طراحی آسانسور 9 و 10 نفره جامع ترین مرجع آموزش آسانسور کشور

در سال 1846 آسانسور هیدرولیکی به وسیله ی مردی به اسم سر ویلیام آرمسترانگ اختراع گشت. از این وسیله ی هیدرولیکی، برای بارگیری انواع بارها در اسکله ها استفاده می کردند. نقطه ضعف این آسانسور هیدرولیک، عدم توانایی طی کردن ارتفاع زیاد بود. تنها در ارتفاعات کم می توانستند از این وسیله کاربردی استفاده نمایند.

جالب است بدانید در کنار آسانسور نفر بر، انواع مختلفی از آسانسور نیز ابداع شده و در صنایع مورد استفاده قرار می گرفتند. چرا که مواد خامی مانند چوب، زغال سنگ و… نیاز به وسیله ای برای جابجایی داشتند و همین نوع آسانسور بود که باعث شدد امروزه آسانسور کابلی داشته باشیم. در سال ۱۳۵۴ کارخانه آسانسور و پله برقی ایران در ابهر تأسیس و مدتی بعد تحت لیسانس هاوس هان آلمان شروع به تولید می‌کند.

پیش از آنکه به بررسی نکات استفاده از آینه در کابین آسانسور بپردازیم، لازم است کمی در رابطه با آسانسور و تاریخچه و کاربرد آن اطلاعات کسب کنیم. آسانسور یا بالابر، با نام انگلیسی Elevator یا Lift نیز شناخته می‌شود. احتمالاً با این دکمه در آسانسورهای ایستگاههای قطار یا مترو مواجه خواهید شد که به معنی Street و معرف طبقه خیابان است.

سرویس آسانسور به صورت دوره ای با بازه زمانی حداقل یکبار در ماه بایستی انجام شود . البته بعضی از قسمت های آسانسور نیاز به بازدید سه ماهه ، شش ماهه و سالیانه دارد که همه ی ای موارد بایستی حتماً در یک دوره قرارداد سالیانه سرویس و نگهداری آسانسور، انجام شود . داشتن قرارداد سرویس و نگهداری با یک شرکت معتبر دارای پروانه طراحی و مونتاژ و انجام بیمه نامه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور در قبال استفاده کنندگان اجباری می باشد. تعمیر آسانسور معمولاً برای انواع آسانسور پیش می آید به دلیل اینکه ممکن است آسانسور در مرحله ابتدایی راه اندازی باشد و نیاز به تنظیم و رگلاژ قسمتهای مختلف برقی و مکانیکی داشته باشد و یا در مواردی که آسانسور به دلیل فرسودگی نیاز به تعمیر دارد . در هر دو حالت این کار باید توسط افراد مجرب انجام شود و تعمیر آسانسور به تجربه بالاتری نسبت به نصب و سرویس آسانسور دارد . پله برقی، عبارتست از راه پله متحرکی که برای حمل و نقل مسافر به بالا و پائین در یک فاصله عمودی کوتاه بکار می رود.

در تئوری، این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد.آسانسور نیاز به استفاده زیادی از انرژی ندارد، زیرا همیشه همان اندازه که پایین می‌رود برمیگردد. برای یک دانشمند، یک آسانسور، به سادگی وسیله‌ای است که انرژی پتانسیلی فرد را افزایش یا کاهش می‌دهد بدون این که خود فرد نیاز به تامین آن انرژی داشته باشد. هنگامی که بالا می‌روید اسانسور به شما انرژی پتانسیل می‌دهد هنگامی که پایین می‌روید انرژی پتانسیل شما را می‌گیرد. از آسانسورها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، بیمارستان‌ها، مراکز خرید، رستوران ها و حتی کتابخانه ها برای حمل اشیاء مربوطه استفاده می‌شود. کلیه مشتریان محترم شرکت الماس آسانسور در تمامی ساعات شبانه روز و هر روز هفته می توانند سوالات و مشکلات خود را با متخصصان باتجربه و مهندسین الماس آسانسور در میان گذاشته و از مشاوره کاربردی و راهنمایی های اجرایی آنان بهره مند شوند.

تمامی آسانسورها در داشتن خصوصیاتی مانند داشتن کابین، حرکت عمودی و توقف در سطوح مختلف با هم مشابه‌اند. اما از لحاظ نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین متفاوت بوده و به چهار دسته آسانسورهای کششی، هیدرولیک، وینچی و مغناطیسی تقسیم می‌شوند. البته امروزه تکنولوژی‌های جدیدی مانند آسانسورهای پنوماتیک در دسته پن.. لازم به ذکر است تمامی مراحل نصب و راه اندازی آسانسور کارگاهی توسط تیم حرفه ای هایپر صنعت فامکو صورت گرفته و مراحل فوق شرحی از چگونگی نصب آسانسور کارگاهی در پروژه های اجرایی می باشد.

ريل راهنما آسانسور (Guid Rail)

در این رابطه شرکت هیرو آسانسور با تمام توان کوشش کرده است تا از فناوری های روز جهانی در طراحی و ساخت آسانسورهای جدید استفاده کند تا بتواند نیازهای کاربران و مشتریان را با فناوری های روز و با کم ترین مشکلات برطرف کند. به گونه ای که چنین آسانسورهایی کار جابجایی را در ساختمان ها نسبت به گذشته بسیار آسان کرده است. آسانسورهای هیدرولیک برای ساختمان هایی استفاده می شود که ارتفاع کمی دارند. برای کنترل و بالا و پایین بردن کابین از یک پیستون استفاده می شود که در زیر کابین نصب شده است. برای تولید نیرو در چنین آسانسورهایی باید موتورخانه برای آن ها ایجاد شود که مکان آن می تواند بالای چاهک آسانسور باشد. البته این آسانسورها هم می تواند با چاهک و هم بدون نیاز به چاهک طراحی و به بازار عرضه شود.

  • نکته مهم بعدی انتخاب نوع سیستم آسانسور است که مسلما در خرید آن باید به این مورد توجه خاصی شود.
  • امروزه از این نوع بالابرها بیشتر استفاده میکنند وبه نسبت رایج تر هستند.
  • به صورت هفتگی موارد زیر قبل از راه اندازی دستگاه مورد بازدید کامل قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مشکل با نمایندگی های مجاز تعمیرات آسانسور کارگاهی تماس حاصل نمایید.
  • آسانسورهای هیدرولیکی یک سیستم بسیار امن، از مجموعه آسانسورها می باشند.
  • برای راه‌اندازی موتور به خاطر وجود موتورهای قوی تر در صورت استفاده از درایو یا سافت استارتر نیاز به هزینه بسیار بالاتری است پس لذا معمولاً برای شروع به کار موتور پمپ هیدرولیک از سیستم رایج ستاره – مثلث استفاده می‌شود.

همکاران ما می توانند به بهترین شکل ممکن بالابر مورد نظر شما را نصب و آن را راه اندازی فهرست این وب سایت را مرور کنید نمایند. یکی از شرکت های قدیمی و با سابقه فعال در زمینه آسانسور در ایران، شرکت آریان آسانسور است. این شرکت به عنوان اولین تولید کننده ی قطعه ی تابلو فرمان میکروپروسسوری شناخته می شود. این شرکت با همکاری متخصصین و مهندسین مجرب و با تجربه، همواره به دنبال بهبود محصولات خود جهت کاهش میزان انرژی مصرفی و تلاش در جهت حفظ سلامت محیط زیست بوده است.

به این منظور کارشناسان پس از حضور در محل ساختمان و بررسی شرایط آن می توانند هزینه نصب و راه اندازی آن را تخمین بزنند. عواملی از جمله تعداد طبقات، ابعاد ساختمان، تعداد توقف های آسانسور، مشخصات ساختمان و تاسیسات آن، نوع ساختمان ها از نظر مسکونی، تجاری و … و موارد دیگر از جمله عواملی است تاثیر مستقیمی روی هزینه نصب و راه اندازی آسانسور می گزارد. سیستم کلی و عملکرد آسانسورهای مغناطیسی با دو نوع قبلی کاملا متفاوت است. به گونه ای که در این آسانسورها به جای آن که ریل در دیواره ها قرار داده شود، از آهن ربای مغناطیسی استفاده می شود. همچنین در کف آسانسور هم آهن ربای دیگری قرار می دهند که مخالف آهن ربای دیوار است.

تاثیر سرعت در فروش آسانسور

طراحی آسانسور 9 و 10 نفره جامع ترین مرجع آموزش آسانسور کشور

نصب دنده های ایمنی مناسب از نوع بافر یا انعطاف پذیر و غیره باید با توجه به سرعت نامی آسانسور انجام شود. به همین دلیل نیز دهانه آنها به مراتب بزرگتر از دهانه درب های اتوماتیک معمولی است. درب تلسکوپی نیز دارای جنس ها و انواع مختلفی مانند درب های ضد حریق، شیشه ای، استیل ضدزنگ، بازشو پنل، باز شونده مرکزی و کشویی است.