جدید Cupra Terramar SUV یک تیگوان با دندان است که امسال برای اولین بار عرضه می شود

New Cupra Terramar SUV Is A Tiguan With Teeth, Debuts This Year

شاسی بلند کامپکت این برند اسپانیایی تقریبا دو سال پیش پیش نمایش شد و ترکیبی از پیشرانه های ICE و هیبریدی را به نمایش گذاشت.

                                        https://www.carscoops.com/author/chris-chilton-cc/                                    
  جدید Cupra Terramar SUV یک تیگوان با دندان است که امسال برای اولین بار عرضه می شود

توسط کریس چیلتون

24 مارس 2024 در 07:39

  جدید Cupra Terramar SUV یک تیگوان با دندان است که امسال برای اولین بار عرضه می شود

با بیش از نیم میلیون خودرو فروخته شده از زمان انشعاب از شرکت مادر خود Seat در سال 2018، پس از 12 سال استفاده به عنوان یک برند فرعی عملکرد، Cupra در حال پیشرفت است. در واقع، این برند پرفورمنس اسپانیایی که بخشی از گروه فولکس واگن است، خود را برای فصل بعدی سفر خود آماده می کند. همین چند روز پیش، برنامه های خود را برای توسعه به ایالات متحده و کانادا تا پایان دهه با دو مدل تایید کرد: یک نسخه الکتریکی از کراس اوور Formentor و یک “SUV بزرگتر و برقی” بدون نام.

در حالی که باید دید کوپرا به کدام مدل اشاره می کند، برند اسپین آف Seat در حال حاضر آخرین اقدامات توسعه ای را بر روی محصول بعدی خود یعنی Terramar انجام می دهد. Cupra دو سال پیش در رویداد Unstoppable Impulse خود پیش نمایش Terramar را انجام داد و اعلام کرد که این آخرین خودروی جدید با قدرت احتراقی خواهد بود.

Terramar نام خود را از پیست مسابقه‌ای تاریخی Autódromo de Sitges-Terramar در بارسلونا، اسپانیا گرفته است، اما پیشروی مهندسی خود را از ولفسبورگ، آلمان گرفته است. SUV پاسخ Cupra به فولکس‌واگن تیگوان اروپایی است (که در آمریکای شمالی اشتباه نمی‌شود) و پلت‌فرم MQB و تجهیزات حرکتی خود را با فولکس‌واگن به اشتراک می‌گذارد. Q3 بعدی آئودی نیز بخشی از این ترکیب خواهد بود و Cupra در کارخانه آئودی Gyor در مجارستان در کنار Formentor ساخته خواهد شد.

بیشتر: جدید Cupra Terramar 2024 به عنوان یک شاسی بلند کامپکت فقط هیبریدی پیش نمایش شد

بسیاری از خریداران Terramar بلافاصله پس از ورود به نمایشگاه از اتصال مطلع نمی شوند. شاسی بلند 4.5 متری (177 اینچی) Cupra نسبت به تیگوان ظاهری قوی‌تر و انحنای کمتری دارد و چهره‌ای بسیار تهاجمی‌تر با جلوپنجره عریض، چراغ‌های نوک تیز و یک جفت چین‌های عضلانی در کاپوت دارد که ممکن است یک طراح برای نشان دادن آن استفاده کرده باشد. حضور V6 در روزگاران قدیم.

بالدوف

اما Terramar در واقع همان موتورهای 1.5 لیتری و 2.0 لیتری چهار سیلندر خطی تیگوان را خواهد داشت، برخی با فناوری هیبریدی ملایم و برخی با کمک کامل PHEV. فولکس‌واگن نسخه‌های 201 اسب بخاری (204 اسب بخاری) و 268 اسب‌بخاری (272 اسب بخاری) پلاگین‌های eHybrid را ارائه می‌کند که هر کدام به یک باتری 19.7 کیلووات ساعتی مجهز شده‌اند، و اگر Cupra از همان بسته قدرت استفاده کند، باید به دنبال مسافت 62 مایلی مشابه باشیم. (100 کیلومتر) برد الکتریکی. سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری خواهد بود، اما هیچ انتخابی در مورد گیربکس وجود نخواهد داشت: گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اجباری خواهد بود.

ما هنوز این فرصت را نداشته ایم که به داخل نمونه های اولیه نگاهی بیندازیم، اما با توجه به تمرکز این برند بر روی اسپرت بودن، ترامار می تواند از فضای داخلی متمرکز بر راننده شبیه به Tavascan برخوردار باشد که با یک تیغه V شکل که عرض آن را در بر می گیرد برجسته شده است. داشبورد و تا کنسول مرکزی گسترش می یابد. علاوه بر این، انتظار می‌رود که صفحه‌نمایش دوگانه مشابه تیگوان داشته باشد.

انتظار می‌رود که محصول جدید به خط Cupra در نیمه دوم سال 2024 معرفی شود.

توجه: این داستان با اطلاعات جدید و دسته ای جدید از عکس های جاسوسی (24 مارس) به روز شده است.

منبع: https://www.carscoops.com/2024/03/cupra-terramar-suv-is-a-tiguan-with-teeth-debuts-this-year/