با ماکزیمم قدرت 700KVA اشاره نمود

در فاصلهٔ سالهای ۱۸۹۳ تا ۱۸۹۷ هاینریش فون بوتز، مدیر ام آ ان در اگزبورگ، این موقعیت را برای رودلف فراهم آورد تا به آزمایش و توسعهٔ طرحهای خود سایت araddiesel بپردازد. او در ۱۸۹۳ کتابی را با عنوان Theorie und Konstruktion eines rationellen Wärmemotors zum Ersatz der Dampfmaschine und der heute bekannten Verbrennungsmotoren (تئوری و ساخت موتورهای حرارتی بهعنوان جایگزینی برای موتورهای بخار و دیگر موتورهای احتراقی روز) در برلین منتشر ساخت و موفق شد تا بر اساس نظر و طرح خود موتوری را بسازد که کار میکرد. فشار زیادی که بر اثر گاز های منبسط شده (به علت احتراق) به پیستون وارد می شود باعث شده آن را به طرف پایین و تا نقطه مرگ برساند.

حتما شما نیز در مورد خودروهای دیزلی زیاد شنیده اید، در اینجا سعی داریم تا به برخی از مزایا، معایب و حتی تصورات غلط در مورد این خودروها بپردازیم. فرق ماشین دیزلی با بنزینی این است که موتور دیزل نیازی به شمع ندارد، چون مخلوط هوا و گازوئیل تا حدی فشرده میشود که گرمای کافی برای احتراق ایجاد شود. فیلتر هوا باید مطابق نیاز بررسی و تعویض شود. این دانشآموخته رشته مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در ادامه با تاکید بر اینکه مشکل شماره یک دیزل آلایندگی است، تصریح کرد: آلایندگی دیزل یک چالش عمده برای موتور دیزل به حساب میآید و برای کاهش آلایندگی آن باید همقیمت با موتور برای تجهیزات پساپالایش هزینه شود و همین امر باعث میشود که موتور دیزل خیلی گرانتر از موتور بنزینی باشد. موتور دیزلی گونهای موتور درونسوز است که در آن از چرخه دیزل برای ایجاد حرکت استفاده میشود.

در ادمه در خصوص نسل جدید موتور پرکینز و همچنین میزان سوخت کاهش یافته به واسطه استفاده از آن صحبت خواهیم کرد. این موضوع شاید یکی از دلایلی باشد که مردم اروپا را به سمت خودروهای دیزلی سوق داده است؛ زیرا هزینه سوخت در اروپا بسیار بالاست. دوزندگان با بیان این نکته که دیزل بدون سیستم پساپالایش اصلاً قابل قبول نیست و هزینه تعمیر آن هم بسیار بالا است، ادامه داد: حساسیت موتور و تجهیزات پساپالایش دیزل به سوخت خیلی بالاست بهطوری که اگر سوخت استاندارد نباشد، سیستمهای پساپالایش به سرعت خراب میشوند و این خرابی برگشتناپذیر است. این به این معنی است که تمام سرعت بار ۱۰۰٪ است و هیچ سرعت باری ۱۰۵٪ نیست و این نیازمند عملکرد پایدار شبکه است بدون جستجو و فقدان نیروگاههای برق. این موضوع نشان میدهد قیمت بالای خودروهای دیزلی نسبت به اتومبیلهای بنزینی چندان بیدلیل نیست، همانطور که از قدیم گفتهاند هیچ گرانی بی حکمت نیست! مقدار سوخت ارسالی به سیلندرها تنظیم نیست. از سوی دیگر با توجه به شرایط نامناسب و نبود فضا و فرهنگ تعمیر و نگهداری موتور و تجهیزات پساپالایش در کشور فرصت خوبی برای معرفی ناوگان دیزلی سواری نیست. موتور دیزلی مقاوم است و طول عمر بالایی دارد، از سوی دیگر، هزینههای نگهداری از این موتور نیز پایین میباشد.

پاسخ این سوال ساده نیست، زیرا به عوامل زیادی بستگی دارد. اولویت اول با بنزین است و اولویت دوم با گازوییل و در رتبه سوم سوخت گاز قرار دارد. کسانی همچون گروسر که به نوشتن زندگینامهٔ دیزل پرداختهاند خودکشی را محتملترین دلیل مرگ او دانستهاند اما نظراتی مبنی بر به قتلرسیدن دیزل توسط کسانی که موقعیت نظامی و کاری خود را در خطر میدیدند نیز وجود دارد. سابقه حضور شرکت دویتس در ایران به سال ۱۲۸۹ هجری شمسی باز میگردد که این سابقه حضور طولانی نشان از اهمیت ایران برای دویتس و همچنین اعتماد دیرینه صنایع ایران به دویتس به عنوان یک شریک مطمئن دارد. اصلا اهمیتی نداشت حتی اگر یک ستاره Mercedes-Benz روی کاپوت خودرو وجود داشت و به ۵۰mpg میرسید، هنوز صدایی شبیه یک کامیون کوچک در هنگام شروع به کار را داشت. روغن هایی که برچسب آن ها با حرف S آغاز می شود روغن های بنزینی و برچسب هایی که با حرف C شروع می شوند روغن های مخصوص دیزل هستند!

در ایالات متحده آمریکا همچون بسیاری از کشورها از موتور دیزلی بر روی کامیونها و اتوبوسها استفاده می شود. ما انتخابهای بسیاری از ژنراتورهای دیزلی صنعتی ارائه میدهیم. کم کردن میزان مصرف سوخت می تواند یکی از راه های صرفه جویی و همچنین افزایش بهره وری باشد. شرکت پرکینز یکی از شرکت های بسیار بزرگ و مشهور در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی و سنگین است که از زمان تاسیس آن تاکنون بیشتر از 90 سال می گذرد. این موتور دیزل اولینبار در سال 1867 توسط نیکلاس اتو اختراع شد. نیکولاس اتو مخترع چهار زمانه موتور احتراق داخلی درسال 1864 این کمپانی را با نام N. A. Otto & Cie تأسیس کرد. در اوایل کار اتو و شریکش یوگن لانگن تنها به تولید موتورهای ثابت علاقه مند بودند و تمایل چندانی به سمت صنعت اتومبیل از خود نشان نمیدادند.

هوای فشرده به اندازه کافی گرم می شود تا سوخت را مشتعل کند. او میدانست که حتی بهترین موتورهای بخار نیز تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد راندمان ترمودینامیکی دارند که این خود به معنای هدر رفتن نزدیک به ۹۰ درصد از انرژی موجود در سوخت بود. این ژنراتور برق معمولا برای مصارف ساختمانی و تجاری و محیط هایی که نیاز به توان اضطراری 44 کاوا و توان دائم 42 کاوا دارند مورد استفاده قرار می گیرند. این دیزل ژنراتور، دارای موتور برند موتور سازان پرکینز مدل 4.40 کوپله شده با آلترناتور استمفورد پاور مدل SLG224G است که می تواند در حالت دائم توان 85 کاوا و در حالت اضطراری توان 94 کاوا خروجی ارائه کند. دیزل ژنراتورها امروزه کاربردهای فراوانی در صنعت و حتی زندگی روزمره مردم دارند. چرا موتورهای دیزلی به روغن بیشتری نیاز دارند؟

پایه G جهت خواندن مقدار فشار روغن و پایه wk کنتاکت محافظ می باشد تا در مواقعی که فشار روغن زیر یک بار(۱BAR) است عمل کرده و منفی باتری را ارسال میکند که در مدار فرمان دیزل به منظور خاموش کردن آن باید از این پایه استفاده کنیم .سنسور فشار روغن vdo 10bar بر روی فیلتر روغن دیزل ژنراتور نصب می شود و محدوده اندازه گیری این سنسور فشار روغن در حدود۰٫۵ تا ۱۰ بار می باشد. رودلف دیزل در آغاز ۱۸۹۰ با همسر و فرزندانش رودلف پسر، هِدی و اُگین به برلین نقل مکان کرد تا علاوه بر ادامهٔ مدیریت بخش تحقیق و توسعهٔ لینده، به هیئت مدیرهٔ چند شرکت بزرگ دیگر نیز در آنجا بپیوندد. بالاتر اشاره کردیم که هم خودروهای بنزینی و هم دیزلی به یکدیگر شباهت دارند و تنها در برخی جهات با هم متفاوت هستند. امروزه، اغلب بیمارستانهای پیشرفته، هتلهای پنج ستاره، مراکز برون منبعی فرآیند تجارت، کارخانههای تولیدی، ساختمانهای تجاری، سازمانهای ارتباط از راه دور، مراکز دادهها، امکانات اضطراری، صنایع بزرگ، و شرکتهای معدنکاری به نیروی بیوقفه نیاز دارند و دارای ژنراتورهای پشتیبان موتور دیزل هستند. شرکت « آریا دیزل موتور » نماینده انحصاری کامیون و کشنده های سنگین « رنو تراکس » فرانسه در ایران، با سر لوحه قراردادن « رضایت مشتریان » قدم به بازار رقابتی ایران گذاشته و مدعی است که با تکیه بر مزایای قابل توجه محصولات خود و با بهره گیری از نیروی انسانی مجرب و متعهد متمایز از دیگران در امر خدمت رسانی هر چه بهتر به هموطنان عزیز گام بر می دارد .

قوی ترین هلی کوتر موجود در آمریکا که توانایی حمل 8000 تن را دارد از موتور سیکل دایره ای 24 سیلند دیزلی استفاده می کند ک به صورت تاندون عمل می کند اما اکثرا ستاره ای می گویند . شرکت ایدم از زیر مجموعههای شرکت ایران خودرو دیزل بود و هم اکنون با دارا بودن بیش از ۷۰۰ نیروی انسانی توانمندی و ظرفیت تولید موتورهای سری ۳۰۰ شامل ۳۱۲، ۳۶۳، ۳۵۲ و ۳۵۵ برای نصب در انواع محصولات مینیبوس، کامیونت، کامیون و اتوبوس را دارد. روغن پارس پایدار یکی دیگر از روغن موتور های دیزلی تولید شده در کشور است که به واسطه مواد اولیه با کیفیت خوب و کارایی بالا خریداران بسیاری دارد.

ویسکوزیته (Viscosity) یا گرانروی مهم­ترین مشخصه فیزیکی روغن می­باشد که مقاومت آن را در مقابل سیلان تحت نیروی جاذبه نشان می­دهد و معمولا در دمای ۴۰ و ۱۰۰ درجه سانتی­گراد اندازه ­گیری می­شود. چرا که دیزل ژنراتورهای اضطراری، معمولا خاموش هستند و همانطور که از عنوان آن ها مشخص است فقط در زمان های اضطراری از آن ها استفاده می شود. نسبت این مخلوط معمولا ۲۰ درصد بیودیزل و ۸۰ درصد گازوییل است. آمارها نشان می دهد که فقط ۳ درصد از اتومبیل های سبک فروخته شده در آمریکا دیزلی هستند، این درحالی است که اتومبیلهای دیزلی حدود ۵۰ درصد از بازار اروپا را به خود اختصاص داده اند. هزینه سوخت دیزل در مقایسه با بنزین منجر به علاقه قابل توجهی به هواپیماهای کوچک هواپیمای کوچک دیزل شده است و اخیرا چندین تولیدکننده موتورهای دیزلی را برای این منظور آغاز کرده است.

موتورهای تولید برق ولوو پنتا برای عملکرد قابل اطمینان طراحی و تولید شده اند و به طور گستردهای در سختترین محیطهای جهان آزمایش شدهاند. بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت میکنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل میشوند. روغن موتور های دیزلی نیز مانند روغن موتور های بنزینی شامل این سه دسته می شوند. به طوری که استاندارد API برای طبقه بندی سطح کیفی روغن موتور کد بندی خاصی ایجاد نموده است. بکارگیری این مدل، برای مصارف اضطراری خانگی و همچنین واحد های تجاری کوچک توصیه می شود. مجموعههایی که به طور گسترده برای مکانهای بدون اتصال به شبکه برق و برای تأمین برق اضطراری ساخته میشوند. این دستگاه جهت تأمین جریان الکتریکی مورد نیاز در هنگام قطع برق، برای جلوگیری از اختلال در فعالیتهای روزانه و کسب و کار و همچنین در مواردی که شبکه برق نیروگاهی وجود ندارد، مورد استفاده قرار میگیرد. نوع سوپاپ موتور: OHV: موتور با سرسوپاپ واقع در سیلندر . موتورهای دارای قطر سیلندر بزرگتر از 600 میلی متر منحصراً سیستم های چرخه دو زمانه هستند. نمونه اولیه موتورهای نسل جدید شرکت پرکینز در سال 1937 یعنی 5 سال پس از تاسیس شرکت وارد بازار شدند که با نام P6 شناخته می شدند.

در سال 2007، کامینز جدیدترین موتور سری B را که برای استفاده در زیر کاپوت دوج رم در نظر گرفته شده بود، رونمایی کرد. سان پاور یک شرکت معتبر چینی در زمینه تولید انواع موتور ها مصل موتور برق های بنزینی و دیزلی و پمپ های بنزینی و دیزلی میباشد. بنیانگذاران و سرمایه گذاران اصلی شرکت با سالها تجربه در صنعت ایران و مشارکت در مدیریت مجموعه های صنعتی و تولیدی موفق ،همچون شرکت « مادیران » ، بزرگترین تولید کننده سخت افزار IT در خاورمیانه چشم اندازی روشن برای خود متصور شده اند و امیدوارند با بهره گیری از دانش به روز مدیران و متخصصان خود ، روز به روز آینده بهتری را برای صنعت حمل و نقل ، رانندگان زحمتکش کشورمان و « آریا دیزل موتور » رقم بزند . وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در مورد وضعیت تولید و فروش موتورهای سواری دیزلی در تهران با اشاره به اینکه رشد فروش خودروهای سبک دیزل از سال ۱۹۹۰ آغاز شد و پس از مدتی به دلیل کاهش مصرف سوخت و بازدهی بالا به اوج رسید و از بنزینی پیشی گرفت، گفت: البته بعد از رسوایی فولکس واگن یا همان دیزل گیت اعتماد عمومی نسبت به خودروهای دیزلی از بین رفت و در ادامه وضع سیاستهای محدودکننده مبنی بر «ممنوعیت ورود دیزلیها به برخی نقاط شهرها» باعث افت شدید فروش دیزل شد.

بعد از این مرحله و با توجه به نوع روغن زمان تعویض بعدی را در دفترچه سرویس دیزل ژنراتور ثبت کنید. NATERIA X 405 به ویژه برای موتورهایی که در شرایط بسیار سخت کار می کنند، مناسب است، جایی که روغن های معدنی معمولی مناسب نیستند. مایع روان کننده دستگاه دیزل ژنراتور، روغن است که از مشتقات نفت خام بوده و طی مراحل مختلفی در پالایشگاه تولید و تصفیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد . سوخت گازوئیل در موتور برق دیزلی آلودگی های کمتری نسبت به سوخت بنزین در موتور برق های بنزینی تولید می کند. نصب بر روی ژنراتورهای تولید برق.