سیستم روغن کاری موتور دیزل

راحتترین راه برای صدمه زدن به اجزا موتور دیزلی این است که اجازه دهید آلودگیها و رسوبات باقی بمانند. هنگامی که سرورها و سیستمها پایین می آیند، ارتباطات می توانند از دست رفته، توقف کسب و کار، داده ها گم شده، کارگران نشسته بمانند و فقط در مورد همه چیز به حالت تعلیق درآید. روغن موتور توربو دیزل بهران آن ها از روغن های پایه به همراه افزودنی هایی که تامین کننده عملکرد های مورد نیاز هستند، تشکیل شده اند . به همین دلیل آزمایش روغن و نمونه داری از آن به منظور اطلاع از عملکرد قطعات صورت می گیرد.

شکی نیست که موتورهای دیزلی همچنان به وسایل نقلیه سنگین ادامه خواهند داد – کامیون ها ، اتوبوس ها ، کشتی ها و لوکوموتیوهای راه آهن همه به آنها بستگی دارند – اما آینده آنها در اتومبیل ها و وسایل نقلیه سبک تر به طور فزاینده ای قطعی نیست. بخار از لوله های طولانی به سمت سیلندر در انتهای مخالف دیگ بخار جریان می یابد که در آن یک پیستون را به جلو و عقب فشار می دهد تا چرخ ها را حرکت دهد . حدود 3.3 میلیون تن گندم در سال 2020 به عنوان خوراک برای سوخت های زیستی اتحادیه اروپا استفاده شد و صادرات گندم اوکراین در سال 2020 به حدود 16.4 میلیون تن رسید. تقسیم بار میتواند با استفاده از کنترل افت سرعت به وسیلهٔ فرکانس در ژنراتور کنترل شود، در حالی که بهطور مداوم کنترل سوخت موتور برای تغییر بار تنظیم میشود و از منابع قدرت باقی ماندهاست.

علاوه بر وظایف شناخته شده مانند تأمین توان پس از قطع شبکه، دیزل ژنراتورها بهطور معمول شبکههای قدرت اصلی در سراسر جهان را به دو راه مجزا پشتیبانی میکنند. Motul یک برند تولید کننده روغن های روانکاری فرانسوی است که به خوبی در سراسر جهان شناخته شده است. در انتها، پیشنهاد شده است که از آلیاژهای مقاومتر نسبت به خوردگی شیاری و حفره ای برای لوله های باریک فولادی استفاده گردد. موتور دیزلی از انواع موتورهای احتراق داخلی فشرده است که برای ایجاد جریان برق از سوخت گازوئیل استفاده میکند و از انواع با دوام و پرقدرت ژنراتور برق به شمار میرود. اما دلیل اینکه به آن دیزل ژنراتور می گویند، استفاده از سوخت دیزل که به نام گازوئیل نیز شناخته می شود، به عنوان ماده سوخت یا احتراق در آن است. این روند به عنوان چرخه دیزل پس از رودولف دیزل، که در سال ۱۸۹۲ آن را اختراع کرد، شناخته شده است. با این حال، موتور همچنان به رم 1500 خدمت میکند، حتی در سال 2020 بهروزرسانی قابل توجهی را پشت سر گذاشت که مجموع خروجی اکو دیزل را به 260 اسب بخار و 480 پوند بر فوت افزایش داد. این فناوری باعث افزایش 10 درصدی گشتاور 6.7 لیتری شد و در عین حال خروجی کلی موتور را نیز کاهش داد.

ژنراتورها تولید قدرت تک یا سه فاز را تولید می کنند. 1. خنککننده را بررسی کنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفادهی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمهای خودداری کنید. با این که از آن زمان تاکنون مدلهای ۶ و ۷ دنده را معرفی کرده است، اما با توجه به این که شرکت های دیگر کانورتور گشتاور خودکار با دندههای بیشتر را معرفی کردند، شرکت VW تصمیم گرفت با گیربکس ده دندهای جدید خود به صدر جدول برگردد. فراموش نکنید که موتورهای دیزل ژنراتور برق معمولا در توان های مختلف و همچنین ابعاد گوناگونی وجود دارند که نمی توان این بررسی تخصصی روغن موتور را برای تمامی آن ها انجام داد؛ زیرا این نوع از بررسی و بازبینی دارای هزینه زیادی است که نمی توان برای موتورهای دیزل ژنراتور با توان پایین و موتورهای کوچک آن را انجام داد.

به همین دلیل این نوع موتور برای نمونههای پرتابل و قابلحمل گزینهی مناسبتری به شمار می رود. طرح های جدید تر تفاوت های بین بنزین و وسایل نقلیه دیزلی در این مناطق را به طور قابل توجهی محدود کرده اند. نمودار شماره ۱ مقادیر عناصر فرسایشی در تاریخ های مختلف آزمایش را نمایش می­دهد. با این وجود، ژنراتورهای دیزلی خطر ابتلا به خاموشی را از بین می برند . در موتور های دیزلی هنگام سوختن سوخت، جرقه ای زده نمی شود بنابراین به سیم و یا شمع اضافی نیازی نیست در نتیجه هزینه تعمیر و نگه داری موتور کاهش می یابد. این انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند ، که می تواند برای تأمین نیرو کامیون های حمل بار ، تراکتورهای بزرگ ، لوکوموتیو و کشتی های دریایی استفاده شود. روغن موتوری توتال، روغن موتور گازسوز توتال بعنوان یک روغن خاکستر کم مصنوعی برای استفاده در موتورهای بنزینی اشتعال که تحت شرایط شدید کار و در فواصل تخلیه طولانی طراحی شده است.همچنین برای روانکاری موتورهایی که به روغن کم خاک نیاز دارند، در نیروگاه های تولید برق استفاده می شود.

سنسورهای فشار روغن در مسیر شریان عبوری روغن موتور دیزل ژنراتور که بوسیله پمپ روغن از کارتل دیزل ژنراتور کشیده میشود و به سر سیلندر موتور وارد میشود و بوسیله سوراخ کوچکی که سر سنسورهای روغن دیزل ژنراتور وجود دارد ، روغن وارد آن می شود و فشار آن اندازه گیری میشود. سوخت یک موتور دیزلی ناگهان در معرض دمای بالا و فشار یک گاز فشرده حاوی اکسیژن (معمولا هوا جوی) قرار می گیرد، نه یک منبع جداگانه انرژی احتراق (مانند یک جرقه سوپاپ). به همین دلیل موتورهای احتراق داخلی نسبت به موتورهای احتراق خارجی کارایی بیشتری دارند (آنها انرژی بیشتری از همین حجم سوخت تولید می کنند).

همچنین با مطالعه مقاله بهترین مارک موتور برق، با بهترین مارک های موتور برق های بنزینی آشنا شوید. برای مشاوره خرید انواع موتور برق دیزلی با واحد فروش شرکت مهندسی آبا دیزل تماس بگیرید. موتورهای دیزلی قادر به تولید مقدار زیادی گشتاور کم مصرف هستند. این مشکلات علاوه بر آنکه در صورت عدم توجه و به دنبال آن آسیب رساندن به دیگر بخشها در درازمدت خرج زیادی روی دست مالک میگذارند، همچون تمامی ایرادات فنی، در کوتاه مدت نیز روی کیفیت رانندگی، تاثیرات منفی میگذارند. آلودگی یکی از بزرگترین ایرادات Diesel engines موتورهای دیزلی است: آنها پر سر و صدا هستند و ذرات دوده سوختنی زیادی تولید نمی کنند که برای سلامتی کثیف و خطرناک هستند. بیشتر موتورهای دیزلی تازه ۲ فیلتر سوخت دارند که یکی اصلی و دیگری فرعی هستند. معمولا مدلهای مشابه خودروهای دیزلی گرانتر از خودروهای بنزینی هستند. اکثر صاحب خانه ها نیاز به تک فاز دارند در حالیکه برنامه های صنعتی یا تجاری معمولا نیاز به سه فاز دارند.

دیزل ژنراتورها به منظور رفع نیازهای کسب و کارهای کوچک و متوسط صرفه جویی در مصرف سنگین در صنایع طراحی شده است. اکثر ژنراتورهای مدرن برای تامین نیازهای اضطراری طراحی شده اند. البته همیشه میتوانید خودروی دیزلی خود را نزد تکنسینهای حرفهای ببرید اما بد نیست که از نیازهای تعمیر و نگهداری روزانه خودروی دیزلی آگاه شوید. یکی از تفاوت های موتورهای دیزلی و بنزینی این است که موتورهای دیزلی با فشرده سازی هوا کار می کنند و موتورهای بنزینی با جرقه تولید شده توسط شمع، کار می کند. ژنراتورهای پشتیبان اضطراری باید برای هر یک از مراکز بزرگ مراقبت های بهداشتی پزشکی باشد. در مواقع اضطراری باید سوخت مورد نیاز دستگاه فراهم باشد. موتور برق دیزلی نوعی از ژنراتور است که در صورت قطع برق یا در مواقع اضطراری میتواند انرژی الکتریکی مورد نیاز را برای انواع کاربریهای صنعتی و خانگی تأمین کند. امروزه موتورهای دیزل ولوو تا قدرت 275 کیلو ولت آمپر در کشور آلمان، قدرت های 300 و 350 در فرانسه و مدل های بالاتر در کشور سوئد ساخته می شوند.موتورهای دیزلی ولوو که بسیار پر کاربرد هستند دارای سه تیپ TD،TADوTWD می باشند که به صورت دریایی و صنعتی کاربرد دارند.نسل جدید موتور های ولوو یعنی TWD بسیا پیشرفته و کم مصرف هستند به طور خلاصه میتوان گفت که زمانی که نیاز به توان بالا و مولد کوچک مورد نظر باشد TWD بهترین گزینه به نظر میرسد.سیستم سوخت رسانی موتورهای دیزلی ولوو به گونه ای طراحی شده که حرکت هوای محاسبه شده در هنگام کارکرد دیزل ، میزان تزریق دقیق سوخت را به بالاترین سطح کیفی در میان مدل های مشابه رسانده است.

این احتراق خارجی است زیرا آتش خارج استاستوانه (در واقع ، معمولاً 6-7 متر یا 20-30 فوت فاصله سایت araddiesel دارد). دود سیاه از اگزوز خارج میشود: اگر در هنگام کارکرد موتور ضربه شدید بود و دود سیاه نیز از اگزوز خارج میشد، نشانه تنظیم نبودن زمان پاشش سوخت است. پس در اثر پاکسازی قطعات موتور روغن به رنگ سیاه تبدیل میشود و سیاه شدن روغن در زمان استفاده نشان از قدرت کیفیت آن دارد.اما با پیشرفت علم دیگر این باورهای غلط نیز کم کم رنگ خود را از دست میدهند و مردم آگاهانهتر انتخاب میکنند. این شرکتها با بهرهگیری از قطعات متنوع، دیزل ژنراتورهای متنوع تولید میکنند.

سه سری موفقیت آمیز در رشته یEMD وجود داشته : سری ۵۶۷ , سری ۶۵۴ و سری۷١۰. مخترع موتور دیزل ، رودولف دیزل با موفقیت موتورهای اولیه خود را روی روغن بادام زمینی سوار کرد و فکر کرد موتور وی با آزاد کردن آنها از وابستگی به سوخت هایی مانند زغال سنگ و بنزین ، به نفع مردم می انجامد. خاصیت آتش سوزی سوخت دیزل بخاطر درجه تبخیر 80 درجه سانتی گراد گازوئیل نسبت به سوخت بنزین که درجه اشتعال آن 20 درجه سانتی گراد است کمتر است. گازوئیل روغنیتر است و بوی متفاوتی نسبت به بنزین دارد. ژنراتور است که با بنزین کار میکند. ژنراتور موتور دیزلی به دلیل طول عمر و هزینه های عملیاتی آن توصیه می شود. متأسفانه در بازار، روغن موتور های دیزلی نیز مانند روغن موتورهای بنزینی دارای محصولات تقلبی و غیر استاندارد هستند.

جهت مشاهده انواع موتور های بنزینی می توانید روی این متن کلیک نمایید. فشار به سمت اتومبیلهای برقیانگیزه ای قدرتمند برای ایجاد سبک تر ، اقتصادی تر و آلودگی کمتر موتورهای بنزینی فراهم کرده است و این پیشرانه های پیشرفته بنزین برخی از مزایای درک شده استفاده از دیزل در اتومبیل ها را تضعیف می کنند. در قسمت فوق به برخی از کاربرد های روغن های صنعتی اشاره کرده ایم. اول ، آنها بیشتر فشرده سازی کرده و در دماهای بالاتر کار می کنند. چندین هواپیما از اواخر دهه ۱۹۳۰ از موتورهای دیزلی استفاده کرده اند. از نظر تئوری ، دیزل کارایی بیشتری دارند ، بنابراین باید از سوخت کمتری استفاده کنند ، میزان دی اکسید کربن کمتر (CO 2 ) تولید کنند و کمتر در گرم شدن کره زمین نقش داشته باشند .

ما در اینجا قصد داریم درباره شباهت ها و تفاوت های بین روغن های بنزینی و دیزلی با هم صحبت کنیم. دیزل همیشه به این فکر میکرد که این مباحث کامل نیستند و به همین خاطر به این فکر افتاد تا پیشرانهای (Propulsion) متفاوت و کامل را بسازد که مشکلات نسخه قبلی خود را نداشته باشد و در عین حال، بازدهی بیشتری هم داشته باشد. هنگامی که پیستون به داخل سیلندر برمی گردد ، گازهای خروجی از طریق دریچه اگزوز بیرون رانده می شوند و این روند خود را تکرار می کند – صدها یا هزاران بار در دقیقه! پیستون کشیده (دراز) در نظر گرفته شده ، مانند موتور دو زمانه ی بنزینی ، بنابراین می تواند به عنوان دریچه ی مکش هوا عمل کند. به عنوان مثال موتور مناسب برای پمپ هایی با خروجی 80 لیتر در دقیقه 9 اسب بخار و با خروجی 120 لیتر در دقیقه 11 الی 13 اسب بخار می باشند. EPA افزودنیهای سوخت را به عنوان محصولاتی که برای افزایش کیفیت و کارایی سوختها فرموله شدهاند، تعریف میکند. دلایل تشدید این پدیده، شرایط نامناسب سرویس و نگهداری موتور یا کیفیت پیچ حفاظت کاتدی است. قیمت روغن موتور دیزل ایرانول و روغن موتور دیزلی در بسته بندی های متنوع و حجم های مختلف، با کیفیت های متفاوت در اختیار مردم قرار می گیرد.