نهایتا عمل احتراق انجام می گیرد

ایران پرس: امروزه مساله تامین پیشرانه مناسب برای انواع مختلف ادوات زرهی و نیز شناورهای تندور و ناوچه ها از جمله مسائل مهم در ارتش ها تلقی می شود. اما اینکه این موتور دیزل چه استفاده هایی خواهد داشت و کدام بخش های نظامی می توانند از آن استفاده کنند، باید به بخش اصلی یعنی نیروی زمینی در قالب استفاده در تانکها و ادوات زرهی سنگین و نیروی دریایی در قالب بهره گیری از آن برای به حرکت درآوردن قایق های گشتی بزرگ و ناوچه ها اشاره کرد. با توجه به امکان استفاده از موتور دیزل ملی با توان 1300 اسب بخار در بخش زرهی می توان انتظار داشت که با نصب این موتور بر روی تانک ها و ادوات زرهی نیمه سنگین مانند خودروهای رزمی پیاده نظام مختلف شاهد جهش بزرگی در زمینه مقدورات زرهی ایران خواهیم بود. اصطکاک قطعات متحرک اصلی مانند یاتاقان اصلی، یاتاقان میله اتصال، یاتاقان میل بادامک و چرخ دنده با فشار اجباری روغنکاری می­شوند. لوله ی منتقل نمودم سوخت موتور دیزل:این لوله های موتور دیزل باید غیر قابل اشباع باشد و در مقابل فشار استقامت کند. وی پس از سالها تلاش، سرانجام در تابستان ۱۸۹۵ توانست موتوری اختراع کند که با فشردن هوا، حرارت زیادی در حدود ۵۰۰ درجه سانتیگراد تولید میکرد.

روغن موتور بنزینی و دیزلی و تفاوت موتور دیزل با بنزینی، یک تفاوت خیلی سخت و سایت araddiesel پیچیده نیست. اما وجود مقداری آب در مسیر سیستم جرقه زنی موتورهای بنزینی، میتواند کارکرد آنها را دچار اختلال کند. این موتور پمپ سیستم مسیر بایپس نداشته و قطر ورودی و خروجی آب این دستگاه مشابه سایر نمونهها ۳ اینچ میباشد؛ با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد حداکثر میزان آبدهی این موتور پمپ، ۳۰ متر مکعب بر ساعت است که در مقایسه با موتورهای بنزینی یا حتی موتورهای دیزلی دیگر کمتر است. هنگام تعویض روغن توجه داشته باشید که روغن جدید باید در برابر اکسید شدن، گرما و فشارهای محیطی ماندگاری بیشتری نسبت به روغن قبلی داشته باشد. یک دیزل ژنراتور بار بیشتری میگیرد هنگامی که سوخت تأمینی برای احتراق در سامانه افزایش مییابد و بار رها خواهد شد اگر سوخت تأمینی کاهش یابد. کم هزینه بودن چنین وسیله ای می تواند در ابعاد وسیع، در خصوص کاهش هزینه ها بسیار موثر باشد.

تکمیل گردید این موتور در حال حاضر بر روی مینی بوس نصب و مراحل آزمون های جاده ای و زینه بندی نهایی را طی می کند. حال به نظر شما این وسیله چه وظیفه ای در این سیستم دارد و چگونه کار می کند؟ موتور ولوو پنتا جریان عملیات کاری شما را حفظ می کند. برای نمونه شناور سراج که کپی ایرانی از بلید رانر انگلیسی است از دو موتور دیزلی استفاده می کند که هر کدام 1500 اسب بخار توان دارند. شما می توانید آن را با انیمیشن موتور بنزینی مقایسه کنید تا تفاوت را ببینید. در این مقاله شما می توانید با کارکرد موتورهای دیزل آشنا شوید. مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود . هنگامی که فرایند مکش مخلوط هوا و سوخت صورت می گیرد، پیستون برای فشردهسازی مخلوط هوا و سوخت به سمت بالا حرکت میکند. موتورهای دیزل به انواع گسترده ای از موتورها گفته می شود که بدون نیاز به جرقه الکتریکی می توانند ماده سوختنی را شعله ور سازند. موتورهای دیزلی برای نگه داری به تعمیر بیشتری نیاز دارند و انتخاب روغن موتور مناسب در حفاظت از موتور نقش به سزایی را ایفا می کند.

نسبت تراکم موتورهای بنزینی 7 به یک تا 11 به یک است، در حالی که این نسبت تراکم در موتورهای دیزلی از 14 به یک تا 25 به یک هم می رسد. یک منبع می گوید که این به هیچ وجه شروع نخواهد شد ، منبع دیگری می گوید که احتمالاً شروع نخواهد شد ، اما یک احتمال وجود دارد ، فقط به طرز وحشتناکی اجرا می شود و در نهایت به عنوان یک فاجعه دودزا به پایان می رسد. از آنجا که گازوئیل تولیدی ما در ایران در 60 سال پیش نامناسب بود و اصطلاحاً ترش بود و خورندگی آن به شدت بالا بود، خودروهای دیزلی در ایران خیلی زود خراب میشدند و ما آنها را به نام خودروهای دودزا میشناسیم. دلایل تشدید این پدیده، شرایط نامناسب سرویس و نگهداری موتور یا کیفیت پیچ حفاظت کاتدی است. روغن استاندارد سبب افزایش طول عمر و کارایی دستگاه می شود، ولی در عین حال استفاده از روغن های نامناسب چیزی جز خرابی دیزل ژنراتور به ارمغان نمی آورد. به طور معمول، بانک های سیلندر در چند ضلعی از دو استفاده می شود، هرچند که تعداد هر سیلندر می تواند تا زمانی که بار بر روی میل لنگ متعادل باشد، برای جلوگیری از لرزش بیش از حد استفاده شود.

موتور تا زمانی که دمای خنک کننده افزایش یابد، باید گرم شود، بین 75 تا 85 درجه سانیگراد. میلنگ موتور باید 3-4 ثانیه چرخانده شود، میزان فشرده سازی را پس از نگهداری 200 تا 300 دور در دقیقه بنویسید. با کمترین تغییرات ایجاد شده در موتور، با استفاده از بیشترین میزان استفاده از گاز طبیعی (تا حد 90درصد) به جای سوخت گازوئیل و با کاهش سوخت گازوئیل (تا حد 10درصد)، موتور دوگانه سوز قادر است با عملکرد یکسان با موتور پایه دیزلی و بازده بهتر بهره برداری گردد. مقدار مناسب سوخت گاز و گازوئیل در هر نقطه عملکردی موتور با توجه به نسبت هوا به سوخت بهینه برای داشتن کمترین میزان نشر آلایند ها، بیشترین راندمان حرارتی و حفظ توان و گشتاور در حد پایه پی از آزمون های متعدد آلایندگی 13 مد و عملکردی برای نقاط کاری مهم موتور بدست آمده است. و با داشتن چندین مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان ، بادوین به طور مداوم در حال بهبود و تنظیم محدوده خود بر اساس مشتریان محلی و الزامات نظارتی می باشد.

گازوئیل نسبت به بنزین کمتر فرار بوده و قدرت اشتعال آن هم به مراتب از بنزین کمتر است به همین دلیل، موتور ژنراتور دیزلی از ایمنی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی برخوردار است. هدر متشکل از چند لوله با ابعاد و آلیاژ خاص است که بر روی منیفولد دود نصب میشود. آداپتور اندازه گیری فشاری باید بر روی سوراخ انژکتور نصب شود و سپس ابزار اندازه گیری کمپرسور را وصل کنید. وی بخشی از زندگی خود را در فرانسه، انگلستان و سپس آلمان گذراند و در دانشگاه مونیخ به تحصیل پرداخت. در ابتدا از شارژ بودن کامل باتری و سالم بودن استارت موتور خود اطمینان حاصل کنید. دیزل در حین تحصیل متوجه شد که ۹۰ درصد انرژی حاصل از سوخت زغال سنگ در ماشینهای بخار و همین مقدار انرژی به دست آمده از سوخت بنزین در موتورهای احتراقی تلف میشود و تنها ۱۰ درصد باقیمانده به مصرف میرسد.

شما می توانید از محصولات بادوین انتظار قابلیت اطمینان ، دوام ، هزینه عالی و کیفیت اروپا را داشته باشید.دامنه محصولات جامع Marine و PowerKit ما بین 18 تا 4000 کیلووات ساعت است ، محدوده ای که تعداد کمی از تولیدکنندگان موتور می توانند مطابقت داشته باشند. دیزل ژنراتور بادوین سال 1918 در کاسیس ، فرانسه تاسیس شد و در بخش های تجاری تولید نیروی دریایی و صنعتی فعالیت می کند.بادوینموتورهای دیزلی با بالاترین کیفیت را برای کاربردهای دریایی و تولید برق با دامنه 18 تا 4000 کیلووات ساعت طراحی و تولید کرده است. از مجموعه دیزل ژنراتورها در مکانهایی بدون اتصال به شبکه توان، مانند مواقعی که نیاز ضروری به فراهم کردن توان و انرژی است و نیز زمانهایی که شبکه وجود ندارد، استفاده می کنند. شمع گرمکن یک سیم گرمکن الکتریکی (مانند رشته های سیمی بخاری برقی) است که وقتی موتور سرد است، محفظه احتراق را گرم می کند.

از سفت بودن پیچهای سر سیلندر خود با گشتاور مناسب مطمئن شوید. از طرفی موتور برق ها انواع مختلفی دارند که موجب شده تا در انتخاب خود دقت کنیم. دوده نشانه آن است که موتور بیش از اندازه هوای مورد نیاز در سیلندر دارد، این می تواند به انواع دلایل باشد. موتورهای دیزلی در طول عمر خود نیاز یه سرویس های دوره ای تعویض روغن موتور دیزلی و نگهداری مناسب دارند. در سالهای بعد از جنگ صنایع دفاعی کشور در قالب پروژه «مبارز» به تعویض موتور تانک های چیفتن اقدام کرد.به طور کلی ترکیب تانک های روسی، آمریکایی و انگلیسی موجود در نیروهای مسلح عمدتا از موتورهای با توان زیر 1000 اسب بخار بهره می برند. مقدار تعویض پلانجر همواره پایدار است. یکی از کاربری هایی که این پیشران جدید می تواند داشته باشد نصب بر روی شناورهای تندرو است. رودولف دیزل در ابتدا موتور دیزل را برای صنعتگران مستقل و صنعتگرانی که به رقابت با صنعت بزرگ می پرداختند، طراحی نمود.

دود آبی حاصل از دیزل ژنراتور به دلیل سوختن روغن در سیلندرها ایجاد می شود. موتور دیزل ملی باقدرت 1300 اسب بخار کاملا ایرانی است، بلوکه و سرسیلندر و سامانه سوخت موتور در داخل کشور ساخته شده است و با توجه به اینکه تاکنون از خارج از کشور این موتور وارد می شد به همت و تلاش مهندسان داخلی در طی 3 سال این موتور ساخته و از خروج ارز جلوگیری شد. در هنگام انتخاب روغن توجه فرمایید که روغنها بر اساس کاربرد آنها توسط انستیتوی نفت آمریکا (API)، انجمن مهندسین خودرو (SAE) و انجمن تست مواد آمریکا (ASTM) طبقه بندی شده اند. از یک بشکه نفت به طور عادی حدود 45 درصد بنزین و 25 درصد گازوئیل میتواند استخراج شود. به طور معمول بر روی نسل جدید قایق های تندرو ایرانی تا2 موتور از این نوع قابل نصب بوده و مجموع دو پیشران 1300 اسب بخاری در مجموع قدرتی در حدود 2600 اسب بخار را برای شناور مورد نظر فراهم کند. شاید، بهترین نقطه فروش این روغن موتور تطبیق پذیری آن باشد، این روغن هم در موتورهای دیزلی و هم بنزینی کار می کند به علاوه با روغن های موتور مصنوعی و معمولی از جمله سوختی که اتانول دارد سازگار است.

سیستم گازخوری هوشمند موتور برق بی صدا دیزلی کیپور به صورت خودکار سرعت موتور را با توان مورد نیاز تطبیق می دهد. موتورهای دیزلی با سرعت پایین (همان طور که در کشتی ها و دیگر کاربردهایی که وزن کلی موتور نسبتاً بی اهمیت است) می توانند کارایی حرارتی داشته باشند که از ۵۰٪ فراتر می رود. قیمت روز روغن دیزل ۲۰ لیتری ۵۰ برای مصرف داخل کشور و برای صادرات به کشورهای مختلف شرایطی متفاوتی را دارد زیرا نکته بسیار مهم در تولید روغن موتور دیزلی این محصول است و برای تولید نیازمند دسترسی به روغن پایه با کیفیت بسیار مناسب و البته قیمت رقابتی خواهد بود که با اضافه کردن انواع ادتیو و پلیمر شرایط برای تولید انواع روغن با قیمت روز روغن دیزل فراهم می شود. البته توربوشارژر چون از خروجی موتور نیرو میگیرد پس در نتیجه خود مانعی در برابر خروج دود میشود و بدین منظور برای خارج شدن هرچه بهتر دود از هِدر دود استفاده میکنند. سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیش رَس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق می شود که در نتیجه آن سوخت شعله ور می شود.

البته گونه دیگری تیونینگ تحت عنوان توربواکسپندر نیز به شکل محدودتر برای افزایش قدرت موتور استفاده میگردد که سازوکار آن خنک کردن هوای پیش از ورود به موتور است که باعث متراکم شدن هوا و ورود اکسیژن بیشتر به موتور میشود که نمونههای بلو کر از گونههای همین گونه از تیونینگ هستند. قیمت : یکی از عوامل تاثیر گذار روی انتخاب روغن موتور قیمت آن است اگر ارزان باشد ممکن است نتواند عملکرد مناسبی روی موتور شما داشته باشد و البته روغن موتورهای گران هم تضمین کننده عملکرد خوب نیستند. البته با توجه به دمای بسیار بالاتر هوای خروجی از سامانه اگزوز، در بسیاری از موتورهای توربو از یک سامانه خنککننده کمکی به نام اینترکولر (Intercooler) نیز استفاده شده که با کاهش دمای هوا، مانع از بالا رفتن دمای کلی موتور و توربوشارژر و آسیب رسیدن به این سامانه و احتراق زود هنگام سوخت در سیلندر میگردد. با توجه به پیشرفت های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در چند دهه اخیر درعرصه طراحی و ساخت و نیز مهندسی معکوس انواع تجهیزات نظامی در چند سال اخیر توجه خاصی به ساخت موتور دیزل ملی صورت گرفته است.در نقطه عطفی جدید در زمینه بومی سازی و خودکفایی در عرصه پیشرانه های دیزل در خرداد 1397 از موتور دیزل ملی کشور با توان 1300 اسب بخار در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز رونمایی شد.

تا سال ۱۹۰۰ ، از این موتور استفاده نشد و با این حال، دیزل این موتور را کامل کرد و با پیشرفت و تکامل تکنیکی موتور آن، این دستگاه به عنوان اولین موتور قابل حرکت با کاربردهای وسیع و گسترده شهرت یافت. با این حال در 30 تا 40 سال گذشته پیشرفت های بسیاری روی عملکرد موتور دیزل و پاکیزگی آن انجام شده است. در بعضي از پمپ هاي گازوئيل ، اهرمي براي پركردن پمپ و هوا گيري نيز در نظر گرفته شده است كه با دست كار مي كند. موتور های بنزینی در گذشته معمولاً از کاربراتور استفاده می کردند که هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط می کند یا دریچه تزریق سوخت دارند که فقط سوخت را پیش از مرحله مکش می پاشد(بیرون سیلندر). در دوره پیش از انقلاب اسلامی، تانک چیفتن از انگلیس خریداری شد که به دلیل عدم قدرت مناسب نسبت به وزن تانک مشکلات زیادی را برای قوای زرهی ایران خصوصا در سالهای جنگ تحمیلی ایجاد کرد. چون هوای ایجاد شده بهشدت داغ میباشد٬ پیش از ورود به سیلندر جهت احتراق٬ در اثر ترکیب با بنزین پای یک توربوشارژر برقی یا یک سوپرشارژر دیگر را نیز به وسط میکشند.