اولین نگاه رسمی به رنجروور الکتریک جدید

اولین نگاه رسمی به رنجروور الکتریک جدید

لندرور هیچ وقت را با استتار آخرین نمونه اولیه خود تلف نکرده است. به هر حال، وقتی صحبت از رنجروور الکتریک جدید، اولین خودروی برقی تمام عیار سازنده به میان می‌آید، آنچه که نمی‌توانید ببینید، مهم‌تر از چیزی است که می‌توانید ببینید. ساخته شده بر روی پلت فرم موجود، ما از قبل می دانستیم که این تازه وارد بسیار شبیه رنجروور فعلی خواهد بود. خودروهای آزمایشی تمام مشکی لندروور نشان می‌دهند که، جدای از جزئیات و نشان‌ها و فلپ‌ها، ممکن است برای تشخیص تفاوت بین مشتقات احتراقی، هیبریدی و باتری‌ای مشکل داشته باشیم.

واضح است که وفادار ماندن به «زبان طراحی مدرنیستی آن» بخشی از جذابیت است. افرادی که رنج روور را می خرند معمولاً نسبت به این تصمیم خجالتی یا ممتنع نیستند – و 16000 نشانه علاقه مندی که در ماه فوریه ادعا می شود دریافت کرده است حاکی از حمایت قابل توجهی از مفهومی است که اساساً یکسان است، اگرچه منحصراً با برق کار می کند. . به هر حال، این خودروی الکتریکی است که به نظر می رسد لندرور قصد دارد ابتدا آن را بسازد.

«(الف) رنج روور با قدرت الکتریکی – به معنای تجمل، اصلاح و قابلیت مرسوم رنج روور به اضافه پیشرانه کاملاً الکتریکی تقریباً بی‌صدا. توماس مولر، مدیر اجرایی، مهندسی محصول، گفت: با سفرهای بدون زحمت و روان و آرام. “برای اطمینان از اینکه ما هیچ سنگی را کشف نمی کنیم، ما به خوبی در حال انجام آزمایشات فیزیکی و برنامه توسعه خود هستیم، که همگی به گونه ای طراحی شده اند که Range Rover Electric را به حداکثر برسانیم تا اطمینان حاصل کنیم که توانایی آن زمانی که به دست شما می رسد بی نظیر باقی می ماند.”

البته، به غیر از ادعاهای قابل پیش بینی بزرگی که در مورد سطوح بهینه سازی آن مطرح شده است، حقیقت این است که این خودرو در زیر بسیار متفاوت است، و با یک سیستم پیشرانه تمام الکتریکی جدید، توسعه یافته داخلی، بدون شک هر دوی این خودروها چالش برانگیز خواهد بود. برای کامل کردن و آزمایش کردن – به ویژه با “قابلیت های” خارج از جاده، لندرور همچنان مقدس به نظر می رسد. از این رو سروصدای قابل درکی که برای آزمایش‌های معمولی ایجاد می‌کند، از جمله سفر به بیابان‌های 50 درجه در خاورمیانه، و ناگزیر، -40 درجه در داخل دایره قطب شمال است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، توجه ویژه ای به عملکرد باتری (که توسط شخص ثالثی تا زمانی که JLR در نهایت به تولید خود تبدیل شود عرضه می شود) و واحد الکتریکی جدید که شامل گیربکس، موتور الکتریکی و الکترونیک قدرت است، شده است. فراتر از الزامات عملکرد اولیه در دماهای زیر صفر، لندرور می گوید دریاچه های یخ زده سوئد دوباره زمینه مناسبی را برای مهندسانش فراهم کرده است تا توانایی رنج روور الکتریک را برای «بیشتر از عملکرد شناخته شده خود در سطوح کم چسبندگی» آزمایش کنند.

جزئیات فنی دقیق از نحوه استقرار EDU ها (و پیکربندی باتری ها) همچنان پنهان است، اگرچه تأیید می کند که مدل جدید به جای استفاده از کشش سنتی، «وظیفه مدیریت لغزش چرخ را مستقیماً به هر واحد کنترل محرک الکتریکی تقسیم می کند». سیستم مدیریت تحت نظارت ABS لندرور به‌خاطر کد نرم‌افزاری خود، تخمین می‌زند که می‌تواند زمان واکنش گشتاور را در هر چرخ «از حدود 100 میلی‌ثانیه تا 1 میلی‌ثانیه» کاهش دهد.

اینکه آیا این بدان معنی است که هر چرخ یک EDU وجود دارد یا خیر، مشخص نیست (حداقل یک واحد به هر محور اختصاص داده می شود) اگرچه سازنده اصرار دارد که با هماهنگی با سایر سیستم های پایداری و شاسی، کار کرده است. به طور قابل توجهی تجربه رانندگی رنج روور را افزایش می دهد. با نزدیک شدن لندرور به مراحل پایانی آنچه قبلاً به عنوان «یکی از دقیق‌ترین برنامه‌های مهندسی تا کنون» توصیف کرده، زمان و انرژی زیادی برای صیقل دادن رابطه بین این سه صرف شده است. و با توجه به اینکه G کلاس الکتریکی قرار است اواخر این هفته رونمایی شود، خطر موفقیت آن نمی تواند بیشتر باشد. ما مشتاقانه منتظریم تا در ماه های آینده همه چیز را در مورد آن یاد بگیریم. قطعا ما تنها نیستیم.

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48445

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با