موتور برق دیزلی

۴٫با توجه به تفاوت های بالا سوخت های دیزلی در مقایسه با بنزین و سایر سوخت های احتراقی، موتورهای دیزلی کارایی ترمودینامیکی بالاتری دارند. روش بالا بر خلاف موتور های بنزینی و گازسوز است که برای مخلوط کردن سوخت و هوا از یک سوپاپ جرقه ای برای ایجاد احتراق استفاده میکنند. اگر در عیبیابی موتور دیزلی خودرو متوجه داغی بیش از حد آن شدید، موارد گفته شده در بالا را بررسی کنید تا ببینید که کدام یک علت ایجاد مشکل بوده است. در عیبیابی موتور دیزلی خودرو باید به این مورد توجه کنید. در هنگام تعویض روغن شما باید به نوع روغن موردنیاز خودرو توجه کنید. این نوع از موتور، رایجترین موتور در جهان است که مورد استفاده قرار میگیرد. در موتور دیزلی فشردهسازی گازوئیل با شدت بیشتر انجام میشود در حالیکه در موتور بنزینی برای احتراق سوخت به اندازه گازوئیل فشرده نمیشود. اول، هوا به داخل سیلندر وارد می شود و پیستون آن را فشرده می کند – اما خیلی بیشتر از موتور های بنزینی در یک موتور بنزینی، مخلوط سوخت و هوا در حدود یک دهم از حجم اصلی آن فشرده می شوند. پیستون کشیده (دراز) در نظر گرفته شده، مانند موتور دو زمانه ی بنزینی، بنابراین می تواند به عنوان دریچه ی مکش هوا عمل کند.در حرکت به سمت پایین پیستون،پیستون ورودی مکش هوا را باز می نماید.هوای ورودی توسط یک توربو شارژر یا یک سوپرشارژر تنظیم فشار می شود (آبی روشن).

در یک موتور بنزینی، سوخت و هوا به یک سیلندر فلزی کوچک تزریق می شود. انفجار سوخت باعث میشود گاز حاصل از فشار پیستون را به سمت پایین حرکت دهد. در این مرحله پیستون از بالا به پایینترین نقطه داخل سیلندر حرکت میکند که به آن نقطه پایین مرگ میگویند. بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه به دلیل افزایش بازده سوخت ، وسایل نقلیه با سوخت دیزل را به جای مدل های بنزینی انتخاب می کنند. بیشتر وسایل نقلیه جادهای امروزی مانند کامیونها، اتوبوسها، کشتیها، قطارهای مسافتهای طولانی، ژنراتور های برقی سیار بزرگ، و بیشتر وسایل نقلیه معدنی و کشاورزی ، دارای موتورهای دیزلی میباشند. این مطالعه می افزاید که این رقم در مورد موتورهای دیزلی که در اوایل دهه 1990 ساخته شده اند به طور قابل توجهی افزایش می یابد. به کمک آزمایش طیف تابش اتمی (AES) Atomic Emission Spectroscopy مقدار عناصر فلزی و غیر فلزی موجود در روغن (۱۹ عنصر) بر اساس استاندارد 6595-ASTM D مورد آزمایش و شناسایی قرار گرفته­ اند. این رتبهبندیهای استاندارد تعریف میشود تا اجازه انتخاب صحیح را بدهد و مقایسه خوبی بین سازندهها صورت گیرد تا از عملکرد نادرست ماشین جلوگیری کند و راهنمای طراحان باشد. موتورهای دیزلی بسیار سخت و بادوام ساخته میشوند زیرا از احتراق فشرده استفاده میکنند، این نوع احتراق در یک موتور بنزینی به سرعت میتواند آن را از بین ببرد.

اما در یک موتور دیزل ژنراتور، هوا در حدود 14 تا 25 برابر فشرده می شود. موتورهای دیزلی فقط میتوانند هوا را فشرده کنند و نمیتوانند سوخت را فشرده کنند و هنگامی که سوخت به محفظه احتراق وارد میشود، خود به خود احتراق مییابد. اما به عنوان یک تفاوت، موتور دیزلی به خاطر نوع سوخت خود ، که گازوئیل است، آلایندگی بیشتری دارد؛ چرا که دوده های نسوخته و بوی بسیار بدی تولید می کند که برای سلامتی ضرر زیادی دارد. موتور برق های دیزل در نمونه های خانگی از توان مکانیکی ۵ اسب بخار تا ۱۲ اسب بخار در بازار موجود میباشند. همچنین به دلیل آنکه از خانواده اسب بارکش هستند، قابل اعتمادند و به نگهداری کمتری نیاز دارند.

اغلب توسط اجزای فرسوده ایجاد می شود، اما همچنین می تواند به دلیل چسبیدن حلقه های پیستون ایجاد شود. این پدیده زمانی رخ میدهد که سیلندر از بالاترین مکان خود به طرف پایین حرکت میکند. این سوختن و احتراق باعث انرژی زیادی میشود و موجب آن است تا پیستون به سمت پایین حرکت کند و باعث حرکت میل لنگ میشود . احتراق سوخت سبب انفجار و حرکت پیستون به سمت پایین میشود. این انفجار کنترل شده باعث می شود پیستون به خارج از سیلندر هل داده شود، و قدرت ایجاد شده وسیله نقلیه یا ماشینی که موتور دیزل ژنراتور در آن نصب شده است را به حرکت درآورد. اما اگر اسببخار بسیار بیشتر از نیروی گشتاوری باشد، وسیله نقلیه شما با سرعت کم شروع به کار میکند. در ابتدای کار که میزان آب در گازوئیل کم است، این دو بصورت محلول در یکدیگر بوده و کاملا یکسان هستند. 1. موتور دیزل در مواقعی خاموش می شود که فشار گیج روغن کم باشد یا آلارم یا لامپ هشدار سنسور فعال شده باشد. اما بیشتر گوگرد از سوخت دیزل جدید خارج شده است و فیلتراسیون بیشتر این سوخت دیزلی در بعضی از اتومبیلها باعث شده است که در ردهبندی وسیله نقلیههای پاک بهشمار بیایند.

از روغنی استفاده کنید که دارای API یکسان ، با روغن داخل موتور باشد. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس به وسیله پیستون فشرده میشود. حرکت رو به بالای پیستون موجب فشرده شدن هوا و سوخت میشود. عملکرد متفاوت موتور بنزینی و دیزلی باعث میشود این موتورها از سوخت متفاوتی هم استفاده کنند. یا بر حسب تعداد سیلندر و یا شکل قرارگیری سیلندرها که بر این اساس به دو نوع موتور دیزل خطی و موتور دیزل V یا موتور دیزل خورجینی تقسیم بندی می کردند. به طور معمول، روغن موتور دیزل ویسکوزیته بالاتری دارد. اگر در مراحل اولیه شناسایی شود، راهاندازی موتور در ماکزیمم بار خود برای افزایش فشار داخلی و دما اجازه میدهد که رینگهای پیستون به زحمت رسوب کنند و اجازه میدهد تا تجمع تدریجی کربن سوخته شود. ۸٫فقدان یک سیستم الکتریکی جرقه زنی باعث کاهش بار پارازیتی روی موتور میشود ، زیرا موتور لازم نیست برای احتراق سوخت برق تولید کند. به طور کلی وجود دوازده ماده ای که در روغن موتور دیزل ژنراتور برق وجود دارد، هر کدام معنا و مفهوم مشخصی دارند که با توجه به آن می توان به عیب و مشکل اصلی موتور دیزل ژنراتور پی برد.

شاید به همین علت است که کمپانی پرکینز (Perkins) عنوان “قلب تپنده هر ماشین بزرگ” را برای خود انتخاب کرده است. اما این روغن نیز خود دارای انواع مختلفی بوده و قطعا بر اساس پارامترهای مختلفی انتخاب میشود. روغن موتور بنزینی و دیزلی، توسط کشورهای زیادی در دنیا ساخته میشوند و با عرضه برندهای مختلفی وارد بازارهای فروش میشوند. اکثر موتور خودرو ها از دریچه تزریق ( انژکتور) یا یک کاربراتور استفاده می کنند که نسبت به تزریق مستقیم ترجیح دارد . در موتور بنزینی از کاربراتور برای مخلوط کردن هوا و سوخت استفاده میکنند، در موتور دیزلی سوخت به داخل سیلندر تزریق میشود. اولین فرق موتور دیزل با بنزینی این است که موتورهای بنزینی هم سوخت و هم هوا را به داخل محفظه احتراق خود میبرند، اما موتورهای دیزل فقط هوا را وارد محفظه احتراق خود میکنند. موتور دیزلی موتوری درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود.

بالا آمدن پیستون و فشرده کردن هوا که گرمای بسیار زیادی را ایجاد میکند. فشرده سازی باعث میشود دمای هوای داخل سیلندر تا حد زیادی افزایش یابد تا سوخت دیزل پخته شده به داخل اتاق احتراق تزریق شود و باعث ایجاد جرقه خود به خودی میشود. در موتور دیزلی واقعی ، در ابتدا فقط هوا به داخل محفظه احتراق وارد میشود سپس هوا با نسبت فشرده سازی به طور معمول بین ۱٫۱۵ تا ۱٫۲۳ توسط پیستون فشرده میشود. اگر تصمیم دارید یک خودروی جدید بخرید، اما نمیتوانید بین موتورهای دیزلی و بنزینی یکی را انتخاب کنید بهتر است ابتدا تفاوتهای هر موتور را با یکدیگر مقایسه کنید، زیرا دانستن تفاوتها و مقایسه کردن و همچنین دانستن مزایا و معایب هر کدام از آنها به شما کمک میکند تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام وسیله برای شما مناسبتر است؛ بنابراین در ادامه میخواهیم درباره تفاوت موتور دیزل و بنزینی صحبت کنیم، اما قبل از آن لازم است تا با ویژگیهای موتورهای دیزلی و بنزینی آشنا شویم. تفاوت موتور دیزل و بنزین در بدنه دریچه گاز نیز وجود دارد.

انرژی آزاد شده در موتور دیزل از بنزینی بالاتر است. این محصول به طور خاص برای ماشین های مدرن تر با موتورهای با حجم بالا و مبدل های کاتالیزوری طراحی شده و برای خودروهای مجهز به دیزل توربو از طریق تزریق مستقیم به موتور به خوبی کار خواهد کرد. در حال حاضر خودروها و SUVها میتوانند موتورهای دیزلی و عملکردی مشابه موتورهای بنزینی داشته باشند اما با مسافت پیمودهشده اضافی و اعتبار یک موتور دیزلی. در اکثر خودروهایی که در حال حاضر ساخته میشود، موتورهای دیزلی و بنزینی به کار میرود. در این تحقیق به کمک روش آنالیز روغن موتور دیزل زمان تعویض روغن موتور دیزل ساخت شرکت لیبهر مدل D9408 که در حال حاضر بعد از ۱۲۵ ساعت تعویض می­شود مورد بحث و نتیجه قرار گرفته است. سوخت دیزل به این دلیل نامگذاری شد که از آن برای کارکردن موتورهای دیزلی استفاده میشد، موتورهای دیزلی بعد از سوخت نامگذاری نشدند، که سوخت آن در زمان تولید اولین موتور دیزلی، محصول جانبی بی فایده استخراج پارافین و نفت سفید از روغن خام بود. دیزل ها موتورهای سوزاننده ترین سوخت در حال استفاده مشترک هستند که امروزه در همه چیز از قطارها و جرثقیل ها گرفته تا بولدوزرها و زیردریایی ها یافت می شوند .

گاز اگزوز از طریق شارژر توربو عبور میکند تا باعث چرخش آن در سایت araddiesel محل نصب شود. به طور کلی، نحوهی کار این دستگاه به این شکل است که موتور با تبدیل سوخت شروع به کار میکند و آلترناتور را به چرخش در میآورد. در موتور برق دیزلی، انرژی الکتریکی از تبدیل یک سوختِ شیمیایی، عمدتاً گازوئيل، تولید میشود. ژنراتور یک محصول انقلابی است که برق پاک، آماده و ارزان را در دسترس میلیون ها شرکت، خانه و کسب و کارهای کوچک قرار داده است. موتورها و با دستههای روغن API قبلی سازگار است. برای تشخیص سطح کیفیت روغن موتور ها از کد API بر روی محصولات استفاده میکنند، به این صورت که بعد از API دو حرف انگلیسی مانند API SN قرار میگیرد، حرف اول نشان دهنده بنزینی یا دیزلی بودن روغن موتور می باشد که از حرف S برای موتور های بنزینی و از حرف C برای موتور های دیزلی استفاده میشود.

بسیاری از خودروهای دیزلی از یک افزودنی مجزا به نام DEF (همچنین به اسم AdBlue) استفاده میکنند. به طور کلی خودروهای بنزینی مجهز به بدنه دریچه گاز هستند، اما موتورهای دیزلی به آن مجهز نیستند. نیازمند برق بدون خاموشی هستند و مجهز به دیزل ژنراتورهای پشتیبان میباشند. برای سالهای زیادی، هر دو بیمارستان نظامی و دولتی به دستگاههای مولد نیروی صنعتی تکیه کردهاند تا هر زمان که برق قطع میشود، چه قطع برق محلی باشد و چه بلایای طبیعی مانند طوفان یا سیل بر این مشکل غلبه کنند. پیستون مخلوط سوخت و هوا را فشرده می کند و آن را به حالت انفجار در میآورد، و یک جرقه الکتریکی کوچک از یک کلید اتصال آن را آتش می زند که باعث می شود مخلوط منفجر و برق تولید شود ، پیستون را به پایین سیلندر هل دهد و (از طریق میل لنگ و چرخ دنده ها) چرخ ها را بچرخاند. ۳٫سوخت های سنگین مانند دیزل (گازوئیل) دارای رتبه ساتان بالاتر و اکتان پایین تر هستند در نتیجه باعث افزایش تمایل برای احتراق خود به خودی و به طور کامل در سیلندر هستند . استفاده از نوار تفلون به منظور بستن سنسور فشار روغن دیزل ژنراتور غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات موردنیاز برای آواربرداری به اندازه کافی در منطقه وجود دارد و در این خصوص مشکلی نداریم، اضافه کرد: به مردم اطمینان میدهم، دولت در کنار آنان خواهد ماند و تا به آرامش رسیدن مردم و بازسازی منازل مسکونی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپهای سوخت پاش خود را آغاز کرد. در موتورهای دیزلی هنگامی که پدال گاز فشرده میشود به طور مستقیم میزان سوخت تزریق شده به موتور کنترل میشود. دلیلش این است که فشرده سازی گاز، گرما تولید می کند. بهطورکلی یک موتور دیزلی دوام بیشتری نسبت به موتور بنزینی خواهد داشت که بر این اساس است که چند ساعت یا چند مایل میتواند قبل از این که به یک سرویس اساسی نیاز داشته باشد طی کند. در حالیکه گازوئیل و بنزین هر دو از مشتقات نفت هستند؛ اما گازوئیل سرعت تبخیر کندتری دارد و چکالی انرژی بالاتری نیز خواهد داشت. در حالی که بسیاری از نیازهای مشترک، در روغن موتورها وجود دارد ، موتورهای دیزلی نیازهای مختلفی در مقابل موتورهای NG دارند. در گذشته های دور برای کارهای مختلفی از جمله انتقال سنگ ها در زمان اهرام سنگی از روغن استفاده می شد، رفته رفته با تغییر شرایط زندگی روغن های مختلفی از جمله روغن های حیوانی ساخته شدند تا دوره انقلاب صنعتی.

7.3L Power Stroke از فناوری جدیدی به نام تزریق واحد الکتریکی هیدرولیک (HEUI) استفاده میکند که نیاز به پمپ تزریق اختصاصی را از بین میبرد. ۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۳۱ پایانه حمل مسافر، ۱۲ مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۵۴ مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان وجود دارد. آلودگی صوتی که همیشه همراه با دیزلهای قدیمی بوده و همچنین ابری از دود سیاه که زمانی که خودرو استارت زده میشد ظاهر میشده از بین رفته است. زمانی که سوخت به داخل سیلندر تزریق میشود باعث احتراق شده و پیستون را به حرکت درمیآورد. سوخت دیزل (گازوئیل) چیست؟ بهرهمندی از یک روغن دیزل ژنراتوری مناسب باعث افزایش عمر دستگاه شما شده و کارکرد آن را بهتر میکند.