تویوتا پریوس جدید را از روی درهای عقب که می توانند در حین رانندگی باز شوند، فراخوانی می کند

تویوتا پریوس جدید را از روی درهای عقب که می توانند در حین رانندگی باز شوند، فراخوانی می کند

تویوتا در حال فراخوانی برای پریوس جدید است زیرا درهای عقب آن ممکن است به طور غیرمنتظره ای به دلیل اتصال کوتاه باز شوند. تقریباً 55000 مدل 2023 و 2024 Prius و Prius Prime در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گفته این خودروساز، آب می‌تواند قفل‌های الکترونیکی درهای عقب را کوتاه کند و اگر قفل نباشند، درها باز می‌شوند. آنها می توانند در حین حرکت ماشین یا هنگام تصادف باز شوند.

مالکان باید مراقب مکاتبات تویوتا در مورد فراخوان باشند که باید تا اوایل ژوئن به آنها برسد. تویوتا این مشکل را با جایگزین کردن سوئیچ‌های بازکننده درب عقب چپ و راست با آیتم‌های جدید با طراحی بهبودیافته برطرف خواهد کرد.

تا زمانی که این مشکل در دسترس نباشد، خودروساز از مشتریان ایالات متحده و کانادا می‌خواهد تا این ویژگی را فعال کنند که وقتی راننده گیربکس را به پارک منتقل می‌کند، به‌طور خودکار درها را قفل می‌کند. این شرکت می گوید این به جلوگیری از باز شدن درها در صورت وقوع اتصال کوتاه کمک می کند. تویوتا در حال فراخوانی حدود 211000 خودرو در سراسر جهان از جمله در آسیا و ژاپن است.

تویوتا پریوس را برای مدل سال 2023 به‌طور بنیادی اصلاح کرد، و موتور سوخت را به یک سدان براق و شیک تبدیل کرد که یک هیبریدی نیز هست. در حالی که پریوس مترادف با تویوتا است، از پرفروش ترین خودروی این برند فاصله زیادی دارد، اما به نظر می رسد طراحی مجدد به افزایش فروش کمک کرده است. آنها در سه ماه اول سال 2024 138.6 درصد افزایش یافته اند.

منبع: https://www.motor1.com/news/716629/2023-2024-toyota-prius-recalled-doors/