استراتژی بازاریابی و فروش با انواع محتوا

در ترغیب مشتری به استفاده از خدمات یا خرید محصول، یکی از مهمترین فاکتورهای مهم احساس او نسبت به برند و همچنین محصول/خدمات شماست. اشتباه تازه کارها این است که فکر می کنند کاربر به محض سر زدن به سایتشان از آنها خرید می کنند. اما اکثر آنها همچنان از تکنیک های سئو استفاده نمیکنند، چون فکر میکنند پیچیده و زمان بر است. رقبای شما در حال تکرار اشتباهاتی هستند که تنها در حال ضرر رسانی به آنهاست در حالی که شما می توانید با قدری فکر و مطالعه به راحتی کسب و کار خود را با این ۸ نکته مهم در دیجیتال مارکتینگ رشد بدهید.

چند نکته ای که در ادامه گفته میشود چیزهایی هستند که معمولا در بهبود تجربه کاربری از آنها استفاده می شود. در بهار سال 2011، موسسه تحقیقاتی Slingshot SEO مطالعهای در مورد نرخ کلیک (اینکه بر روی هر لینک چند بار کلیک میشود) انجام دادد. ابزار های دیجیتال مارکتینگ به چند دسته تقسیم می شوند؟ البته سئو فقط شامل این چهار مورد نمیشود و هر کدام از این موارد زیر دسته های فراوانی دارند. ، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی ویدیو محور، تلفن های همراه هوشمند و هر ابزاری که به نوعی در فضای مجازی و دیجیتالی وجود دارد شامل خدمات دیجیتال مارکتینگ می شود. ترویج محتوا شامل فعالیتهایی جهت اطلاعرسانی به افرادی است که احتمالا علاقهمند به محتوای ما هستند. کیفیت ترافیک : شما می توانید از سراسر جهان ترافیک جذب کنید، دلیل ورود این ترافیک می تواند این باشد که گوگل شما را منبع خرید کامپیوتر های اپل معرفی کند در صورتی که شما کشاورزی هستید که سیب می فروشید، پس این یک ترافیک با کیفیت برای شما محسوب نخواهد شد، درصورتی که شما تمایل دارید افرادی وارد وب سایت شوند که به محصولات شما علاقه دارند.

تا اینجای کار شما بستر مناسب کسب و کار خود را شناسایی کرده و در همین راستا فعالیت را هم شروع کردهاید. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تلاش میکند تا فروش کالا یا ارائه خدمات در بستر دیجیتال به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. دیگر وظیفه کارشناس دیجیتال مارکتینگ آشنایی با ترندهای روز دنیا در طراحی و تجربه کاربری وب سایت می باشد. هر فروشگاه آنلاین به ابزارهای مارکتینگ احتیاج دارد. این شیوه به پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC مشهور است. هر صفحه از سایت شما یک آدرس کنونیکال اختصاصی دارد و در اکثر اوقات این آدرس مطابق با آدرس اصلی صفحه است. این قانون تقریبا در همه کارهای کسب و کار شما؛ همچنین محتوای شما اعمال می شود. حالا قانون ۸۰/۲۰ چگونه پیاده سازی می شود؟

فیس بوک، اینستاگرام و .. همگی راهی برای ارتباط زنده با مخاطب ایجاد کرده اند. نویسنده این کتاب با توجه به شرایط و نیازها در هر مقطع زمانی، محتوای کتاب را بهروز کرده و با توجه به عرضه بی سابقه این کتاب، بارها تجدید چاپ شده است. در این مسیر قطعا در نقطهای متوجه میشوید دانش کافی را دیگر ندارید از همانجا برای پیدا کردن فرد موردنظر اقدام کنید و اگر خیلی میخواهید اصولی کار کنید درعین تکیه بر هر میزان علمی که در حوزه بازاریابی دارید از یک شرکت کارکشته بخواهید تا نیازها و استراتژیتان را اصلاح و در این جاده همراهیتان کند. امروزه زیاد در این مورد شنیده ایم که دیجیتال مارکتینگ سود زیادی را به همراه دارد و همین امر سبب می شود که بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ باشند!

از وقتی که گوگل اولین آپدیت ایندکس موبایل خود را عرضه کرده است، همه سایت های جدید باید برای موبایل هم بهینه شده باشند. سئو یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین روشهای افزایش فروش و ترافیک وبسایت محسوب میشود که هیچ رقیبی را برای آن حتی نمیتوان متصور شد. حتی اگر امروزه آنها هنوز دو موجودیت منحصر به فرد با اهداف منحصر به فرد باشند نیز به صورت در یک استراتژی واحد و جذاب ادغام میشوند. با تغییر در شکل سئو، امروزه این توانایی را دارید که از کلمات کلیدیتان در مطالب خود به شکلی استفاده کنید که غیر طبیعی نباشد و وصله ناجور به نظر نیاید.

طبق آمار ۶۳ درصد از جستجوهای گوگل در تلفنهای همراه صورت میگیرد. با رشد دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا همان بازاریابی اینترنتی در ایران، تمایل افراد به استفاده از روش­های آنلاین برای بازاریابی، روز به روز بیشتر شده و نیاز به ابزارهای مفید و کاربردی در این زمینه بیشتر از قبل احساس می­شود. به عنوان مثال، دیجیکالا با تکیه بر محتوای نقد و بررسی ارزشمندی که برای محصولات خود ارائه کرد، توانست به سرعت رشد کرده و مزیت رقابتی ارزشمندی به دست آورد. نباید بعد از رشد کسب و کار خودتان، آن را به حال خود رها کنید.

در دنیای زبان انگلیسی، کتابهای آموزش دیجیتال مارکتینگ کم نبوده و حتی در زمینههای تخصصی بازاریابی دیجیتال مراجع بسیار مفیدی وجود دارد. اگر نسخه های متعددی از یک محتوا را بر روی سایت خود داشته باشید، ممکن است به مشکلی که در تصویر زیر وجود دارد برخورد کنیم. شاید فرآیند سئو پیچیده و زمان بر باشد؛ اما بهترین راه برای زیاد کردن ترافیک وبسایت بهینه سازی موتورهای جست و جو و یا همان SEO است. با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند. در نهایت؛ یادتان باشد که از سئو انتظار این را نداشته باشید که یک روزه به شما نتیجه بدهد؛ سئو روندی است که شاید مدت ها طول بکشد تا برای شما سودآور باشد، اما ارزشش را دارد.

زمانی که از روشهای بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی استفاده میکنید، افیلیت مارکتینگ نقش مهمی در افزایش بازدید از سایت و به دنبال آن کسب درآمد خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر و مفصلتر با مباحث سئو میتوانید بلوک آموزش سئو را در کالج تپسل دنبال کنید. سئو یعنی برای مخاطبینت ارزش قائل باش ! بهبود وضعیت سئو : امروزه سئو بدون محتوا تقریبا نشدنی هست و به مرور زمان که ارزش بک لینک ها کمتر میشوند میتوان گفت که سئو بدون محتوا امکان پذیر نیست .

ابزار های دیجیتال مارکتینگ به چند دسته تقسیم می شوند؟

مهارتهایی که یک مدیر پروژه باید داشته باشد شامل، هدایت کلی و تیمهای داخلی و خارجی برای رسیدن به اهداف است. هرچند نمونه­ های خارجی چندان مناسب مشاغل داخلی نبوده و شما برای دریافت بازخورد باید از نمونه ­های داخلی استفاده کنید. بدین شکل که مخاطبی که از خدمات شما راضی بوده است، خدمات شما را به دیگران معرفی میکند. به عنوان مثال از کتابهایی مانند موبایل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا میتوان نام برد. منظور از ابزارهای مدیریت دارایی دیجیتال، سیستم­های ذخیره سازی، سازمان­دهی و اشتراک­گذاری منابع دیجیتالی یک شرکت، مانند فیلم­ها، تصاویر و … پوش نوتیفیکیشن پیامی مانند پیامک یا SMS است که از تصاویر و متن تشکیل شده است و به کاربرانی که اجازه ارسال آن را داده­اند فرستاده می­شود. از معتبرترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای انجام این کار می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

دیجیتال مارکتینگ

اکثر کسب و کارهای کوچک به جای تمرکز روی برنامه ریزی بلند مدت فرآیند سئو، بودجه دیجیتال مارکتینگ خود را روی کمپین های کلیکی هدر می دهند. یکی از مهم­ترین بخش­­ها در سئو، آنالیز بک لینک­های دریافتی رقیبان است. این فرق بین بازاریابی محتوا و بقیه چرندیات اطلاعات محوری است که شما از شرکتهایی دریافت میکنید که قصد دارند چیزی بفروشند. 2. شما برای بازدهی بهتر کسب و کارتان به استراتژی مدیریت مشتری احتیاج دارید تا بتوانید بهتر به مشتری های خود وصل شوید. 1. پیشنهادی رقابتی به کاربر بدهید؛ برای مثال یک کتاب الکترونیکی مجانی در اختیارش بگذارید. تولید محتوای تصویری توضیح یک مفهوم ویا بیان کردن یک نکته را برای شما (نویسنده) آسان تر میکنند. اگر هرگز برجسته نشوید ، بازاریابی محتوایی شما هرگز حتی از بندر خارج نمی شود.

اگر با خواندن ادامه این مقاله علاقمند شدید که بدانید دیجیتال مارکتینگ چیست یا در یکی از حوزههای دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار شوید، به شما پیشنهاد میکنم حتما سری به صفحه دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ آغازینو بزنید، چرا که یکی از مهمترین رسالتهای آغازینو تربیت نیرو دیجیتال مارکتینگ برای ورود به بازار کار و معرفی آنها به ارگانهای مختلف کشور است. بعد از ورود کاربران به سایت، نوبت به بررسی رفتار آن­­هاست. همانطور که دیدید، شما می توانید با استفاده از روش های جواب پس داده دیجیتال مارکتینگ به راحتی از دوستان خود جلو بزنید. در قسمت قبل ۴ نکته مهم در دیجیتال مارکتینگ که رقیبان شما از آن بی خبر هستند را برایتان شرح دادیم. چهار نکته مهم در دیجیتال مارکتینگ هستند که برای داشتن تجربه کاربری خوب باید در نظر داشته باشید. به طور ساده ۸۰ درصد محتوای شما باید برای کاربر ارزش خلق کند و ۲۰ درصد آن برای تبلیغات استفاده شود.

بازاریابی محتوا

در واقع در این روش شما با استفاده از ایمیل در حال بازاریابی هستید و می توانید اعضای خبرنامه نامه ایمیلی خود را به خرید دعوت کنید. در حال حاضر با توجه به درک بهتر محتوا توسط گوگل، سئوی داخلی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. علاوه بر آن یکی از ارزش های مورد احترام برای موتورهای جستجو، درک مناسب از از ارزش هایی است که باید یک وب سایت و به طور کلی یک کسب و کار دیجیتالی در مورد مخاطبان مورد نظر و بازار هدف خویش درک نماید در حقیقت منجر شود به تجربه کاربری بسیار مناسب یا همان (UX (User Experience و یا رابطه کاربری مناسب (UI (User Interface، که توجه به هر دو نکته و عواملی دیگر که منجر می شود که یک کسب و کار دیحیتالی بتواند موقعیت مناسبی، در دنیای دیجیتال به دست آورد. از معروف­ترین پلتفرم­های داخلی آنلاین برای وبلاگ­نویسی نیز، می­توان به ویرگول، بلاگفا و میهن­بلاگ اشاره کرد.

صحیح است؛ سئو فرآیندی پیچیده و سخت است اما یادگیری و استفاده از آن در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما می تواند باعث شود در موتورهای جست و جو بهتر از همیشه نمایش داده دیجیتال مارکتینگ شانار شوید. اطلاعاتی از قبیل جنسیت کاربران، اینکه کدام یک از مقالات سایت بیشتر مورد پسند مخاطبین شما بوده و ترافیک سایت از طریق ابزار گوگل آنالیتیکس قابل دسترسی است. اطلاعاتی از قبیل تعداد بازدید در یک هفتهی گذشته، تعداد به اشتراکگذاری یا سیو شدن پستها، موقعیت جغرافیایی کاربران و درصد جنسیت کاربران تنها بخشی از این آمار است. موفقیت شما از ۲۰ درصد زحمات شما تامین می شود و ۸۰ درصد باقی باید طوری طراحی شود که موفقیت شما را تضمین کند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

قانون ۸۰/۲۰ یعنی ۸۰ درصد موفقیت شما باید از ۲۰ درصد از تلاش های شما به دست بیاید. اگر هنوز برایتان پذیرفتنی نیست که ۸۰ درصد محتوای شما باید با ارزش باشد؛ به این نکته توجه کنید که کسب و کارهایی که بلاگ مرتبط با کارشان دارند ۶۷ درصد بیشتر از بقیه کسب و کارها سرنخ (Lead) جذب می کنند. متخصص های سئو شما را کمک می کنند تا روند این فرآیند را به درستی انجام دهید. ابتدا کاربر را به سایت بیاورید؛ سپس تلاش کنید تا آنها را به مشتری تبدیل کنید.

در موتور جستجو گوگل برچسب عنوان، همان پیوند آبی متنی است که شما می توانید برای ورود به سایت روی آن کلیک کنید. بازاریابی محتوا در جذب و فروش مجدد، میتواند کار شما را راحتتر کند. اما فراموش نکنید که برای صرفه-جویی در زمان و نظم بیشتر کار، از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان از آن در مواردی مانند: ارسال ایمیل های تبلیغاتی، برنامه ریزی پست های شبکه اجتماعی، ردیابی فرایندهای بازاریابی و گزارش گیری ها استفاده کرد. این کتاب در نظم دادن به ذهن خواننده در زمینه دیجیتال مارکتینگ و حوزههای زیر مجموعه آن و همچنین جایگاه بازاریابی دیجیتال در فضای کسب و کارها امروزی است. گوگل در تمام آپدیت های بزرگ خود وبسایت هایی که روی دستگاه های دیجیتال مختلف (موبایل، تبلت و …) جوابگو نیستند را در نتایج جست و جو اصلا نشان نمی دهد. برای اینکه بفهمید فرآیند سئو چقدر برای کسب و کار شما مهم است میتوانید به آپدیت های گوگل توجه کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست