آشنایی با موتور ژنراتور دیزلی

سوراخ ها و حفره های لازم برای عملکرد آن در آن ایجاد می شود. دیگر مورد نیاز نیست، زیرا این امر منجر به گرمای موتور می شود. در حوزه کشاورزی، تراکتورها، پمپ های آبیاری و ماشین آلات شستشو و تجهیزات دیگر عمدتا دیزلی است. موتور دیزل یک موتور احتراق داخلی است که در آن سوخت به محفظه احتراق تزریق میشود. موتور دیزل یک دستگاه سیلندر پیستونی با احتراق متناوب است. واحد شروع خواهد شد، اما در موتور سرد، دیزل بر روی دیوارهای سیلندر می سازد، به طور کامل سوزانده نمی شود. عملیات موتور دیزلی در زمستان زمستان سال نیاز به گرم شدن کامل دارد، زیرا روغن در موتور و گیربکس در دمای پایین شروع به ضخامت می کند. همانطور که می دانید، هنگامی که بدن را گرم می کند گسترش می یابد، و زمان گرمایش و ضریب انبساط بستگی به تولید کننده دارد. اگر هنگام حرکت بارگیری را اضافه کنید، شرایط کاری برای موتور به اندازه کافی سنگین می شود. موتور دیزل برای حداقل 5 دقیقه مورد نیاز است، برای تمام اجزای طبیعی که طبیعی هستند، کافی است (مگر اینکه شمع احتراق البته در شرایط کاری قرار گیرد). موقعی که یک موتور دیزل سرد است، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد .

موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان نیز بالا بود در سال ۱۹۲۵ به سایت araddiesel بازار عرضه شدند. معلوم می شود گزینه بهینه زمستان گرم شدن از 5 تا 10 دقیقه بسته به درجه حرارت در فضای باز خواهد بود. در فصل گرم، به اندازه کافی بیش از 1-2 دقیقه دیزل گرم شدن در مقابل سفر، و در روند رانندگی موتور به سرعت و به طور کامل گرم خواهد بود. در طول این مدت، آن را گرم می کند تا 40-50 درجه سانتیگراد، قطعات گرم، روغن رقیق شده، سوخت ترکیبی سوخت کامل در سیلندر است. در این گونه از موتور دیزل های دو زمانه سوپاپ تنفس هوای تازه، به مانند آن که در موتور دیزل های چهار زمانه عنوان شد وجود خارجی ندارد و به جای آن در فاصله مشخصی از 3 سیلندر، مجراهایی در بدنه سیلندر ساخته شده، که پیستون در بخشی از مسیر خود مقابل آنها را میبندد، اصل کار این موتور دیزل ها در 2 زمان می باشد، که در حقیقت در هر دور چرخش میللنگ اتفاق می پذیرد. دیواره خارجی دارای یک ژاکت خنک کننده (حفره ای است که در موتور مونتاژ شده با مایع پر می شود تا محفظه را خنک کند).

شرکت ایپکو البته در این زمینه اعلام کرده است که این شرکت این پروژه را با حمایت وزارت نفت شروع کرده است و به موازات این پروژه در وزارت نفت بحث توسعه چندین پالایشگاه داخلی برای تولید گازوئیل یورو4 و بالاتر در دستور کار قرار گرفته است. حال ما به ویژگی های یک موتور دیزلی خواهیم پرداخت: از چه قطعاتی تشکیل شده است ، تفاوت آن با آنالوگ بنزین و همچنین ویژگی های راه اندازی و کار این موتور احتراق داخلی را در شرایط مختلف در نظر بگیرید. این سوخت را میتوان با گازوییل مخلوط و در خودروهای دیزلی به کاربرد.

در برخی از کشورهای اروپایی، گرمایش طولانی مدت به خوبی متکی است، و مهم نیست که چقدر سرد در خیابان بود، بنابراین بسیاری از تولید کنندگان خارجی توصیه نمی کنند اتومبیل های خود را گرم کنند. برعکس، تولید کنندگان داخلی، به شما توصیه می کنند شروع به حرکت تنها کنید که چگونه موتور به چهل و پنج درجه گرم می شود. اکثر تولید کنندگان نیاز به یک سوال دارند که آیا موتور دیزل را با دولت توربین گرم می کند که واحدهای مدرن یک سیستم تزریق دارند که به شما امکان می دهد بلافاصله شروع به حرکت کنید، زیرا روغن از سطح آستین به علت درست نیست پیاده سازی سوخت اسپری شده است. براساس اعلام شرکت ایپکو، 70درصد اقداماتی که در توسعه موتور انجام گرفته مانند طراحی موتور در شرکت ایپکو رخ داده است و عمده استفاده از مشاوران آلمانی در زمینه توسعه احتراق بوده است. کاملا واضح است که به سادگی به پس زمینه نقل مکان کرد، همانطور که در کشورهای توسعه یافته تجدید نظر شده است ردیف مدل این تقریبا هر 3-4 سال اتفاق می افتد و این دوره (100-150 هزار کیلومتر) موتورها کاملا بسته هستند.

شاخه های جرقه در معرض بار بالا قرار دارند. توسعه دهندگان توصیه می کنند که دو بار شمع را گرم کنند. بسیاری از رانندگان تعجب می کنند که چقدر زمان نیاز به موتور دیزل با کیفیت بالا در زمستان دارد. چنین بخاری های ویژه ای از موتورهای دیزلی به طور جهانی توسط رانندگان در کشورهای اروپایی نوردیک استفاده می شود. پس از چنین گرمایی، شما می توانید به راحتی شروع به حرکت در دنده کاهش یافته و انقلاب های کم. در یک موتور بنزینی، چنین نسبت تراکم بالایی بدون انفجار امکان پذیر نیست. چنین تجهیزاتی را می توان در فروشگاه های خودرو و بازار قطعات خودرو یافت. همه ما می دانیم که در اروپا برای دوستی زیست محیطی صنعت خودرو مبارزه می کنند. نازل های خنک کننده پیستونی روغن موتور را به سمت انتهای پیستون هدایت می کنند تا پیستون را خنک کنند و علاوه بر این، این نازل ها برای پین پیستون، نقش روانکاری را دارند. محفظه چرخشی باعث ایجاد فشردگی در سوخت می شود به طوری که با هوا در محفظه احتراق بهتر می شود.

هنگام استفاده از سوخت تابستانی در زمستان، Solard به نوعی ژله تبدیل می شود، زیرا علاوه بر این، آن را گرم نخواهد کرد، علاوه بر این، به یک بلوک از فیلترها برای هوا و سوخت منجر خواهد شد. در دوره زمستان، بسیار مهم است که تمام روغن در انتقال اتوماتیک با دقت گرم شود. در زمستان، پنج تا ده دقیقه برای گرم کردن یک موتور دیزل با توربین و حدود 2 دقیقه در تابستان مورد نیاز است. موتور دیزل دارای افزایش درجه فشرده سازی است که به همین دلیل است که بارهای جدی بر روی سیلندر و پیستون سقوط می کنند. 3. مسیر اصلی روغن از طریق کانال روغن عمودی بدنه تا سر سیلندرمیریزد، سپس مکانیسم بازوی لرزاننده سوپاپ روان کننده از طریق سوراخ میله فشار سر سیلندر به سمت روغن موتور حرکت می­کند.

ویژه روغن انتقال در پیشانی انتقال اتوماتیک نه تنها مواد روان کنندهاما همچنین مایع کار، که به گره های جعبه فشار خدمت می شود. به خصوص به بارهای “در سرما” حساس است جعبه های اتوماتیک چرخ دنده نوع هیدروترانسفرمر، جایی که روغن نیز ریخته است. با این حال، برای گرم کردن موتور دیزل در فصل زمستان قبل از رانندگی، شما می توانید دستان خود را فقط به دلیل این واقعیت که ما نیاز به پیش از گرم گیربکس، به خصوص گیربکس اتوماتیک. با توجه به بسیاری از آنها، گرمایش موتور را با توربین بر روی بروید، بهتر است که ارزش آن را داشته باشید، فقط به خاطر توربین، از آنجایی که تنها در فرکانس چرخش میل لنگ مورد نیاز است، که به سرعت بالا ظاهر می شود. موتورهای بنزینی معمولاً از کاربراتور استفاده میکنند که هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط میکند یا دریچه تزریق سوخت دارند که فقط سوخت را پیش از مرحله مکش میپاشد(بیرون سیلندر). 2. در مرحله بعد، پیستون هوا را با حرکت به سمت بالا فشرده میکند و در این مرحله سوخت تزریق میشود. در پایان پیستون یکبار دیگر به طرف پایین حرکت میکند و با شروع زمان تنفس چرخه جدیدی آغاز میگردد.

پارافینیزاسیون کریستال های پارافین در رسوب در جمعیت دیزل، به محض این که دمای هوا کاهش می یابد کمتر از -14 درجه سانتیگراد است. آیا میدانید که این سوخت برای چه موارد کاربردی دارد و از چه چیزی به وجود آمده است؟ زمان گرمایش نیز بستگی دارد به چه مواد از واحد ساخته شده است (معمولا پیستون، سیلندر، شفت از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است، هر چیز دیگری از فلز ساخته شده است). همانطور که گفته شد این زمان ها بر اساس مشخصات ثبت شده روی فیلتر روغن و ساعات کار دیزل ژنراتور قابل محاسبه است. این انفجار کنترل شده باعث می شود پیستون به خارج از سیلندر هل داده شود، و قدرت ایجاد شده وسیله نقلیه یا ماشینی که موتور دیزل ژنراتور در آن نصب شده است را به حرکت درآورد. در دستگاه خود، موتورهای دیزلی از موتورهای بنزینی متفاوت هستند، در درجه اول این واقعیت است که شکاف آنها بین پیستون و سیلندر خیلی زیاد نیست. روانکاری خوب عناصر مالش و تنظیم بهینه شکاف ها به طور انحصاری انجام می شود، پس از اینکه احتراق داخلی دمای مورد نظر را محاسبه می کند. این تنها پس از خروجی موتور بر روی شکاف های حرارتی مطلوب تبدیل می شود، جفت های چمدان به درستی روان می شوند.

علت این امر آن است که فشرده کردن یک گاز، حرارت تولید میکند. 1. مکش یا تنفس: پیستون از بالاترین مکان خود (نقطه مرگ بالا) به طرف پایینترین مکان خود در سیلندر (نقطه مرگ پایین) حرکت میکند در این زمان سوپاپ تخلیه بسته است و سوپاپ هوا باز است. در این نوع موتورهای دوزمانه سوپاپ تنفس هوای تازه، نظیر آنچه در موتورهای چهارزمانه ذکر شد وجود ندارد؛ و به جای آن در فاصله معینی از سرسیلندر، مجراهایی در بدنه سیلندر تعبیه شده است؛ که پیستون در قسمتی از مسیر خود جلوی آنها را میبندد، اصول کار این موتورها در دوزمان است، که در واقع در هر دور چرخش میللنگ اتفاق میافتد.

سایش سریع این اجزا، روغن را کاهش می دهد که با دمای کم دمای هوا ضخیم و نیاز به گرم شدن دارد. موتورهای دیزل مدرن کم سر و صداتر هستند و تعمیر و نگهداری کمتری را نسبت به واحدهای گازی با اندازه مشابه (با گاز طبیعی یا پروپان) دارند. مراقبت از محیط زیست در بسیاری از کشورها منجر به این واقعیت شد که ماشین بنزین یا دیزل در سطح قانونگذاری ممنوع است. اول از همه، موتور دیزل دارای راندمان بالا است، چنین موتور در سرما، در حالت آماده به کار دشوار است. بخاری های آماده سازی، شمع های گاز و سایر راه حل ها برای تسهیل راه اندازی ایجاد می شوند، اما کارایی سوخت اسپری شده با نازل های دیزل هنوز بستگی به خروج به دمای عملیاتی دارد.

یک انتقال اتوماتیک کلاسیک یک مبدل گشتاور دارد که در آن نفت گشتاور را از موتور به انتقال انتقال می دهد. به محض اینکه درجه حرارت به هنجار برسد، تلویزیون ها در محوطه به طور یکنواخت و به طور کامل سوزانده می شوند. وقتی پلانجر به طرف بالا برمی گردد،تا زمانی که سوراخ ها به صورت کامل پوشیده شوند،یک مقدار سوخت دیزل فشرده آماده است که به وسیله سوپاپ فشار به سوزن انژکتورها برده شده.زمانی که فشار پشتیبانی سوخت متوقف می شود،سوپاپ فشار با فنر بسته می شود. به منظور گرم کردن، ابتدا باید موتور را شروع کنید، در دو یا سه دقیقه اول ابتدا باید در حالت آماده به کار، و تنها پس از آن شما می توانید لمس کنید. نامناسب بودن سوخت مصرفی: ممکن است سوخت مصرفی موتور دیزل با موتور سازگاری نداشته باشد یا به علت گذشت مدت زمان طولانی کیفیت خود را از دست داده باشد.

برای راه اندازی آسان تر، بسیاری از دستگاه های حفاظت از، شمع های رشته ای، و غیره استفاده می شود، اما هنوز چقدر نازل های دیزل موثر سوخت را اسپری می کنند، بستگی به دمای واحد قدرت دارد. ۶٫سیم پیچ، سیستم های جرقه زنی و غیره که باعث ایجاد حذف و ایجاد نویز میشود در موتور دیزل وجود ندارد. روانکاری موتورهای جرقه زنی مدرن که در آن محتوای خاکستر متوسط (بین 0.5 تا 1٪) توسط سازنده پذیرفته شده است: موتورهای گازسوز دوگانه سوز، موتورهای بیوگاز. در این گونه پیشرانهها عمل انفجار صورت نمیگیرد، بلکه مخلوط سوخت و هوا در اثر تراکم بسیار بالا بدون جرقه زدن متراکم میشوند و دور اصلی این پیشرانهها بر خلاف موتورهای بنزین سوز 100 دور در دقیقه محسوب میشوند.