ثبت سهام منفی و نرخ های بهره بالا، معاملات خودرو را آزار می دهد

Record Negative Equity And High Interest Rates Plague Auto Trade-Ins

تقریباً یک چهارم خریداران آمریکایی بیشتر از ارزش خودروی جدید خود بدهکار هستند. که خرید یک وسیله نقلیه جدید را بسیار گران می کند

  ثبت سهام منفی و نرخ های بهره بالا، معاملات خودرو را آزار می دهد

  • 23.1 درصد از خریداران آمریکایی وام های خود را وارونه نشان می دهند و به طور متوسط ​​بیش از 6000 دلار بابت وسیله نقلیه ای که با آن معامله می کنند بدهکار هستند.
  • اگرچه نرخ های بهره در حال کاهش است، اما APR برای پنجمین سه ماهه متوالی بیش از 7 درصد باقی می ماند و باعث می شود خودروهای جدید مقرون به صرفه تر باشند.
  • با وجود این، بیش از 17 درصد از خریداران هنوز مایلند بیش از 1000 دلار در ماه برای ماشین جدید خود بپردازند.

23.1 درصد از افرادی که در سه ماهه اول سال 2024 با یک وسیله نقلیه دست دوم معامله می‌کنند، وام خود را وارونه نشان می‌دهند. میانگین ارزش سهام منفی در این معاملات به بالاترین حد خود رسیده است، به این معنی که حتی با کاهش MSRP برای خودروهای جدید، مقرون به صرفه بودن همچنان یک چالش است.

در واقع، در نتیجه کاهش قیمت خودروهای نو و دست دوم، افرادی که در وام خود وارونه بودند، به طور متوسط ​​6167 دلار بیشتر از ارزش واقعی وسیله نقلیه خود در اوایل امسال بدهکار بودند.

بخوانید: خودروهای جدید مقرون به صرفه‌ترین خودروهایی هستند که از سال 2021 تاکنون ساخته‌اند اما نه چندان

به طور نگران کننده، تعداد افرادی که دارای ارزش ویژه منفی هستند در حال افزایش بود. طبق تحقیقات ادموندز، در سال 2023، 18.3 درصد از خریدارانی که با یک وسیله نقلیه دست دوم معامله می کردند، مثبت بودند و در سال 2022، 14.7 درصد از آمریکایی ها بیش از ارزش وسیله نقلیه خود بدهکار بودند.

متأسفانه برای آن خریداران، وام برای وسایل نقلیه جدید هنوز گران است. برای پنجمین سه ماهه متوالی، میانگین نرخ درصد سالانه (APR) – یعنی میزان بهره ای که خریداران می توانند از وام خود در طول یک سال انتظار داشته باشند – بالای 7 درصد بود.

داده های مالی سه ماهه خودروهای جدید

برای مالکانی که دارای ارزش ویژه منفی در معامله خود هستند، میانگین APR حتی بدتر بود، در 8.1 درصد. در همین حال، پرداخت های ماهانه آنها نیز بالاتر از میانگین بود و 887 دلار بود. در میان تمام خریداران خودروهای جدید، متوسط ​​پرداخت ماهانه 735 دلار بود.

برای مقایسه، در سه ماهه اول سال 2021، متوسط ​​APR برای کسی که در یک وسیله نقلیه دست دوم با ارزش ویژه منفی معامله می‌کند، 5.9 درصد بوده و متوسط ​​پرداخت ماهانه فقط 662 دلار بوده است.

برخی از این ارقام به دلیل حجم بالای خریدارانی که مایل به پرداخت بیش از 1000 دلار در ماه برای یک وسیله نقلیه جدید هستند، به سمت بالا کشیده می شوند. اگرچه نسبت خریداران با چنین جیب های عمیقی نسبت به سه ماهه چهارم سال 2023 کاهش یافت، اما همچنان بالا بود و 17.3 درصد بود.

ایوان دروری، مدیر بینش ادموندز، گفت: “پرداخت ماهانه ممکن است مبلغ قابل تحملی باشد، اما برای مصرف کنندگان بسیار مهم است که هنگام تامین مالی خرید خودرو در سال 2024، تمام عناصر وام خود را در نظر بگیرند.” «عواملی مانند قیمت بنزین، هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو و تغییرات رفت و آمد در محل کار ممکن است دلایلی برای معامله کلیدهای خود برای یک سواری براق و جدید به نظر برسد، اما پرداخت خودروی جدید با دلار بالا با نرخ بهره بالا مرتبط با حقوق صاحبان سهام منفی موجود باید به عنوان دلیلی عمل کند. دلیلی برای پمپاژ ترمز.»

داده های مالی سه ماهه استفاده شده خودرو

منبع: https://www.carscoops.com/2024/04/negative-equity-for-auto-trade-ins-reaches-all-time-high/