پورشه در حال تست باکستر الکتریکی با اگزوز تقلبی

پورشه در حال تست باکستر الکتریکی با اگزوز تقلبی

با توجه به اینکه پورشه به دلیل قوانین امنیت سایبری، 718 را در اروپا می کشد، جانشین تمام الکتریکی آن نمی تواند به این زودی ها بیاید. پیش از عرضه در سال 2025، Boxster بدون آلایندگی در حال آزمایش در هوای سرد در اسکاندیناوی مشاهده شد. برخی از این نمونه های اولیه اکنون دارای چراغ های جلو و عقب نهایی هستند، اما انتهای اگزوز وسط قطعا جعلی است.

این یک شوخی از زوفنهاوزن است که نمونه‌های اولیه تایکان سدان و واگن را نیز قبل از معرفی رسمی خودروهای برقی در اختیار داشتند. علاوه بر این، ماکان EV نیز در مرحله آزمایش با اگزوزهای تقلبی دیده شد. تعجب نخواهیم کرد اگر شاسی‌بلند سه ردیفه الکتریکی و کاین EV پس از شروع آزمایش، تنظیمات مشابهی را اتخاذ کنند.

از طنز آلمانی که بگذریم، نمی‌توانیم متوجه درب بزرگ پورت شارژ در مرکز سپر عقب نشویم. دارندگان خودروهای برقی معمولاً باتری‌ها را از یکی از طرفین خودرو شارژ می‌کنند، اما در مورد Boxster آینده اینطور نخواهد بود. همچنین با توجه به اینکه تایکان دارای دو پورت شارژ در گلگیرهای جلو است، با آنچه پورشه استفاده می کند متفاوت است در حالی که ماکان این جفت را در گلگیرهای عقب دارد. ما نمی توانیم بگوییم زیرا نمونه های اولیه هنوز به طرز ماهرانه ای استتار شده اند، اما به نظر می رسد که نسل بعدی 718 تنها یک پورت شارژ خواهد داشت.

نسل بعدی 718 که احتمالاً نام رمز داخلی “983” را دارد، می‌تواند با وجود حذف موتور باکسر، نام “Boxster” را حفظ کند. با توجه به نداشتن توربوشارژر تایکان توربو، تعجب آور نیست. اینها اسامی محبوبی هستند که پورشه حاضر به بازنشستگی در عصر خودروهای برقی نیست.

خودروی اسپرت الکتریکی جدید سقف پارچه ای، طرح دو صندلی و صندوق عقب را حفظ خواهد کرد، اما مدلی متفاوت در زیر پوست خواهد بود. می‌تواند قطعاتی از سخت‌افزار Premium Platform Electric (PPE) که توسط پورشه و آئودی توسعه داده شده است، قرض بگیرد. ما منتظر نسخه های عقب و چهار چرخ متحرک به ترتیب با تنظیمات تک موتوره و دو موتوره هستیم. احتمالاً Boxster ابتدا وارد بازار خواهد شد و کوپه Cayman نیز اندکی پس از آن عرضه خواهد شد.

Macan جدید فقط الکتریکی دارای یک بسته باتری لیتیوم یون با ظرفیت قابل استفاده 95 کیلووات ساعت است، اما پورشه ممکن است آن را برای Boxster/Cayman کاهش دهد تا جریمه وزن را کاهش دهد. افرادی که یک خودروی اسپورت می خرند، در صورتی که این به معنای عملکرد بیشتر باشد، تمایل بیشتری به خرید برد کمتر دارند. اگر 718 آینده همان معماری 800 ولتی کراس اوور را داشته باشد، باید از شارژ DC با 270 کیلووات پشتیبانی کند.

از آنجایی که پورشه تکاملی را به انقلابی ترجیح می دهد، انتظار تغییرات اساسی در طراحی را نداشته باشید. با این حال، فضای داخلی خودروی فعلی شروع به نشان دادن سن خود کرده است، به همین دلیل است که نمونه های اولیه جایگزین آن با داشبورد مدرن تری دیده می شود. جدا از صفحه نمایش های معمولی بزرگتر، آن ماشین ها دکمه های لمسی روی کنسول مرکزی برای تنظیم دما و همچنین گرمکن و تهویه صندلی ها داشتند.

718های آینده به طور انحصاری با نیروی برق به فروش خواهند رسید اما Boxster و Cayman فعلی از بین نخواهند رفت. اگرچه این دو در اتحادیه اروپا در حال حذف شدن هستند، اما خودروهای اسپرت بنزینی در بازارهای دیگر حضور دارند. پورشه مدل‌های ICE و EV را با هم برای مدت زمان نامشخصی می‌فروشد، قبل از اینکه به‌طور اجتناب‌ناپذیری مدل قبلی را بکشد. این همان داستان ماکان قدیم و جدید است.

منبع: https://www.motor1.com/news/713806/porsche-boxster-electric-spy-video/