• این غول فناوری در عرض 27 دقیقه 50000 سفارش برای این سدان الکتریکی دریافت کرد.
  • تحویل مشتریان نسخه Founder's Edition اواخر ماه گذشته آغاز شد.
  • شیائومی در ماه جاری شروع به واگذاری مدل های پرچمدار SU7 Max به مالکان خواهد کرد.

مدیر اجرایی شیائومی اعتراف کرده است که تقاضا برای SU7 تمام الکتریکی بسیار بیشتر از آن چیزی است که آنها پیش بینی می کردند.

در حالی که شیائومی در تجارت خودرو تازه وارد است، یک غول فناوری در چین و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان است. محبوبیت این برند به آن برتری قابل توجهی نسبت به سایر تازه واردان به فضای EV داده است. در حین صحبت در جریان پخش زنده Douyin، مدیر اجرایی Lei Jun گفت که سفارشات برای اولین خودروی آنها در حال حاضر 3 تا 5 برابر بیشتر از حد انتظار بوده است.

بخوانید: شیائومی SU7 از پورشه تایکان و تسلا مدل اس پیشی خواهد گرفت

دلیل اصلی محبوبیت SU7 قیمت آن است. قیمت آن از 29900 دلار شروع می شود که 4000 دلار کمتر از تسلا مدل 3 ساخت داخل است. این شرکت قبلاً ادعا کرده بود که 50000 سفارش را ظرف 27 دقیقه دریافت کرده و تحویل را در اواخر مارس آغاز کرده است. اولین 5000 دستگاه تحویل داده شده مدل های “Founder's Edition” بودند. تحویل مدل استاندارد این هفته در پکن و شنژن آغاز شد.

در جریان پخش زنده، لی گفت که شیائومی توانسته است تحویل SU7 استاندارد را تا 12 روز به جلو بیاورد. وی افزود: نرم افزار خودرو نیز حداقل ماهی یک بار به صورت آنلاین به روز می شود. رویترز می‌داند که شیائومی تحویل پرچم‌دار SU7 Max را اواخر این ماه آغاز خواهد کرد، در حالی که SU7 Pro میان‌رده در ماه می به دست مشتریان خواهد رسید.

  مدیر عامل شیائومی می گوید تقاضا برای SU7 سدان این شرکت بسیار بیشتر از حد انتظار بوده است

شیائومی اذعان کرده است که انتظار دارد بابت فروش هر SU7 ضرر کند. در حالی که مقدار دقیق هر خودرو را فاش نکرده است، تحلیلگران سیتی معتقدند که اگر 60000 دستگاه در سال جاری ساخته شود، این سدان ممکن است ضرر خالص 4.1 میلیارد یوان (566 میلیون) داشته باشد. این مبلغ 68000 یوان (9400 دلار) برای هر خودرو فروخته شده است.

از لی پرسیده شد که آیا شیائومی در حال برنامه ریزی یک SUV است اما پاسخی نداد. یک گزارش اخیر ادعا می کند که توسعه یک SUV با استفاده از یک پلت فرم جدید که از گزینه افزایش دامنه پشتیبانی می کند در حال انجام است.

  مدیر عامل شیائومی می گوید تقاضا برای SU7 سدان این شرکت بسیار بیشتر از حد انتظار بوده است