آئودی R8 | بلوک حراج PH

PistonHeads

ناقوس مرگ در کارخانه آئودی بولینگر هوفه هفته گذشته به صدا درآمد، زیرا آخرین R8 ساخته شد. نسخه کواترو وگاس زرد پرفورمنس، جایگاه خود را در موزه آئودی به خود اختصاص داده و 17 سال خودروهای اسپرت موتور وسط عالی آئودی را به پایان می‌رساند. که هنوز نوشتن آن بسیار عجیب است. هیچ جایگزینی مستقیمی برنامه ریزی نشده است و هر چیزی مشابه که به دنبال آن باشد، الکتریکی خواهد بود. ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که هر مدل پرچم‌دار آینده انتظارات ما از برند را مانند R8 اصلی بازتعریف کند – اما نفسمان را حبس نمی‌کنیم.

بدون اغراق می توان گفت که اولین خودرو نظر ما را نسبت به آئودی وارونه کرد. قبلاً خیلی ها این را گفته اند، خیلی ها دوباره آن را خواهند گفت، اما قبل از R8 همه انتظار داشتند که آئودی های گران قیمت هم شلوارهای زیبایی برای رانندگی باشند. پس از ورود، زمانی که جهان فهمید که آئودی‌های چهار چرخ محرک الهام‌بخش می‌توانست وجود داشته باشد – و وجود داشت – بسیار کمتر ناامیدکننده به نظر می‌رسید. B7 RS4 بسیار دلگرم کننده بود، اگرچه احساس می شد ممکن است استثنا باشد. R8 بدون هیچ شکی نشان داد که آئودی مجبور نیست اشتباه کند. آنها می توانند درخشان باشند شاید هیچ چیز به جز کواترو اصلی، چیزی را که مردم فکر می‌کردند آئودی می‌تواند شبیه مدل اصلی 2007 باشد، تغییر نداد.

برای هر خودروسازی که یک خودروی موتور وسط با چنین کیفیتی تولید می‌کرد – با فرمان شفاف، میرایی ماهرانه و تعادل فوق‌العاده – می‌توانست یک نوبت به کار خود ادامه دهد. برای R8 که از آئودی آمده است، احساس مرزی معجزه آسایی داشت. در واقع هنوز هم دارد. با هر رقیبی که قرار می‌گرفت، می‌توانست رقابت کند: طراحی خودروی مفهومی بسیار جالب‌تر از 911 بود، گیربکس دستی بیشتر از Vantage همکاری می‌کرد، هندلینگ بسیار دقیق‌تر از Maserati GranTurismo بود. آئودی در اولین تلاش خود یکی از کامل ترین خودروهای اسپرت قدیمی قرن بیست و یکم را ساخت. بنابراین شاید بتواند یک خرگوش کم گیره و برق دار را نیز از کلاه بیرون بکشد.

برای برخی، نسخه اصلی برای R8 بسیار بهترین بود. پیشرانه 5.2 لیتری V10، 105 اسب بخار دیگر را نسبت به 4.2 لیتری V8 (525 اسب بخار در مقابل 420) به ارمغان آورد، اما وزن اضافی نیز داشت. خودروهای اولیه شیفت دست و پا چلفتی بودند. تنها در پایان عمر اولین خودرو بود که R Tronic زباله به S Tronic دوکلاچه بسیار بهتر تبدیل شد، اما هیچ چیز نمی تواند با دستی درب باز برای احساس تداعی کننده مقایسه شود.

علیرغم تمجیدهایی که از زمان عرضه روی R8 انجام شده است و با وجود جذابیت موتور V8 دستی 8000 دور در دقیقه که روز به روز در حال رشد است، همچنان ارزان تر می شوند. اعتقاد بر این بود که آنها به طور معناداری به زیر 40 هزار پوند، سپس 35000 پوند کاهش نخواهند داد … و اکنون ما این PH Auctions R8 را داریم. قیمت راهنمای آن 29000 تا 31000 پوند است. این کمتر از یک MX-5 جدید است.

این هم مسافت پیموده شده زیاد نیست، نمونه گالکی که متعلق به دنیا و همسرشان است. این خودروی 2008 فقط 51000 مایل مسافت و چهار مالک قبلی را نشان می دهد. کلاچ در سال 2022 تعویض شد، چرخ ها اخیراً بازسازی شده و استریو Bose با سازگاری بلوتوث ارتقا یافته است. همانطور که در نظر گرفته شده است استفاده شده و از آن لذت برده شده است و هنوز برای مایل های بیشتر مناسب به نظر می رسد.

تاریخچه MOT بسیار عالی است، با هفت تست از هشت آزمایش اخیر که حتی یک توصیه را نشان نداده است. ورق سال گذشته مقداری مه‌آلودگی در دمپرهای Magneride عقب نشان داد، اگرچه فکر کردن به جایگزینی دمپرها در یک دهه و نیم عمر به سختی غیرمنطقی است. با به کارگیری بهترین نوع منطق ریاضیات انسانی، جایگزینی به این معنی است که فضایی برای ارتقا وجود دارد و این می تواند شروعی برای ساخت دستی R8 GT باشد که آئودی هرگز ساخته است…

این می تواند هر چیزی باشد که مالک بعدی می خواهد، واقعاً، که همیشه نبوغ R8 اول بود. این می تواند به طور منظم استفاده شود، زیرا با نرمی یک آئودی اواسط دهه 2000 کار می کند. یا می توان آن را برای آخر هفته ذخیره کرد، زیرا آن ترکیب موتور و گیربکس الهی است. یا می‌توان آن را به مجموعه اضافه کرد و آن را تحسین کرد، یک خودروی اسپرت برجسته در یک مشخصات هوشمند. انتظار می رود هفته آینده علاقه زیادی وجود داشته باشد، پس از آن – مناقصه در روز چهارشنبه باز می شود.

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48358

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با