هوندا با BYD با نام تجاری New Ye EV، خودروهای شاسی بلند و مفهومی GT را نشان می دهد

Honda Takes On BYD With New Ye EV Brand, Shows SUVs And GT Concept

دو کراس اوور الکتریکی قبل از پایان سال 2024 وارد بازار می شوند و به دنبال آن یک تور بزرگ در اواخر سال 2025 عرضه می شود.

  هوندا با BYD با نام تجاری New Ye EV، خودروهای شاسی بلند و مفهومی GT را نشان می دهد

  • کراس اوورهای Ye P7 و S7 قبل از پایان سال 2024 وارد جاده ها می شوند، در حالی که کانسپت Ye GT پیش نمایش یک مدل تولیدی است که قرار است تا پایان سال 2025 عرضه شود.
  • خودروهای برقی بر اساس معماری جدید توسعه‌یافته در چین سوار خواهند شد و گزینه‌ای را بین موتورهای الکتریکی تک (RWD) و دوگانه (AWD) ارائه می‌دهند.
  • سری Ye در کنار سری e:N موجود در چین فروخته می‌شود و محدوده آلایندگی صفر هوندا را در منطقه گسترش می‌دهد.

هوندا از گسترش چشمگیر خط تولید خود در بازار چین با شش خودروی الکتریکی جدید برای سری Ye های برقی خود خبر داده است. این خودروساز کراس اوورهای P7 و S7 را که قرار است تا پایان سال 2024 وارد جاده‌ها شوند، به همراه کانسپت GT معرفی کرد که نمایی از یک مدل شیک و کم‌سرعت را ارائه می‌کند که قرار است در اواخر سال 2025 وارد بازار شود.

علاوه بر این، سه خودروی برقی دیگر سری Ye تا سال 2027 به خط تولید معرفی خواهند شد که برای خرید در کنار مدل‌های موجود سری e:N که قبلاً در چین ارائه شده‌اند، در دسترس هستند، زیرا شرکت چشمان خود را به رقابت با BYD می‌داند.

بیشتر: آیا نیسان و هوندا در شرف ایجاد یک اتحاد خودروهای الکتریکی برای مقابله با چین هستند؟

به گفته هوندا، “Ye” (烨) در زبان چینی به “درخشش” ترجمه می شود، که نمادی از تاکید سری بر “لذت رانندگی و فردیت” است. این مدل ها نشان ساده و بدون قاب H را به نمایش می گذارند که به طور خاص برای نسل بعدی خودروهای برقی هوندا طراحی شده است. علاوه بر این، آنها از یک زبان طراحی جدید استفاده می کنند که با رنگ های زنده و جزئیات متمایز واضح مشخص می شود.

با شروع کراس اوورهایی که تا پایان سال به فروش می‌رسند، P7 آبی «پیچیده‌تر» و Ye S7 زرد «احساسی‌تر» توصیف می‌شوند. هر دو خودروی الکتریکی مشخصات مشابهی دارند و دارای ستون‌های مشکی، دستگیره‌های درها، دوربین‌های جایگزین آینه و قوس‌های چرخ‌های زاویه‌دار هستند. با این وجود، تفاوت‌های قابل‌توجهی در طراحی‌های جلو و عقب آن‌ها نمایان می‌شود—Ye P7 ظاهری شبیه هوندا را به نمایش می‌گذارد، در حالی که Ye S7 حال و هوای کادیلاک را به ویژه از منظر عقب به ما می‌دهد.

ما هنوز تصاویری از فضای داخلی ندیده‌ایم، اما هوندا وعده کابین‌های جادار را می‌دهد که سواری راحت را برای همه سرنشینان فراهم می‌کند. این مدل‌ها همچنین مجهز به یک دستیار مجهز به هوش مصنوعی هستند که نور محیط LED روی داشبورد و پانل درها را کنترل می‌کند.

این شرکت هیچ مشخصات فنی را فاش نکرده است، اما گفته است که سری Ye از یک معماری جدید اختصاصی EV که در چین توسعه یافته است، سوار خواهد شد. تایید شده است که کراس اوورها گزینه ای بین موتور الکتریکی تک و دوگانه را ارائه خواهند کرد. گفته می‌شود که نسخه‌های RWD دارای «هندلینگ اسپورت و واضح» هستند و مدل‌های AWD قدرت بیشتری را به همراه دارند و «هندلینگ بسیار پاسخ‌گو» را به ارمغان می‌آورند.

بله P7

بله S7

کانسپت Ye GT

در نهایت، کانسپت Ye GT از زبان طراحی مشابهی استفاده می‌کند، هرچند که بر روی ظاهری شیک‌تر و کم شیب اجرا شده است. این گرند تورر، که از نظر اندازه با سیویک قابل مقایسه است، نورپردازی LED سطح بالا، نشانه‌های ظاهری ظریف و خط سقف شیب‌دار به سمت عقب را به نمایش می‌گذارد.

فضای داخلی آینده نگرانه دارای طراحی راننده محور، همراه با ساختار شاسی است که بر ارائه دینامیک رانندگی واضح تمرکز دارد. علاوه بر این، سرنشین جلو به نمایشگر ویژه «فوکوس دور» دسترسی دارد که تجربه ای شبیه به «تئاتر خصوصی» را ارائه می دهد. باید دید چه تعداد از این ویژگی ها وارد نسخه تولیدی می شود که قبل از پایان سال 2025 ظاهر می شود.

کانسپت Ye P7، S7 و GT اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه خودروی پکن 2024 (همچنین به عنوان خودرو چین شناخته می شود) قبل از ورود به تولید توسط دانگ فنگ هوندا و جوینت ونچر گوانگچی هوندا خواهند داشت. هوندا می‌خواهد تا سال 2027 مجموعا 10 خودروی برقی را در چین معرفی کند – از جمله شش مدل از سری Ye. این خودروساز معتقد است که تغییر خودروهای برقی در چین “به سرعت در حال انجام است” و هدف خود را برای تبدیل شدن به یک برند فقط خودروهای برقی در منطقه تا سال 2035 ادامه می دهد.

  هوندا با BYD با نام تجاری New Ye EV، خودروهای شاسی بلند و مفهومی GT را نشان می دهد

منبع: https://www.carscoops.com/2024/04/honda-takes-on-byd-with-new-ye-ev-brand-shows-suvs-and-gt-concept/