آشنایی با طرز کار دیزل ژنراتور

همانطور که مشاهده می کنید ، نصب سیستم سوخت ذخیره سازی امکان تأمین سوخت چند پالسی را فراهم می کند. اندازه قدرت موتور به حداکثر توان خروجی ژنراتور و ارتفاع نصب دیزل ژنراتور از سطح دریا بستگی دارد. در دیزل ژنراتور ها به علت تولید دود سمی خروجی نیاز است که سیستمی برای کنترل این دود و جداسازی این قسمت از سایر قسمت ها انجام شود. لیکن نحوه عمل آن ها به علت تفاوت های ساختاری اندکی متفاوت است. ما تفاوت کوچکی در هزینه این نوع سوخت ها به آن اضافه می کنیم و مبلغ اضافی برای قطعات یدکی جدید یا تعمیر و نگهداری خودرو دریافت می کنیم. با این تفاوت که اولاً فاقد سیستم جرقه زنی هستند و ثانیاً در آن ها از نسبت تراکم های بالاتر در حدود 14:1 الی 22:1 استفاده می شود. در ضمن از آنجایی که وزن یک لیتر هوا (یکی دسی متر مکعب) در حدود 1.3 گرم است، می توان گفت که به ازای هر گرم سوخت، تقریباً 24.6 لیتر هوا مورد نیاز است. اسب بخار) باشیم، با پرخوران کردن موتور توسط توربوشارژر، توان آن به حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ اسب (hp) می رسد که تغییر قابل ملاحظه و کاملاً محسوسی است. می کند. درنتیجه طی یک سیکل احتراق توان بیش تری تولید می شود و بر طبق این دلایل با مقایسه دو موتور، با حجم ثابت و از یک مدل، اما یکی با تنفس طبیعی و دیگری پرخوران شده، شاهد اختلاف قدرت چشم گیری میان این موتورها هستیم.

کارایی واحد با ویژگی احتراق مخلوط هوا و سوخت توضیح داده می شود ، به ویژه اگر سیستم سوخت از نوع انباشته کننده (Common Rail) باشد. 2. گشتاور بالا با توجه به ویژگی های تزریق و احتراق BTC ، حتی در سرعت های کاهش یافته ، موتور قدرت کافی برای حرکت خودرو را نشان می دهد. دلیل این امر این است که این مکانیزم به طور مداوم در شرایط افزایش تنش گرمایی و همچنین در سرعت های مداوم بالا کار می کند. به طور کلی گازوئیل دارای نقطه انجماد دقیقی نیست و محدودهای از انجماد دارد. با رسیدن پیستون به نقطه مرگ پایین در مرحله قدرت، سوپاپ تخلیه باز میشود و به گازهای سوخته تحت فشار اولیه اجازه میدهد سیلندر را ترک کند.

علت برتری پرخورانی نسبت به بقیه پارامترها این است که افزایش راندمان قابل ملاحظه ای نسبت به بقیه پارامترها دارد و همین علت موجب شده بیش تر خودروهای به روز دنیا از این فرآیند بهره مند شوند. همچنین هیچ گونه ضربه ای در موتور احتراق داخلی رخ نمی دهد که به دلیل آن صدای زیادی ایجاد نمی کند. این مدار می تواند صدای موتور را کاهش دهد. نه فقط به این دلیل که دود و صدای زیادی تولید میکنند، بلکه به دلیل توان زیادی که دارند تا یک دستگاه بسیار سنگین را به جلو حرکت دهند. این در حال حاضر در دستگاه اگزوز در حال سوختن است. تمام آن دود سیاه که از لوله اگزوز تا دههها خارج میشد، شامل مقدار زیادی دوده بوده که با سوختن گوگرد موجود در سوخت دیزل به وجود میآمد. شما میتوانید جهت خرید و فروش لودر وارد وبسایت دناما شده و در آنجا از میان هزاران آگهی موجود ماشین خود را انتخاب کنید. به همین دلیل سرویس های دوره ای این مدل از موتورها در بازه های زمانی کم تری صورت می گیرد، همچنین در این مدل از موتورها پس از روشن کردن موتور بهتر است ۳۰ تا ۴۰ ثانیه منتظر بمانیم تا دمای روغن موجود در کارتل بالا برود و ویسکوزیته لازم را به دست آورد تا بتواند روانکاری را در قسمت شفت پره به بهترین شکل انجام دهد.

اگر ماشین اغلب مسافت های طولانی را طی می کند ، بهترین گزینه دیزل است ، زیرا فرصتی برای صرفه جویی کمی در مصرف سوخت فراهم می کند. سوخت این ماشین بنزین و گازوئیل است. با تشکر از این ، تقریباً هر مشخصه یک موتور دیزلی بهبود یافته است ، که باعث می شود قدرت آن به یک واحد بنزین نزدیک شود. در یک موتور بنزینی، چنین نسبت تراکم بالایی بدون انفجار امکان پذیر نیست. اگر فقط چنین تغییراتی در ماشین امکان پذیر باشد ، سیستم به شما امکان می دهد تا سوخت را در حالت پالس بهینه کنید ، که تأثیر مثبتی بر کارایی موتور احتراق داخلی دارد.

ساختمان و اجزای تشکیل دهنده سنسور فشار روغن vdo از یک مدار پل وتستون ، دیافراگم و بدنه شیشه ای پیرکسی تشکیل شده که عملکرد آن به این صورت می باشد که که با اعمال فشار به دیافراگم تغییر مقاومتی در پل وتستون ایجاد شده و جریان آن متناسب با فشار روغن تغییر می کند. رقیق بودن روغن و ایجاد دود آبی: به علت استفاده از روغن غیر استاندارد و یا کار بیش از حد روغن و خارج شدن آن از حالت استاندارد ، روغن به محفظه احتراق راه پیدا می کند و در انجا می سوزد برای رفع این مشکل همراه توجه به استفاده از روغن موتورهای استاندارد و توجه به تعویض به موقع روغن طبق برنامه سرویس و نگهداری به کاربران دیزل توصیه می گردد. موتور دو زمانه سبک و ساده تر بوده طوریکه نیروی زیادی را ایجاد می نماید. تفاوت های عمده و مهم میان موتورهای پرخوران و ساده در قسمت های قبلی توضیح داده شد، اما اصلی ترینِ آن ها افزایش توان و قدرت است.

از یک طرف ، این روش احتراق دوده را از داخل سیستم اگزوز خارج می کند و از طرف دیگر قدرت توربوشارژر را افزایش می دهد که باعث می شود تاخیر توربو صاف شود. نسبت تراکم (Compression Ratio) در موتورهای دیزل معمولاً از ۱۴ به ۱ شروع می شود و تاحدود ۲۴ به ۱ خاتمه می یابد و این نسبتها بستگی به نوع کاربرد موتور دارد، در طرف دیگر در موتورهای بنزینی یا SI این نسبت در بازه ۸ به ۱ تا ۱۲ به ۱ قرار دارد. شاید موتورهای دیزلی در صنعت خودروهای سبک و سواریها جای خود را به موتورهای برقی و یا بنزینی بدهند، ولی بسیار بعید به نظر میرسد که بتوان جایگزینی برای موتور ژنراتور دیزلی، حداقل در چند سال آینده پیدا کرد. در این نوع موتورهای دوزمانه سوپاپ تنفس هوای تازه، نظیر آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد؛ و به جای آن در فاصله معینی از سرسیلندر، مجراهایی در بدنه سیلندر تعبیه شدهاست؛ که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را میبندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در هر دور چرخش میللنگ اتفاق میافتد.

در موتورهای بنزینی به علت این که احتراق در فشار پایین تری نسبت به احتراق در دیزل رخ می دهد، نیازی به استفاده از قطعات محکم و با جرم بالا نیست و همین اینرسی پایین این اجازه را به ما می دهد تا از این موتورها در دورهای (rpm) بالا بهره ببریم که این دسترسی به دورهای بالاتر باعث می شود هوای بیش تری را وارد محفظه سیلندر کنیم تا نیاز ما به توربوشارژر حیاتی نباشد و در این موتورها فقط برای افزایش راندمان از پرخورانی استفاده شود. در موتورهای پرخوران (بنزینی یا دیزل) ما شاهد به کارگیری قطعاتی هستیم که نسبت به موتورهای تنفس طبیعی دارای تحمل بیش تری نسبت به فشار هستند زیرا در موتورهای پرخوران فشار هوای ورودی بیش تر از خودروهای معمولی است (۵۰ درصد بیش تر) و حتا مجراها و لوله های انتقال هوا هم از اتصالات مطمئن تری بهره مند شده اند تا فشار بالای هوای خروجی از توربو موجب از هم گسیختگی مسیرهای انتقال نشود.

میتوانید با جستجوی ساده ای در فضای مجازی لیست انواع قیمت روغن موتور های بهران را پیدا کرده و متناسب با نیاز خود خرید خود را انجام دهید . هر مدل جدید کمتر سر و صدا می شود (و صداها نه چندان توسط سیستم اگزوز که توسط ویژگی های خود موتور خفه می شوند) ، قدرتمندتر و کارآمدتر می شوند. اینترکولر (Intercooler): پس از خروج هوای پرفشار از توربو دمای آن به علت در تماس بودن بدنه (Casing) توربوشارژر با گازهای خروجی از اگزوز بالا می رود، در این جا با نصب اینترکولر دمای هوای پرفشار مورد نیاز سیلندر کاهش می یابد و با این کاهش دما از احتراق پیش بینی نشده مخلوط سوخت و هوا جلوگیری می شود و به همین ترتیب از کوبش موتور (knock) نیز کاسته می شود. در اکثر خودروهای سنگین مانند کامیون ها و تریلرها و همچنین تانک های جنگی که از موتورهای دیزل استفاده می کنند، از توربوشارژر برای پرخورانی موتور استفاده می شود.

وی افزود: قرارگاه همچنین با تهیه برنامه و نرم افزار، نیازمندیها و اولویتها را استخراج و در کنار ارزیابان مسکن، خانههای با احتمال خطر ریزش و غیرقابل سکونت را شناسایی و در این نرمافزار ثبت میکند و ساکنان این خانهها را تحت حمایت خدمات گروههای جهادی و امدادی قرار میدهد. این کیفیت منجر به استفاده گسترده از ژنراتورهای دیزلی در سراسر برنامه های تفریحی، مسکونی، تجاری، ارتباطات و صنعتی می شود. انواع دیزل ژنراتورها شامل دیزل ژنراتورهای دو زمانه، چهار زمانه، خطی و خورجینی است. این رتبهبندی قابل اجرا بر روی تمامی ژنراتورها نیست. اما در خودروها و ماشینهای سنگین برای روشنکردن این موتورها از استارت استفاده میشود.

یکی از رایج ترین دلایلی که کشاورزان از موتور دیزل به جای موتور بنزینی استفاده می کنند، سوخت دیزل سایت araddiesel است. این موتورها قابلیت کوپل شدن با اغلب ژنراتور های رایج صنعتی را دارد که این مساله در انتخاب دیزل یکی از اصلی ترین مواردی است که بایستی مورد نظر قرار گیرد. موتور دستگاه مولد برق ، سوخت را سوزانده و تبدیل به انرژی مکانیکی مینماید و ژنراتور این نیروی مکانیکی دورانی را از طریق القای الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید. 4)وجود مقداری بیش از حد مجاز گازوئیل به صورت رقیق شده در روغن نشانگر احتراق ناقص در موتوردیزلی دستگاه دیزل ژنراتور است . ۳- نوع و ضخامت ورق به کار رفته در شاسی متناسب با وزن دیزل ژنراتور. به نظر می رسد برای 985 کیلومتر یک ماشین دیزل حدود 58 لیتر و یک هیبریدی – تقریبا 62 لیتر هزینه کرد. به طور متوسط ، این مدت حدود 150 هزار کیلومتر مسافت پیموده شده اتومبیل است. با پرخوران کردن موتورها، ۵۰ درصد هوای بیش تر وارد سیلندر می شود بنابراین باید انتظار حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قدرت در موتور را داشته باشیم (اگر توربوشارژر ما ایدهآل می بود، افزایش قدرت هم مانند افزایش هوای ورودی می بایست ۵۰ درصد می بود، اما تلفات به وجود آمده ۱۰ تا ۲۰ درصد از افزایش قدرت می کاهد).

همان طور که توضیح داده شد هوای پرفشار پس از خروج از توربو وارد محفظه سیلندر شده و سپس سوخت از طریق انژکتور به روی هوای پرفشار تزریق می شود. در ضمن اینکه باید توجه داشت که هر نوع ماده جامدی وارد روغن دیزل ژنراتوری شود آن را غیرقابلمصرف میکند. موتور دیزلی یا دیزل ژنراتور نوعی موتور احتراق داخلی است که با استفاده از احتراق تراکمی انرژی سوخت دیزل را به انرژی مکانیکی چرخشی تبدیل میکند. هنگامی که برای اولین بار از دیزل ژنراتور استفاده می کنیم یا مواقعی که دستگاه در حال تعمیر بوده و یا هر زمان که سوخت در فیلتر وجود ندارد از این پمپ دستی استفاده می کنیم تا گازوئیل را برای ارسال به پمپ انژکتور آماده کنیم . شاسی فولادی: اجزای فوق بر روی یک شاسی فولادی نصب میگردند و کل سیستم را بصورت یکپارچه در آورده تا حمل و نصب دستگاه تسهیل گردد.

موتور های بنزینی در سال 1876 اختراع شد ، که خصوصاً در آن موقع بازده بالایی نداشتند . با ماه صنعت، جستجو برای یک موتور دیزلی یا ژنراتور کارآمد و مقرونبهصرفه در اینجا آغاز میشود. انتخاب روغن دیزل مناسب برای ژنراتور به طول عمر آن افزوده و کارایی آن را بهتر می کند. این نوع روغن های برای موتورهای است که برای موقعیت های با شرایط آب و هوای نامناسب بهتر است مثلا موقع هایی که سرعت موج ها در دریا بسیار شدید است. بزرگترین موتور دیزل در سال ۲۰۰۶ عرضه شده است که یک دیزل دریایی به نام Wärtsilä-Sulzer RTA96-C است که توان خروجی ۸۴٫۴۲ مگا وات برق معادل ۱۱۳٫۲۱۰ اسب بخار را با سرعت ۱۰۲ دور در دقیقه تولید میکند. کلمه دیزل نام یک مخترع و مهندس آلمانی به نام رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ پس از چهارده سال کار شبانهروزی، نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، که در آن اشتعال ماده سوختنی، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام میگرفت. این رده از موتور دیزل ها را می توان معمولاً از حرف G استفاده شده در نام آنها شناسایی کرد. و همین روش در کاهش توان مصرفی به صورت بالعکس انجام خواهد شد.