رنو لاگونا کوپه GT | سوله هفته

PistonHeads

شید به طرز افسرده‌ای با مفهوم گوشت گوسفندی با لباس بره آشنا است. وقتی خانم شید با دوست دختر خالکوبی شده اش به شهر می رود، معمولاً یکی از دامن های کوچک پر زرق و برق خود را می پوشد. اگرچه یک دامن مینی خانم شید مواد بیشتری نسبت به یک چرخ گردان کشتی در خود دارد، اما وقتی روی او باشد همچنان تنگ است. نتیجه پر فشار به نظر می رسد تلاقی بین تقویت کننده سوخت جامد Saturn 5 نشتی در چند ثانیه قبل از انفجار و سطل زباله یک کارخانه boudin blanc بلژیکی (که سوسیس های سفید بزرگ برای کسانی است که به لیژ نرفته اند، شهری در بلژیک برای کسانی که به بلژیک نرفته اند).

شاید فکر کنید که سوله این هفته، آخرین نسل لاگونا کوپه با موتور دیزلی، در این دسته نامطلوب قرار می گیرد، اما خیلی عجولانه قضاوت نکنید. این یکی بیش از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد.

چیزی که به چشم شید می رسد، بسیار زیباست. از سه ربع جلویی آن به عنوان ترکیبی (یا ترکیبی، برای کسانی که به فرانسه نرفته اند) بین یک پژو کوپه، یک فیات کوپه و در جلوپنجره، نوعی استون مارتین دیده می شود. شاید تعجب آور نباشد زیرا مرد رنو که لاگونا کوپه را طراحی کرد، مالک آستون بود. شید که بی‌ثبات به سمت سه‌چهارم عقب حرکت می‌کند – که مسلماً اخیراً به سیدر برخورد کرده است – بوی مرسدس CLA را دریافت می‌کند. بخش مرکزی برآمده بوت لید شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ برای Shed، Alpine A110 در تمام طول روز است.

یکی از این نسل سه کوپه لاگونا در SOTW در پایان سال 2022 وجود داشت، یکی آبی نقره‌ای با صندلی‌های پارچه‌ای و یک موتور 2.0 دیزلی با قدرت 150 اسب‌بخار که آن را برای سرعت 130 مایل در ساعت و سرعت صفر تا 60 مایل در ساعت در 9‌های پایین خوب می‌کرد. کوپه این هفته یک GT است، به این معنی که دیزلی 180 اسب بخاری دارد. که زمان 0-60 را به هشتی پایین کاهش می دهد و حداکثر سرعت را به نزدیک به 140 مایل در ساعت می رساند. از نظر ظاهری، این دستگاه بسیار کارآمد بود، با اعدادی مانند 150 گرم در کیلومتر و 49 مایل در هر کیلومتر که از نظر تئوری بیش از 700 مایل از یک تانک به شما مسافت می‌داد، اما mpg در دنیای واقعی نزدیک‌تر به 40 از 50 بود. اگرچه هنوز خوب است. . این مالیات با 290 پوند نیز قابل انجام است، و با موتورهای این تلاش‌های تعاونی نیسان/رنو مشکل زیادی پیش نمی‌آید.

گرم شدن به آن هنوز؟ خوب است، سپس وارد شوید و صندلی‌های چرمی چین‌دار را که نشان GT (همراه با ناوبری نشسته) به برگه‌ای که قبلاً بیش از حد معقول بود، که شامل کروز کنترل، آینه‌های گرم شونده، سنسورهای پارک و مواردی از این قبیل بود، اضافه کرد، تحسین کنید. صندلی ها هم قرار بود گرم شوند اما گاهی اوقات تشخیص آن سخت بود. به علاوه، البته فرمانی هم وجود داشت که برخلاف خانم شید، کفی شیک و صاف داشت.

اگر فکر می‌کنید که این می‌تواند حمل‌ونقل لمان امسال برای شما و سه تن از دوستانتان باشد، شید با شما مخالف نیست. تنها توصیه ای که او می کند این است که همسرتان را با دقت انتخاب کنید. حداقل دو نفر از آن‌ها باید در سمت ناهموار قرار داشته باشند، زیرا اگر شما و فرد دیگر از جلو روی صندلی‌های خود اصرار داشته باشید، فضای پا زیادی در پشت وجود نخواهد داشت. همچنین، هم شما و هم همسرتان باید سبک سفر کنید. اگرچه ظرفیت صندوق بار کاملاً معقول 423 لیتر است، اما این کوپه یک دریچه دو دری است نه سه دری، بنابراین دیافراگم برای قرار دادن بار کوچک است، و البته به همین دلیل است که شید سفرهای خود را با خانم پست ترجیح می دهد. نیاز به چمدان های زیاد را احساس نمی کنید.

هنگامی که دوستان شما در عقب شروع به ناله کردن در مورد از دست دادن احساس در پاهای خود می کنند، به سادگی به آنها یک سخنرانی بداهه در مورد رکورد باشکوه Gen-one Laguna در مسابقات اتومبیلرانی تور ارائه دهید. سعی کنید در مورد Laguna 2 صحبت نکنید زیرا از اعتبار و کیفیت نامطلوب برخوردار بود. رنو به این نکته توجه کرد و 3 در هر دو زمینه به طرز محسوسی بهبود یافت.

تاریخچه MOT در این 119000 مایل عاری از اضطراب است. تنها توصیه‌ها در آزمایش ژوئیه گذشته مربوط به چند خط ترمز زنگ‌زده بود که بین سال‌های 2021 تا 2022 مقداری گریس روی آن‌ها چسبانده شده بود. مالک در آن زمان و دوباره در سال 23 کارهای تازه‌سازی سیستم تعلیق جلو را انجام داد. نباید مجبور باشد شید به یاد می آورد که سایر SOTW کوپه ها دارای فنرهای زنگ زده عقب هستند اما هیچ نشانه ای از آن در اینجا وجود ندارد. به هر حال خیلی مهم نیست زیرا تعویض آن فقط 16 پوند چند سال پیش بود. مالک بعدی ممکن است بخواهد در مورد گزینه های مختلف در آن بخش فکر کند، زیرا بر خلاف خانم شید، قسمت پشتی در سمت ثابت قرار داشت.

منبع: https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=48337