ۴ تا ۱۰ روز یکبار آبیاری شود و در نور غیر مستقیم خورشید قرار داده شود و غبارپاشی یک تا دوبار در هفته بر روی آن بصورت اسپری انجام شود . برای طراوت و شادابی بیشتر نیاز است هفته ای یک بار برگهای آن را اسپری نمائید . توجه داشته باشید افراط در آبیاری علت مرگ بیشتر گیاهان آپارتمانی است. از بهترین و زیباترین گیاهان همیشه سبز برای بالکن مگنولیای سفید است. این گیاه آپارتمانی را می توان به عنوان درختچه ای همیشه سبز در نظر گرفت که برگ های تیزه ای و بلند آن همیشه در فضای خانه رنگ و رخسار خود را حفظ می کنند.دراسنا از گیاهان محبوب و سر سخت به شمار می آید.

انواع مختلف این گیاه بستگی به نوع و محدوده جغرافیای زندگی شان رشد متفاوتی را دارند اما به طور کلی رشد آنها سخت و دشوار نیست. نور ؛ همه انواع دراسنا بهخصوص درختان تیتانیوم و مارگیناتا میتوانند در سایه، مقاوم باشند. یکی از گیاهان زینتی آپارتمان که شرایط نگهداری آن بسیار سال است گیاه اسپاتی فیلوم میباشد که شما می توانید آن را در مکان هایی با نور کم نیز قرار دهید. معمولا زمان گلدهی اسپاتی فیلوم در تابستان می باشد. گل دیفن باخیا با بالا رفتن ظاهر می شود و مانند گل گیاه اسپاتی فیلوم بوده که ارزش زینتی ندارد. این شغل یکی از مناسبترین شغلهایی است که میتواند هر شخصی داشته باشد همچنین درآمد از این شغل بسیار بالا است. از آن زمان، تقاضا برای داشتن گیاه فیلودندرون پرنسس صورتی، بالا رفت و در حال حاضر با قیمت 1.299 دلار به فروش میرسد.

این گیاه زینتی و پرورشی می تواند یک قلمه باشد و خود این قلمه بعد از گذشت زمان ریشه خواهد داد. بهترین زمان تعویض گلدان در صورت نیاز نیمة دوم اسفند بعد از گرم شدن هوا در محیطی سربسته میباشد. همچنین بعد از حدود شش یا هفت ماه به دلیل آن که گلدان مواد مغذی خود را از دست داده، نیاز است تا گلدان جدیدی را انتخاب کنید. به همین خاطر نشانة تعویض گلدان، ظهور علائم کمبود مواد غذایی است و یا خروج ریشهها از سوراخ زهکش ته گلدان و یا متورم شدن ریشه آنان در سطح خاک گلدان و یا به صورت مارپیچ در ته خاک گلدان جمع شده باشد. در فصل زمستان و گرم کردن خانه، میزان رطوبت خانه کاهش پیدا می کند و کمبود رطوبت خود را بصورت قهوه ای شدن نوک برگ گیاهان نشان می دهد.

اگر در مناطق گرم و خشک زندگی میکینید و به داشتن گل و گیاه در منزل علاقمندید باید بدانید که گیاهانی هستند که به راحتی در مناطق گرم و خشک میتوانند به زیبایی منزل شما بافزایند. گرد و غبار، زیبایی و درخشندگی برگها را از بین میبرد و نیز روزنهها و منافذ گیاه را میپوشاند. گل سنگ یا خال صورتی گیاهی است که روی برگ های آن لکه های فراوانی مشاهده میشود از این رو در بعضی نقاط به آن گیاه خالخالی نیز گفته میشود. آیا به دنبال گیاهی می گردید که پشت پنجره قرار دهید یا تراس خانه خود را زینت بخشید؟ شیره گیاهی سمی دیفن باخیاباعث می شود اعضای بدن تحریک شود و برای کودکان و حیوانات خانگی مضر است، پس اگر فرزند کوچک یا حیوانی در خانه دارید، گلدان دیفن باخیا را از دسترس او خارج کنید و خودتان هم در زمان تیمار، آبیاری و تکثیر با احتیاط رفتار کنید. مثلا میتوانید گیاه پوتوس و فیلدندرون را در یک گلدان بزرگ کنار یکدیگر بکارید.