رانندگان F1 در دریفت کردن دست خود را امتحان می‌کنند، پس چگونه عمل کردند؟

F1 Drivers Try Their Hands At Drifting, So How Did They Perform?

دریفت کردن به کنترل زیادی از ماشین نیاز دارد، و این چیزی است که رانندگان فرمول یک به طور کامل دارند، همانطور که والتری بوتاس و ژو گوانیو نشان دادند.

  رانندگان F1 در دریفت کردن دست خود را امتحان می‌کنند، پس چگونه عمل کردند؟

  • زمانی که در استرالیا برای مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک بودند، والتری بوتاس و ژو گوانیو دعوت شدند تا دریفت را امتحان کنند.
  • دو راننده فرمول یک در سه وظیفه با هم رقابت کردند – و نشان دادند که چرا در مسابقات قهرمانی در مسابقات موتوراسپورت رقابت می کنند.
  • در واقع آنها خیلی خوب بودند، مربی آنها به آنها گفت “شما کاملاً آن را در سطح 1 کشتید”.

رانندگان برای اینکه نه تنها سریع باشند، بلکه در خودروهای فرمول یک نیز عالی باشند، باید به هنر حفظ کنترل دقیق برای جلوگیری از سر خوردن به هر قیمتی تسلط داشته باشند. اما آیا می‌توان این ورزشکاران برتر را طوری آموزش داد که همان دقت را در مسیری متفاوت به کار ببرند، هدفی که رفتن به پهلوها را به سرعت در اولویت قرار می‌دهد؟

تیم Stake F1 Kick Sauber تصمیم گرفت این موضوع را پیدا کند و رانندگان خود، Valtteri Bottas و Zhou Guanyu را پشت فرمان یک جفت ماشین دریفت در یک ویدیوی جدید قرار دهد. از رانندگان دعوت شد تا زمانی که برای جایزه بزرگ در استرالیا بودند، این ماشین‌های چشمگیر را امتحان کنند.

بخوانید: رالف ژیلز، رئیس طراحی Stellantis نشان می دهد که می تواند به همان اندازه که می تواند نقاشی بکشد، دریفت کند.

اگرچه ممکن است شگفت‌انگیز نباشد که رانندگان حرفه‌ای حتی زمانی که در اتومبیل‌هایی که در آن راحت‌تر هستند خوب هستند، خوب هستند، اما اینکه Bottas و Zhou هر دو مانند اردک‌ها به سمت آب می‌رفتند، شگفت‌انگیز است.

هر دو خلبان F1 با توجه به فرصتی که برای آزمایش قدرت خود در سه تکنیک دریفت به دست آوردند، بسیار موفق بودند. در چالش اول، آنها وظیفه انجام دونات را داشتند و راحتی آنها حتی مربی آنها را متعجب کرد.

مربی به بوتاس و ژو می گوید: «من در واقع ندیدم که این اتفاق بیفتد. هر دوی شما کاملاً آن را در سطح 1 کشتید.

  رانندگان F1 در دریفت کردن دست خود را امتحان می‌کنند، پس چگونه عمل کردند؟
یوتیوب

در چالش دوم، راننده باید از یک ایستگاه بلند شود، بلغزد تا در جهت دیگر قرار گیرد و سپس یک رانش 180 درجه‌ای دیگر به محل پارک انجام دهد. بوتاس آنقدر مطمئن است که حتی درخواست تظاهرات نمی‌کند و تصمیم می‌گیرد فقط به آن ضربه بزند.

اگرچه او در اولین تلاش خود کمی از محل پارک فاصله داشت، اما در تلاش دوم خود میخکوب شد و حتی میزبان نیز به سختی می تواند هیجان خود را مهار کند. ژو همچنین در دومین تلاش خود در همان نقطه به پایان می رسد، اگرچه او آن را بیش از حد پخته و در نهایت کمی کج می شود.

در نهایت، دو خلبان F1 به مسیر مناسبی می‌روند و از آنها خواسته می‌شود که دنده دوم را در دیواری از جعبه‌ها انجام دهند. در حالی که ضربه بوتاس را به چرخش می‌فرستد، ژو حرکت خود را بالا نگه می‌دارد و علیرغم پوشاندن شیشه جلوی خودرو با گچ سبز، به سر خوردن در اطراف مسیر ادامه می‌دهد. این یک عملکرد چشمگیر برای هر دو راننده است و ثابت می کند که کنترل ماشین یک مهارت مهم است، مهم نیست به چه چیزی می خواهید برسید.

منبع: https://www.carscoops.com/2024/04/saubers-f1-drivers-tried-their-hands-at-drifting-so-how-did-they-perform/