هیوندای اخیراً خط تولید Ioniq 5 را با معرفی نسخه N با عملکرد بالا با قدرت 641 اسب بخار (478 کیلووات / 650 اسب بخار) گسترش داده است. اکنون، این شرکت در حال آماده شدن است تا با یک مدل XRT ناهموارتر و با قابلیت خارج از جاده، مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.

Ioniq 5 XRT که اخیراً در ایالات متحده تحت آزمایش قرار گرفته است، به شدت استتار شده است، اما به طور قابل توجهی ناهموارتر از مدل استاندارد به نظر می رسد. به عنوان بخشی از تحول خود، خودروی الکتریکی به ریل سقف و روکش پلاستیکی سیاه بدنه مجهز شده است. ما همچنین می توانیم لاستیک های گوشتی تر و آنچه به نظر می رسد افزایش ارتفاع سواری باشد را ببینیم.

تغییرات به همین جا ختم نمی شود زیرا XRT به سپر جلویی جدید مجهز شده است که دارای لهجه های مکعب مانند است. به نظر می رسد که قسمت عقب آن جابجا شده است، اما ممکن است برخی تغییرات در زیر مبدل پنهان شود.

بررسی: هیوندای آیونیک 5 N یک موشک بالستیک است که خودروهای برقی را بازتعریف می کند

  هیوندای آیونیک 5 XRT 2025 در حال استقبال از استایل های خارج از جاده
کیندل مدیا

می‌توان انتظار داشت که در اواخر سال جاری اطلاعات بیشتری کسب کنیم، اما هیوندای به آرامی خانواده XRT خود را گسترش داده است. تریم مقاوم در مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف از جمله توسان، پالیسید، سانتا کروز و سانتافه موجود است. در شاسی‌بلند دوم، XRT دارای لهجه‌های مشکی، ریل‌های سقفی و کروم تیره است. خریداران همچنین حدود 1.5 اینچ (38 میلی‌متر) فاصله اضافی از سطح زمین و چرخ‌های 18 اینچی در لاستیک‌های 30 اینچی همه‌جانبه پیدا خواهند کرد.

به‌نظر می‌رسد که به‌روزرسانی‌های Ioniq 5 XRT ماهیت مشابهی دارند و این به این مدل کمک می‌کند که ظاهری کمتر شبیه هاچ‌بک به آن بدهد. با توجه به اینکه هیوندای این مدل را به عنوان یک کراس اوور به بازار عرضه می کند، این یک تغییر خوشایند است.

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد این وسیله نقلیه وجود دارد، اما احتمالاً دارای سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره خواهد بود. این تنظیمات احتمالاً منجر به خروجی ترکیبی 320 اسب بخار (239 کیلووات / 324 اسب بخار) و 446 پوند فوت (604 نیوتن متر) گشتاور می شود. همچنین می‌توان انتظار بسته باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی و برد مسافتی در حدود ۲۶۰ مایل (۴۱۸ کیلومتر) را داشت.

با این اوصاف، هیوندای اخیرا یک Ioniq 5 فیس لیفت شده را در کره با باتری بزرگتر 84 کیلووات ساعتی و برد افزایش یافته معرفی کرده است. در نتیجه، می توان تصور کرد که نوع XRT ممکن است این ارتقاها را نیز در خود جای دهد.

کیندل مدیا