با طراحی داخلی محبوبترین کافیشاپهای دنیا آشنا شوید

چند نکته برای رستورانهای مدرن باید درنظر گرفت تا علاوه بر افزایش مشتری بتوان خدمات بهتری ارائه داد.بکارگیری از رنگهای گرم در رستوران به واسطه نورپردازی از مهمترین ویژگیهای یک رستوران مدرن به حساب می آید، حتی اگر شما هزینهی گزافی برای صندلیهای شیشهای یا فلزی پرداخت کرده باشید و از مدرنترین متدهای روز با بالاترین قیمت استفاده کنید تا زمانی که با رنگها و تاثیر آن بر ذهن مشتری آشنا نباشید به نتیجه دلخواه در کسب و کار نمیرسید. نکات و مولفه های مهم طراحی در ادامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت تا بتوان طراحی نمای داخلی رستوران سنتی را به راحتی درک کرد. به همین دلیل برای داشتن یک طراحی امروزی و شیک بهتر میباشد از نورهای متناسب با طراحی صفحه رستوران به کار گرفت. پباده سازی دکوراسیون این تالارها معمولا متفاوت از تالار اصلی و حتی سالنهای دیگر میباشد. به تازگی این تیمچه مرمت شده و به رستوران تغییر کاربری یافته است. استفاده از فرش در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها مرسوم نیست، اما شما می توانید سنت شکن باشید، یک فرش ایرانی جذاب با رنگ های گرم و گیرا را در خاص ترین قسمت کافی شاپ تان پهن کنید و مشتری های خود را غافلگیر کنید، این کار باعث می شود تا شما چیز متفاوت تری را به مشتریان خود عرضه کنید که مسلما این کار برای شان جذابیت و تازگی دارد.

شما میتوانید از نمای آجری، سنگی یا کاهگلی در دیوارها استفاده کنید و پنجرههایی چوبی با شیشههای رنگی در مکانهایی که نور مناسب دارد به کار ببرید یا از کاشیهای اصیل ایرانی در ساخت یک آبنمای زیبا وسط رستورانتان استفاده کنید. نمای بیرون رستوران باید در ذهن مشتری کیفیت رستورانتان را به رخ بکشد. از اینکه غذاهای فرنگی را در منو رستوران سنتی بگنجانید، کاملاً پرهیز کنید. باید در نظر داشته باشید که نورپردازی خارجی فضای کافیشاپ نیز به اندازه نورپردازی داخلی اهمیت دارد. چشم اندازهای سنتی این منطقه در ایتالیا، الهام بخش استفاده از پارتیشن شیشه ای رنگ شده ای بود که با فضای مینیمال و کمرنگ بخش غذاهای ژاپنی هماهنگی دارد و همچنین، محل بازی کودکان را نیز تعیین می کند. با این حال این موضوع بسته به نوع رستوران معانی متفاوتی دارد. راحتی مشتریان و لذت بردن از فضا به هنگام سرو غذا، ارائه خدمات مناسب، رضایت مشتری و انتخاب مجدد رستوران و معرفی به دوستان کاملا اهمیت این موضوع را مشخص میکند. ما میخواهیم برای شما بهترین رستوران هایی که در جاجرود هستند را معرفی کنیم پس با ما همراه باشید. پس در ادامهی مقاله همراه ما باشید تا با روانشناسی رنگهای گوناگون بیشتر آشنا شویم.

بنابراین امروز با هم نگاهی به یکی از این نمونه های طراحی داخلی کافه قنادی مدرن زیبا و در عین حال دلنشین نوسازی شده می اندازیم. داشتن دکوری کاربردی و شیک در فضای کافی شاپ ها یکی از بزرگترین دغدغه ها برای صاحبان این مشاغل است بنابراین بهتر است در هنگام دیزاین دکور داخلی کافی شاپ اصول و نکاتی رعایت شود. این نوع نورپردازی بیشتر برای تاکید بر عناصر خاص دکوری ایجاد میشود. حتماً میزبار را با چند صندلی طوری قرار دهید تا خیابان دیده شود و فضای بیرون رستوران را با دکوری خاص و زیبا در نظر بگیرید. در دکوراسیون سنتی ایرانی وجود ستونها و سقفهای بلند و رنگهای سنتی مهمترین ویژگی چشمگیر به حساب میآید.استفاده از سفرههای پارچه ایی نقشدار و همچنین ظروف ساده سفالی یا طرحدار سنتی میتواند رستوران ایرانی را چند برابر اصیلتر و مورد اعتمادتر کند.در دکوراسیون سنتی ایرانی عناصری چون آب و آتش فضای دنج و آرامی را به وجود میآورد.

شاید الان دلیل زردرنگ بودن بخش اعظمی از رستوران شهر را متوجه شده باشید! استفاده از چند نوع صندلی با ترکیب رنگ های سرد و گرم، ترکیب صندلی و چیدمان آن ها با کاناپه رستورانی و تغییر سبک چیدمان از مهمترین بخش هایی است که علاوه بر در نظر گرفتن فضای موجود، نیازه به ایده پردازی دارد. حوض فیروزهای با فواره ی کوچک، ماهیهای قرمز و شمعدانیهای چند رنگ لذتی وصف نیافتنی به محیط رستوران اضافه میکند.استفاده از تختهای بزرگ برای نشستن و چند تکیهگاه سنتی در کنار آرامش، آسایش را نیز فراهم میآورد.صرف یک وعده غذای ایرانی با رنگ و لعاب دل انگیز در محیطی دنج و اصیل با خانواده بسیار دلپذیر است. محدود به یک یا چند لامپ نیست. ولی استفاده از آن ها در چیدمان کافی شاپ و رستوران چندان عاقلانه نیست! همچنین اگر قصد دارید مدرن ترین غذاها را بر اساس منو سر آشپزهای بین المللی ارائه دهید شکی نیست که این فضا به یک چیدمان مدرن نیاز مند است و در نهایت ایده پردازی های کلاسیک تلفیقی از غذاهای مدرن و سنتی را طلب می کند. به این ترتیب گزینش نوع و جنس آنها تاثیر متعددی روی دکوراسیون رستوران دارد.

البته بعضا هم معتقدند که طراحی پیشخوان بایستی متناسب با بقیه قسمتهای رستوران و از همان جنس باشد. به همین دلیل میباشد که رستورانهای دارای اسم و رسم، هزینهی متعددی را برای پباده سازی پیشخوان رستوران صرف مینمایند. پیشخوان یک رستوران مکان مهمی میباشد که مشتری سفارش خویش را ثبت مینماید. در پباده سازی داخلی رستوران، شما ممکن میباشد تنها تالار اصلی را در نظر بگیرید؛ در حالیکه یک رستوران علاوه بر تالار اصلی دارای قسمتهای دیگر مانند آشپزخانه، خدمتهای بهداشتی و مدیریت می باشد که طراحی و چینش داخلی هر مورد از آن ها حائز اهمیت خاصی میباشد. غذا نشاندهنده فرهنگ و سنت یک منطقه یا کشور می باشد وبر اساس آن میتوان دکور رستوران را تهیه کرد.اکثر رستورانها با تنوع غذای ایرانی فقط در کنار حوض های فیروزه ایی و طرحهای نیلی و صورتی در کاشیکاریها میتوانند فضایی اصیل و آرام رابرای مشتری مهیا سازند.وجود سبکهای متعدد و دکوراسیون خاص باایدهپردازی نو رونقی تازه برای رستوران به ارمغان میآورد. در این فضاها به طور معمول از مصالح طبیعی استفاده می شود به عنوان مثال از کف پوش های چوبی و سنگی که طرح های ساده ای دارند در کنار کاغذ دیواری ها و پرده هایی به رنگ خنثی مانند خاکستری، آبی کم رنگ، کرم و حتی سفید آرامش خاصی را به مشتریان انتقال می دهند.

اجرای سقف چوبی رستوران باید توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام شود تا دقت و سلیقه در کنار مدیریت مستقیم نیروهای متخصص نتیجه ای دلخواه شما را در پی داشته باشد. با افزایش حجم تقاضا، بیشتر رستورانها بخشی از غذا را برای بیرون بر آماده میکنند. دامنه عمودی فضا با استفاده از عناصر کشیده مانند چهارپایه ها، چراغ های بلند آویز بیشتر مورد تأکید مخاطب قرار گرفته اند. طراحی داخلی رستوران های سنتی به گونه ای می باشند که لذت خوردن یک غذای خوش طعم را در کنار خانواده و یا دوستان بیشتر می کند. برای گزینش نوع متریال و مصالح مورد استفاده برای پباده سازی دکوراسیون رستوران بایستی به نوع معماری گوشه و کنار دقت کرد. در کنار نورپردازی ایجاد فضای متعادل و با فاصلهی استاندارد میان صندلیها به طوری که حس مرکز توجه نبودن به مشتری دهد بسیار مهم و کلیدی است. یک آشپزخانه عالی در گرو تجهیزات آشپزی استاندارد است، شما با تهیه تجهیزات موردنیاز هیچ وقت در مضیقه قرار نمیگیرید. در دکوراسیون رستوران ایتالیایی نورپردازی مورد توجه است، نورهای گرم و لامپهای تک ما را به شهر میلان میبرد.

مبلمان کافه رستوران بایستی راحت باشد و مشتریان در حین تناول اذیت نشوند؛ از سوی دیگر توجه نمایید که از متریالی نیمه سخت بهره ببرید، تا مشتریان بر روی مبلمان بسیار راحت شما، خواب طراحی داخلی رستوران سنتی ایرانی آلود نشوند. اگر سبک کافه و رستوران سنتی و کلاسیک است باید از چراغ هایی سنتی استفاده نمایید. توجه نمایید که استفاده از ابزار های بیکیفیت علاوه بر پایین آوردن کلاس شما در مدت زمان کمی برای شما خرج اضافه میتراشد و شما را مجبور میکند که دوباره برای خرید انواع مختلف ابزار ها اقدام نمایید که همین موضوع میتواند چند دستگی را در کافه رستوران شما به همراه داشته باشد که اینموضوع اصلا در زمینه دکوراسیون حرفهای و مناسب نیست.

همانطور که در شکل ها مشاهده می کنید، بین دیوار ها و صفحه های آهنی فاصله ای باز قرار گرفته تا رهگذران قادر باشند اندکی هم که شده فضای داخل رستوران را مشاهده کنند. نور مخفی:این مدل نورپردازی تابیدن بر روی موضوعی مشخص است.مثلا نقاشی روی دیوار یا یک کار هنری شیک. میتوانید قسمتی از کافیشاپ خود را به نمایش آثار هنری اختصاص دهید. از جمله در رستورانهای چینی یا ژاپنی میتوان این رنگها را دید چون معمولا غذاهای چینی و ژاپنی حجم کمی دارند. رستوران خیام در واقع یک رستوران سنتی تمام عیار است که در کنار سرو غذاهای با کیفیت خود و همچنین داشتن یک فضای سنتی و قدیمی در بخش داخلی، از بنایی با پیشینه تاریخی 300 ساله برخوردار است که اتفاقا بخش زیادی از توجهات معطوف شده به این رستوران خوشمزه تهرانی را نیز می توان مدیون ایجاد این مجموعه غذاخوری در چنین سازه تاریخی بود!

از شما همراهان عزیز سپاسگذاریم که ما را تا پایان مقاله بهترین رستوران های سنتی تهران همراهی کردید. در این بخش از مقاله به پباده سازی قسمتهای متفاوت یک رستوران میپردازیم؛ پس همچنان همراه ما باشید. نوع غذا نقش تعیین کننده ای در اقلیم رستوران های ملل مختلف دارد، می توان به جرات گفت دکوراسیون داخلی رستوران هم سهم بسزایی در این زمینه دارد، سرو یک غذای ایتالیایی در رستورانی با طراحی داخلی عربی، قواعد کلی را برهم می زند! در طراحی داخلی رستوران ایرانی هم میتوان از فضاهای باز و هم از فضاهای سرپوشیده استفاده کرد که استفاده از آنها را برای فصلهای گرم و سرد سال متمایز میکند. به این ترتیب کلیهی سلایق را راضی نگه میدارند. در سفره خانه آذری همه چیز از یک قاعده کلی پیروی می کند و آن هم ارائه بهترین هر چیزی به شما مشتریان عزیز است و همین امر نیز سبب گشته تا خیلی از مشتری های این سفره خانه با اینکه مکان آن در محدوده جنوبی تهران قرار دارد، اما خود را از شمالی ترین نقاط این کلانشهر مشهور ایرانی به آن رسانده و حتی از میهمانان خاص و عام خود نیز در فضای سنتی سفره خانه آذری بدون هیچگونه غل و غش اضافی پذیرایی نمایند.

پباده سازی تالار اصلی یک رستوران بسیار مهم میباشد چراکه در جلوی چشم مشتری جای دارد. ایدههای مختلفی برای به وجود آوردن احساس آرامش در فضای داخلی رستوران اجرا میشود ولی یکی از مهمترین آنان، نورپردازی میباشد. منبع عکس: آساتیک، عکاس نامشخصرستوران سنتی حوض خونه در دو سالن بزرگ و مجزا انتخابی مناسب برای برگزاری جشنها و مراسم خانوادگی به شمار میرود. همان گونه که میدانید، رنگهای آبی و خانوادهی آن جزو رنگهای سرد و آرامشبخش به شمار می روند. تالار رستوران یا به عبارتی تالار و رستوران که به آن تالار پذیرایی نیز گفته می­شود، جایی است که در آن مراسمیچون ختم و جشنهای کوچک خانوادگی برگزار میشود. در گذشته، مس برای تولید گرما و برق مورد استفاده قرار می گرفته است. این کافی شاپ که در مرکز تجاری ملبورن قرار دارد، با طراحی منحصربفرد خود هر بینندهای را تحت تاثیر قرار میدهد. بعضی ترجیح میدهند پباده سازی این بخش بسیار منحصربفرد و متفاوت از دیگر بخشهای رستوران باشد تا به خوبی مشاهدهگردد. اولین فرم u شکل را می توان در قوس ورودی این کافه قنادی به محض ورود به داخل فضا مشاهده کرد؛ به طوریکه منجر به دعوت افراد و مشتریان به داخل مغازه می شود.