پژو 306 GTI-6 | ماشین های زیر چکش

PistonHeads

همانطور که بدون شک متوجه شده اید، پلت فرم حراج ما با نرخ گره در حال رشد است. به حدی که به ما می‌دهد تا در مورد آن صحبت کنیم. چه نمادهای بریتانیایی مانند این استون مارتین V8 Vantage یا محصولات ویژه JDM مانند DC5 Honda Integra Type R (فیس لیفت نادرتر نیز)، همیشه چیزی وجود دارد که پول نقدی را که به سختی به دست آورده اید از جیب شما وسوسه کند. این بدان معناست که داستان های زیادی برای گفتن وجود دارد. و چه راه بهتری برای انجام این کار از یک دوربین فیلمبرداری و مقداری اشاره؟

به سختی می توان راه بهتری برای شروع به کار نسبت به یکی از محصولات مورد علاقه PH پیدا کرد: پژو 306 GTI-6. این خودرو نه تنها یکی از بهترین هاچ‌های دهه 90 است، بلکه می‌توان گفت که آخرین خودروی پرفورمنس این خودروساز فرانسوی است که واقعاً جهانی است. پژو در طول دهه 1900 خودروهای سرگرم کننده را کنار گذاشت، با 206 GTI که به اندازه پیتزای باقی مانده داغ بود، و اگرچه 208 و 308 GTI یک بازگشت بسیار خوشایند به فرم بودند، آنها به سختی جزء اصلی دوران خود نبودند – نه مثل 306 GTI-6.

پس چه چیزی GTI-6 را اینقدر خاص کرده است؟ درست است، افزودن چرخ دنده ششم فشرده به جعبه دنده با نسبت نزدیک تر، در اواخر دهه 90، به خصوص در هاچ بک ها، کار بزرگی بود، اگرچه این تنها بخش کوچکی از چیزی است که خودرو را به یاد ماندنی کرده است. ارتقاء منیفولد اگزوز، ورودی و پیستون، قدرت را از 4 دیگ 2.0 لیتری تنفس طبیعی آن به 170 اسب بخار افزایش داد (از 157 اسب بخار در S16)، در حالی که گفته شد در تنظیمات سیستم تعلیق و ترمزها اصلاحاتی انجام شده است. بالا

بعد ماشینی که اینجا داریم که کمی با بقیه فرق دارد. فروشنده جک، که ممکن است شما با نام شماره 27 در یوتیوب آن را بشناسید، نمونه 2000 را کمی بیش از یک سال پیش خرید و اگرچه بخشی از جذابیت آن این بود که نیازی به انجام کار زیادی برای آن نداشت، اما نتوانست در مقابل ساخت یک مشت مقاومت کند. بهبودهایی برای تبدیل این 306 GTI-6 به بهترین شکل ممکن. این شامل یک اسپری برای بازگرداندن رنگ آبی تیره آن به درخشش اولیه و یک ارتقای صوتی است که بدنه بلندگو را برای حفظ ظاهر OEM حفظ می کند (یک اگزوز فولاد ضد زنگ قبلاً توسط مالک قبلی نصب شده بود).

و پسر، صداش خوبه بدون رونق در دریچه گاز، بدون ضربات و ضربه های مصنوعی در سرازیر شدن. فقط صدای شیرین یک چهار دیگ با دور بالا که تا به حال خیلی کم شماره گیری شده است. پاسخگو هم هست سرعت 0 تا 62 مایل بر ساعت ادعا شده کمتر از 8 ثانیه به نظر نمی رسد به خصوص سریع به نظر برسد، اما این همان روشی است که در سال 2024 در زمان استفاده از پدال گاز، دور موتور افزایش می یابد. همانطور که فرمان فوق العاده وزن دارد، که هرگز به نظر نمی رسد. یک تونیک روغنی که در برابر هات هاچ فعلی اندازه گیری می شود.

بهتر از همه، این حس در GTI-6 وجود دارد که شما از همان لحظه ای که کلید را می چرخانید، همه چیزهایی را که در اختیار دارد، به دست می آورید. هیچ احساس آزاردهنده‌ای وجود ندارد که پتانسیل‌های آن همچنان استفاده نشده باقی می‌ماند، همانطور که اگر یک میلیون اسب بخار قدرت و 9 دنده داشت وجود داشت. هنوز هم برای جاده‌های بریتانیا و محدودیت‌های سرعت حاکم بر آن‌ها به خوبی مناسب است. علاوه بر این، علیرغم شهرت درخشان آن، مقادیر GTI-6 به اندازه 306 Rallye که از نظر مکانیکی یکسان است، به طور سرسام آوری افزایش نیافته است. این خودروی 75435 مایلی بین 6500 پوند تا 7500 پوند هدایت می شود که همانطور که انتظار دارید برای خودرویی با این سن و مسافت تقریباً برابر است. فاکتور در پرونده تاریخچه کلفت، ارتقاهای بسیار سلیقه ای و اطمینان قطعی که پژو قرار نیست این ترفند را تکرار کند، و برای اعصار مختلف به نظر می رسد. که هست.

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48341

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با