دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال یوزتک

لازم به یادآوری است که اتوماسیون‌ها تنها در زمانی سودمند هستند که نظرات و بازخورد مثبت مصرف کنندگان را به خود جلب نمایند. بنابراین اگر نتیجه مورد نظرتان را از این بازخوردها دریافت نمی‌کنید، سعی در ایجاد نو آوری و ادغام قابلیت‌های اتوماسیون با یکدیگر کنید. به منظور اجرای موفقیت آمیز نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی و فروش، آموزش کارکنان امری بسیار حیاتی به نظر می‌رسد. تیم شما اگر نسبت به برنامه‌های اتوماسیون آگاهی و دانش کافی نداشته باشند ممکن است از وجود آنها احساس خطر کنند. اگر صاحب برند و کسب و کاری هستید‌ و از روش‌های نوین و دیجیتال برای بازاریابی برندتان استفاده می‌کنید، حتما بارها و بارها با کلمه پر سر و صدا و صد البته مهم و کاربردی سئو، روبرو شده‌اید.

  • دیجیتال مارکتینگ برای درک نیازهای مصرف‌کننده و ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • شاید شما به جای پرداخت هزینه کمپین‌های PPC، هزینه برای نرم افزاری پرداخت کنید که به شما در طراحی پست اینستاگرام کمک می‌کند.
  • در سال 2022 به سئوی محلی توجه ویژه‌ای داشته باشید و آن را در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید.
  • شما خیلی راحت میتونین چند کمپین برای گروه‌های هدف مختلف طراحی کنین و از هر کدام نتایج خیلی خوبی رو کسب کنین.
  • سئوی تکنیکال تاثیر بسیاری در رتبه گرفتن سایت شما دارد پس نباید از آن غافل بشوید.
  • در صورتی که بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از هر دستگاه الکترونیکی متصل به اینترنت است؛ نه اینکه فقط به فعالیت‌های انجام شده در صفحات وب شرکت سی یو وب محدود شود.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال یوزتک

در بهینه سازی صفحات وب سایت، هدف اصلی بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان از وب سایت می باشد. این فعالیت ها شامل تکنیک هایی است که به کمک آن تمام صفحات مهم را با استفاده از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی متا و … به موتورهای جستجوگر وصل کرد. پس به صورت خلاصه، به تولید و نشر محتوا درباره محصولات یا خدمات به صورت جذاب، به طوری که مخاطبان آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک می‌گذارند بازاریابی ویروسی می‌گویند. بسیاری از تولید کنندگان محتوا اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی ویروسی را باهم ترکیب می‌کنند تا میزان موفقیت محتوای ویروسی خود را بالا ببرند.

مخاطبان بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای شمالی، استفاده بسیاری از اینترنت دارند. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات (۱۳۹۷)، بیش از ۷۲ میلیون و ۹۴۱ نفر در ایران از اینترنت استفاده کرده و ضریب نفوذ آن به حدود ۸۹ درصد رسیده است. سال به سال با توسعه فناوری‌های مرتبط در ایران، شاهد افزایش کاربران در فضای وب هستیم. در بخش Act هدف آن است که مشتری اولین خرید خود را انجام دهد و به قولی فعال­ سازی شود. در این بخش می­‌توان از شبکه‌­های اجتماعی، صفحات فرود، بازاریابی مجدد، ایمیل مارکتینگ یا… استفاده کرد. حتی اگر فقط از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود، سرنخ‌های بالقوه را جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانید این سرنخ‌ها را افزایش دهید و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

دوره تولید پادکست پُرمحتوای فارسی

اینترنت، اپلیکیشن‌ها، موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای دیجیتال، کانال‌هایی هستند که می‌توانید در بستر آن‌ها به مخاطبان هدف خود برسید. در واقع به مجموعه تلاش‌‌های بازاریابی که با استفاده از یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت صورت می‌گیره دیجیتال مارکتینگ گفته میشه. کسب و کارها با بهره گیری از کانال‌های دیجیتال مثل موتورهای جستجو، شبکه اجتماعی، ایمیل و وب سایت‌های دیگه، با مشتریان فعلی و بالقوه خودشون ارتباط برقرار می‌کنن. ابزارهای مختلفی برای انتخاب عبارات کلیدی وب‌سایت شما در دنیای دیجیتال وجود دارند، بعضی از این ابزارهای رایگان و بعضی دیگر در ازای پرداخت هزینه در اختیار شما قرار دارند. از جمله مهم‌ترین ابزار بررسی و انتخاب عبارات کلیدی وب‌سایت، می‌توان به گوگل ترندز -رایگان- و گوگل کیورد پلنر -غیر رایگان- اشاره کرد.

کاربرد و مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای B2B و B2C

سئو به بازاریابان کمک می‌کند تا با بهینه‌سازی محتوای آنلاین، ترافیک وب‌سایت باکیفیت بالا و پتانسیل تبدیل بالایی داشته باشند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که آموزش بازاریابی دیجیتال را نمی‌توان به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (مثل سئو و تبلیغات آنلاین و کار کردن با سوشال مدیا) محدود کرد. مثلاً مهارت ارتباطی و هوش کلامی، اسلایدسازی، درک و تحلیل شاخص‌، استراتژی و تفکر استراتژیک همگی بسیار ضروری هستند و کسی بدون آشنایی با این موارد نمی‌تواند به شکل کامل از عهده‌ی وظایف یک دیجیتال مارکتر برآید. زمانی که کسب‌وکارتان را در دنیای آنلاین راه‌اندازی می‌کنید به این فکر هستید که چگونه می‌توانید مشتریان بیشتری به سمت خودتان جذب کنید. بازاریابی دیجیتال به دلیل ماهیت آنلاینی که دارد می‌تواند تعامل شما با مخاطبان را افزایش دهد، سرعت دسترسی به افراد را بیشتر کند و در نهایت نتایج قابل سنجشی برایتان به ارمغان بیاورد.